1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Allah/God kan nog zo omnipotent zijn, als mijn vader en moeder geen geslachtsgemeenschap zouden hebben gehad was ik niet ontstaan.

    Het oog dat zo vaak als ultiem bewijs door gelovigen wordt opgevoerd als bewijs voor een "creator" nooit "zomaar" kan ontstaan is mij bekend.
    Het ironische is echter dat uitgerekend het oog één van de beste bewijzen is voor miljarden jaren evolutie!
    Heel goed is het verloop te zien. De eerste "primitieve" organismen die niet zo'n behoefte hadden aan (scherp) zicht om te overleven.
    Zij hadden genoeg aan wat lichtcellen. Wat licht en donker waarnemen was voldoende.
    Naar mate de omstandigheden gingen veranderen, organismen steeds meer behoefte kregen aan steeds beter zicht om te kunnen overleven - als roofdier of als prooi - werd het "zicht" steeds een beetje verbeterd gedurende de evolutie.
    Denk aan geavanceerder worden van organismen, organismen die zich op het land gingen vestigen, het luchtruim gingen kiezen.
    Lichtcellen over delen van het lichaam, werden steeds meer geconcentreerd op de kop, en zouden in miljarden jaren tot ogen evolueren.
    Juist omdat er steeds grote beperkingen een beetje werden verbeterd, moesten er ook steeds weer oplossingen voor die aanvankeleijke leemten, worden gevormd.

    We kunnen zelfs nu nog zien dat het oog van de mens zo slecht is, dat we niet alles kunnen waarnemen als we naar iets kijken, de hersen sbeelden er bij moeten maken om het beeld compleet te maken.
    Als er echt een opperwezen zou zijn geweest die de mens als mens zou hebben geschapen, dieren als dieren zoals wij ze kennen in de uiteindelijke vorm,
    Dan zouden de ogen van dieren en de mens 100 % zeker niet zijn zoals deze nu zijn!

    In één keer gemaakt zoals het optimaal is, zonder al die omwegen om vorige tekortkomingen te moeten corrigeren.
    De arrogantie die naar mijn mening naar boven komt wanneer een mens niet beseft uit wat voor complexiteit die voortkomt. Je komt als dit en als dat. Feit is je leeft en dus ja je bestaat dat is bewijs. Maar goed ook jij mag een interpretatie hebben zoals dat je voorouders soort van vissen waren die licht nog niet goed konden waarnemen. Gebasseerd op een evolutie process van een ontzettend lange tijd waar geen enkel empirisch bewijs voor is. Ook jij hebt daar recht op Joosje.
    Heavy

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Peej Bekijk reactie
    Ik geloof niet in creatie, en al helemaal niet in een opperwezen wat mijn leven en mijn dood stuurt. Onzin naar mijn mening.
    Zou je het fout kunnen hebben volgens jou overtuiging?
    Heavy

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door Lunatiek Bekijk reactie
    Het zijn niet zo zeer de nieuwkomers maar de mensen die menen moeten mee te gaan in religieuze regels van een ander die het grootste gevaar zijn.
    Die zorgen dat de nieuwkomers door hun steun denken dat hun gewoontes hier superieur zijn.

    Lunatiek,

    Eén van mijn frustraties over het huidige feminisme, dat ook lijkt te strijden voor het recht van moslima's om zich op allerlei manieren te laten discrimineren door hun geloof en door mannen...


    Noord
    Nothing works....

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door LaPoekel Bekijk reactie
    Naïviteit of onverschilligheid? Ik bedoel een kind van 14 staat voor je en vertelt dat ze wordt uitgehuwelijkt. Je bespreekt het niet met een collega? de rector? de maatschappelijk werker?
    Cognitieve dissonantie in het kwadraat? Hoe dan ook verbijsterend en dat arme arme kind.

    Poekel,

    Zou die lerares aan dat meisje gevraagd hebben: "Hoe vind je dat dan...?"


    Noord
    Nothing works....

  5. #35
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    De arrogantie die naar mijn mening naar boven komt wanneer een mens niet beseft uit wat voor complexiteit die voortkomt. Je komt als dit en als dat. Feit is je leeft en dus ja je bestaat dat is bewijs. Maar goed ook jij mag een interpretatie hebben zoals dat je voorouders soort van vissen waren die licht nog niet goed konden waarnemen. Gebasseerd op een evolutie process van een ontzettend lange tijd waar geen enkel empirisch bewijs voor is. Ook jij hebt daar recht op Joosje.
    Ieder keer als ik iets schrijf op dit punt, antwoord jij met; jouw visie, jouw interpretatie.
    Terwijl ik dan citaten plaats, bronnen geef uit de bronnen van de islam, werken van beroemde islamwetenschappers van eeuwen geleden of wijs op wetenschappelijke theorieën , of wetenschappelijk onderzoek.
    Steeds als wat er staat niet is wat jij niet wil "horen".

    Ook is er geen sprake van arrogantie. Ik ga uit van feiten. Feit, mijn ontstaan, voortgekomen door menselijk contact.
    Voor wat jij als oorzaak ziet, nooit enig bewijs geleverd.



    Er is enorm veel wetenschappelijk onderzoek al gedaan ter zake.
    Ook m.b.t. de ontwikkeling van zich, het oog van organismes.
    Dus totaal iets anders dan een visie, of interpretaties.
    Wat ik schreef is heel in het kort zoals door de wetenschappers is ontdekt.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Ieder keer als ik iets schrijf op dit punt, antwoord jij met; jouw visie, jouw interpretatie.
    Terwijl ik dan citaten plaats, bronnen geef uit de bronnen van de islam, werken van beroemde islamwetenschappers van eeuwen geleden of wijs op wetenschappelijke theorieën , of wetenschappelijk onderzoek.
    Steeds als wat er staat niet is wat jij niet wil "horen".

    Ook is er geen sprake van arrogantie. Ik ga uit van feiten. Feit, mijn ontstaan, voortgekomen door menselijk contact.
    Voor wat jij als oorzaak ziet, nooit enig bewijs geleverd.



    Er is enorm veel wetenschappelijk onderzoek al gedaan ter zake.
    Ook m.b.t. de ontwikkeling van zich, het oog van organismes.
    Dus totaal iets anders dan een visie, of interpretaties.
    Wat ik schreef is heel in het kort zoals door de wetenschappers is ontdekt.
    Ik ken jou bronnen en jou bronnen zijn wetenschappelijke punten die evolutie op zichzelf niet bewijzen. Maar waar linken in worden legt wat uiteindelijk erop neerkomt dat het een interpretatie process.

    Er is geen bewijs dat onze voorouders vissen waren met slechte ogen. Zo ja toon mij aan wat bewijst empirisch dat jou en mijn voorouders vissen waren. Ik noem ze vissen om het zo simpel mogelijk te houden maar je weet dat het komt omdat dit namelijk volgens bepaalde mensen in het water begon.
    Heavy