1. #1
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium

    ==Help het dorpje Bni Alahm aan water!==

    Help het dorpje Bni Alahm aan water!

    Salaam aleikoem wa rahmatullah wa barakatuhu,

    Hierbij willen wij graag jullie aandacht vragen voor het eerste van een reeks projecten om het dorpje Bni Alahm in Tsoul ( gelegen tussen Taza en Fes ) aan water te helpen. Ons doel is om de aanleg van verschillende waterputten in dit dorpje te realiseren. De eerste waterput die wij willen aanleggen zal worden gegraven naast de moskee in dit dorpje, zodat de moskeegangers en de mensen die in de buurt van de moskee wonen de waterput kunnen gebruiken. Deze waterput is hard nodig omdat de bewoners van dit dorpje nu voor hun watervoorziening afhankelijk zijn van een put/waterbron die op zo’n 4 kilometer afstand ligt. De realisatie van een waterput in de buurt zal het leven voor de bewoners een stuk makkelijker en aangenamer maken.

    Voor de aanleg van de waterput is een bedrag tussen de €4.500,- en €5.000,- nodig. Om het water naar boven te pompen, zal gebruik worden gemaakt van een motor. Deze motor is elektrisch en werkt op stroom. Om de motor te kunnen gebruiken, is dus ook een aansluiting op het elektriciteitsnet nodig. De kosten voor het realiseren van deze aansluiting (bestaande uit de aanschaf van kabels en ander benodigd materiaal) bedragen ongeveer €700,-. In totaal is er dus een bedrag van €5.200,- en €5.700,- om dit project te kunnen realiseren. Deze bedragen zijn een schatting van wat de waterput uiteindelijk zal gaan kosten. Met dit totaalbedrag zal niet alleen de put worden gegraven en afgewerkt, maar zal er ook een waterpomp worden gekocht en waterleidingen worden aangelegd. Het uiteindelijke benodigde bedrag kan iets hoger of lager liggen dan deze geschatte bedragen omdat van tevoren niet is te zeggen hoe diep men zal moeten graven om bij het water te komen. Hoe dieper men moet graven, hoe duurder de aanleg van de put zal uitvallen.

    Wij willen iedereen die hiertoe in staat is oproepen om ons te helpen dit project te realiseren door het doneren van een bedrag naar draagkracht.

    Degenen die in staat zijn om een donatie voor de realisatie van deze waterput te doen, kunnen het te doneren bedrag overmaken naar:
    Bankrekening: (ING) NL02INGB0006364736
    Ten name van: Stichting Acties voor Marokko
    Onder vermelding van: ''Waterput Bni Alahm''

    Namens de bewoners van dit dorpje en onze stichting willen wij eenieder alvast heel hartelijk bedanken. Moge Allah subhanahu wa ta'ala jullie beschermen en rijkelijk en doorlopend belonen voor jullie vrijgevigheid. Moge Allah subhanahu wa ta'ala jullie bezittingen vermeerderen opdat wij in de toekomst nog veel meer projecten kunnen realiseren. Ameen.

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  2. #2
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Salaam aleikoem wa rahmatullah wa barakatuhu,

    Wist je dat wanneer je helpt mee betalen aan een waterput je daarmee een bron van doorlopende hassanaat aanboort? Iedere druppel water die uit de waterput wordt genuttigd en gebruikt door mens en dier levert jou hassanaat op. Dus niet alleen help je de mensen die de waterput nodig hebben, maar ook jij profiteert ervan in de vorm van hassanaat. En wanneer je uit naam van een overledene doneert heb je pas echt een schat aan hassanaat gevonden: niet alleen de overledene uit wiens naam je doneert verdient hassanaat, maar ook jijzelf. Laat daarom deze mooie kans om op een makkelijke manier hassanaat te verdienen niet aan je voorbij gaan en help mee aan de bouw van de waterput

    Degenen die in staat zijn om een donatie voor de realisatie van deze waterput te doen, kunnen het te doneren bedrag overmaken naar:
    Bankrekening: (ING) NL02INGB0006364736
    Ten name van: Stichting Acties voor Marokko
    Onder vermelding van: ''Waterput Bni Alahm''

    Overmaken vanuit het buitenland; IBAN-nummer: NL02INGB0006364736 BIC-nummer: INGBNL2A

    *Of via de link*:
    • €10
    https://tikkie.me/pay/mn53u7kvne856lk2mn7q
    •Halve meter: €25
    https://tikkie.me/pay/grrn3ebk477kt1or7m8i
    •1 meter: €50
    https://tikkie.me/pay/imge3vfpisjmh86gj3a6

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  3. #3
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Tussenstand: € 3.903,06, Allahoema baarik!!

    DOEL: €5700,-

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  4. #4
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    #WATERPUT: Nog €1150,- te gaan

    •Wist je dat wanneer je helpt mee betalen aan een waterput je daarmee een bron van doorlopende hassanaat aanboort? •Iedere druppel water die uit de waterput wordt genuttigd en gebruikt door mens en dier levert jou hassanaat op. •Dus niet alleen help je de mensen die de waterput nodig hebben, maar ook jij profiteert ervan in de vorm van hassanaat.

    #Laat daarom deze mooie kans om op een makkelijke manier hassanaat te verdienen niet aan je voorbij gaan en help mee aan de bouw van de waterput

    #Degenen die in staat zijn om een donatie voor de realisatie van deze waterput te doen, kunnen het te doneren bedrag overmaken naar:Bankrekening: (ING) NL02INGB0006364736
    Ten name van: Stichting Acties voor Marokko
    Onder vermelding van: ''Waterput Bni Alahm''

    Overmaken vanuit het buitenland; IBAN-nummer: NL02INGB0006364736 BIC-nummer: INGBNL2A

    #Of via de link:
    €5,-
    https://tikkie.me/pay/r5g4k9onsslc9bjcbcgf
    €10,-
    https://tikkie.me/pay/dbmcl4r0bvp2pan2rgho
    Halve meter: €25,-
    https://tikkie.me/pay/grrn3ebk477kt1or7m8i
    1 meter: €50,-
    https://tikkie.me/pay/on51no5c6ih51m933pfg

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  5. #5
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Eindverslag inzamelingsactie waterput Bni Alahm

    Asalaam ou aleikoum wa rahmatoe Allahi wa barakatuhu,

    Hierbij willen wij jullie informeren over de sluiting van het project voor de realisatie van de eerste waterput in het dorpje Bni Alahm. Alhamdoelilah is er voor dit project rijkelijk door jullie gedoneerd. Wij hebben in totaal een bedrag van €5.966,81 aan donaties ontvangen maa shaa Allaah. Hiermee is het indicatiebedrag van wat wij nodig zullen hebben ruimschoots bereikt. Er zal in shaa Allaah na eid el adha worden gestart met de realisatie van deze eerste waterput. Wij zullen zoals jullie van ons gewend zijn updates en foto’s plaatsen van de vorderingen van de werkzaamheden. Mocht de realisatie van de waterput lager uit vallen dan we hebben ingeschat en er geld over blijven, dan zullen we dit overgebleven geld in de pot voor waterputten bewaren en gebruiken bij de realisatie van een volgende waterput in Bni Alahm.

    Via deze weg willen wij jullie allen heel hartelijk bedanken voor deze fantastische prestatie die jullie weer hebben geleverd. Moge Allah subhanahu wa ta'ala jullie rijkelijk belonen voor jullie goedheid en vrijgevigheid. Moge Allah subhanahu wa ta'ala jullie beschermen en in goede gezondheid houden. Ameen.

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  6. #6
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    We zijn al begonnen met graven!!

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    300
    31-07-2017

    Goede daad, veel succes en tawfeeq van Allah vraag ik voor dit initiatief en alle andere water initiatieven.

    Aameen

  8. #8
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Allahoema ameen
    Citaat Geplaatst door 3isa_b.3aa-isha Bekijk reactie
    Goede daad, veel succes en tawfeeq van Allah vraag ik voor dit initiatief en alle andere water initiatieven.

    Aameen

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  9. #9
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium




    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  10. #10
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  11. #11
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  12. #12
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Allahoema Barik!

  13. #13
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    548
    12-06-2015

    Ik denk dat andere zwart afrikaanse landen het harder nodig hebben dan marokko we doen alsof marokko een arme land is maar marokko is 1 van de rijkste landen in africca waar blijft actie voor kenya of rwanda ?

    Hup bewaar die waterpomp machine en hup naar rwanda voor dat bedrag kan je in rwanda 5 water putten maken !

  15. #15
    2 Gebruikers

    Reacties
    29.209
    27-12-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Salaam alaikoum,
    Er zijn genoeg stichtingen die zich inzetten voor verschillenden landen, alhamdoelilaah.

    Citaat Geplaatst door Amsterdam. Bekijk reactie
    Ik denk dat andere zwart afrikaanse landen het harder nodig hebben dan marokko we doen alsof marokko een arme land is maar marokko is 1 van de rijkste landen in africca waar blijft actie voor kenya of rwanda ?

    Hup bewaar die waterpomp machine en hup naar rwanda voor dat bedrag kan je in rwanda 5 water putten maken !

    Acties (voor Marokko)
    500 donateurs- € 5,- per maand// Word donateur en steun onze stichting


    21-10-2014: Baba ino, mijn held.
    Inna lillah wa inna ilayhie radjie3oen. Moge Allaah U het paradijs schenken, ameen!