1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    'Boko Haram gebruikt vaker kinderen als menselijke bommen'



    Het aantal kinderen dat door de islamitische terreurgroep Boko Haram wordt gebruikt voor zelfmoordaanslagen is in een jaar tijd verviervoudigd. Dat meldt de VN-kinderrechtenorganisatie Unicef.

    Er zijn dit jaar tot dusver 83 kinderen ingezet als "menselijke bom" in het noordoosten van Nigeria. Het waren vooral meisjes, meestal jonger dan 15 jaar. Volgens Unicef is er zelfs een baby gebruikt als bom.

    "Het is de afschuwelijke werkelijkheid", zegt Laura Westendorp van Unicef in het NOS Radio 1 Journaal. "Boko Haram doet dat om het minder opvallend te maken. Niemand vermoedt dat er een bomgordel onder die baby zit."

    In het noordoosten van Nigeria heerst grote chaos als gevolg van de jarenlange burgeroorlog. Ruim 1,7 miljoen mensen zijn ontheemd en leven in hutjes of in vluchtelingenkampen. Met name meisjes worden ontvoerd door Boko Haram en leven na een gedwongen huwelijk bij de strijders. Ze worden misbruikt, gemanipuleerd en vervolgens ingezet voor bomaanslagen.
    Bloedige strijd

    Kinderen die eenmaal in handen zijn van de terreurorganisatie, kunnen meestal ook niet meer terug naar hun familie, zegt Westendorp. "Ze hebben vaak lang doorgebracht bij de rebellengroep, zijn verkracht en hebben soms een baby. Ze zwierven eindeloos door de wildernis voordat ze weer mensen tegenkwamen. Ze worden vervolgens niet, of zeker niet gemakkelijk, door de familie geaccepteerd."

    De Nigeriaanse regering is al meer dan tien jaar verwikkeld in een bloedige strijd met Boko Haram. De terroristen streven naar een streng islamitische staat. Boko Haram heeft naar schatting 20.000 mensen vermoord in Nigeria en de buurlanden Tsjaad, Niger en Kameroen.

    NOS:

  2. #2
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Een echte islam hater plaatst alleen negatieve berichten over de islam, en vertakkingen van de islam.


    Wat een zielepiet, met dit weer binnen hangen puur voor je islam haat te verspreiden.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Een echte islam hater plaatst alleen negatieve berichten over de islam, en vertakkingen van de islam.


    Wat een zielepiet, met dit weer binnen hangen puur voor je islam haat te verspreiden.
    Blablabla..............

    Maar wat vindt je van het feit dat er zelfs baby's gebruikt worden als bom uit de naam van jouw geloof?

  4. #4
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Aviator Bekijk reactie
    Blablabla..............

    Maar wat vindt je van het feit dat er zelfs baby's gebruikt worden als bom uit de naam van jouw geloof?
    Niks bla bla, draag eens een fatsoenlijk steentje bij met iets positiefs ipv te janken dat mensen je islam hater noemen vanwege je islam haat op dit forum.
    Klein kind.

    Wat vind je er van dat bommen vallen op baby's van jouw belastingsgeld?

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Een echte islam hater plaatst alleen negatieve berichten over de islam, en vertakkingen van de islam.


    Wat een zielepiet, met dit weer binnen hangen puur voor je islam haat te verspreiden.
    Dus boko haram is een vertakking van de islam?

    Boko Haram linkt zich zelf aan IS, dus volgens jou is IS ook een vertakking van het geloof.

    Vreemde kijk op de zaak zo,
    volgens vele leden hier is IS niet islamitisch....

    Jij vindt blijkbaar van wel.

  6. #6
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Al-Mahdi Bekijk reactie
    Dus boko haram is een vertakking van de islam?

    Boko Haram linkt zich zelf aan IS, dus volgens jou is IS ook een vertakking van het geloof.

    Vreemde kijk op de zaak zo,
    volgens vele leden hier is IS niet islamitisch....

    Jij vindt blijkbaar van wel.
    Versplintering, verbastering dan als het zo beter klinkt.
    Tuurlijk, het zijn geboren moslims, ze bidden ze doen de vijf zuilen ze erkennen 1 god en zijn profeet vzmh.
    Wie ben ik om te zeggen dat Moustafa die bij IS zit of zat geen moslim is??

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Versplintering, verbastering dan als het zo beter klinkt.
    Tuurlijk, het zijn geboren moslims, ze bidden ze doen de vijf zuilen ze erkennen 1 god en zijn profeet vzmh.
    Wie ben ik om te zeggen dat Moustafa die bij IS zit of zat geen moslim is??
    Dat is heel oprecht een eerlijk van je.

    Daar krijg je waardering van mij voor, voor die eerlijkheid en oprechtheid dan.

    Jij bent blijkbaar van mening dat deze mensen wel moslims zijn, dat terwijl er
    vele hier zijn die zeggen dat het geen moslims zijn, want ze vermoorden onschuldige mensen.

    Maar goed iedereen zijn eigen mening.

  8. #8
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Al-Mahdi Bekijk reactie
    Dat is heel oprecht een eerlijk van je.

    Daar krijg je waardering van mij voor, voor die eerlijkheid en oprechtheid dan.

    Jij bent blijkbaar van mening dat deze mensen wel moslims zijn, dat terwijl er
    vele hier zijn die zeggen dat het geen moslims zijn, want ze vermoorden onschuldige mensen.

    Maar goed iedereen zijn eigen mening.
    Ieder zijn/haar visie, je noemt ze toch ook mensen, als je ze niet als moslim bestempelt maar wel als mensen is toch ook gek? vooral als ze onmenselijke dingen doen.
    Maar laten we niet gaan mierenneuken.

    Wat geeft jou het recht om hun tot niet moslim te verklaren, dus dan ga ik er van uit dat je hun ziet of bestempelt als kufar?

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Ieder zijn/haar visie, je noemt ze toch ook mensen, als je ze niet als moslim bestempelt maar wel als mensen is toch ook gek? vooral als ze onmenselijke dingen doen.
    Maar laten we niet gaan mierenneuken.

    Wat geeft jou het recht om hun tot niet moslim te verklaren, dus dan ga ik er van uit dat je hun ziet of bestempelt als kufar?
    Ik verklaar niemand tot moslim of anders gelovige.

    Voor mij is ieder geloof een sprookje, en als mensen kiezen daar in te geloven
    is dat hun eigen keuze (hoop ik). Maar voor mij is het allemaal een pot nat.

    Verder zijn er 1000den mensen die beestachtige misdaden verrichten.
    Zie WW2 maar, zie de behandeling van Palestijnse gevangenen maar door het IDF,
    die de behandeling van krijgsgevangenen maar van IS.

    DAt wilt niet zeggen dat het geen mensen waren die het deden, maar dat mensen
    handelden op een beestachtige wijze.

    Maar voor mij is het erg interessant dat jij als een van de weinige hier, IS leden niet
    ontkent als moslim zijnde... Dat geeft me te denken.

    Maar goed, nogmaals iedereen zijn ding.

    Ik denk ook als iemand zich een moslim noemt, dat het ook zo zal zijn.

  10. #10
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Al-Mahdi Bekijk reactie
    Ik verklaar niemand tot moslim of anders gelovige.

    Voor mij is ieder geloof een sprookje, en als mensen kiezen daar in te geloven
    is dat hun eigen keuze (hoop ik). Maar voor mij is het allemaal een pot nat.

    Verder zijn er 1000den mensen die beestachtige misdaden verrichten.
    Zie WW2 maar, zie de behandeling van Palestijnse gevangenen maar door het IDF,
    die de behandeling van krijgsgevangenen maar van IS.

    DAt wilt niet zeggen dat het geen mensen waren die het deden, maar dat mensen
    handelden op een beestachtige wijze.

    Maar voor mij is het erg interessant dat jij als een van de weinige hier, IS leden niet
    ontkent als moslim zijnde... Dat geeft me te denken.

    Maar goed, nogmaals iedereen zijn ding.

    Ik denk ook als iemand zich een moslim noemt, dat het ook zo zal zijn.
    Hoe kan ik een individu die in Afrika zit, en dat ik zeg dat is geen moslim.
    Waar haal ik die macht vandaan???
    Kan ik zeggen Rashad in Nigeria is niet moslim want die zit bij Boko Haram? vertel mij eens hoe ik dat kan doen?

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Hoe kan ik een individu die in Afrika zit, en dat ik zeg dat is geen moslim.
    Waar haal ik die macht vandaan???
    Kan ik zeggen Rashad in Nigeria is niet moslim want die zit bij Boko Haram? vertel mij eens hoe ik dat kan doen?
    Ik vraag daar niet om, en ik zou ook niet weten hoe dat zou kunnen.

    Ik constateer alleen dat er vele leden hier zijn, die dat wel kunnen en ook ook doen.

  12. #12
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Al-Mahdi Bekijk reactie
    Ik vraag daar niet om, en ik zou ook niet weten hoe dat zou kunnen.

    Ik constateer alleen dat er vele leden hier zijn, die dat wel kunnen en ook ook doen.
    En ik doe dat niet en kan dat niet.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    En ik doe dat niet en kan dat niet.
    Nee, dat zul je waarschijnlijk niet doen.

    Maar om feiten af te doen door een nieuwsbericht als haat te benoemen doe jij constant!

    Dus nogmaals, wat vindt jij van de werkwijze van Boko Haram, een islamitische terreurbeweging gelinkt aan ISIS?

    Nu graag een duidelijk antwoord?

  14. #14
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Aviator Bekijk reactie
    Nee, dat zul je waarschijnlijk niet doen.

    Maar om feiten af te doen door een nieuwsbericht als haat te benoemen doe jij constant!

    Dus nogmaals, wat vindt jij van de werkwijze van Boko Haram, een islamitische terreurbeweging gelinkt aan ISIS?

    Nu graag een duidelijk antwoord?
    Nee alleen jouw bericten bestempel ik als selectieve islamhaat.
    Wat het ook is, niet meer niet minder.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Nee alleen jouw bericten bestempel ik als selectieve islamhaat.
    Wat het ook is, niet meer niet minder.
    Alléén die berichten die ik uit de media plaats, of ook andere berichten die er verschijnen waarin de islam niet zo rooskleurig naar voren komen?