1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Ga je ook nog inhoudelijk antwoorden op hun stukje tekst? Je roept wel dat ze niets met de Islam te maken hebben maar je levert 0,0 bewijs.

    Ik verzoek je dan ook om die spierballentaal te laten en gewoon inhoudelijk op ze in te gaan.


    Check deze weglopertje mij nadoen

    http://forums.marokko.nl/showthread....#post132756839


    Nogmaals, wat is je bewijs dat hadith 1 boek 1 bukhari van de profeet vzmh afkomstig is? Je kan blijven weglopen maar zolang ik hier ben en ik je zie herinner ik je eraan

  2. #32
    Onironisch Fascist

    Reacties
    957
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Check deze weglopertje mij nadoen

    http://forums.marokko.nl/showthread....#post132756839


    Nogmaals, wat is je bewijs dat hadith 1 boek 1 bukhari van de profeet vzmh afkomstig is? Je kan blijven weglopen maar zolang ik hier ben en ik je zie herinner ik je eraan
    Geen antwoord dus, duidelijk.

    Tot zover de universele logica van de Koranieten en hun zogenaamde eenheid.
    Doei.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Het is verplicht om ook de boodschapper van Allah te gehoorzamen en te volgen.

    Allah ta'ala zegt:

    “Wie de Boodschapper gehoorzaamt, hij gehoorzaamt waarlijk Allah.”

    (Soerat an-Nisaa’: 80)

    En Hij zegt:

    “O jullie gelovigen, gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de Boodschapper.”

    (Soerat an-Nisaa’: 59)

    En Allah ta'ala zegt:

    “Neen, bij jouw Heer! Zij geloven niet (in Allah) totdat zij jou (O Mohammed) laten oordelen over waar zij over van mening verschillen en dan in zichzelf geen weerstand vinden tegen wat jij oordeelde, en zij aanvaarden (het dan) volledig.”

    (Soerat an-Nisaa’: 65)
    Precies en Allah stelt in de Quran dat de profeet vzmh enkel en alleen de Quran volgde dus dienen we de profeet vzmh te volgen, te volgen wat hij volgde.

    Het is kufr om de woorden van Allah te verdraaien, schaam je diep!

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Geen antwoord dus, duidelijk.

    Tot zover de universele logica van de Koranieten en hun zogenaamde eenheid.


    Weer weglopen he


    Nogmaals, wat is je bewijs dat hadith 1 boek 1 bukhari van de profeet vzmh afkomstig is? Je kan blijven weglopen maar zolang ik hier ben en ik je zie herinner ik je eraan

  5. #35
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Precies en Allah stelt in de Quran dat de profeet vzmh enkel en alleen de Quran volgde dus dienen we de profeet vzmh te volgen, te volgen wat hij volgde.

    !
    Koran en soenna:

    “Als jullie over iets van mening verschillen, legt het dan voor aan Allah en de Boodschapper.
    (Soerat an-Nisaa’: 59)

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Koran en soenna:

    “Als jullie over iets van mening verschillen, legt het dan voor aan Allah en de Boodschapper.
    (Soerat an-Nisaa’: 59)

    Bullshit betreft de verzonnen sunnah, de profeet vzmh volgde zoals ik eerder heb laten zien enkel en alleen de Quran. En Allah heeft de Quran neergezonden als middel voor het beslechten van meningsverschillen en dat gebruikte de profeet vzmh:

    He has sent down upon you, [O Muhammad], the Book in truth, confirming what was before it. And He revealed the Torah and the Gospel.
    Before, as guidance for the people. And He revealed the Qur'an. Indeed, those who disbelieve in the verses of Allah will have a severe punishment, and Allah is exalted in Might, the Owner of Retribution.
    Bron: https://quran.com/3/3-4


    And let the People of the Gospel judge by what Allah has revealed therein. And whoever does not judge by what Allah has revealed - then it is those who are the defiantly disobedient.
    Bron: https://quran.com/5/47


    Allah heeft enkel en alleen de Quran aan de profeet vzmh geopenbaard, je leest het vele malen in de Quran.

    Sunnah van de profeet vzmh bestaat niet, wijs mij aan waar in de Quran de sunnah van Allah wordt genoemd? 0,0 keer. Allah benoemt in de Quran alleen zijn sunnah, de sunnah van Allah en Allah stelt in de Quran dat er ook maar 1 sunnah is, de sunnah van Allah.


    Het bewijs is immens jegens jullie.


    Vraagje, kan je mij van slechts 1 hadith laten zien dat het van de profeet vzmh is? Graag het bewijs leveren of blijven jullie zaken toeschrijven aan de profeet vzmh terwijl jullie 0,0 bewijs hebben?

  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Bullshit,

    Als wij alleen de Koran moesten volgen dan zou er niet gestaan hebben 'en de Boodschapper'. Dit is een bewijs en vele andere verzen die aantonen dat we de voorbeeld van de profeet salalahu alaihi wa salam moeten volgen en voor het verduidelijken (tafsir) van de Koran terugkeren naar de boodschapper van Allah .

    “Als jullie over iets van mening verschillen, legt het dan voor aan Allah en de Boodschapper.”
    (Soerat an-Nisaa’: 59)

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie

    Als wij alleen de Koran moesten volgen dan zou er niet gestaan hebben 'en de Boodschapper'. Dit is een bewijs en vele andere verzen die aantonen dat we de voorbeeld van de profeet salalahu alaihi wa salam moeten volgen en voor het verduidelijken (tafsir) van de Koran terugkeren naar de boodschapper van Allah .

    “Als jullie over iets van mening verschillen, legt het dan voor aan Allah en de Boodschapper.”
    (Soerat an-Nisaa’: 59)

    Als Allah niet zou hebben gezegd dat de profeet vzmh gevolgd moest worden dan zou niemand iets van hem aannemen betreft de Quran, want waarom zou je dan de verzen van hem aannemen terwijl Allah hem geen autoriteit heeft gegeven? En Allah heeft opgeroepen de profeet vzmh te volgen gezien het feit hij de leider was en gezien het feit dat men dan alleen volgt wat de profeet vzmh volgde. En wat volgde de profeet vzmh dan?


    Say, "I am not something original among the messengers, nor do I know what will be done with me or with you. I only follow that which is revealed to me, and I am not but a clear warner."
    Bron: https://quran.com/46/9


    Precies, hij volgde alleen wat aan hem geopenbaard is en dat is de Quran. Keer terug naar je heer!

  9. #39
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    !

    Je leest niet goed wat er staat.

    Er staat duidelijk dat je bij geschillen moet terugkeren naar Allah en Zijn boodschapper. Als wij alleen de Koran moesten volgen zonder uitleg van de profeet salalahu alaihi wa salam dan stond er keer alleen terug naar Alllah bij een geschil.

    “Als jullie over iets van mening verschillen, legt het dan voor aan Allah en de Boodschapper.”
    (Soerat an-Nisaa’: 59)

  10. #40
    Onironisch Fascist

    Reacties
    957
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Als Allah niet zou hebben gezegd dat de profeet vzmh gevolgd moest worden dan zou niemand iets van hem aannemen betreft de Quran, want waarom zou je dan de verzen van hem aannemen terwijl Allah hem geen autoriteit heeft gegeven?
    Whoah, wat?!



    Dus we hebben iemand die profeetschap claimt en dus revelatie van God ontvangt en volgens jouw logica zouden mensen die in hem geloven niets van hem aannemen behalve als er in diezelfde revelatie zou staan dat datgene van God komt terwijl ze al in zijn profeetschap (dus revelatie van God) geloven?

    Dit is nog dommer dan die ene keer dat je zei dat je successen in het verleden geen successen kunt noemen van ze bestaan nu niet meer.

    Oh mijn God, wat een logical fallacy. Dit is echt het niveau van: ''Dit boek komt van God want er staat in dat het van God komt''.
    Doei.

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Whoah, wat?!



    Dus we hebben iemand die profeetschap claimt en dus revelatie van God ontvangt en volgens jouw logica zouden mensen die in hem geloven niets van hem aannemen behalve als er in diezelfde revelatie zou staan dat datgene van God komt terwijl ze al in zijn profeetschap (dus revelatie van God) geloven?

    Dit is nog dommer dan die ene keer dat je zei dat je successen in het verleden geen successen kunt noemen van ze bestaan nu niet meer.

    Oh mijn God, wat een logical fallacy. Dit is echt het niveau van: ''Dit boek komt van God want er staat in dat het van God komt''.

    Je bewijst je ongeloof weer

    Allah geeft diverse redenen aan waarom de Quran wel van Allah moet zijn, ik geef je even 1 reden mee en de rest mag je ff zelf uitzoeken


    Then do they not reflect upon the Qur'an? If it had been from [any] other than Allah, they would have found within it much contradiction.
    Bron: https://quran.com/4/82



    Nee jij gelooft pas dat de Quran van Allah is als bukhari erover schrijft en niet wanneer Allah dat zegt


    Trouwens, je blijft maar weglopen van mijn vraag

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Weer weglopen he


    Nogmaals, wat is je bewijs dat hadith 1 boek 1 bukhari van de profeet vzmh afkomstig is? Je kan blijven weglopen maar zolang ik hier ben en ik je zie herinner ik je eraan

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Oh ya check even hoe die wegliep en nu opeens weer komt discussieren maar niet durft terug te gaan naar de topic


    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Als iemand wil dat ik nog op deze kinderachtige welles-nietes onzin inga moet ie het maar aangeven.

    Zoals eerder aangegeven werk ik bijna alleen nog maar op verzoek. Dit niveau is werkelijk te laagdrempelig dat ik er nog serieus tijd in ga steken als ik niet zeker weet of meelezers er wat aan hebben als ik deze clown met 0 volgers keer op keer vernietig.

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Hij rent weer weg

    Wat een afgang, wat een afgang



    Nogmaals de vraag:


    Post het bewijs dat de ahadith van de profeet vzmh afkomstig zijn

    Ik heb er zelfs speciaal een topic voor gemaakt, post het beter daar (deze topic laten omtrent godsdienstvrijheid en in de speciale topic voor bewijs ahadith posten) maar en dan post je gewoon hier een link ernaar toe zodat iedereen weet dat je je bewijs hebt gepost. Jallah kom met bewijs, de topic schreeuwt om bewijs


    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5577756


    Een hele simpele vraag, dus we zien je bewijs graag tegemoet


  13. #43
    Onironisch Fascist

    Reacties
    957
    12-03-2017

    ^^

    Weer een heel ander onderwerp aansnijden, het punt was niet of de Koran authentiek of niet is, het punt was dat jij met de zowat grootste logical fallacy komt die er bestaat.

    Maarja, ''de logica is universeel'', ook heb je zo te zien niets van logica begrepen.



    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Oh ya check even hoe die wegliep en nu opeens weer komt discussieren maar niet durft terug te gaan naar de topic
    Gast, je bent hier puur voor mijn vermaak, besef dat. Ik reageer op jou wanneer ik zin heb om op je te reageren en wanneer de tekst een halve pagina aan onzin van jouw kant bevat is de lol er snel vanaf. Ik heb je al twee keer klemgezet alleen al in dit topic. Ik neem je niet serieus, je bent hier om mijn verveling te doden en wat lol te trappen.
    Doei.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    ^^

    Weer een heel ander onderwerp aansnijden, het punt was niet of de Koran authentiek of niet is, het punt was dat jij met de zowat grootste logical fallacy komt die er bestaat.

    Maarja, ''de logica is universeel'', ook heb je zo te zien niets van logica begrepen.


    Oh ya check logica van deze leeghoofd eens:


    Citaat Geplaatst door PlebisHominis Bekijk reactie
    Hoe kan een volk ahkam al-Riddah toepassen als ze allemaal ongelovig worden in de Islam?

    Wat een denkfouten allemaal weer, het gaat jullie nooit zo goed af he, die ''logica'' toepassen op de Koran.
    Je begrijpt er echt niks van he, ongelofelijk, wat ben jij zeer zwak onderlegd, laat ik zeggen totaal niet onderlegd in onze dien. In alle verzen omtrent afvalligheid bespreekt Allah de straffen over de straffen in het hiernamaals die Allah uitvoert. Dit vers is zo bijzonder omdat Allah spreekt over de uitvoering van een straf op afvalligheid op aarde. Allah laat met dit vers blijken dat zelfs de afvalligheid van een heel volk krachteloos is want dan vervangt hij hen gewoon. Ingaande op jouw gebrabbel, en aangezien je het over logica hebt, nu dan het volgende: een heel volk wordt niet op hetzelfde moment afvallig (waar blijft je logica waar je het telkens over hebt, het heeft je verlaten lol), indien de doodstraf op afvalligheid in de Quran stond dan zou die straf uitgevoerd kunnen worden op een volk dat uiteindelijk afvallig werd. Hla zwakzinnigheid van jou, je levert weer 0,0 bewijs zoals altijd, dat is ook wel een prestatie he, iets willen bewijzen en dat altijd met 0,0 bewijs.

    Wahed tip, begin nooit meer over logica om vervolgens dergelijk onzin te verkondigen




  15. #45
    yoonus

    Reacties
    1.947
    08-02-2015

    Dit is nog dommer dan die ene keer dat je zei dat je successen in het verleden geen successen kunt noemen van ze bestaan nu niet meer.
    Je gaat het niet geloven maar ik heb nóg iets dommers...

    Hij houdt zijn topics in het oog en als er bvb staat 'aantal keer bekeken 1500' dan interpreteert hij dat als 1500 verschillende leden die het topic hebben bekeken.

    Maar in realiteit betekend dat gewoon 1500 keer bekeken (dus je weet niet hoeveel 'unieke' personen dat zijn).

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Tussenstand
    Aantal leden topic bekeken: 1541
    Aantal keer bewijs geleverd: 0

    Laats bijgewerkt op 20-08-2017 19:52
    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Tussenstand
    Aantal leden topic bekeken: 884
    Aantal keer bewijs geleverd: 0

    Laats bijgewerkt op 18-08-2017 16:33
    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Tussenstand
    Aantal leden topic bekeken: 1541
    Aantal keer bewijs geleverd: 0

    Laats bijgewerkt op 20-08-2017 19:52
    Kijk hoe hij vernederd wordt bij een basis interpretatie. Laat staan als deze de Koran voor ons gaat onderwijzen.

    Vorige keer probeerde hij Arabisch uit te leggen aan iemand maar hij wist zelf niet wat hij zei. Hij vergelijkt klassiek Arabisch met oud Nederlands. Dit jongetje kan zelfs geen Arabisch en probeert ons te onderwijzen...

    Hij leest vertalingen / interpretaties en neemt conclusies dat hij de waarheid heeft gevonden! Echt ne comedy show.

    Hij leest de Koran en beweert dat hij alles begrijpt en correct praktiseert... dit zonder toe te geven op mijn doodsimpel vraag:

    Neem je de Koran letterlijk, figuurlijk of in context? Als je 3 van deze koranieten naast elkaar gaat zet (je gaat er zelfs geen 2 vinden van deze uitgestorven sekte). Dan zullen ze blijven discussiëren over wat de correcte betekenis is van een bepaalde vers. Want de ene neemt het letterlijk, de andere figuurlijk en weer een andere in context.

    En het wonderbaarlijke bij deze gebeurtenis is, dat ze alle 3 geen Arabisch kunnen. Wat een joke! Niet moeilijk dat er extremisten ontstaan, want ze denken altijd dat hun mening uitsteekt boven die van de ahadeeth.

    En weer zal hij beweren dat hij geen mening heeft en puur de Koran volgt. Maar dan rijst weer de vraag: hoe volg jij de Koran? Letterlijk, figuurlijk of in context? Je gaat toch niet zeggen dat je alles van kaft tot kaft begrijpt zonder mogelijke interpretatie?