1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Je kunt van alles zeggen, maar al deze aanslagen hebben wel degelijk een Islamitische ondertoon. Of je het zelf eens bent met die bepaalde stroming of die bepaalde gedachteng afdoet als onislamitisch, ze hebben veelal dezelfde kenmerken. Kenmerken die tegenwoordig enkel nog te vinden zijn in bepaalde interpretaties van de Islam.

    Het gillen van Allahu Akbar bij al die aanslagen is niet bepaald Westers of Christelijk te noemen. Veel aanslagen waren op concerten, nachtclubs of barretjes waar o.a. alchohol wordt geserveerd. In Finland was het met name gericht op vrouwen. In het MO gaat het vaak om aanslagen op moskeeen die niet een bepaalde stroming aanhangen, vaak zijn Shia het doelwit. Hiernaast worden er continu paspoorten etc. gevonden, ik ben geen expert en dit wordt vaak ridicuul gemaakt maar volgens mij worden die paspoorten meegenomen door de daders om zo hun martelaarschap (de sukkels) aan te tonen.

    Volgens mij komt dat alles redelijk in de buurt van een stroming genaamd salafisme of wahabisme, met de vriendelijk groeten uit Saudi Arabie dat letterlijk nog in de 7e eeuw leeft.

  2. #32
    Verbannen

    Reacties
    1.372
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Je kunt van alles zeggen, maar al deze aanslagen hebben wel degelijk een Islamitische ondertoon. Of je het zelf eens bent met die bepaalde stroming of die bepaalde gedachteng afdoet als onislamitisch, ze hebben veelal dezelfde kenmerken. Kenmerken die tegenwoordig enkel nog te vinden zijn in bepaalde interpretaties van de Islam.

    Het gillen van Allahu Akbar bij al die aanslagen is niet bepaald Westers of Christelijk te noemen. Veel aanslagen waren op concerten, nachtclubs of barretjes waar o.a. alchohol wordt geserveerd. In Finland was het met name gericht op vrouwen. In het MO gaat het vaak om aanslagen op moskeeen die niet een bepaalde stroming aanhangen, vaak zijn Shia het doelwit. Hiernaast worden er continu paspoorten etc. gevonden, ik ben geen expert en dit wordt vaak ridicuul gemaakt maar volgens mij worden die paspoorten meegenomen door de daders om zo hun martelaarschap (de sukkels) aan te tonen.

    Volgens mij komt dat alles redelijk in de buurt van een stroming genaamd salafisme of wahabisme, met de vriendelijk groeten uit Saudi Arabie dat letterlijk nog in de 7e eeuw leeft.
    Klopt komt door salafisme die saudi Arabië in islamitische landen introduceren. Ze doen net alsof ze Isis haten of andere terroristen maar ondertussen finanieren ze wel die groepen.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    519
    27-09-2010

    Onschuldig, onschuldig... Nee, maar dit is niet hoe het werkt. Je kan niet zomaar bepalen wat wel Islam is en wat niet, of vice versa. Dat is precies wat Wilders doet die de Islam als een specifieke ideologie omschrijft waarbij hij een oorlogsinsteek als eigen neemt. Dit terwijl de Islam zoveel meer is dan de selectieve en manipulatieve interpretatie die hij kiest.

    De moeder van het mongooltje kiest nu ook selectief. Àlles dat Islam omvat is Islam. Of je het nu wil of niet, of het nu zaken zijn die je goedkeurt of niet. Terreur is gewoon onderdeel van de Islamitische realiteit, omdat veel groepen met een Islamitische insteek terroristische ideeën hebben. "Ja, maar dat zijn geen moslims/echte moslims", hoor ik velen al denken wanneer ze dit lezen. Maar dit is gewoon te makkelijk. Iedereen die zich moslim noemt is een moslim. Misschien niet op dezelfde manier zoals de meesten van ons, maar nog altijd een moslim.

    De daad van Younes Abou Yacoub is gewoon onderdeel van de Islamitische geschiedenis. Een onderdeel die we moeten afkeuren, wat de meesten ook doen (hoewel jammer genoeg mensen in veel gevallen niet verder kunnen gaan dan een voorwaardelijk afkeuren, dus dat ze het voor een deel 'begrijpelijk' vinden, want Midden-Oosten), maar wel een onderdeel.

    Dus nee, de Islam is niet onschuldig. Dat is met een eeuwenoude religie ook zo goed als onmogelijk. Zelfs met de beste intentie, krijg je mensen die in naam van welk geloof dan ook bepaalde daden plegen, waarmee de onschuld ontnomen wordt. In het geval van de Islam zijn we in deze tijd erger dan andere geloofscommunities omdat we gewoon duizenden groepen onder ons hebben met dergelijke ideeën. De Islam is niet onschuldig omdat deze zeer relevant is voor de aanslagen die gepleegd worden.