1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    7
    08-08-2017

    Advies graag over getrouwd met kinderen uit eerder huwelijk

    Salam alaykum, ik ben een bekeerde moslima, sinds 2010. Sinds 2011 ben ik getrouwd met een Egyptische man. Ik heb drie kinderen uit een eerder huwelijk van voordat ik bekeerde. Ze zijn nu 13,11 en 9 jaar. Daarnaast hebben we samen twee zoons van 4 en 1 jaar oud. Mijn man accepteerde de kinderen tijdens de gesprekken voordat we gingen trouwen. We hebben samen diverse gesprekken gevoerd met zijn broer erbij en een Marokkaanse vriendin van mij en haar man. Hij was mijn wali. Nu wil hij na zes jaar huwelijk dat de drie oudste naar hun vader gaan. Dit is moeilijk aangezien hij geen vaste woon en verblijfplaats heeft en geen werk. Hij kn dus niet voor ze zorgen. Zijn familie is alle aal in het buitenland dus kunnen de kinderen ook moeilijk opvangen. Mijn man is elke dag boos om de kinderen, wil niet meer thuis eten, en slaat me nu sinds een paar maanden als we ruzie hebben. Zijn familie probeert wel te helpen maar hun oplossing is samen met mijn man en jongste twee kinderen in een ander huis wonen en de oudste drie s nachts hier alleen laten en san overdag bij ze langs gaan. Dit zodat mijn man gelukkiger word. Ik vind dit echt niet kunnen. Ze zijn vind ik nog te jong om alleen gelaten te worden s nachts. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Heeft iemand advies op basis van ons mooie geloof over hoe nu verder? Ik ben ten einde raad. Zijn zus zei zelfs dat ik echt beter mijn best moet doen anders gaat ie in Egypte met iemand anders trouwen.

  2. #2
    In love

    Reacties
    3.252
    21-12-2004

    Meid...kies voor je kinderen! Hij wist waar die aan toe was toen hij je hand kwam vragen.je kinderen gaan boven alles,accpeteert ie het niet dan moet je hem de deur wijzen!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    7
    08-08-2017

    Ameen, Barak Allah Feek oghti, ik zal even kijken. Het is altijd inderdaad beter een onpartijdig iemand erbij te betrekken. Ya Rabb geef ons een uitweg uit deze moeilijke situatie. Ameen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.956
    19-06-2008

    Ik hoop voor jou dat je kinderen niks doorhebben van deze zieke situatie
    Dit zal jouw kinderen voor de rest van hun leven beschadigen
    Kleine kinderen alleen laten thuis, zodat je man gelukkig is? wat een zieke mensen dit



    Geef je kinderen maar aan de jeugdzorg, want die kant gaat het wel op zo te lezen
    Zijn ze in ieder geval van jou en je zieke man af.
    the best things are free

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Ben jij he-le-maal gek geworden in dat zieke hoofd van jouw what the fuck mankeert jou?!?! Jij weet niet meer wat jij moet doen met jouw kinderen omdat die hond van een zogenaamde man van jouw dat vraagt, en jij, de vieze smerige tering teef, gaat dan ook alle opties af om te kijken waar jij jouw kinderen kunt lozen zodat die hond van jouw gelukkig is?! Het is dat jouw ex geen huis heeft en zijn fam niet in nl wonen, anders had jij jouw kinderen daar gister nog gedumpt. Ik scheld niet gauw, maar voor jou maak ik met alle plezier een uitzondering en ik neem de ban die ik krijg met alle liefde.....jij bent het laagste van het laagste, jij bent een nachtmerrie van een moeder voor elk kind. Dat jij elke avond kan slapen en jouw kinderen kan aankijken, bevestigt dit alleen maar. Schaam je diep, dat die vuile, vieze, smerige rat, wat jij een man noemt boven jouw kinderen verkiest. Ik hoop dat jij heeeel oud zult worden en dat jij jouw kinderen jou zullen laten wegrotten, totdat jij moederziel alleen sterft. Dat zij jou verlaten en aan jouw lot overlaten, zoals jij hun wilt verlaten en aan hun lot wilt overlaten. Vrouwen die een lul boven hun eigen kinderen kiezen, verdienen de diepste level van hel, dat is waar jij thuis hoort, jij smerig excuus voor een moeder.
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    7
    08-08-2017

    Zo zeg, schelden hoeft nou ook weer niet ik verkies niemand boven niemand en ik dump mijn kinderen helemaal nergens. Mijn man zet me voor het blok en ik wil daar niet voor staan. Mijn man is hier degene die met onmogelijke eisen komt, samen met zijn familie. Mijn kinderen zijn hier bij mij in huis en gaan Nergens heen. Ik probeer alleen te kijken of er nog een reden en mogelijkheid is om ons huwelijk te redden.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    7
    08-08-2017

    Je hebt gelijk. Het is zo laag dat hij me nu op deze manier voor het blok zet na een huwelijk van zes jaar samen. Hij heeft zelf gekozen voor een vrouw met kinderen.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Ik vind het heel erg voor je. Snap niet waarom hij er nu mee afkomt. De kinderen heeft hij eigenlijk al samen met jou opgevoed. Hoe was hij hiervoor dan?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    107
    06-05-2012

    Laten bemiddelen door mensen met kennis en en die Allaah swt vrezen. Daarbij moeten ook aanwezig zijn, jijzelf, jou echtgenoot en jou wali. Hou je eigen familie en de zijne er helemaal buiten!!
    Moge Allaah swt het voor jullie vergemakkelijken.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    10.508
    26-12-2008

    Je bent niet honderd dat je over zoiets nog advies durft te vragen.
    Watvoor een moeder ben je? Je maakt me zo kwaad dat wil je niet weten.
    Als je voor me stond had ik je paar klappen midden in je gezicht gegeven.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    10.508
    26-12-2008

    Citaat Geplaatst door Born-confused Bekijk reactie
    Ben jij he-le-maal gek geworden in dat zieke hoofd van jouw what the fuck mankeert jou?!?! Jij weet niet meer wat jij moet doen met jouw kinderen omdat die hond van een zogenaamde man van jouw dat vraagt, en jij, de vieze smerige tering teef, gaat dan ook alle opties af om te kijken waar jij jouw kinderen kunt lozen zodat die hond van jouw gelukkig is?! Het is dat jouw ex geen huis heeft en zijn fam niet in nl wonen, anders had jij jouw kinderen daar gister nog gedumpt. Ik scheld niet gauw, maar voor jou maak ik met alle plezier een uitzondering en ik neem de ban die ik krijg met alle liefde.....jij bent het laagste van het laagste, jij bent een nachtmerrie van een moeder voor elk kind. Dat jij elke avond kan slapen en jouw kinderen kan aankijken, bevestigt dit alleen maar. Schaam je diep, dat die vuile, vieze, smerige rat, wat jij een man noemt boven jouw kinderen verkiest. Ik hoop dat jij heeeel oud zult worden en dat jij jouw kinderen jou zullen laten wegrotten, totdat jij moederziel alleen sterft. Dat zij jou verlaten en aan jouw lot overlaten, zoals jij hun wilt verlaten en aan hun lot wilt overlaten. Vrouwen die een lul boven hun eigen kinderen kiezen, verdienen de diepste level van hel, dat is waar jij thuis hoort, jij smerig excuus voor een moeder.

    Amen!!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    7
    08-08-2017

    Hij heeft alles samen met me gedaan de afgelopen zes jaar. Mee naar ouder avonden etc. Het is sinds de laatste paar maanden dat hij steeds meer terug trekt uit onze familie en de drie oudste kinderen apart zet van de jongste twee. Hij zegt dat ze nu groot zijn en dat hij dat moeilijk vind. Ik begrijp gewoon niet hoe je na zes jaar hier ineens een probleem van maakt. Zelfs zon groot probleem dat ie uit huis wil en constant boos is en schreeuwt. Alleen maar omdat de drie kinderen er zijn.

  13. #13
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Janmer dat mensen van nu zo onaardig voor elkaar zijn. Zo verdrietig om te zien dat iets waar je zoveel beloning voor zou kunnen krijgen zo zinloos verspild wordt aan negativiteit en woede.

    Dit is niet vriendelijk, dit is pijnlijk.

    Maar insha Allah zullen geleerden je verder kunnen helpen.

    Vertrouw deze site ajb niet. Velen zijn hier in hun verdriet gekomen hopend op steun en daar is misbruik van gemaakt.

    Ik leef met jou en je kindjes mee. Insha Allah komt het goed en hou vast aan het geloof.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    34
    14-04-2014

    Vol ongeloof heb ik jouw verhaal gelezen. Dat die man van jou niet spoort, dat is zijn probleem. Maar waar ik echt van schrik is dat jij als moeder hierin meegaat en hem zelfs probeert tegemoet te komen. Als moeder heb jij kwetsbare onschuldige kinderen op de wereld gezet die altijd voor de 100% op jou kunnen rekenen als moeder, zou je denken. Jouw kinderen moeten voor alles gaan, inclusief die man die jou ook nog eens fysiek mishandeld. Het feit dat hij van jou vraag je kinderen weg te doen zegt als genoeg over hem. Hij is getrouwd met een vrouw die kinderen heeft, die heeft hij te accepteren, zo niet dan moet hij maar vertrekken.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    7
    08-08-2017

    Dank, ja ik schrik er ook best van, de negatieve reacties. Ik ga juist helemaal niet met hem mee in wat hij wil en daardoor heb ik juist grote problemen met hem. Ik heb al vaak gezegd tegen hem dat hij bismillah tegen mij en de kinderen heeft gezegd zes jaar geleden dat kan je nu niet ineens veranderen! Inshallah zal Allah swt hem leiden terug naar ons gezin.