1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Slang



    Een slang was in het vuur gevallen en een man probeerde het te redden .

    Telkens als de man dichtbij kwam, zou de slang zijn hand aanvallen.

    Iemand zei tegen hem: "Waarom help je iets dat jou goedheid niet inziet en jou wilt schaden?"

    Hij zei: "Het is in de Fitrah (natuur) van de slang om te bijten en het is in mijn Fitrah (natuur) om te helpen.

    Ik laat zijn slechte Fitrah niet mijn goede Fitrah veranderen."

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Niemand kan ontsnappen aan de grote shirk, behalve door toegewijd monotheïsme.

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Niemand kan ontsnappen aan de grote shirk, behalve door toegewijd monotheïsme.

    Zulke gelovigen die toegewijd zijn aan Allah: zij voelen liefde, vrees en hoop voor Allah. Zij zijn nederig, zij stellen hun vertrouwen in Hem en zoeken Zijn heil. Ook volgen zij Zijn bevelen en zoeken Zijn tevredenheid. Als zij iemand iets willen vragen, vragen zij het Allah; als zij iemands heil zoeken, zoeken zij het bij Allah en als zij iets doen, is het voor Allah. Aldus leven en sterven zij voor Allah en vragen niemand iets, behalve Allah.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Plakband is terug

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Plakband is terug

    Telkens als de man dichtbij kwam, zou de slang zijn hand aanvallen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Wat wil je van mij?

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Wakker schudden!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Wakker schudden!
    De enige die hier nog slaapt ben jij .

    Maar OK .. als jij wilt ... niet meer weglopen ... help me , begin mij een definitie van 'ibaadah' te geven , zodat ik dat altijd aan God richt .

    Wanneer is iets 'aanbidding'?

    Geef me een formula , zodat ik dat kan toepassen op elke situatie .

    Citeer alleen klassieke bronnen . Ik wil niets te maken hebben met moderne opinies.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Iedere handeling die Allah aan Zijn dienaren heeft voorgeschreven en die hij hen bevolen heeft is niets anders dan een daad van aanbidding.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    En wat betreft de smeekbede: Je hebt de verzoekende smeekbede en de aanbiddende smeekbede, wat inhoudt dat de smekende Degene die hij verzoekt benadert en zichzelf aan Hem onderwerpt.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Iedere handeling die Allah aan Zijn dienaren heeft voorgeschreven en die hij hen bevolen heeft is niets anders dan een daad van aanbidding.
    Maa shaa Allaah , dit is hoe Moslims tegen elkaar horen te praten ... op een normale wijze.

    OK ... Allaah beveelt bijvoorbeeld: Birr al-Walidayn (goed zijn voor ouders).

    Is 'Birr-al-Walidayn' opzich een aanbidding?

    Of word het pas aanbidding als je het doet omwille van GOD?

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Maa shaa Allaah , dit is hoe Moslims tegen elkaar horen te praten ... op een normale wijze.

    OK ... Allaah beveelt bijvoorbeeld: Birr al-Walidayn (goed zijn voor ouders).

    Is 'Birr-al-Walidayn' opzich een aanbidding?

    Of word het pas aanbidding als je het doet omwille van GOD?
    Omwille van Allah ta'ala.

    Je hebt ook daden van deze aanbiddingen, als Zijn dienaren deze naar anderen dan Hem richten, zij niets anders zijn dan polytheïsten.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Bijvoorbeeld, je kunt jouw ouders niet gehoorzamen in ongehoorzaamheid aan Allah.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Omwille van Allah ta'ala.
    Juist .

    Dus 'Birr al-Walidayn' (en alle andere daden) worden pas aanbidding als je het doet omwille van een Ilaah (God) (of iets waar je goddelijkheid aan toekent).

    Zelfs 'Vasten' is dan gewoon honger en dorst, 'Gebed' is gewoon bewegingen, 'Bedevaart' is gewoon rondjes lopen - als een atheist dat doet ... pas als je het doet omwille van iemand waarvan je de GODDELIJKHEID erkent, dan word het een aanbidding.

    Zijn we het eens zover?

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    pas als je het doet omwille van iemand waarvan je de GODDELIJKHEID erkent, dan word het een aanbidding.

    Zijn we het eens zover?

    Is fout. Over degenen die de gewoonte hadden om anderen naast Hem te aanbidden, zij geloofden dat zij niet in staat waren iets te scheppen of regen te brengen of zelfs maar planten te laten groeien. In plaats daarvan aanbaden zij gewoonlijk hen, hun graven. en zeiden ' wij aanbidden hen alleen maar zodat zij ons nader tot Allah kunnen brengen'