1. #61
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Mouwaysi,

    Iedereen die shirk halal maakt is een ongelovige, ook al is hij 1 van de grootste geleerde. Wij volgen de koran en de sunnah geen meningen van anderen die in strijd zijn met de waarheid.

    Ook iedereen die uitnodigt naar shirk is een ongelovige, degenen die deze handelingen praktiseren zijn ook ongelovigen.

    Mijn bewijs zijn de woorden van Allah en Zijn profeet, en jij jij hebt jouw begeerte als bewijs en probeert ernaar uit te nodigen.

    Moge Allah jou leiden.

    Heb jij niks anders te doen, dat je zo graag uitnodigt naar shirk? Ga mensen uitnodigen om Allah alleen te aanbidden zoals de profeten dat hebben gedaan en waarschuw tegen shirk, ben je niet man genoeg om uit te nodigen naar Allah?

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Mouwaysi,

    Iedereen die shirk halal maakt is een ongelovige, ook al is hij 1 van de grootste geleerde. Wij volgen de koran en de sunnah geen meningen van anderen die in strijd zijn met de waarheid.

    Ook iedereen die uitnodigt naar shirk is een ongelovige, degenen die deze handelingen praktiseren zijn ook ongelovigen.

    Mijn bewijs zijn de woorden van Allah en Zijn profeet, en jij jij hebt jouw begeerte als bewijs en probeert ernaar uit te nodigen.

    Moge Allah jou leiden.

    Heb jij niks anders te doen, dat je zo graag uitnodigt naar shirk? Ga mensen uitnodigen om Allah alleen te aanbidden zoals de profeten dat hebben gedaan en waarschuw tegen shirk, ben je niet man genoeg om uit te nodigen naar Allah?
    Maar jij hebt de Qoer-aan en de Soennah begrepen aan de hand van deze geleerden. Deze geleerden zeggen zelf dat het vragen om een doe3aa van een dode geen shirk is. Dus hoe kom je opeens uit de hoogte doen? Als er een hadieth is die zegt dat het vragen van een dode om een doe3aa te doen shirk akbar is, kom er dan mee.

    Dan is de discussie afgelopen.

    Maar jij komt met algemene teksten die je waarschijnlijk niet begrijpt waarin er wordt gesproken over al-isti3aanah en al-istighaathah enz. Ik denk niet dat je begrijpt wat deze termen zijn. Dus ik adviseer je om de Qoer-aan te lezen, de Soennah te lezen, en als je jouw religie wilt leren van de Nadjdi-da3wah, lees dan ook maar meteen al-oesoel ath-thalaathah en kashfoe s-shoeboehaat van ibn 3abdil-Wahhaab.

    En als je in de tussentijd jouw gif kan inslikken in plaats van spuwen hier zou dat al een toevoeging zijn.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  3. #63
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Sterker nog, sommige van de mensen van kennis hebben dit tot de soorten van shirk genoemd.
    Dat is ook shirk inderdaad! Goed dat je het zelf ook plaatst, nu nog begrijpen en ernaar handelen. Als je niet wil begrijpen, hou dan op met mij lastig te vallen met het goedpraten van shirk akbar.



  4. #64
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    De sheikh zegt ook nergens dat het geen shirk is, wat een smerige man ben jij zeg. Zo misleiden jullie hier al jaren mensen. Moge Allah jullie leiden of hard straffen hiervoor ameen.

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Dat is ook shirk inderdaad! Goed dat je het zelf ook plaatst, nu nog begrijpen en ernaar handelen. Als je niet wil begrijpen, hou dan op met mij lastig te vallen met het goedpraten van shirk akbar.


    Ah, dus je leest wel. Dat verbaast me eigenlijk wel. Ik dacht wel dat je zou vallen over dit. Jouw neiging om van alles shirk te maken is overweldigend. Zo ben jij:

    Geleerde zegt: is geen shirk.
    Umm-Suhayla zegt: wij moeten de Qoer-aan en de Soennah volgen, en niet de geleerden.

    Geleerde zegt: is shirk.
    Umm-Suhayla zegt: zie je wel, dit is de waarheid waar je naar moet handelen.

    Eh ziek mens. Wat voor verrotte manhadj heb jij? Is alles voor jou en niets is tegen jou?

    Ik ben een moeshrik volgens jou omdat ik heb gezegd dat het vragen van een dode om een doe3aa te doen geen shirk is. Dezelfde mening is verkondigd door ibn Taymiyyah, 3abdel-Latief ibn 3abdir-Rahmaan aal ash-Shaykh, Bakr Aboe Zayd, ibn 3oethaymien en zoals je net hebt gelezen ibn Baaz. Zijn dit dan ook moeshrikoen die oproepen naar shirk?

    Wees eerlijk, of wij zijn allemaal moslims of allemaal moeshrikoen.

    Maar dat ga je niet doen. Weet je waarom, omdat je een vieze hypocriet (taalkundig) bent. Je blijft me moeshrik noemen, wat de grootste belediging is voor een moslim. Je wilt gewoon fouten vinden. Als er iets gepost wordt wat je niet bevalt, dan lees je het zogenaamd niet omdat je niets aanneemt van moeshrikoen. Maar als er een zinnetje in staat die nuttig is voor jou, dat spring je erop als een hondsdolle.

    Jij verlaagt het niveau van dit forum met je zelfingenomenheid en je knip-en-plak-werk waarvan je denkt dat het kennis is. Je hebt geen enkele vraag inhoudelijk kunnen beantwoorden. Je strooit met termen alsof je niet verantwoordelijk gesteld zal worden voor je woorden.

    Ik hoop dat je stopt hiermee.

    En als er goede argumenten worden gegeven, dan is het opeens: "Jullie flirten met vrouwen." Een uitspraak van iemand die Allaah niet vreest.

    En nu opdonderen s.v.p.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    De sheikh zegt ook nergens dat het geen shirk is, wat een smerige man ben jij zeg. Zo misleiden jullie hier al jaren mensen. Moge Allah jullie leiden of hard straffen hiervoor ameen.
    "Daarom weten we dat dat de waarheid is en wat deze man heeft gedaan verdorven is en een middel tot het verrichten van shirk. Sterker nog, sommige van de mensen van kennis hebben dit tot de soorten van shirk genoemd."

    Heb je waarlijk zo een laag IQ dat je dit niet begrijpt. Hij zegt dat we weten (3ilm) dat het een middel is tot shirk? Hoe kan iets wat een middel is volgens zijn kennis ook shirk zijn? Daarna zegt hij dat sommige geleerden zeggen dat dit tot de soorten van shirk behoort. Wat betekent dat? Dat zijn anderen. Maar wat weet hij?! Dat het een middel is om bij shirk te komen.

    Oftewel, volgens de kennis van ibn Baaz is het geen shirk, maar een middel naar shirk. En volgens jouw verdorven gedachtegang is hij dus een moeshrik.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  7. #67
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Mooie praatjes allemaal, jij hebt nog geen 1 bewijs geplaatst waar die geleerden deze soort shirk hebben toegestaan geen 1. Dus op hen ga ik ook zeker geen takfir doen.

    Jij bent wel duidelijk een mushrik en een hele vieze nog wel, die de woorden van geleerden verdraaid naar zijn begeerte, doet alsof hij koran en sunnah volgt terwijl jij daar heel ver van staat.

    Moge Allah jou leiden.

    Ik ben wel klaar met jou, alleen maar leugens en misleiding. Beter wordt jij genegeerd samen met Durani, ik reageer wel alleen wanneer ik het wil en niet wanneer jullie erom smeken, want jullie liegen en misleiden, ik wordt daar niet goed van.

  8. #68
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    "Daarom weten we dat dat de waarheid is en wat deze man heeft gedaan verdorven is en een middel tot het verrichten van shirk. Sterker nog, sommige van de mensen van kennis hebben dit tot de soorten van shirk genoemd."

    .

    En jij leugenaar en misleider zei dit:


    Jij bent een leugenaar!

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Het vragen van een doe3aa aan een dode is geen shirk. Niemand zegt dat dit wel shirk is."
    Bron:
    http://forums.marokko.nl/showthread....5557301&page=7

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Nou, hier hebben we ibn Taymiyyah:

    من يأتي إلى القبر أو إلى رجل صالح ويستنجده فهذا على ثلاث درجات: ـ إحداها: أن يسأل حاجته، مثل أن يقول: اغفر لي ونحوه، فهذا شرك كما تقدم. ـ الثانية: أن يطلب منه أن يدعو له لأنه؛ أقرب إلى الإجابة، فهذا مشروع في الحي. وأما الميت فلم يشرع لنا أن نقول له: ادع لنا، ولا: اسأل لنا ربك. ولم يفعل ذلك أحد من الصحابة ولا التابعين، ولا أمر به أحد من الأئمة، ولا ورد في حديث؛

    Er zijn drie mogelijkheden, en ik vertaal de eerste twee.

    "De eerste mogelijkheid: dat hij hem vraagt om zijn behoefte te vervullen, zoals dat hij zegt: "Vergeef mij." enz., dit is shirk zoals reeds besproken is. De tweede mogelijkheid: dat hij hem vraagt om voor hem een doe3aa te doen omdat het waarschijnlijker is dat hij verhoord zal worden door Allaah. Dit is voorgeschreven voor de levende, maar voor de overleverde is het niet voorgeschreven om te zeggen: "doe een doe3aa voor mij" en ook niet "vraag je Heer voor mij". Niemand van de sahaabah en taabi3ien hebben dit gedaan. En niemand van de iemaans heeft dit bevolen en het is niet overgeleverd in een hadieth."

    Ibn 3oethaymien legt uit dat het fout is, maar geen shirk.

    وقال الشيخ ابن عثيمين: سؤال الميت أن يسأل الله أو سؤال قضاء الحاجة بينهما فرق، إذا سأل قضاء الحاجة فهذا شرك أكبر، وإذا سأل أن يسأل الله فهذا بدعة وضلالة، لأن الميت إذا مات انقطع عمله، والدعاء من عمله، فكيف تسأله ما لا يمكن فإذا جئت إلى ميت وقلت: ادع الله لي، فإنه لن يدعو الله لك، ومن ذلك تقول عند قبر النبي صلى الله عليه وسلم: اشفع لي، فإن هذا حرام وبدعة منكرة، لكن إذا قلت: يا رسول الله أنجني من النار، كان شركا أكبر. اهـ.

    Zelfde geldt voor Bakr Aboe Zayd in Tashiehoe d-doe3aa.

    قال الشيخ بكر أبو زيد في كتاب ـ تصحيح الدعاء ـ في مسألة سؤال الحي لميت بأن يدعو الله له: في هذا النوع فرعان:
    1ـ سؤال حي لميت وهو غائب عن قبره بأن يدعو الله له، وهذا النوع لا يختلف المسلمون بأنه شرك أكبر، وأنه من جنس شرك النصارى في مريم وابنها ـ عليهما السلام ـ بدعائهما، وأنهما يعلمان ما يفعله العباد حسب مزاعم النصارى.

    2ـ سؤال حي لميت بحضرة قبره بأن يدعو الله له، مثل قول عباد القبور مخاطبين لها: يا فلان ادعو الله لي بكذا وكذا أو أسألك أن تدعو الله لي بكذا وكذا، فهذا لا يختلف المسلمون بأنه واسطة بدعية، ووسيلة مفضية إلى الشرك بالله ودعاء الأموات من دون الله وصرف القلوب عن الله، لكن هذا النوع يكون شركا أكبر في حال ما إذا أراد الداعي من صاحب القبر الشفاعة والوساطة الشركية على حد عمل المشركين: ما نعبدهم إلا ليقربونا اى الله زلفى. اهـ.

    Hetzelfde geldt voor al-Aaloesie, zoals Shamsoe d-dien al-Afghaanie heeft gezegd.

    وقال الدكتور شمس الدين الأفغاني في رسالته للدكتوراة ـ جهود علماء الحنفية في إبطال عقائد القبورية: قال الإمام الآلوسي محمود المفسر، مفتي الحنفية ببغداد، وتبعه ابنه نعمان الآلوسي، والعلامة الخجندي، واللفظ للأول: وتحقيق الكلام في هذا المقام: أن الاستغاثة بمخلوق، وجعله وسيلة بمعنى طلب الدعاء منه لا شك في جوازه إن كان المطلوب منه حيا... وأما إذا كان المطلوب منه ميتا أو غائبا فلا يستريب عالم أنه غير جائز، وأنه من البدع التي لم يفعلها أحد من السلف... اهـ.

    Het is fout, maar geen shirk.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie

    En jij leugenaar en misleider zei dit:


    Jij bent een leugenaar!

    Bron:
    http://forums.marokko.nl/showthread....5557301&page=7
    En ik heb een correctie geplaatst. "Niemand die een juiste begrip heeft van de religie zegt dit." Ik heb een fout gemaakt. Mensen zeggen het wel, maar die hebben het fout.

    Kan jij ook je fouten erkennen nu?
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Mooie praatjes allemaal, jij hebt nog geen 1 bewijs geplaatst waar die geleerden deze soort shirk hebben toegestaan geen 1. Dus op hen ga ik ook zeker geen takfir doen.

    Jij bent wel duidelijk een mushrik en een hele vieze nog wel, die de woorden van geleerden verdraaid naar zijn begeerte, doet alsof hij koran en sunnah volgt terwijl jij daar heel ver van staat.

    Moge Allah jou leiden.

    Ik ben wel klaar met jou, alleen maar leugens en misleiding. Beter wordt jij genegeerd samen met Durani, ik reageer wel alleen wanneer ik het wil en niet wanneer jullie erom smeken, want jullie liegen en misleiden, ik wordt daar niet goed van.
    Jij bent een leugenaar, want je hebt de citaten gelezen. En daarna zei je dat ik deze woorden verdraai. Maar er is ruimte om je fouten te erkennen, zoals ik heb gedaan.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  12. #72
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Alles wat naar shirk leidt is shirk, zoals alles wat naar haram leidt ook haram is. Jij weet niet wat de geleerden ermee hebben bedoeld, dus spreek voor jezelf en niet voor de geleerden.

  13. #73
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    En ik heb een correctie geplaatst. "Niemand die een juiste begrip heeft van de religie zegt dit." Ik heb een fout gemaakt. Mensen zeggen het wel, maar die hebben het fout.

    Kan jij ook je fouten erkennen nu?



    Als jij vind dat ik fout ben dan staan wij aan twee verschillende kanten, meneer.

  14. #74
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Allah zegt het is shirk en jij zegt het is fout?

  15. #75