1. #46
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah (may Allah have mercy on him) said:

    With regard to that which no one but Allah, may He be exalted, is able to do, it is not permissible to seek it from anyone except Allah, may He be glorified; it should not be sought from the angels or from the Prophets or from anyone else. It is not permissible to say to anyone other than Allah: ‘Forgive me’ or ‘Grant us rain or ‘Grant us victory over the disbelieving people’ or ‘Guide our hearts’ and so on. Hence at-Tabaraani narrated in his Majma‘ that at the time of the Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) there was a hypocrite who used to annoy the believers, so they said: Let us go and seek the help of the Messenger of Allah (blessings and peace of Allah be upon him) against this hypocrite. So they came to him and he said: “Help should not be sought from me; rather it should be sought from Allah.”

    End quote from Majmoo‘ al-Fataawa (1/329)

  2. #47
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Mischien komt dit alles hard over , .
    Nee hoor helemaal niet, je mag gerust je gang gaan en snap je woede ook heel goed.

  3. #48
    abu_dhar offline...

    Reacties
    324
    17-02-2016

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Juist , Ibn Taymiyah geloofde dat het KAN leiden naar Shirk , en niet dat het zelfs Shirk is, zoals deze Takfiri Umm_Jahl wel denkt.

    Geen 1 klassieke geleerde heeft 'Du'a vragen' aan de Profeet, na zijn dood, Shirk genoemd ... geen 1!

    Ik daag haar uit om 1 klassieke geleerde te citeren en zijn bewijs/usoel.

    In tegendeel, de fuqaha van de 4 madhabs (ook de Hanbalis, waarachter Umm_Jahl probeert te schuilen), moedigen ons juist aan in hun boeken om de Profeet om zijn bemiddeling te vragen bij zijn graf.

    Het is Shirk om goddelijke eigenschappen aan doden toe te kennen of hen iets te vragen dat alleen Allaah kan doen.

    Dat is wat Takfir dwazen niet kunnen begrijpen ... ze gooien alle zaken samen.
    ze quote een citaat over istighaatah en denkt dat het over het zelfde onderwerp gaat, dat zegt genoeg... lol

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Nee hoor helemaal niet, je mag gerust je gang gaan en snap je woede ook heel goed.
    Dus je leest wel ... maar kan NIKS antwoorden .

    Bedankt voor de bevestiging .

    Dat Hadith is authentiek , zolang je dat maar weet.

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door abu_jousouf Bekijk reactie
    ze quote een citaat over istighaatah en denkt dat het over het zelfde onderwerp gaat, dat zegt genoeg... lol
    Precies , miskeena begrijpt niet eens waar de discussie over gaat!!

    Ze mixt ALLE zaken door elkaar ... alsof ze soep aan het maken is in haar keuken!

    Wie geen schaamte heeft , die kan doen wat die wilt .

  6. #51
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Bedankt voor je uitnodiging om te mogen reageren op jouw topic, ik deel graag kennis fisabililah. Tot een andere keer weer in chaa Allah.

    Ik zal jouw topic wel proberen vol te maken.

  7. #52
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door 3isa_b.3aa-isha Bekijk reactie
    Wie zegt dat deze Sahabi Bilal ibn Haarith رضي الله عنه wakker was toen hij dit vroeg?

    Dit kan je vragen tijdens je droom en helemaal als je Sahabi bent.

    Het waren ook niet de woorden van de profeet salalahu alaihi wa salam. Kennis is Allah zei en profeet zei.

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Het waren ook niet de woorden van de profeet salalahu alaihi wa salam. Kennis is Allah zei en profeet zei.
    Fout! , het was de Profeet zelf die zei :

    ائت عمر فأقرئه السلام , وأخبره أنكم مسقيون
    "Ga naar Umar , geef hem mijn Salaam en breng hem op de hoogte dat jullie regen zullen ontvangen."

    De Profeet zei dat - volgens die authentieke Hadith!!

    Hun Du'a werd vervuld , de Profeet vroeg aan Allaah en Allaah bracht regen - de ENIGE GOD!! De Profeet is een mens , hij is een Abd - maar hij kan God vragen en God doet wat Hij wilt. Laa sharika lah!

    Hij zei niet: Je hebt Shirk gepleegd! Ga terug, vraag zelf aan Allah! etc. etc.

  9. #54
    MVC Lid

    Reacties
    300
    31-07-2017

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Fout! , het was de Profeet zelf die zei :

    ائت عمر فأقرئه السلام , وأخبره أنكم مسقيون
    "Ga naar Umar , geef hem mijn Salaam en breng hem op de hoogte dat jullie regen zullen ontvangen."

    De Profeet zei dat - volgens die authentieke Hadith!!

    Hun Du'a werd vervuld , de Profeet vroeg aan Allaah en Allaah bracht regen - de ENIGE GOD!! De Profeet is een mens , hij is een Abd - maar hij kan God vragen en God doet wat Hij wilt. Laa sharika lah!

    Hij zei niet: Je hebt Shirk gepleegd! Ga terug, vraag zelf aan Allah! etc. etc.
    Ay na'am, het is een overleverde droom van een Sahabi zoals hoe hij het onthouden en verwoord heeft en alle Sahaba zijn betrouwbaar en rechtvaardig.

    Maar umm suhaila heeft gelijk, er staat in de hadith niet dat de Profeet صلى الله عليه وسلم iets had gezegd, ik citeer:

    فأتى الرجل في المنام ، فقيل له : ائت عمر فأقرئه السلام ,

    Jij O Durani gebruikte deze foute vertaling:

    Daarna verscheen de Profeet in zijn droom en zei: “Ga naar Umar en geef hem mijn Salaam

    En het hoort zo vertaald te worden:

    Toen kwam een man naar hem toe tijdens zijn slaap en hij zei tegen hem; ga naar 'Umar en draag hem de salaam voor...

    Ik weet niet waarom maar nu ben ik wel nieuwsgierig of jij deze overlevering zelf uit het Arabisch hebt vertaald?

  10. #55
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door 3isa_b.3aa-isha Bekijk reactie
    Ay na'am, het is een overleverde droom van een Sahabi zoals hoe hij het onthouden en verwoord heeft en alle Sahaba zijn betrouwbaar en rechtvaardig.

    Maar umm suhaila heeft gelijk, er staat in de hadith niet dat de Profeet صلى الله عليه وسلم iets had gezegd, ik citeer:

    فأتى الرجل في المنام ، فقيل له : ائت عمر فأقرئه السلام ,

    Jij O Durani gebruikte deze foute vertaling:

    Daarna verscheen de Profeet in zijn droom en zei: “Ga naar Umar en geef hem mijn Salaam

    En het hoort zo vertaald te worden:

    Toen kwam een man naar hem toe tijdens zijn slaap en hij zei tegen hem; ga naar 'Umar en draag hem de salaam voor...

    Ik weet niet waarom maar nu ben ik wel nieuwsgierig of jij deze overlevering zelf uit het Arabisch hebt vertaald?
    Sommige proberen goed te praten waar Allah geen toestemming voor heeft gegeven en waar de profeet salalahu alaihi wa salam juist tegen gewaarschuwd heeft. Zie hoe zij woorden en gebeurtenissen verdraaien naar hun begeerte zodat zij hun shirk akbar goed kunnen praten.

  11. #56
    @DEEN

    Reacties
    243
    10-09-2013

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Fout! , het was de Profeet zelf die zei :

    ائت عمر فأقرئه السلام , وأخبره أنكم مسقيون
    "Ga naar Umar , geef hem mijn Salaam en breng hem op de hoogte dat jullie regen zullen ontvangen."

    De Profeet zei dat - volgens die authentieke Hadith!!

    Hun Du'a werd vervuld , de Profeet vroeg aan Allaah en Allaah bracht regen - de ENIGE GOD!! De Profeet is een mens , hij is een Abd - maar hij kan God vragen en God doet wat Hij wilt. Laa sharika lah!

    Hij zei niet: Je hebt Shirk gepleegd! Ga terug, vraag zelf aan Allah! etc. etc.
    Kunnen wij aanbiddingen baseren op dromen? En zijn dromen shar3i bewijs voor ons?

    Ik zal dit nog na vragen.. Maar het eerste wat ik al niet begrijp is dat dit een droom is... Als we deze deur openen dan zal die niet eindigen.
    Fisabillilaah !

  12. #57
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Allah beval de profeet salalahu alaihi wa salam uit te nodigen om alleen Allah te aanbidden

    Zonder smeekbeden te richten aan anderen dan Allah, zoals de ongelovigen in die tijd gewoon waren te doen.

    Allah ta'ala zei:

    ''Zeg: ''Ik roep alleen mijn Heer aan en ik ken Hem in niets deelgenoten toe.''

    قُلۡ إِنَّمَآ أَدۡعُواْ رَبِّى وَلَآ أُشۡرِكُ بِهِۦۤ أَحَدً۬ا

    Surat Al-Djin, aayah 20.

  13. #58
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Een moslim dient smeekbeden alleen aan Allah de Enige te richten. Hij mag niemand naast Allah smeken, ook geen profeet of een vroom persoon, omdat alleen Allah in staat is alle wensen te vervullen en alle zondes te vergeven, terwijl overledenen en anderen hier niet toe in staat zijn.

    Allah zegt:

    'En degenen die zij naast Allah aanroepen scheppen niets, want zij zijn (zelf) geschapen. Doden zijn zij zonder te leven. En zij weten niet wanneer zij worden opgewekt.''

    وَٱلَّذِينَ يَدۡعُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ لَا يَخۡلُقُونَ شَيۡـًٔ۬ا وَهُمۡ يُخۡلَقُونَ (٢٠) أَمۡوَٲتٌ غَيۡرُ أَحۡيَآءٍ۬*ۖ وَمَا يَشۡعُرُونَ أَيَّانَ يُبۡعَثُونَ (٢١

    Surat An-Nah'l, aayah 20-21.

    De Boodschapper van Allah salalahu alaihi wa salam heeft gezegd:

    ''Smeekbede is aanbidding.''
    الدعاء هو العبادة

    At-Tirmidhi en is authentiek.

  14. #59
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Inhoudelijk reageren is blijkbaar moeilijk.

    Ibn Baaz heeft gezegd:

    هذا الأثر على فرض صحته كما قال الشارح ليس بحجة على جواز الاستسقاء بالنبي صلى الله عليه وسلم بعد وفاته لأن السائل مجهول ولأن عمل الصحابة رضي الله عنهم على خلافه وهم أعلم الناس بالشرع ولم يأت أحد منهم إلى قبره يسأله السقيا ولا غيرها بل عدل عمر عنه لما وقع الجدب إلى الاستسقاء بالعباس ولم يُنكر ذلك عليه أحد من الصحابة فعُلم أن ذلك هو الحق وأن ما فعله هذا الرجل منكر ووسيلة إلى الشرك بل قد جعله بعض أهل العلم من أنواع الشرك . وأما تسمية السائل في رواية سيف المذكور بلال بن الحارث ففي صحة ذلك نظر ، ولم يذكر الشارح سند سيف ، وعلى تقدير صحته عنه لا حجة فيه ، لأن عمل كبار الصحابة يخالفه وهم أعلم بالرسول وشريعته من غيرهم والله أعلم .ا.هـ.

    "Deze hadieth, gebaseerd op het feit dat hij authentiek is zoals de uitlegger heeft gezegd, is geen bewijs voor het al-istisqaa (het vragen om een doe3aa te doen voor regen) bij de Profeet (sallaa Allaahoe 3alayhi wa sallam) na zijn dood, omdat de vragensteller onbekend is en omdat de sahaabah (radiyaa Allaahoe 3anhoem) dit niet deden en zij waren de mensen met de meeste kennis volgens de shar3 en niemand van hen kwam naar het graf van de Profeet (sallaa Allaahoe 3alayhi wa sallam) toe om hem te vragen. 3oemar ging in plaats van hem naar al-3abbaas toen de droogte plaatsvond en niemand van de sahaabah bekritiseerde hem daarvoor. Daarom weten we dat dat de waarheid is en wat deze man heeft gedaan verdorven is en een middel tot het verrichten van shirk. Sterker nog, sommige van de mensen van kennis hebben dit tot de soorten van shirk genoemd. Wat betreft het noemen van de vrager in de overlevering van Sayf als het zijn van Bilaal ibn Haarith (radiyaa Allaahoe 3anh), dan is er wat aan te merken op de betrouwbaarheid van de overlevering. De uitlegger heeft de keten van Sayf niet genoemd. En gebaseerd op de authenticiteit ervan, is het nog geen bewijs, want de sahaabah deden het niet en zij waren bekender met de Boodschapper en zijn sharie3ah dan anderen."
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Nu is mijn vraag aan Umm-Suhayla. Is ibn Baaz ook een moeshrik zoals ibn 3oethaymien en ibn Taymiyyah, 3abdel-Latief aal ash-Shaykh en al-Aaloesie omdat hij zelf niet zegt dat dit shirk is?

    Of mogen geleerden wel de uitspraken doen, maar als ik hetzelfde zeg, namelijk: dat het vragen aan een dode om Allaah iets te vragen geen shirk is.

    Shirk is dat je iemand naast Allaah aanbidt. Dat je aan Allaah een partner toekent terwijl hij jou geschapen heeft. Dat je naar een dode toegaan en vraagt om je te steunen, je rijk te maken, je schulden te doen verdwijnen, je te redden van een noodsituatie, het te laten regenen, enzovoorts.

    Ik ben het eens met ibn Taymiyyah dat het vragen van een dode, ongeacht wie hij was, te vragen om Allaah iets te vragen een verdorven zaak is. Maar iemand die dat doet, is geen moeshrik. Omdat shirk het aanbidden is van iemand naast Allaah. En het vragen aan een dode om een doe3aa te doen, hoe misleid je ook moet zijn om dat te doen, is niet het aanbidden van hem.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."