1. #166
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Laatst reactie in chaa Allah.

    Deze man denkt dat mensen takfir doen uit liefde. Wat een grapjas.

    Dat krijg je als je verliefd bent, dan ga je dat denken ja..

    Slaaplekker!

  2. #167
    abu_dhar offline...

    Reacties
    324
    17-02-2016

    Ibn Qudamah plaatst de hadith van al utbi in kitabul hajj en paragraaf bezoeken van de graf van de profeet salla allahu alaihi wasalaam:

    [فَصْلٌ زِيَارَةُ قَبْرِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلَّمَ]
    (2748) فَصْلٌ: وَيُسْتَحَبُّ زِيَارَةُ قَبْرِ النَّبِيِّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ -؛ لِمَا رَوَى الدَّارَقُطْنِيّ، بِإِسْنَادِهِ عَنْ ابْنِ عُمَرَ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ -: «مَنْ حَجَّ، فَزَارَ قَبْرِي بَعْدَ وَفَاتِي، فَكَأَنَّمَا زَارَنِي فِي حَيَاتِي» . وَفِي رِوَايَةٍ: «مَنْ زَارَ قَبْرِي وَجَبَتْ لَهُ شَفَاعَتِي» . رَوَاهُ بِاللَّفْظِ الْأَوَّلِ سَعِيدٌ. حَدَّثَنَا حَفْصُ بْنُ سُلَيْمَانَ، عَنْ لَيْثٍ عَنْ مُجَاهِدٍ، عَنْ ابْنِ عُمَرَ. وَقَالَ أَحْمَدُ، فِي رِوَايَةِ عَبْدِ اللَّهِ، عَنْ يَزِيدَ بْنِ قُسَيْطٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، أَنَّ النَّبِيَّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
    -

    Hier vermeldt hij dat het mustahab is om de graf van de profeet te bezoeken en citeert een hadith met twee ketens dat de profeet zei:'wie hajj verricht en hij bezoekt mijn graf nadat ik overleden ben dan is het alsof hij mij levend heeft bezocht.'


    قَالَ: «مَا مِنْ أَحَدٍ يُسَلِّمُ عَلَيَّ عِنْدَ قَبْرِي، إلَّا رَدَّ اللَّهُ عَلَيَّ رُوحِيِّ، حَتَّى أَرُدَّ عَلَيْهِ السَّلَامَ» : وَإِذَا حَجَّ الَّذِي لَمْ يَحُجَّ قَطُّ - يَعْنِي مِنْ غَيْرِ طَرِيقِ الشَّامِ - لَا يَأْخُذُ عَلَى طَرِيقِ الْمَدِينَةِ، لِأَنِّي أَخَافُ أَنْ يَحْدُثَ بِهِ حَدَثٌ، فَيَنْبَغِي أَنْ يَقْصِدَ مَكَّةَ مِنْ أَقْصَرِ الطُّرُقِ، وَلَا يَتَشَاغَلَ بِغَيْرِهِ. وَيُرْوَى عَنْ الْعُتْبِيِّ، قَالَ: كُنْت جَالِسًا عِنْدَ قَبْرِ النَّبِيِّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - فَجَاءَ أَعْرَابِيٌّ، فَقَالَ: السَّلَامُ عَلَيْك يَا رَسُولَ اللَّهِ، سَمِعْت اللَّهَ يَقُولُ: {وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِيمًا} [النساء: 64] .
    وَقَدْ جِئْتُك مُسْتَغْفِرًا لِذَنْبِي، مُسْتَشْفِعًا بِك إلَى رَبِّي، ثُمَّ أَنْشَأَ يَقُولُ:
    يَا خَيْرَ مَنْ دُفِنَتْ بِالْقَاعِ أَعْظُمُهُ ... فَطَابَ مِنْ طِيبِهِنَّ الْقَاعُ وَالْأَكَمُ
    نَفْسِي الْفِدَاءُ لِقَبْرِ أَنْتَ سَاكِنُهُ ... فِيهِ الْعَفَافُ وَفِيهِ الْجُودُ وَالْكَرَمُ
    ثُمَّ انْصَرَفَ الْأَعْرَابِيُّ، فَحَمَلَتْنِي عَيْنِي، فَنِمْت، فَرَأَيْت النَّبِيَّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - فِي النَّوْمِ، فَقَالَ: يَا عُتْبِيُّ، الْحَقْ الْأَعْرَابِيَّ، فَبَشِّرْهُ أَنَّ اللَّهَ قَدْ غَفَرَ لَهُ
    .

    Daarna overlevert ibn qudamah een andere hadith dat de profeet zei wie mij groet bij mijn graf, dan zal Allah mij weer levend maken zodat ik hem zijn salam terug geef. En daarna spreekt ibn qudamah over dat diegene die de graf gaat bezoeken de korste en snelste weg moet nemen naar mekka en daarna citeert hij al utbi en zegt het er is overgeleverd dat el utbi zat bij de graf van de profeet en toen kwam er een bedouin en toen zei die bedouin:'salamu alikom oh profeet van Allah ik hoorde Allah zeggen:{En was het zo dat toen zij zichzelf onrecht aandeden naar jou toe kwamen en daarna allah om vergiffenis vroegen en jij voor hen vergiffenis vroeg dan zouden zij Allah als een tawaab raheem vinden.} en ik ben tot uw gekomen om mijn zondes te laten worden vergeven en om u als bemiddelaar te stellen bij mijn heer.' en toen zong hij een poezie:... daarna liep de bedouin weg en ik sliep en toen zag ik de profeet in mijn slaap toen zei hij (de profeet) oh utbi ga naar de bedouin en geef hem blijde tijdingen dat Allah hem heeft vergeven.'

  3. #168
    abu_dhar offline...

    Reacties
    324
    17-02-2016

    وَيُسْتَحَبُّ لِمَنْ دَخَلَ الْمَسْجِدَ أَنْ يُقَدِّمَ رِجْلَهُ الْيُمْنَى، ثُمَّ يَقُولَ: «بِسْمِ اللَّهِ، وَالصَّلَاةُ وَالسَّلَامُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ، اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، وَاغْفِرْ لِي، وَافْتَحْ لِي أَبْوَابَ رَحْمَتِك. وَإِذَا خَرَجَ، قَالَ مِثْلَ ذَلِكَ. وَقَالَ: وَافْتَحْ لِي أَبْوَابَ فَضْلِكَ»
    لِمَا رُوِيَ عَنْ فَاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - وَرَضِي اللَّهُ عَنْهَا أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - عَلَّمَهَا أَنْ تَقُولَ ذَلِكَ، إذَا دَخَلَتْ الْمَسْجِدَ. ثُمَّ تَأْتِي الْقَبْرَ فَتُوَلِّي ظَهْرَكَ الْقِبْلَةَ، وَتَسْتَقْبِلُ وَسَطَهُ، وَتَقُولُ: السَّلَامُ عَلَيْك أَيُّهَا النَّبِيُّ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ، السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا نَبِيَّ اللَّهِ، وَخِيرَتَهُ مِنْ خَلْقِهِ وَعِبَادِهِ، أَشْهَدُ أَنْ لَا إلَهَ إلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أَشْهَدُ أَنَّك قَدْ بَلَّغْت رِسَالَاتِ رَبِّك، وَنَصَحْت لِأُمَّتِك، وَدَعَوْت إلَى سَبِيلِ رَبِّك بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ، وَعَبَدْت اللَّهَ حَتَّى أَتَاك الْيَقِينُ، فَصَلَّى اللَّهُ عَلَيْك كَثِيرًا، كَمَا يُحِبُّ رَبُّنَا وَيَرْضَى، اللَّهُمَّ اجْزِ عَنَّا نَبِيَّنَا أَفْضَلَ مَا جَزَيْت أَحَدًا مِنْ النَّبِيِّينَ وَالْمُرْسَلِينَ، وَابْعَثْهُ الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ الَّذِي وَعَدْته، يَغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَالْآخَرُونَ، اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا صَلَّيْت عَلَى إبْرَاهِيمَ وَآلِ إبْرَاهِيمَ، إنَّك حَمِيدٌ مَجِيدٌ، وَبَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ، كَمَا بَارَكْت عَلَى إبْرَاهِيمَ وَآلِ إبْرَاهِيمَ، إنَّك حَمِيدٌ مَجِيدٌ، اللَّهُمَّ إنَّك قُلْت وَقَوْلُك الْحَقُّ: {وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِيمًا} [النساء: 64] . وَقَدْ أَتَيْتُك مُسْتَغْفِرًا مِنْ ذُنُوبِي،

    مُسْتَشْفِعًا بِك إلَى رَبِّي، فَأَسْأَلُك يَا رَبِّ أَنْ تُوجِبَ لِي الْمَغْفِرَةَ، كَمَا أَوْجَبْتهَا لِمَنْ أَتَاهُ فِي حَيَاتِهِ، اللَّهُمَّ اجْعَلْهُ أَوَّلَ الشَّافِعِينَ، وَأَنْجَحَ السَّائِلِينَ، وَأَكْرَمَ الْآخَرِينَ وَالْأَوَّلِينَ، بِرَحْمَتِك يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. ثُمَّ يَدْعُو لِوَالِدَيْهِ وَلِإِخْوَانِهِ وَلِلْمُسْلِمِينَ أَجْمَعِينَ، ثُمَّ يَتَقَدَّمُ قَلِيلًا، وَيَقُولُ: السَّلَامُ عَلَيْك يَا أَبَا بَكْرٍ الصِّدِّيقَ، السَّلَامُ عَلَيْك يَا عُمَرَ الْفَارُوقَ، السَّلَامُ عَلَيْكُمَا يَا صَاحِبَيْ رَسُولِ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - وَضَجِيعَيْهِ وَوَزِيرَيْهِ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ، اللَّهُمَّ اجْزِهِمَا عَنْ نَبِيِّهِمَا وَعَنْ الْإِسْلَامِ خَيْرًا: (سَلَامٌ عَلَيْكُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ، فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ) . اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ قَبْرِ نَبِيِّك - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - وَمِنْ حَرَمِ مَسْجِدِك يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ
    .

    Daarna verteld Ibn qudamah hoe de bezoeker de moskee moet betreden en wat hij moet zeggen en overlevert een hadith daarover en daarna zegt ibn qudamah:' en dan kom je bij de graf(van de profeet) en je richt je rug naar de qiblah en je richt je voorkant naar de midden van de graf en dan zeg je:'Salamu alikom oh profeet van Allah en rahamtu allah en barakatuhu, salamu alayka oh profeet van Allah en zijn beste onder zijn dienaren, ik getuig dat dat er geen ilah is behalve allah die geen deelgenoten heeft en ik getuig dat muhammad zijn boodschapper is, ik getuig dat u de boodschap hebt verkondigt en de ummah hebt geadviseerd en opgeroepen hebt naar op de weg van u heer met wijsheid en goede vermaning en u heer hebt aangebeden tot de dood tot u is gekomen moge Allah u prijzen zoals onze heer liefheeft en hem tevreden maakt, oh allah beloon hem voor ons meer dan u iemand van de profeten hebt beloond en breng hem tot de geprezen status die u hem hebt beloofd waarover de eersten en laatsten jaloers over hem zullen zijn oh allah prijs muhammad en zijn volgers zoals u ibrahiem hebt geprezen en zijn volgers u bent hamid majid en schenk baraka in muhammad en zijn volgers zoals u ibrahiem baraka hebt geschonken u bent hamid majid oh allah u zei en uw woord is waarheid{En was het zo dat toen zij zichzelf onrecht aandeden naar jou toekwamen en daarna allah om vergiffenis vroegen en jij voor hen vergeffenis vroeg dan zouden zij Allah als een tawaab raheem vinden.} en ik ben tot u gekomen vragend om mijn zondes te vergeven en u als bemiddelaar te stellen voor mij bij mijn heer, oh Allah vergeef mij.'

    En dan gaat ibn qudamah verder over prijzingen van de profeet en hoe je de sahaba moet groeten abu bakr en umar.'

    Iedereen die arabisch begrijpt weet dat ibn qudamah zegt dat je de profeet moet vragen en daartussen ook Allah vraagt, want uit de context lees je dat je aan de profeet moet zeggen:'u als bemiddelaar te stellen voor mij bij mijn heer' Als een jaahil gaat zeggen dit wordt gericht aan Allah, dan is dit kufr, want je gaat niet zeggen tegen Allah bemiddel voor mij bij u heer, want Allah is de Heer.

  4. #169
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door abu_jousouf Bekijk reactie
    ibn qudamah zegt dat je de profeet moet vragen
    Akeeeee , Ibn Qudamah Hanbali kende geen Tawheed. Wij volgen de Koran en Sunnah .

  5. #170
    abu_dhar offline...

    Reacties
    324
    17-02-2016

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Akeeeee , Ibn Qudamah Hanbali kende geen Tawheed. Wij volgen de Koran en Sunnah .
    lol

  6. #171
    MVC Lid

    Reacties
    300
    31-07-2017

    Durani en abu_jousouf liegen.

    Maar als ik ze het voordeel van de leugen zou geven dan volsta ik met te zeggen dat zij deze woestijnbewoner (a'raabi) heel hoog hebben zitten.

  7. #172
    abu_dhar offline...

    Reacties
    324
    17-02-2016

    Citaat Geplaatst door 3isa_b.3aa-isha Bekijk reactie
    Durani en abu_jousouf liegen.

    Maar als ik ze het voordeel van de leugen zou geven dan volsta ik met te zeggen dat zij deze woestijnbewoner (a'raabi) heel hoog hebben zitten.
    nee, wij hebben eerst de klassieke boeken vervalst.... lol

  8. #173
    MVC Lid

    Reacties
    300
    31-07-2017

    Citaat Geplaatst door abu_jousouf Bekijk reactie
    nee, wij hebben eerst de klassieke boeken vervalst.... lol
    Ik heb het gelezen, meer dan shafaa'a, wasela en maqaam mahmood wordt er niet gevraagd en dit kun je overal vragen, niet alleen bij het graf van de Profeet صلى الله عليه وسلم. En om precies te zijn, de maqaam al-ma7mood vraag je na ieder athaan.

  9. #174
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    De profeet saw kan niemand helpen, ook al sta je elke dag bij zijn graf te smeken om te bemiddelen. Wie hierin gelooft begrijpt tawheed niet. Nogmaals de doden kunnen niks voor ons betekenen.

  10. #175
    abu_dhar offline...

    Reacties
    324
    17-02-2016

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    De profeet saw kan niemand helpen, ook al sta je elke dag bij zijn graf te smeken om te bemiddelen. Wie hierin gelooft begrijpt tawheed niet. Nogmaals de doden kunnen niks voor ons betekenen.
    zeg dat tegen ibn qudamah en nawawi....

  11. #176
    MVC Lid

    Reacties
    300
    31-07-2017

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    De profeet saw kan niemand helpen, ook al sta je elke dag bij zijn graf te smeken om te bemiddelen. Wie hierin gelooft begrijpt tawheed niet. Nogmaals de doden kunnen niks voor ons betekenen.
    De politie grijpt ook in als ze je daarop betrappen.

  12. #177
    MVC Lid

    Reacties
    300
    31-07-2017

    Je mag alleen zeggen wat is overgeleverd, meer niet.

  13. #178
    Verbannen

    Reacties
    1.097
    25-06-2016

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    De profeet saw kan niemand helpen, ook al sta je elke dag bij zijn graf te smeken om te bemiddelen. Wie hierin gelooft begrijpt tawheed niet. Nogmaals de doden kunnen niks voor ons betekenen.
    Het volgende spreken jou tegen of geloof je niet in de Koran en Ahadeeth?

    Allah de Almachtige zegt:

    “Als zij maar, toen zij onrechtvaardig tegenover zichzelf waren, tot jou (O Mohammed, Allah zegene hem en geve hem vrede) gekomen en Allah maar om vergeving gevraagd, en de Boodschapper van Allah had (dan) vergeving voor hen gevraagd, dan zouden zij Allah werkelijk Vergevingsgezind en Meest Genadevol ondervonden hebben.”
    (Sūrat al-Nisā, 4:64)



    Imam al-Tirmidhī (moge Allah genadig met hem zijn) en anderen overleveren van `Uthmān ibn Hunayf (moge Allah tevreden met hem zijn):

    Een blinde persoon kwam naar de Boodschapper van Allah (Allah zegene hem en geve hem vrede) en zei: “Ik ben geteisterd in mijn gezichtsvermogen, dus bidt tot Allah voor mij.” De Profeet (Allah zegene en geve hem vrede) zei: “Verricht de wassing (wudū`), en verricht twee Rak’āt Salāt en zeg dan: “O Allah! Ik vraag u en keer naar U door middel van mijn Profeet Mohammed, de Profeet van Genade. O Mohammed! Ik zoek jouw bemiddeling met mijn Heer voor de terugkeer van mijn gezichtsvermogen, opdat het vervuld wordt. O Allah! Schenk hem bemiddeling voor mij.” De Boodschapper van Allah (Allah zegene en geve hem vrede) zei toen: “Als er een andere behoefte is, doe dan hetzelfde.”
    (Opgenomen door Tirmidhī, Abū Dawūd, Nasā’ī, Tabarānī
    en anderen, met een goede keten van overleveraars).

    De duidelijke inhoud van deze Hadīth bewijst de wettige geldigheid van Tawassul door een levend persoon. Het bewijst impliciet de geldigheid van Tawassul door middel van een overleden persoon, gezien Tawassul door een levend of dood persoon niet door middel van een fysiek lichaam of door leven of dood gaat, maar integendeel door middel van de positieve betekenis die aan de persoon is aangehecht in zowel het leven als de dood.

    Daarnaast overlevert Imam Tabarānī in zijn al-Mu`jam al-Kabīr vermeldt van dezelfde `Uthmān ibn Hunayf (moge Allah met hem tevreden zijn) dat een persoon herhaaldelijk hem bezocht met betrekking tot iets dat hij nodig had, maar `Uthmān gaf geen aandacht aan hem. De man ontmoette zijn zoon en klaagde over een zaak bij hem -dit was na het overlijden van de Boodschapper van Allah (Allah zegene hem en geve hem vrede) en na de periodes van Sayyidunā Abū Bakr en Sayyidunā `Umar (moge Allah met hen tevreden zijn) – dus `Uthmān (die Hadīth verzamelde en van de geleerden was) zei:

    “Ga naar de plaats van Wudu, kom dan naar de Masjid, verricht twee Rak’āt en zeg dan: O Allah! Ik vraag u en keer naar U door middel van mijn Profeet Mohammed, de Profeet van Genade. Ik keer door middel van jou naar mijn Heer, opdat Hij mijn behoefte vervult….”

    … tot aan het einde van de Hadīth. Dit is een expliciet en duidelijke tekst van een Metgezel (Sahābī) die de wettige geldigheid van Tawassul door middel van de doden bewijst. De Hadīth is geclassificeerd als authentiek (sahīh) door al-Bayhaqī, Mundhirī, al-Haythamī en vele anderen.

  14. #179
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    De profeet saw kan niemand helpen, ook al sta je elke dag bij zijn graf te smeken om te bemiddelen. Wie hierin gelooft begrijpt tawheed niet. Nogmaals de doden kunnen niks voor ons betekenen.
    De profeet kan bemiddelen bij Allaah. Uiteraard met Allaah zijn toestemming. Hier is zelfs een ayah van in de Qur'an.
    Umm Hurairah.

  15. #180
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Los daarvan, het is niet overgeleverd dat de sahaabah of de taabi3ien dit hebben gedaan. Ze bekritiseerden zelfs degenen die een doe3aa naar Allaah deden bij de graf van de Profeet (sallaa Allaahoe 3alayhi wa sallam). Het vragen van een dode om een doe3aa te doen, of de overledene nou een Profeet of vroom persoon was, is niet toegestaan. Het leidt namelijk naar het vragen van de persoon zelf en zo is shirk ontstaan.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."