1. #1
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Allah beval de profeet uit te nodigen om alleen Allah te aanbidden

    Allah beval de profeet salalahu alaihi wa salam uit te nodigen om alleen Allah te aanbidden

    Zonder smeekbeden te richten aan anderen dan Allah, zoals de ongelovigen in die tijd gewoon waren te doen.

    Allah ta'ala zei:

    ''Zeg: ''Ik roep alleen mijn Heer aan en ik ken Hem in niets deelgenoten toe.''

    قُلۡ إِنَّمَآ أَدۡعُواْ رَبِّى وَلَآ أُشۡرِكُ بِهِۦۤ أَحَدً۬ا

    Surat Al-Djin, aayah 20.

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Een moslim dient smeekbeden alleen aan Allah de Enige te richten. Hij mag niemand naast Allah smeken, ook geen profeet of een vroom persoon, omdat alleen Allah in staat is alle wensen te vervullen en alle zondes te vergeven, terwijl overledenen en anderen hier niet toe in staat zijn.

    Allah zegt:

    'En degenen die zij naast Allah aanroepen scheppen niets, want zij zijn (zelf) geschapen. Doden zijn zij zonder te leven. En zij weten niet wanneer zij worden opgewekt.''

    وَٱلَّذِينَ يَدۡعُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ لَا يَخۡلُقُونَ شَيۡـًٔ۬ا وَهُمۡ يُخۡلَقُونَ (٢٠) أَمۡوَٲتٌ غَيۡرُ أَحۡيَآءٍ۬*ۖ وَمَا يَشۡعُرُونَ أَيَّانَ يُبۡعَثُونَ (٢١

    Surat An-Nah'l, aayah 20-21.

    De Boodschapper van Allah salalahu alaihi wa salam heeft gezegd:

    ''Smeekbede is aanbidding.''
    الدعاء هو العبادة

    At-Tirmidhi en is authentiek.

  3. #3
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Wat willen de mensen nog meer horen? Zijn de woorden van Allah en de profeet niet genoeg?

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Allah heeft ons geschapen om Hem alleen te aanbidden en geen andere deelgenoten met Hem te vereenzelvigen.

    Allah ta'ala zegt: 'En ik heb de djin's en de mens slechts geschapen om Mij (alleen) te aanbidden.'

    وَمَا خَلَقۡتُ ٱلۡجِنَّ وَٱلۡإِنسَ إِلَّا لِيَعۡبُدُونِ

    Surat Ad-Dzaariyaat, aayah 56.


  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Allah heeft het recht dat de mensen alleen Hem aanbidden en geen andere deelgenoten met Hem vereenzelvigen.



    https://www.youtube.com/watch?v=2q1zSL1SbHk

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Al het slechte dat Hij van ons afwendt komt voort uit zijn Barmhartigheid. Alhamdulilah.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Al het slechte dat Hij van ons afwendt komt voort uit zijn Barmhartigheid. Alhamdulilah.

    Alhamdulilah

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Voor degenen die me privé benaderen middels een groen puntje en liever niet reageren, moge Allah jullie rijkelijk belonen en meer liefde voor de Kuran en de Sunnah in jullie harten plaatsen amin.