1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    42
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door Foxy Bekijk reactie
    Welke verplichtingen heb jij volgens hem, tegenover je schoonfamilie?
    Ik hoop voor je dat hij niet bedoelt dat je elke week naar hun toe moet
    Of voor zijn moeder/vader moet zorgen etc
    Want dat ben je hun niet verplicht, vooral als ze hun eigen kinderen hebben.

    Als je dit soort zaken bespreekt, en hier goede afspraken over maakt.. dan hoef je nergens bang voor te zijn.

    Ik heb hetzelfde meegemaakt (nog steeds).
    Ik heb de verplichting om langs te gaan, ze te verzorgen etc door hun ouderdom.

    Jij hebt hetzelfde meegemaakt zeg je. Had je ook zoveel twijfels? Botert het ook niet tussen jullie? En is het na je huwelijk erger of beter geworden? Moge Allah je situatie gemakkelijk maken.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    42
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door Born-confused Bekijk reactie
    Weet dat dit zijn moeder is en zij staat op nr 1 en terecht. Maar dat betekent dus ook dat als het echt uit de hand loopt, en hij moet kiezen, dat jij uit eindelijk de ''gebeten hond'' bent. Gewoon feiten en realistisch, want liefde is allemaal leuk en wel, maar men dient ook zijn verstand te gebruiken. Als dit nu al zo is, dan weet je al wat er op je staat te wachten wanneer jij zogenaamd ''van hun bent''. Jouw man kan wel zeggen ik steun jou enz enz, maar jij bent degen die alle ellende moet meemaken. Mohiem, gayr inshallah
    Dat weet ik.. Ik zeg ook altijd tegen hem, je moeder is nummer 1. Bedankt voor je reactie.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    42
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door RafikaS Bekijk reactie
    Lieve ts, ik heb niet bepaald een vriendelijke schoonmoeder en ze zegt soms dingen tegen me die me aan het huilen maken... toch is en blijft het zijn moeder en de oma van mijn kinderen.. ik heb geleerd door de jaren heen ( bijna 15 jaar) dat ik haar niet kan veranderen en dat mijn man het altijd voor mij opgenomen heeft.. dit is geen makkelijke beproeving, maar ik heb mezelf altijd van mijn beste kant laten zien..
    Voor mij zal dit nooit een reden zijn om het huwelijk met mijn man te beëindigen, hij kan hier ook niks aan doen.

    Denk er goed over na en praat er met hem over
    Bedankt voor je reactie. Je lijkt me een sterke vrouw. Moge Allah je belonen.

    Had je dit vooraf al gezien? Of pas toen je was getrouwd? En heeft dit voor problemen tussen jou en je partner gezorgd?

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    42
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door san_rayane Bekijk reactie
    Tussen mijn schoonfamilie is het nooit goed gekomen. Ik heb na een voorval in 2014 definitief afscheid van ze genomen. Mijn schoonvader komt wel regelmatig langst. Hij is een onschuldige man. Ik heb eindelijk rust in mijn leven. Ik durf ze ook niet meer toe te laten in mijn leven. Onkruid vergaat niet.
    Wat heftig om te lezen.. Mag ik vragen met welke dingen je te maken kreeg? Als dat te prive is snap ik dat. Allah ie 3awnek.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    42
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door french-montana Bekijk reactie
    eigenlijk zijn dit privé zaken die je niet hoort te vragen.

    Ik wilde het zelfde vragen maar deed dit bewust niet. Ik kan je vele redenen geven waarom het misschien niet zou kunnen.
    Bedankt dat je dit niet vroeg!

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    42
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door san_rayane Bekijk reactie
    Persoonlijk zou ik er een punt achter zetten. Op een of ander manier zal die moeder je leven ruïneren. De strijd met ze aangaan wordt je met de tijd ook zat.

    Ik spreek uit ervaring.. ik kwam uit een warme nest en kwam onder een koude douche te staan. Een kei lieve man maar een tering familie. Na elke bezoekje kwam ik honds beroerd thuis. Als mijn man alleen op bezoek ging werd hem van alles aangepraat. Bah...
    Door al die problemen met ze ben ik met de jaren echt hard geworden. Weet waar je aan begint.
    Shokran voor je reactie. Ik snap wat je bedoelt. Met mijn verstand denk ik ook dat het beste is om hier een punt achter te zetten. Ik ben alleen bang dat ik een hele goede man laat gaan..

    Moge Allah je belonen voor de moeilijkheden die je hebt gehad.

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    42
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door sannee Bekijk reactie
    Hier is een oprecht advies voor je. Ren voor je leven nu het nog kan. Deze mensen die hun gezicht nu al tonen op deze manier gaan je opvreten. Ze gaan hem zo opstoken dat hij je ongelijk gaat geven. Sorry ren voor je leven en hou jezelf gelukkig en vrij tot je een normale familie tegenkomt, want er lopen helaas zieke mensen rond.
    Bedankt voor je reactie. Als ik niet zo gehecht was aan mijn partner, had ik dat inderdaad gedaan.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    42
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door Emmy. Bekijk reactie
    Je zegt dat je salaat istakhara hebt verricht en dat daar niets uitkwam. Wat bedoel je hiermee? En wat denk je dat eruit zou moeten komen?
    Naar mijn idee wordt het gemakkelijk of moeilijk. Ik begrijp het niet. We hebben vele problemen gekregen en ik heb er vaak een punt achter gezet, maar we komen telkens weer bij elkaar.

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    42
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door french-montana Bekijk reactie
    Dat is het als je bepaalde vragen gaat stellen de antwoorden zijn heel vaak anders dan je wilt. Omdat je van elke persoon iets anders te horen krijgt stel ik weinig vragen aan mensen.

    Altijd vervekend als je het zelf niet weet, En niemand om je heen eigenlijk ook. Je verlangt naar een bepaalde zekerheid als je een huwelijk in stapt. Meestal heb je toch niet veel aan deze zekerheid omdat er snel en veel kan veranderen. Maar om al te beginnen met een onzeker huwelijk is al helemaal niks.

    Het ligt aan jou en je verloofde en als hij ook onduidelijk is hierin moet je echt zelf een oplossing vinden.

    Ook hier zal je berichten krijgen die tegenstrijdig kunnen zijn. Er zijn vast dames die de huwelijk niet hebben voortgezet en andere weer wel. Sommige zijn gelukkig en andere weer niet. Als je hier teveel gaat luisteren naar andere en ook in het persoonlijke leven zal je nog onzekerder worden.

    Je moet echt weten aan wie je zoiets vraagt en wie je echt zeker verder kan helpen. Sommige intenties van personen zijn niet de juiste.
    Ja, je hebt gelijk.. En dat is wat zo klote is. Het is iets wat in de toekomst gaat gebeuren. Ik ben zo onzeker over deze keuze, en niemand kan me erbij helpen. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Aan de ene kant denk ik, respecteer ze en leef lekker met je eigen man en aan de andere kant denk ik als ze nu al zo tegen me doen, ga ik niet gelukkig worden. Ik zit echt tussen deze twee dingen.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    117
    02-01-2017

    Citaat Geplaatst door Aniya. Bekijk reactie
    Bedankt voor je reactie. Je lijkt me een sterke vrouw. Moge Allah je belonen.

    Had je dit vooraf al gezien? Of pas toen je was getrouwd? En heeft dit voor problemen tussen jou en je partner gezorgd?
    Ameen. Nee vooraf niet. Mijn man en mijn schoonzus hebben me wel netjes van te voren gewaarschuwd dat ze sociaal niet zo sterk is. Dit heeft gelukkig nooit tussen mijn man en mij in gestaan, dat komt vooral omdat mijn man altijd begrip toonde voor mijn situatie en het ook voor mij op nam als dat nodig was.. ik heb weer nooit iets lelijks over zijn moeder gezegd.

    Ik denk dat je je goed moet afvragen of het alleen naar jou gericht is of dat het gewoon in hun aard ligt om zo te doen/zo te zijn

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    1.598
    29-06-2017

    je moet je er gewoon bewust van zijn dat jij sterk in je schoenen zult moeten staan, het is niet zo dat je de strijd met je schoonfamilie aan moet gaan maar je zult wel karakter moeten hebben om dingen te incasseren van bv je schoonmoeder die je misschien niet als prettig zult ervaren, de vraag ben jij daar toe bereid? en in hoeverre is jouw draagkracht daarin want uiteindelijk zijn we gewoon mensen en soms kan het teveel worden mja dan moet je alsnog objectief kunnen blijven en niet emotioneel worden tegen hun want dan is zoiets in mijn ogen gedoemd om te mislukken, je kunt wel zeggen dat je man van je houd etc maar dat heeft ook niks met hem te maken dus lijkt het me ook niet eerlijk om hem tussen 2 vuren te plaatsen, de vraag is wat is jouw draagkracht en waar zijn jouw grenzen? als je weet dat als je het teveel word je de neiging hebt om hem dan op te geven dan kun je beter de drama voor allen besparen en er niet voor gaan maar als je denkt dat je objectief hierin kunt blijven wat betreft de relatie tegenover je schoonfamilie dan moet je er gewoon voor gaan

    je komt trouwens wel onzeker over, je weet niet zo goed wat je moet doen terwijl je bij zo een belangrijke beslissing simpelweg achter jouw keuze hoort te staan, of jouw schoonfamilie het nu prettig vind of niet..

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    1.956
    19-06-2008

    Citaat Geplaatst door Aniya. Bekijk reactie
    Ik heb de verplichting om langs te gaan, ze te verzorgen etc door hun ouderdom.

    Jij hebt hetzelfde meegemaakt zeg je. Had je ook zoveel twijfels? Botert het ook niet tussen jullie? En is het na je huwelijk erger of beter geworden? Moge Allah je situatie gemakkelijk maken.
    Verplicht je man jou voor hun te zorgen?
    Hebben jullie dit besproken, of ga je daar gewoon van uit?
    Want dit is niet normaal, al zeg ik het zelf.. jouw man, zijn broers/zussen zijn verantwoordelijk voor de zorg van hun ouders.
    Niet hun vrouwen/mannen. Als het een keer door omstandigheden niet kan, Maarn niet dagelijks/wekelijks.
    Langsgaan kan ik begrijpen, maar voor hun zorgen? Hell noo..

    Mijn probleem was zijn familie, de leugens en verdraaide werkelijkheid van hun.
    Maar sinds een tijdje heb ik het roer omgegooid.
    Met alleen lief en aardig zijn bereik je niks.. bloedzuigers (zo noem ik ze) moet je uit je leven bannen
    Wie mijn leven niet verrijkt, heeft geen plek bij mij. Zo stel ik mij op, en mijn man heeft er geen problemen mee ( die heeft altijd gezegd dat ik harder moest worden)
    the best things are free

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    1.956
    19-06-2008

    Het belangrijkste is je man.
    De rest is bijzaak.

    Maar van je verwachten dat je elke week naar hun toegaat, en voor hun gaat zorgen.. zal je niet lang volhouden als je je niet op je plek voelt bij hun. Dit moet je goed beseffen, en begrijpen.
    Wat is je verwachting, wat verwacht je man.. en kun je aan deze verwachting voldoen.

    Blijf bidden meid, Allah i3awen
    the best things are free

  14. #44
    Be happy

    Reacties
    26.428
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Bij twijfel niet doen
    Trotse mama ♡♡

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Zijn ouders vinden jou niet goed genoeg voor hun zoon, omdat er misschien dingen zijn gebeurd in het verleden dat hun pijn heeft gedaan. Is dat zo ? Dan is het een normale reactie van zijn ouders hun zoon te beschermen tegen jou. Wil de situatie veranderen dan moeten ze vertrouwen in jou hebben. Dat kan, wanneer jij laat zien dat je je best doet goed met hun omgaat en met je verloofde/man. Dus betekent geduld hebben als je wilt dat het goedkomt.