1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    9.437
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Aniya. Bekijk reactie
    Ja, en dit snap ik dus ook niet. Ik krijg bijvoorbeeld vanuit mijn partner te horen wat zijn ouders vinden dat ik niet goed doe, of een keer heb ik zelfs een boze moeder aan de lijn gehad.

    Zoals ik al zei, ik vind dat bij bepaalde omstandigheden je gewoon contact op dient te nemen. Als er wat ergs gebeurd met de moeder van je schoondochter bijvoorbeeld, neem ff contact op. Ik hoef ze niet elke dag te spreken of iets. Daarom ben ik erg bang dat ze, als we eenmaal samen leven, ook onredelijk blijven. Ik hoop dat je het een beetje snapt.
    Ik zou dat soort verwachtingen een beetje loslaten. Rust voor je hoofd.

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    42
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door french-montana Bekijk reactie
    Sorry dat ik het zeg en vraag maar kan het niet dieper liggen en aan jou liggen?
    Ik Pm je

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    317
    18-01-2015

    Het is en blijft zijn moeder. En zal altijd voor zijn familie kiezen.
    Dit had mijn zus ook precies hetzelfde. Hij stelde haar iedere keer gerust dat hij aan haar kant zal staan.
    Eenmaal na het huwelijksfeest waren het alleen praatjes en kreeg ze nog eens bovenop klappen.


    Denk goed na of je wel zo'n schoonfamilie wilt.
    Account wordt beheerd door 3 zussen

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    117
    02-01-2017

    Zoals Ochtendmens al aangeeft, is het verstandig om je verwachtingen bij te stellen.. je kunt niet van mensen verwachten dat ze met je omgaan zoals jij wil.. jij hebt in je hoofd dat ze bepaalde dingen moeten doen en wacht daar op... en als het niet gebeurd dan ben je teleurgesteld.

    Geloof me, ik kan je uit ervaring vertellen.. verwacht niets van anderen en leef je leven goed met je man en wees trouw aan Allah.

    Mijn schoonfamilie komt alleen bij mij op bezoek als er een kind wordt geboren ( op het moment dat ik eigenlijk het zwakst ben.. komt iedereen in 1 keer) dat is nu eenmaal hun gewoonte.. ik heb gehuild.. geklaagd bij mijn man.. me afgevraagd wat ik verkeerd doe.. heeft het me wat opgeleverd?
    Nee! Is het de moeite waard om mijn man die goed met mij is dit alles kwalijk te nemen en van mijn schoonouders te eisen dat ze de dingen doen die ik graag zou zien? Nee

    Het zijn oude mensen, wie ben ik om ze te iets te leren of om hun karakter te veranderen.. ik weet diep in mijn hart dat ze blij met mij zijn en dat ze zien dat hun zoon gelukkig is en dat er goed voor hem gezorgd wordt.

    Leef met je man, zorg goed voor hem en wees respectvol naar je schoonouders toe... je beloning zal komen insha Allah.. niet van je schoonouders, maar van Allah

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    117
    02-01-2017

    Als ze echt slecht met je voor hebben dan moet je natuurlijk niet naar mijn advies luisteren.. dat gun ik niemand toe

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    843
    16-09-2015

    Jij hebt die vers helemaal verkeerd begrepen en een eigen draai aaan gegeven omdat het zo voor jouw goed uitkomt.

    Voortaan geen eigen interpretatie geven aan verzen geven aub daarvoor moet je eerst de tafsier bestuderen.
    Citaat Geplaatst door Lola. Bekijk reactie
    Alhamdoulillah daar mag je echt dankbaar voor zijn. Wat ik een hele mooie aya uit de Koran vindt is al maloe wa banoun zinatoe lhayat a doenja, wat betekent je kinderen en geld zijn de schoonheden van het wereldse leven. Jouw kinderen zijn een Amana/gift die je even onder je hoede hebt maar nooit jouw eigendom zijn net als geld is het tijdelijk. Ze kunnen je geluk geven of ze kunnen een beproeving voor je zijn, maar van jou alleen zullen ze nooit zijn.

    Aniya is een slimme meid ze komt er wel uit.

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    959
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door zenzi Bekijk reactie
    Jij hebt die vers helemaal verkeerd begrepen en een eigen draai aaan gegeven omdat het zo voor jouw goed uitkomt.

    Voortaan geen eigen interpretatie geven aan verzen geven aub daarvoor moet je eerst de tafsier bestuderen.
    Wat praat je nou voor onzin. Dit is hoe het is.

  8. #68
    Verbannen

    Reacties
    1.782
    31-10-2013

    Ze hebben je hun ware aard laten zien. Het is nu gemakkelijk voor je om die huwelijk af te blazen.

  9. #69
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Om welke reden gedragen ze zich negatief naar jou toe? Misschien dat best achterhalen. Waarschijnlijk iets wat uitgepraat kan worden?
    Of ze zijn slecht van aard wat je nooit gaat kunnen veranderen maar later zwaar invloed gaat hebben op jullie huwelijk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    6.077
    19-02-2011

    Citaat Geplaatst door sannee Bekijk reactie
    Hier is een oprecht advies voor je. Ren voor je leven nu het nog kan. Deze mensen die hun gezicht nu al tonen op deze manier gaan je opvreten. Ze gaan hem zo opstoken dat hij je ongelijk gaat geven. Sorry ren voor je leven en hou jezelf gelukkig en vrij tot je een normale familie tegenkomt, want er lopen helaas zieke mensen rond.
    Mee eens. Dit is geen goede akhlaak die je terug wil zien in je schoonfamilie.
    Je bent meer waard. Schoonfamilie moet blij met jou zijn, net zoals jouw familie blij moet zijn met jouw verloofde.

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door Aniya. Bekijk reactie
    Salaam dames,

    Momenteel sta ik voor een lastige keus. Ik ben een paar maanden verloofd, maar ik voel me totaal niet welkom bij mijn schoonfamilie. Ze hebben mijn hand gevraagd en dat is het. Contact moet via mij gebeuren, en dan komt het vaak voor dat ik korte reacties keijg of zelfs word genegeerd. Daarnaast merk ik in deze verlovingsperiode dat mijn schoonmoeder en ik elkaar niet goed liggen. Er is nu al het een en ander voorgevallen en er zijn dingen gedaan en gezegd die mij heel erg pijn doen.

    Mijn verloofde doet erg zijn best voor mij. Dit (en andere problemen) zorgen voor vele spanningen. Ik weet niet of ik dit huwelijk aan moet gaan, puur omdat ik bang ben dat ik ongelukkig ga zijn met mijn aanstaande schoonfamilie. Mijn verloofde wil ik daarentegen niet los laten, alleen ben ik bang dat we veel ruzies gaan krijgen en het huwelijk gaat stranden. Hij zegt weer je gaat met mij leven en kom jouw verplichtingen naar hun toe na en ik zal er voor je zijn bij onrecht.

    Zijn er dames die hetzelfde hebben meegemaakt? Heb jij je huwelijk doorgezet of niet?
    Salaam alaykum

    Hoe ik het zie in jou verhaal is dat heel veel op jou schouders neerkomt .
    Jou aanstaande zegt dus dat jij voor zijn ouders moet zorgen ?
    Waarom kan hij dat zelf niet doen?
    Er is natuurlijk niks mis mee om ook mee te helpen.

    Ik zou duidelijke afspraken maken met je man mbt zijn ouders aangezien zij moeilijk doen en samen met jou ouders erbij.

    Het is de bedoeling dat jullie uiteindelijk jullie leven samen gaan leven en niet ruieneren.
    Proberen respect voor mekaar te houden.

    Khair inshaAllah

    fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    527
    02-06-2014

    Mijn advies is om ermee te stoppen en afstand te nemen. Dit begint niet goed. Of een schoonmoeder mag je of ze mag je niet, dit is wel duidelijk. Een man kan wel zeggen ik sta achter je, maar dat zijn praatjes. Net zoals jouw familie alles voor je is zijn familie ook alles voor hem. Als jij deze stap zet, zal dit niet goed aflopen. Ik spreek uit ervaring. Verder wens ik je veel succes met jouw keuze. Gair inchallah.

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Ieder zijn eigen mening....het blijft dus een mening van een ander...niemand weet hoe het in het echt is....diegene die dit moet oplossen en beslissen ben jij zelf en je verloofde/man.

  14. #74
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Het is een kwestie van aghlaak wat een lid eerder noemde.
    Mensen die een schoondochter bashen,respectloos behandelen hebben geen manieren of fatsoen in zich.

    Bedenk ook op welke manier je je leven wilt leven, in rust,liefde en harmonie of oorlog,haat en strijd. Lijkt me geen lastige keus.
    Maw kies voor jezelf en screw die hillbillies. Zij hebben een tokkie nodig die precies matcht met hun gebruiken. Bnet ness bezef hlihoem.

  15. #75
    Alhamdollilah

    Reacties
    5.087
    12-02-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Aniya. Bekijk reactie
    Ahokran dat je de moeite neemt om mijn verhaal te lezen en inhoudelijk te reageren.

    Ja klopt, daar ben ik dus ook bang voor. Dat ik later spijt krijg dat ik voor mijn gevoel heb gekozen.

    Helaas kan ik dit niet met mijn ouders bespreken.. daarom loop ik helemaal vast. Mentaal ga ik hier echt aan door achteruit.

    Ik doe zovaak salaat istikara maar er komt niets uit.
    Daarnaast heb ik het wel besproken met mensen, maar iedereen zegt dat ik zelf moet weten hoe en wat of ze zeggen ieder wat anders. Daardoor raak ik nog meer in de war.
    Ik denk wel dat er wat uit is gekomen, kijk maar naar jouw gevoel. Moge Allaahu azza wa djal je bijstaan bij het maken van de juiste keuze. Ameen!