1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Citaat Geplaatst door Lola. Bekijk reactie
    Ja, deze heeft mij door mijn echtscheiding geholpen. Mooi is dat dan kan je het ook makkelijk loslaten een plek geven en doorgaan met je leven. Alhamdoulillah. ❤️
    Mooi om te lezen dat je, je zo sterk hebt kunnen houden onder zulke omstandigheden. Een echtscheiding gun je niemand toe. Soms is het voor een vrouw zelfs moeilijker.

    Heb altijd respect voor vrouwen die gewoon hun ding kunnen blijven doen ondanks alle regen in het leven. En ook achteraf niet bitter achterblijven maar zichzelf goed oppakken.

    Een korte tijd geleden zat ik in een fase waar het leek alsof alles tegen zat en ik de hardste tegenslagen in het leven moest verwerken zo voelde en leek het wel. Maar als je achteraf door gaat denken en met andere leert praten ga je pas echt merken hoe goed wij het allemaal hebben. Alhamdoulillah. Ben zeker dankbaar voor alles wat me is overkomen en gaat overkomen. En ik hoop dat meerdere mensen in kunnen zien dat hun beproevingen in het leven zo slecht nog niet zijn.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Citaat Geplaatst door berkaniyaaa Bekijk reactie
    Hoezo kan je dit niet met je ouders bespreken?
    eigenlijk zijn dit privé zaken die je niet hoort te vragen.

    Ik wilde het zelfde vragen maar deed dit bewust niet. Ik kan je vele redenen geven waarom het misschien niet zou kunnen.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Persoonlijk zou ik er een punt achter zetten. Op een of ander manier zal die moeder je leven ruïneren. De strijd met ze aangaan wordt je met de tijd ook zat.

    Ik spreek uit ervaring.. ik kwam uit een warme nest en kwam onder een koude douche te staan. Een kei lieve man maar een tering familie. Na elke bezoekje kwam ik honds beroerd thuis. Als mijn man alleen op bezoek ging werd hem van alles aangepraat. Bah...
    Door al die problemen met ze ben ik met de jaren echt hard geworden. Weet waar je aan begint.
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    313
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door Aniya. Bekijk reactie
    Salaam dames,

    Momenteel sta ik voor een lastige keus. Ik ben een paar maanden verloofd, maar ik voel me totaal niet welkom bij mijn schoonfamilie. Ze hebben mijn hand gevraagd en dat is het. Contact moet via mij gebeuren, en dan komt het vaak voor dat ik korte reacties keijg of zelfs word genegeerd. Daarnaast merk ik in deze verlovingsperiode dat mijn schoonmoeder en ik elkaar niet goed liggen. Er is nu al het een en ander voorgevallen en er zijn dingen gedaan en gezegd die mij heel erg pijn doen.

    Mijn verloofde doet erg zijn best voor mij. Dit (en andere problemen) zorgen voor vele spanningen. Ik weet niet of ik dit huwelijk aan moet gaan, puur omdat ik bang ben dat ik ongelukkig ga zijn met mijn aanstaande schoonfamilie. Mijn verloofde wil ik daarentegen niet los laten, alleen ben ik bang dat we veel ruzies gaan krijgen en het huwelijk gaat stranden. Hij zegt weer je gaat met mij leven en kom jouw verplichtingen naar hun toe na en ik zal er voor je zijn bij onrecht.

    Zijn er dames die hetzelfde hebben meegemaakt? Heb jij je huwelijk doorgezet of niet?

    Neem gewoon een huisje ver van je schoonfamilie.
    Uiteindelijk leef je toch met je man. wat daar om heen gebeurt is bijzaak.
    Je moet niet je verloving stop zetten, omdat je je schoonfamilie niet mag.
    Dan neem je toch afstand van je schoonfamilie? en bezoek je ze gewoon zelden.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    313
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door san_rayane Bekijk reactie
    Persoonlijk zou ik er een punt achter zetten. Op een of ander manier zal die moeder je leven ruïneren. De strijd met ze aangaan wordt je met de tijd ook zat.

    Ik spreek uit ervaring.. ik kwam uit een warme nest en kwam onder een koude douche te staan. Een kei lieve man maar een tering familie. Na elke bezoekje kwam ik honds beroerd thuis. Als mijn man alleen op bezoek ging werd hem van alles aangepraat. Bah...
    Door al die problemen met ze ben ik met de jaren echt hard geworden. Weet waar je aan begint.
    jeetje wel heftig om mee te maken, maar hamdoellah dat het is goed gekomen!

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Citaat Geplaatst door DienaresJ Bekijk reactie
    jeetje wel heftig om mee te maken, maar hamdoellah dat het is goed gekomen!
    Tussen mijn schoonfamilie is het nooit goed gekomen. Ik heb na een voorval in 2014 definitief afscheid van ze genomen. Mijn schoonvader komt wel regelmatig langst. Hij is een onschuldige man. Ik heb eindelijk rust in mijn leven. Ik durf ze ook niet meer toe te laten in mijn leven. Onkruid vergaat niet.
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    959
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door french-montana Bekijk reactie
    Mooi om te lezen dat je, je zo sterk hebt kunnen houden onder zulke omstandigheden. Een echtscheiding gun je niemand toe. Soms is het voor een vrouw zelfs moeilijker.

    Heb altijd respect voor vrouwen die gewoon hun ding kunnen blijven doen ondanks alle regen in het leven. En ook achteraf niet bitter achterblijven maar zichzelf goed oppakken.

    Een korte tijd geleden zat ik in een fase waar het leek alsof alles tegen zat en ik de hardste tegenslagen in het leven moest verwerken zo voelde en leek het wel. Maar als je achteraf door gaat denken en met andere leert praten ga je pas echt merken hoe goed wij het allemaal hebben. Alhamdoulillah. Ben zeker dankbaar voor alles wat me is overkomen en gaat overkomen. En ik hoop dat meerdere mensen in kunnen zien dat hun beproevingen in het leven zo slecht nog niet zijn.
    Sterke man. Beproevingen maken je een beter mens en wissen je zonden. Alles komt uiteindelijk goed.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    117
    02-01-2017

    Lieve ts, ik heb niet bepaald een vriendelijke schoonmoeder en ze zegt soms dingen tegen me die me aan het huilen maken... toch is en blijft het zijn moeder en de oma van mijn kinderen.. ik heb geleerd door de jaren heen ( bijna 15 jaar) dat ik haar niet kan veranderen en dat mijn man het altijd voor mij opgenomen heeft.. dit is geen makkelijke beproeving, maar ik heb mezelf altijd van mijn beste kant laten zien..
    Voor mij zal dit nooit een reden zijn om het huwelijk met mijn man te beëindigen, hij kan hier ook niks aan doen.

    Denk er goed over na en praat er met hem over

  9. #24
    X

    Reacties
    1.163
    10-02-2010

    Citaat Geplaatst door RafikaS Bekijk reactie
    Lieve ts, ik heb niet bepaald een vriendelijke schoonmoeder en ze zegt soms dingen tegen me die me aan het huilen maken... toch is en blijft het zijn moeder en de oma van mijn kinderen.. ik heb geleerd door de jaren heen ( bijna 15 jaar) dat ik haar niet kan veranderen en dat mijn man het altijd voor mij opgenomen heeft.. dit is geen makkelijke beproeving, maar ik heb mezelf altijd van mijn beste kant laten zien..
    Voor mij zal dit nooit een reden zijn om het huwelijk met mijn man te beëindigen, hij kan hier ook niks aan doen.

    Denk er goed over na en praat er met hem over
    Wat een lieverdje ben je Moge Allah het voor je vergemakkelijken

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    313
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door san_rayane Bekijk reactie
    Tussen mijn schoonfamilie is het nooit goed gekomen. Ik heb na een voorval in 2014 definitief afscheid van ze genomen. Mijn schoonvader komt wel regelmatig langst. Hij is een onschuldige man. Ik heb eindelijk rust in mijn leven. Ik durf ze ook niet meer toe te laten in mijn leven. Onkruid vergaat niet.
    Ghair insha Allah
    Zolang je maar goed bent met je man!

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Weet dat dit zijn moeder is en zij staat op nr 1 en terecht. Maar dat betekent dus ook dat als het echt uit de hand loopt, en hij moet kiezen, dat jij uit eindelijk de ''gebeten hond'' bent. Gewoon feiten en realistisch, want liefde is allemaal leuk en wel, maar men dient ook zijn verstand te gebruiken. Als dit nu al zo is, dan weet je al wat er op je staat te wachten wanneer jij zogenaamd ''van hun bent''. Jouw man kan wel zeggen ik steun jou enz enz, maar jij bent degen die alle ellende moet meemaken. Mohiem, gayr inshallah
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    1.956
    19-06-2008

    Welke verplichtingen heb jij volgens hem, tegenover je schoonfamilie?
    Ik hoop voor je dat hij niet bedoelt dat je elke week naar hun toe moet
    Of voor zijn moeder/vader moet zorgen etc
    Want dat ben je hun niet verplicht, vooral als ze hun eigen kinderen hebben.

    Als je dit soort zaken bespreekt, en hier goede afspraken over maakt.. dan hoef je nergens bang voor te zijn.

    Ik heb hetzelfde meegemaakt (nog steeds).
    the best things are free

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    682
    12-03-2011

    Pff jeetje wat een lastige situatie maar het kan nog lastiger als je namelijk al getrouwd was.

    Stel jezelf de volgende vraag. Stel je was nu getrouwd en je net zo ongelukkig voelen als nu..zou je dan wensen dat je de tijd kon terug draaien om het huwelijk ongedaan te maken? Ja? Dan weet je wat je te doen staat.

    Als je man nu al aangeeft dat jij soms fout zit dan moet je je afvragen of je dit huwelijk wel wilt aangaan. Ik zeg niet dat jij fout bent ook niet dat je schoonfamlie fout is maar het feit is dat het niet botert en als je nu al zo een start maakt tja...denk niet dat het dan veel beter gaat worden.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    42
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door berkaniyaaa Bekijk reactie
    Hoezo kan je dit niet met je ouders bespreken?
    Dat is te privé

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    42
    06-03-2016

    Citaat Geplaatst door Simpel_ Bekijk reactie
    Pff jeetje wat een lastige situatie maar het kan nog lastiger als je namelijk al getrouwd was.

    Stel jezelf de volgende vraag. Stel je was nu getrouwd en je net zo ongelukkig voelen als nu..zou je dan wensen dat je de tijd kon terug draaien om het huwelijk ongedaan te maken? Ja? Dan weet je wat je te doen staat.

    Als je man nu al aangeeft dat jij soms fout zit dan moet je je afvragen of je dit huwelijk wel wilt aangaan. Ik zeg niet dat jij fout bent ook niet dat je schoonfamlie fout is maar het feit is dat het niet botert en als je nu al zo een start maakt tja...denk niet dat het dan veel beter gaat worden.
    Ja dat is een goede.. Ik voel me nu al elke dag beroerd. Dit kan ik echt niet veel langer aan. Mijn partner zegt dat alles zal veranderen wanneer we samen wonen.

    Als ik alleen met mijn verstand zou kiezen was ik weg.. Het is gewoon dat ik een goede partner heb waar ik van hou. Daarom is het zo moeilijk.