1. #16
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Zit vaak in een dilemma betreft de Shia. Vaak hoor ik dat dawah doen bij Christenen en Joden goed is maar zodra het bij Shia komt dat het niet hoort eigenlijk. Begrijp echt niet waarom vind juist dat we ook hun moeten overtuigen van het belang in plaats van ons distantiëren.
    Je moet ze wel proberen te overtuigen broeder.
    Je zou niet willen dat zij onwetend de Sahaabah radi Allahu anhum lasteren en verketteren.
    Je bent in mijn ogen een echte man als je de shia daarmee confronteert en ze zo op weg helpt naar het Juiste Pad van Allah ar Rashid

  2. #17
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Ibn Taymiyah Hanbali zegt ("Minhaj al-Sunnah", 1/24):



    سئلت اليهود: من خير أهل ملتكم؟ قالوا: أصحاب موسى
    وسئلت النصارى : من خير أهل ملتكم ؟ قالوا: حواريِّ عيسى
    وسئلت الرافضة : من شر أهل ملتكم؟ قالوا: أصحاب محمد


    Ik vroeg aan de Joden: "Wie zijn de BESTE mensen in jullie natie?" Zij zeiden: "De metgezellen van Mozes."

    Ik vroeg aan de Christenen: "Wie zijn de BESTE mensen in jullie natie?" Zij zeiden: "De metgezellen van Jezus."

    Ik vroeg aan de Shia: "Wie zijn de SLECHTSTE mensen in jullie natie?" Zij zeiden: "De metgezellen van Muhammad."
    wie zijn de beste mensen in jullie natie? (Volgens de shia)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    wie zijn de beste mensen in jullie natie? (Volgens de shia)
    Ahloe l-bayt.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  4. #19
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Allaahoemma salli 'ala Mohammed wa 'ala Aali Mohammed kama salayta 'ala Ibrahiem wa 'ala aali Ibrahiem, innaka hamiedoen Majied. Allaahoemma baarik 'ala Mohammed wa' ala Aali Mohammed kama baarakta 'ala Ibrahiem wa' ala Aali Ibrahiem, innaka hamiedoen Majied (O Allah, Schenk uw gunsten aan Mohammed en zijn familieleden zoals u aan Ibrahiem en zijn familieleden uw gunsten heeft geschonken. Voorwaar u bent meest prijzenswaardig, meest vrijgevig. O Allah, zegen Mohammed en zijn familieleden zoals U Ibrahiem en zijn familieleden zegeningen heeft geschonken. Voorwaar U bent meest prijzenswaardig, meest vrijgevig.) Overgeleverd door al-Bukhaari (3700) en Muslim (406) van de hadieth van Ka'b ibn 'Ajrah (moge Allah tevreden met hem zijn).
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  5. #20
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    "Allaahoemma Salli 'ala Mohammedin wa 'ala azwaajihi wa dhoerriyyatihi kama salayta ' ala Ibrahiem , wa baarik ' ala Mohammedin wa ' ala azwaajihi wa dhurriyyatihi kama baarakta ' ala Aali Ibrahiem , innaka hamiedoen Majied (O Allah, Schenk uw gunsten aan Mohammed, zijn vrouwen en nageslacht zoals u aan Ibrahiem uw gunsten heeft geschonken. O Allah, zegen Mohammed, zijn vrouwen en nageslacht zoals u aan Ibrahiem zegeningen heeft geschonken. Voorwaar u bent meest prijzenswaardig, meest vrijgevig.) Overgeleverd door al-Bukhari (3369) en Muslim (407) van de hadith van Abu Hoemayd as-Saa'idi (moge Allah tevreden met hem zijn).
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Het is niet alsof de mensen die houden van de metgezellen van de Profeet (sallaa Allaahoe 3alayhi wa sallam) zijn familie haten of niet wensen te volgen. Het shi'isme heeft verschillende ontwikkelingen doorgemaakt en uiteindelijk is het nu zover dat de bekendste en invloedrijkste groep een stelletje sahaabah-hatende rawaafidh zijn.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Dingen worden niet van de een of andere dag zo. Er gaat vaak tijd over heen. Je had bij het uitbreken van de burgeroorlog tussen 3aliey ibn Abie Taalib (3alayhi s-salaam) en Moe3awayyah, twee partijen (shie3ay): de shie3ah van de amieroe l-moeminien en de shie3ah van de overtredende groep die uitnodigde naar het hellevuur.

    Uiteindelijk heeft de zoon van al-Hasan ibn 3aliey (3alayhi s-salaam) de overtredende groep de macht gegeven onder voorwaarden. In plaats van de macht terug te geven aan Banoe Haashim of Banoe 3aliey om specifiek te zijn, werd er gekozen om Yazied ibn Moe3aawiyah aan te stellen.

    Dit natuurlijk tegen de het zere been van de sahaabah die een faasiq niet over hen wilde hebben. Daarom kwamen 3abdoellaah ibn az-Zoebayr en al-Hoesayn ibn 3aliey in opstand tegen Yazied. al-Hoesayn liet hierbij het leven, maar het stopte de familie van de Profeet (sallaa Allaahoe 3alayhi wa sallam) niet om in opstand te komen. Twee generaties later was er Zayd ibn 3aliey ibnoe l-Hoesayn ibn 3aliey ibn Abie Taalib die in opstand kwam tegen de familie van Oemayyah. Hij werd echter in de steek gelaten door wat hij de rawaafidh noemde omdat hij goed sprak over Aboe Bakr en 3oemar.

    De shie3ah van nu zijn de navolgelingen van de verraders van ahloe l-bayt.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    4
    03-01-2018

    Unhappy

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Het is niet alsof de mensen die houden van de metgezellen van de Profeet (sallaa Allaahoe 3alayhi wa sallam) zijn familie haten of niet wensen te volgen. Het shi'isme heeft verschillende ontwikkelingen doorgemaakt en uiteindelijk is het nu zover dat de bekendste en invloedrijkste groep een stelletje sahaabah-hatende rawaafidh zijn.
    Zou jij diegene kunnen vergeven die je ouders hebben vermoord, en hun kinderen? Nee, ik ook niet. Laat staan De profeet. Denk even gied na.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    1.260
    04-12-2014

    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie
    Wa 3alaykoum sallam

    Kun je ons bewijs tonen van je laatste zin?
    Het is zo, dat Umar en Abu Bakr en anderen Imam Ali feliciteerden dat hij de Mawla van alle mumineen was geworden.

    De Profeet zei; ik laat jullie 2 gewichtige (belangrijke) dingen achter, eerste is de Koran Hou je eraan vast en hecht je eraan. De tweede is mijn Ahl al Bayt . Ik herinner u aan uw verplichtingen jegens mijn Ahl al Bayt . Zaid werd gevraagd, wie zijn de Profeet zijn Ahl al Bayt, Zaid zei Ali ,Aqil,Jaffar, Abbas en hun kinderen
    Sahih Muslim http://sunnah.com/muslim/44/55

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    1.260
    04-12-2014

    @ topicstarter
    De gene (jij dus) die een vijand van Profeet zijn Ahl al Bayt gaat citeren en zijn onzin accepteert is dommer dan die ratten en koeien aanbidders...

    Even kijken wat deze vijand van de Profeet en zijn Ahl al Bayt allemaal zegt in zijn duivelse boeken.

    Minhaj al Sunnah, Volume 8 pagina230:
    وعلي يقاتل ليطاع ويتصرف في النفوس والأموال فكيف يجعل هذا قتالا على الدين
    Ali vocht om macht en om het geld van mensen dus hoe kan hij voor de Islam gevochten hebben

    Minhaj al Sunnah, Volume 8 pagina205:
    وأما إسلام علي فهل يكون مخرجا له من الكفر على قولين
    Er zijn verschillende opinies of Ali zijn bekering tot Islam hem van kufr heeft bevrijd of niet
    Iemand zou deze nasibi aan moeten herinneren dat toen Profeet Fatima aan Ali huwde zei: ik heb je uitgehuwd aan de beste man in mijn Ummah. En dan zegt deze idioot dat hij niet bevrijd was van kufr

    Minhaj al Sunnah, Volume 7 pagina172:
    Allah zijn aya : ga niet bidden wanneer je dronken bent totdat je weet wat je zegt is voor Ali geopenbaard
    وقد أنزل الله تعالى في على يا أيها الذين آمنوا لا تقربوا الصلاة وأنتم سكارى حتى تعلموا ما تقولون لما صلى فقرا وخلطوا
    Iemand zou deze nasibi moeten vragen , hoe? Ali was een kind toen hij Islam accepteerde , hij groeide bij de Profeet op. Hoe heeft hij ooit gedronken?

    Minhaj al Sunnah, Volume 7 pagina172:
    De profeet zei tegen hen: Fatima en Ali gaan jullie niet bidden? Ze zeiden onze lot is in Allah zijn handen....... Geloof je het zelf
    قال النبي صلى الله عليه و سلم وكان الإنسان اكثر شيء جدلا لما قال له ولفاطمة إلا تصليان فقالا أنما أنفسنا بيد الله سبحانه وتعالى.

    En nog veel meer van dit soort denigrerende valse beweringen over de Profeet zijn Ahl al Bayt ! Het is niet voor niks dat de Soennieten hem gevangen hebben gezet. Helaas hebben de nasibi's zich vermengt onder de Ahl al Sunna. Vooral nadat Al Saud en zijn wahabi sekte aan de macht zijn gekomen.

    Nogmaals de gene die deze nasibi citeert is werkelijk dommer dan de koe en rat aanbidders.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    1.260
    04-12-2014

    Voor de onwetende Ibn Taymiyah en de rest van de vuile wahabi sekte volgers.. Moge Allah ze vernietigen.

    De Profeet zei; ik laat jullie 2 gewichtige (belangrijke) dingen achter, eerste is de Koran Hou je eraan vast en hecht je eraan. De tweede is mijn Ahl al Bayt . Ik herinner u aan uw verplichtingen jegens mijn Ahl al Bayt . Zaid werd gevraagd, wie zijn de Profeet zijn Ahl al Bayt, Zaid zei Ali ,Aqil,Jaffar, Abbas en hun kinderen
    Sahih Muslim http://sunnah.com/muslim/44/55

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    1.260
    04-12-2014

    Verbazende is dat deze nasibi sekte de grootste figuren van Islam die voor Ahl al Sunnah geliefd zijn verketteren en kleineren zonder dat iemand daar wat van zegt.

    De Profeet zei; ik laat jullie 2 gewichtige (belangrijke) dingen achter, eerste is de Koran Hou je eraan vast en hecht je eraan. De tweede is mijn Ahl al Bayt . Ik herinner u aan uw verplichtingen jegens mijn Ahl al Bayt . Zaid werd gevraagd, wie zijn de Profeet zijn Ahl al Bayt, Zaid zei Ali ,Aqil,Jaffar, Abbas en hun kinderen
    Sahih Muslim http://sunnah.com/muslim/44/55

  13. #28
    Verbannen

    Reacties
    1.097
    25-06-2016

    Citaat Geplaatst door Canislupus Bekijk reactie
    Voor de onwetende Ibn Taymiyah en de rest van de vuile wahabi sekte volgers.. Moge Allah ze vernietigen.

    Amien

    Deze wahabi Hellehonden hebben de Ummah helemaal ontwricht met hun vals duivelse geloofsideologie.
    Ze hadden niet alleen de shia's in karbala afgeslacht maar ook sunni's in o.a Mekkah en Medinah.
    Bloed kwam tot de enkels in moskeeën en daarbuiten.

    https://youtu.be/bv2svML3BfA

  14. #29
    ~Smile~

    Reacties
    651
    05-10-2014

    Heftige reacties. Moge Allah ons leiden.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    1.260
    04-12-2014

    Citaat Geplaatst door MisterMaster Bekijk reactie
    Amien

    Deze wahabi Hellehonden hebben de Ummah helemaal ontwricht met hun vals duivelse geloofsideologie.
    Ze hadden niet alleen de shia's in karbala afgeslacht maar ook sunni's in o.a Mekkah en Medinah.
    Bloed kwam tot de enkels in moskeeën en daarbuiten.

    https://youtu.be/bv2svML3BfA
    Klopt broer, zij zijn de vijand van Allah en de Muslimin sinds dag 1 geweest.

    De Profeet zei; ik laat jullie 2 gewichtige (belangrijke) dingen achter, eerste is de Koran Hou je eraan vast en hecht je eraan. De tweede is mijn Ahl al Bayt . Ik herinner u aan uw verplichtingen jegens mijn Ahl al Bayt . Zaid werd gevraagd, wie zijn de Profeet zijn Ahl al Bayt, Zaid zei Ali ,Aqil,Jaffar, Abbas en hun kinderen
    Sahih Muslim http://sunnah.com/muslim/44/55