1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Hadithvolgers ontmaskerd

    Sallaam,


    Niemand zou zaken aan Allah en de profeet vzmh moeten toeschrijven zonder waterdicht bewijs. Dit is geen kleine zaak, dit gaat om serieuze zaken! Elke Moslim zou niet zomaar iets moeten volgen zonder waterdicht bewijs, dit is het belangrijkste wat we hebben, onze dien.


    Ik heb een specifieke vraag, to the point:


    Context
    Pak hadith 1 van boek 1 van bukhari, hier directe link: https://sunnah.com/bukhari/1

    Jij als hadithvolger erkent dat deze hadith sahih is en dat de profeet vzmh de bron is.


    Vraag
    Geef mij het bewijs dat de profeet vzmh dit gezegd heeft?




    Tussenstand
    Aantal leden topic bekeken: 1859
    Aantal keer bewijs geleverd: 0

    Laats bijgewerkt op 24-08-2017 14:28

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Aandacht-geile sletje had met vorige nick een ip-ban.
    Hoe kom je weer online karima-online?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie
    Aandacht-geile sletje had met vorige nick een ip-ban.
    Hoe kom je weer online karima-online?

    Hey sektelid, probeer je de waarheid met een ip-ban weg te moffelen

    Als jullie op het rechte pad zitten, waar blijft dan het bewijs?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Oh jaaaa wat is het stil, alle hadithvolgers de mond gesnoerd, allemaal rennen ze weg, ze durven niet.


    Reden: ze hebben geen enkel bewijs



    Hier, ik daag jullie uit, jullie allemaal tegen mij in deze topic, kom met bewijs en leg mij het zwijgen op als jullie waarachtig zijn

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    199
    18-10-2016

    De hadithwetenschap, zie de link voor een toelichting.

    http://www.sahih.nl/2-zijn-de-uitspr...hadith-series/

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door Turkbey Bekijk reactie
    Delinin biri kuyuya bir tas atmis, 40 akilli cikaramamis.




    Hier, nu ben je vast helemaal happy

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door Marokii Bekijk reactie
    De hadithwetenschap, zie de link voor een toelichting.

    http://www.sahih.nl/2-zijn-de-uitspr...hadith-series/

    Met alle respect broeder, maar dit is toch zero kwa bewijs voor bovenstaande hadith!

    Heel simpel, de inhoud van de hadith in de openingspost schreeuwt om bewijs dat het van de profeet vzmh afkomstig is. Very simpel, geen introducties in wat overleveringen zijn, hoe ze verzameld zijn etc... Very simpel, hier een hadith die jullie sahih verklaren en mijn vraag is heel simpel:

    bewijs dat deze hadith ook werkelijk sahih is en dus van de profeet afkomstig is?

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    199
    18-10-2016

    Gappie verdiep je in hadith wetenschappen alleen zo kan je een antwoord op je vraag vinden. Je hebt die pagina niet eens gelezen, anders zou je niet zo snel reageren. Ik ben geen deskundige dus ga met je vraag maar naar een imam of een geleerde die oprecht je vraag kan beantwoorden.

    Wat wil je hier eigenlijk mee bereiken? Op een forum als dit zullen ze je heus niet kunnen helpen want je zit hier verkeerd zoek de mensen op met kennis en gij zult uw antwoorden vinden.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door Marokii Bekijk reactie
    Gappie verdiep je in hadith wetenschappen alleen zo kan je een antwoord op je vraag vinden. Je hebt die pagina niet eens gelezen, anders zou je niet zo snel reageren. Ik ben geen deskundige dus ga met je vraag maar naar een imam of een geleerde die oprecht je vraag kan beantwoorden.

    Wat wil je hier eigenlijk mee bereiken? Op een forum als dit zullen ze je heus niet kunnen helpen want je zit hier verkeerd zoek de mensen op met kennis en gij zult uw antwoorden vinden.

    Ik wacht nog steeds op antwoord van diverse 'geleerden' en moskeeën

    Niemand kan dit bewijs leveren omdat het er gewoonweg niet is. De hadithvolgers volgen dus de verzamelde door hen sahih verklaarde ahadith zonder bewijs, echt 0 bewijs. Slechts een boel namen op papier en that's it. Ze kunnen werkelijk waar van geen enkele overleveringsketen de authenticiteit bewijzen.


    Ik vind het leuk om hier anderen een spiegel voor ze zetten, ze geloven zaken waar geen bewijs voor is, veelal tegenstrijdig is met de Quran en ook nog eens door Allah verboden zijn. Hoe blind en doof kan men zijn.


    En ik heb heel veel over 'hadithwetenschap' gelezen, ik heb een boekenkast vol staan en ik heb er toen ik net als jullie was ruim 10 jaar tijd in gestoken en gestudeerd en weet ik veel wat nog meer. Ik heb helaas heel veel mensen op het verkeerde pad gebracht, moge Allah mij daarvoor vergeven en moge Allah hen doen terugkeren naar de Quran.


    In ieder geval bedankt voor je nette reactie

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    199
    18-10-2016

    Allereerst geef ik nogmaals aan ben geen geleerde. Maar ik interpreteer het als volgt:

    De koran is de eerste bron, de ahadith zijn de tweede bron die de koran ondersteunt en daarmee de koran begrijpelijker maakt. Je hebt het over een boel namen. Die namen zijn de getuigen, en aan de hand van die getuigenverklaringen moet je dat accepteren. Zij hebben het meegemaakt en waren erbij toen de profeet vzmh dat heeft gezegd.

    Kort gezegd: Ik ben nu getuigen van jou topic met je vraag. Ik schrijf onze conversatie op in mijn dagboek. Daarmee bewijs ik dat deze conversatie plaats heeft gevonden op de genoemde datum en tijdstip. Zo zijn er meerder gesprekken gevoerd en die zijn uituindelijk samemgevoegd tot een verzameling van gesprekken.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door Marokii Bekijk reactie
    Allereerst geef ik nogmaals aan ben geen geleerde. Maar ik interpreteer het als volgt:

    De koran is de eerste bron, de ahadith zijn de tweede bron die de koran ondersteunt en daarmee de koran begrijpelijker maakt. Je hebt het over een boel namen. Die namen zijn de getuigen, en aan de hand van die getuigenverklaringen moet je dat accepteren. Zij hebben het meegemaakt en waren erbij toen de profeet vzmh dat heeft gezegd.

    Kort gezegd: Ik ben nu getuigen van jou topic met je vraag. Ik schrijf onze conversatie op in mijn dagboek. Daarmee bewijs ik dat deze conversatie plaats heeft gevonden op de genoemde datum en tijdstip. Zo zijn er meerder gesprekken gevoerd en die zijn uituindelijk samemgevoegd tot een verzameling van gesprekken.

    Citaat Geplaatst door Marokii Bekijk reactie
    Die namen zijn de getuigen, en aan de hand van die getuigenverklaringen moet je dat accepteren.

    Ik ben nu getuigen van jou topic met je vraag. Ik schrijf onze conversatie op in mijn dagboek. Daarmee bewijs ik dat deze conversatie plaats heeft gevonden op de genoemde datum en tijdstip.
    Jij bent misschien goudeerlijk maar niet iedereen is zo. Waren er maar allerlei getuigenverklaringen die te controleren zijn op echtheid. Een hadith bijv. met een keten van 7 personen in een tijdsbestek van 250 jaar, daar is onmogelijk van vast te stellen of elke schakel authentiek is, elke persoon goudeerlijk is en ook nog eens of die persoon het allemaal wel goed gehoord of begrepen heeft etc...


    Maar heel simpel broeder, als er van alle ahadith geen bewijs is dat de profeet vzmh de bron is, hoe kan je dan zoiets volgen? Maar hoe kan je zoiets volgen terwijl Allah het verboden heeft in de Quran en al helemaal niet benoemt dat je het moet volgen. En geloof jij werkelijk dat Allah het toevertrouwt voor de praktische uitoefeningen van de Islam dat jan en alleman het verzamelt en vervolmaakt? Door mensen? Het bewijs jegens de overleveringen is zo hoog als de Alpen en het bewijs dat de hadithverzamelingen ondersteunt is echt waar 0.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    186
    16-02-2016

    Ik ben greote fan van ahadith, maar om te zeggen of denken dat allemaal nep is is gewoon fout.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door Anatolian Bekijk reactie
    Ik ben greote fan van ahadith, maar om te zeggen of denken dat allemaal nep is is gewoon fout.

    Dat is niet eens het hele punt. Ik heb diverse malen hier gezegd dat het zeer zeker mogelijk is en hoogst waarschijnlijk is dat er ahadith kloppen, hoeveel weet niemand en al helemaal niet welke. Verder heeft Allah het volgen van iets anders naast de Quran verboden, wat heeft het dan voor zin om dergelijke grote energie en tijd te besteden aan de hadithverzamelingen? Allah zegt in de Quran dat de Quran volledig en gedetailleerd is omtrent onze religie. Ik zie dan ook de hadithverzamelingen als een mogelijke biografie van de profeet vzmh en geef het geen enkele religieuze autoriteit.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Nog steeds geen bewijs, wat een afgang voor de hadithvolgers, ya Allah, hoe kunnen jullie zoveel ahadith volgen terwijl jullie niet eens bewijs hebben dat het van de profeet vzmh afkomstig is



  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    De hadithvolgers kunnen niet eens het bewijs leveren van 1 hadith?


    Wat een afgang, subhanaAllah!