+ Reageer
Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
31 tot 34 van 34
    MVC Lid

Reacties
    4.875
    28-09-2009

Fragmenten 'Labyrint'

Klik hier
    om het verhaal te volgen

MVC Lid

Reacties
    4.875
    28-09-2009

Inspired by... love

MVC Lid

Reacties
    4.875
    28-09-2009

Nieuwe blog

"Eigenlijk moet het zijn: eerste hulp bij faalangst in een prestatiegerichte maatschappij. Een maatschappij waar je als kind nou eenmaal moeilijker uit kunt stappen dan als volwassene. Je bent immers verplicht om naar school te gaan. Er wordt van je verwacht dat je goede resultaten haalt. Er wordt van je verwacht dat je daarnaast een hobby beoefent. Er wordt van je verwacht dat je mondig bent, dat je goedlachs bent, kortom dat je sociaal vaardig bent. Er wordt van je verwacht dat je veel vrienden hebt, de juiste vrienden. Vrienden uit het juiste milieu en liefst ook met goede schoolresultaten.

Een kind wordt al vanaf zijn geboorte overladen met 1001 verwachtingen. Het liefst beginnen ze zo vroeg mogelijk te lachen, te kruipen, te lopen en te praten zodat we dat meteen in onze Facebookstatus kunnen zetten. De prestaties van onze kinderen maken tegenwoordig deel uit van onze status. En wees daarbovenop maar zeker dat onze kinderen onze gesprekken met andere moeders horen waarin we onze kinderen bewust of onbewust met elkaar vergelijken. Als het niet over schoolresultaten gaat, dan gaat het wel over welke hobby’s onze kinderen uitoefenen want een kind de dag van vandaag moet uiteraard een sport uitoefenen. Of een talent hebben. Muziekschool, tekenschool, you name it.

Eigenlijk is het eerder logisch dan onlogisch dat een kind op een bepaald moment angst om te falen kweekt.

De afgelopen weken heb ik dankzij ouderbegeleiding en therapie met betrekking tot de faalangst en lage frustratietolerantie van mijn zoon ontzettend veel inzicht verworven. Inzicht tot mijn zoon, de maatschappij en tot mezelf, als ouder. Vooral tot mezelf als ouder. En hoe ook ik er een aandeel in heb dat mijn zoon angst heeft om te falen."

Klik om de volledige blog te lezen!

MVC Lid

Reacties
    4.875
    28-09-2009

Fragment 'Labyrint'

Klik hier om het verhaal te volgen