1. #1
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Dames

    Dames. Het is normaal om als vrouw haar op je lichaam te hebben. Of het nou je benen armen buik rug borst of waar dan ook is. Er is niks vies of onvrouwelijks aan. Door het schoonheidsideaal word het nu als dat beschouwd. Jij bent baas over je eigen lichaam. Laat je niet beinvloeden door het zogenaamde schoonheidsideaal maar ook niet door lichaamshaaractivisten zoals mij

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.210
    25-11-2009

    Ben je weer bezig ?

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Citaat Geplaatst door l0velyMe Bekijk reactie
    Ben je weer bezig ?
    Ik ben nooit gestopt

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Dames. Het is jouw lichaam jouw regels en jij bepaalt er helemaal zelf mee wat je ermee doet.

    Ik ben niet anti ontharen maar anti ideologie dat vrouwen haarloze barbies zijn. Dus anti schoonheidsideaal en druk die uitgeoefend word waardoor sommigen denken het verkeerde lichaam te hebben of zich vies en onvrouwelijk voelen of bang zijn nooit een partner te vinden.
    Ik ben wel pro lichaamshaar. Ik moedig het aan het te laten staan en vind het mooi.

    ( Waarschijnlijk zullen sommigen me weer verkeerd begrijpen dus even een verheldering; Ik zeg niet dat alle vrouwen ontharen omdat ze zich onderdrukt voelen door het schoonheidsideaal. Genoeg vrouwen die het doen omdat ze het zelf willen )
    Maar daar heb ik het dan ook niet over.

    Eenieder moet baas kunnen zijn over eigen lichaam

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    853
    04-01-2015

    Oke nou weten we het wel hoor! Trouw met een schaap, die houden ook niet van scheren.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Citaat Geplaatst door Lifestyliste Bekijk reactie
    Oke nou weten we het wel hoor! Trouw met een schaap, die houden ook niet van scheren.
    Wie is we ?
    Ik mag dit toch plaatsen. Dus plaats ik het. Wil je het lezen dan lees je het. Zo niet dan niet. Zo simpel is het.

    Niemand die je dwingt dit te lezen

  7. #7
    FREE PALESTINA

    Reacties
    459
    02-11-2004

    Hahaha wat wil je hiermee bereiken , als ik vragen mag ?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    853
    04-01-2015

    Citaat Geplaatst door JDM Bekijk reactie
    Wie is we ?
    Ik mag dit toch plaatsen. Dus plaats ik het. Wil je het lezen dan lees je het. Zo niet dan niet. Zo simpel is het.

    Niemand die je dwingt dit te lezen
    Ja sorry, mag idd. Is je goed recht.
    Alleen doe je mij denken aan een irritante jehova getuige die iedere zondagochtend in gewaad en al weer het lef heeft om met een big smile voor mijn deur te staan. Hij brengt me nu wel koffie maar dat is dan ook het enige pluspunt.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.865
    03-10-2013

    Ik heb een bos haren op mijn tenen ...

  10. #10
    eerlijk & oprecht

    Reacties
    17.640
    13-11-2009

    hoe meer haren hoe warmer je lichaam

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Citaat Geplaatst door LOULOU22 Bekijk reactie
    hoe meer haren hoe warmer je lichaam
    Is toch mooi en handig ? Vooral in de winter. En blijf je warmbloedig van

    Citaat Geplaatst door Givanchy Bekijk reactie
    Ik heb een bos haren op mijn tenen ...
    Is toch mooi Dat kan. Vrouwen kunnen ook voet en teenharen groeien. Is genetisch bepaald. De een groeit meer dan de ander.
    Het is hoe je geschapen bent en dus je natuurlijke aanleg.

    Citaat Geplaatst door El_soukayna Bekijk reactie
    Hahaha wat wil je hiermee bereiken , als ik vragen mag ?
    Ik heb niet echt een doel. Het is meer mijn mening en manier van denken hierover delen.

    Als ik een doel zou hebben dan is het denk ik anderen erover doen nadenken. En een antwoord zoeken op de vragen; wat is er vies aan lichaamshaar bij een vrouw als ze zich wast. Wat is er onvrouwelijk aan. Hoe kan het onvriuwelijk of mannelijk zijn als sommige vrouwen zelfs meer dan sommige mannen hebben.
    Denk ook een beetje een hart onder de riem steken bij de dames die ermee zitten. Laten weten dat er wel degelijk mannen zijn die het waarderen. Er geen punt van maken en het zelfs mooi en aantrekkelijk vinden.

    Een stuk bewustwording ook. Af van het idee dat vrouwen alleen hoofdhaar dienen te hebben. Met de papleper word die gedachtegoed tegenwoordig ingegoten. Eenieder moet zelf kunnen beslissen wat diegene doet.

    Ik weet niet of ik het al eerder verteld heb maar op de basisschool een klasgenote weggepest zien worden om haar lichaamshaar. Onbewust heeft het denk ik wat met me gedaan.

    Hoop dat ik wat heb kunnen verhelderen

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Ik heb onlangs een aantal keer de vraag /opmerking gekregen dat schaamhaar onrein is en dat ik dus Islam in twijfel trek
    Even een verheldering...

    Lichaamshaar heb ik het over en niet specifiek schaamhaar.

    Wie zegt dat ik het in twijfel trek ? Waarom denk je dat ik het bewust over beenharen armharen e.d heb en niet over schaam of okselhaar ?

    Ik baseer het dan ook trouwens op 2 fatwa's.

    Een beknopte samenvatting.
    Het weghalen van schaamhaar en okselhaar is niet verplicht. Bevestigd door geleerden en mensen van kennis. Het is verplicht als de echtgenoot het aan de vrouw vraagt. Het behoort daarentegen wel tot Soenna Al Fitrah en is dus aangeraden.
    Verder is het gebed ook geldig als je je niet onthaard hebt. Ontharen is geen pilaar voor gebedsgeldigheid maar nogmaals, het behoort tot Soenna Al Fitrah en is dus aangeraden.

    En Allah weet het best.

    Ik heb zelfs bronnen.

    http://www.islamweb.net/emainpage/in...twaId&Id=90908

    http://www.islamweb.net/emainpage/in...Option=FatwaId

    Ik benoem bewust niet schaam en okselstreek omdat de meningen erover verdeeld zijn. Daarom heb ik het nadrukkelijk over benen armen etc.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    http://m.gva.be/cnt/dmf20160906_0245...ge-commentaren

    “Vuil lesbisch wijf”. “Ik heb overgegeven toen ik je foto zag”. “Dat je moge wegrotten zoals Dutroux”. Een Belgische filosofiestudente heeft honderden haatberichten gekregen na het posten van een foto waarin ze haar armen optilt om te tonen dat ze haar okselharen niet scheert. “Ongelooflijk dat een vrouw anno 2016 nog zo gebasht wordt omdat ze zich net zoals een man durft te tonen zoals ze echt is”, zegt ze.

    Laura De, studente filosofie in Louvain-la-Neuve, postte op 15 augustus een artistieke zwart-wit foto die ze had laten maken door een professionele fotografe waarop ze toont dat ze haar oksels niet scheert. Een bewuste zet. “Ik zag zo weinig foto’s van meisjes die er natuurlijk bij liepen”, schrijft ze. “Daarom wou ik een statement doen met foto’s waarop ik niet was geschminkt of onthaard, om te tonen dat een vrouw zelf de keuze mag hebben.”

    “Ik verwachtte wel kritiek, maar had nooit verwacht dat het zo erg zou zijn”, schrijft Laura. Enkele dagen later werd de foto op het internet overspoeld met bijna 6.000 commentaren. De meeste dreven de spot met haar: “Ik denk dat je kat onder je armen zit”.

    Anderen reageerden met afschuw: “Ik ben ruimdenkend maar dit wil ik echt niet zien”. Of: “Heb 146 keer moeten braken”. Soms waren de reacties grof beledigend naar Laura toe: “Dat wijf is viezer dan een beest”.

    “Scheer je, slecht mens!” , “Pas je aan de normen aan, vuil, lesbisch wijf”, “Je verdient het om te rotten in een cel zoals Dutroux”.

    Trieste mensen.... En hierom heb ik het erover in m'n topics e.d

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    764
    11-08-2014

    Niks vies of onvrouwelijks aan dames. Wees trots op hoe je geschapen bent. Hou van jezelf. Je hebt geen verkeerd lichaam. Ieder mens iedere vrouw heeft lichaamshaar. De een meer dan de ander. Door de maatschappij heerst nu het beeld dat een vrouw alleen hoofdhaar hoort te hebben maar dat is niet zo. Jouw lichaam jouw regels


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.865
    03-10-2013

    Ik moet elke ochtend mijn oksels scheren,benen etc... anders walg ik van me zelf .. ik kan me amper parfumeren als ik haren zou hebben. laat staan dit kots !