1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Wie heeft ook moeite met zichzelf

    Slm zoals de titel zegt, Wie heeft ook moeite met de persoon die je geworden bent. Na een serie van insluipende veranderingen kan ik er niet meer omheen (na lange ontkenning). Ik ben andere persoon en het wachten tot ik de oude wordt slaat nergens op want dat gaat niet gebeuren en ik moet dat accepteren. Maar hoe?

  2. #2
    Ottoman Caliphate

    Reacties
    500
    12-03-2016

    Te beknopt om hier iets zinnigs over te zeggen
    PRO-Erdogan & PRO-AKP | Heeft schijt aan alle islamofoben en Turkije-haters |
    Onze tijd is aangebroken! | Allāhu Akbar | Solidair met Syrië, Palestina en Burma.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.405
    14-10-2015

    Citaat Geplaatst door Sam7 Bekijk reactie
    Slm zoals de titel zegt, Wie heeft ook moeite met de persoon die je geworden bent. Na een serie van insluipende veranderingen kan ik er niet meer omheen (na lange ontkenning). Ik ben andere persoon en het wachten tot ik de oude wordt slaat nergens op want dat gaat niet gebeuren en ik moet dat accepteren. Maar hoe?
    Ik snap precies wat je bedoeld. Sommige gebeurtenissen veranderen je kijk op dingen. Je gevoel bij dingen. Ze veranderen je houding. Vaak niet eens bewust, maar onbewuste processen die jou alerter maken om dingen te overleven of niet meer zo te ervaren of mee te maken.
    Ik accepteer niet hoe ik ben geworden. Ik weet hoe ik was en die persoon mis ik soms. Ik werk eraan. Vb. Ik was heel sociaal. Kon met iedereen en alles omgaan en bij mijzelf blijven. Nu als ik met mensen ben.. wel of niet mijn type raak ik snel uitgekeken en wil ik zo snel mogelijk weer alleen zijn.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.998
    09-09-2008

    Citaat Geplaatst door mevr.koffie Bekijk reactie
    Ik snap precies wat je bedoeld. Sommige gebeurtenissen veranderen je kijk op dingen. Je gevoel bij dingen. Ze veranderen je houding. Vaak niet eens bewust, maar onbewuste processen die jou alerter maken om dingen te overleven of niet meer zo te ervaren of mee te maken.
    Ik accepteer niet hoe ik ben geworden. Ik weet hoe ik was en die persoon mis ik soms. Ik werk eraan. Vb. Ik was heel sociaal. Kon met iedereen en alles omgaan en bij mijzelf blijven. Nu als ik met mensen ben.. wel of niet mijn type raak ik snel uitgekeken en wil ik zo snel mogelijk weer alleen zijn.
    +1
    Offline

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Citaat Geplaatst door mevr.koffie Bekijk reactie
    Ik snap precies wat je bedoeld. Sommige gebeurtenissen veranderen je kijk op dingen. Je gevoel bij dingen. Ze veranderen je houding. Vaak niet eens bewust, maar onbewuste processen die jou alerter maken om dingen te overleven of niet meer zo te ervaren of mee te maken.
    Ik accepteer niet hoe ik ben geworden. Ik weet hoe ik was en die persoon mis ik soms. Ik werk eraan. Vb. Ik was heel sociaal. Kon met iedereen en alles omgaan en bij mijzelf blijven. Nu als ik met mensen ben.. wel of niet mijn type raak ik snel uitgekeken en wil ik zo snel mogelijk weer alleen zijn.
    Dit heb je zo goed verwoord. Precies dat gewoon. Na paar X geprobeerd te hebben terug te gaan naar wie en hoe ik WAS op sociaal gebied (lang leve lol buiten met vriendinnen, wel altijd beschaafd en netjes) heb ik geaccepteerd dat ik die persoon gewoon niet meer ben. Ik krijg hoofdpijn en erger me aan dingen die ik vroeger bij wijze van bedacht had. Het heeft naast gebeurtenissen ook te maken met ouder worden, denk ik. Ik mis m'n oude ik soms ook maar meer omdat ik het eng vind dat je kan veranderen. Want nu ben ik (voor mij) een betere persoon. Voor de omgeving minder, maar puur voor mij wel.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.208
    18-04-2014

    Laten we zeggen, ik heb mijn handvatten nog niet onder de knie om mezelf goed te besturen zoals ik het wil.

  7. #7
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door mevr.koffie Bekijk reactie
    Ik snap precies wat je bedoeld. Sommige gebeurtenissen veranderen je kijk op dingen. Je gevoel bij dingen. Ze veranderen je houding. Vaak niet eens bewust, maar onbewuste processen die jou alerter maken om dingen te overleven of niet meer zo te ervaren of mee te maken.
    Ik accepteer niet hoe ik ben geworden. Ik weet hoe ik was en die persoon mis ik soms. Ik werk eraan. Vb. Ik was heel sociaal. Kon met iedereen en alles omgaan en bij mijzelf blijven. Nu als ik met mensen ben.. wel of niet mijn type raak ik snel uitgekeken en wil ik zo snel mogelijk weer alleen zijn.
    Ik betwijfel of dit met jou te maken heeft, hoe kan je aantonen dat jij het probleem bent? waar erger jij je aan?
    Hou eens een objectief dagboek of schets bij van bepaalde situaties en schrijf daarbij op welke momenten en situaties jij je aan ergerde of waar je had van "genoeg ik ga wat anders doen"

    Voorbeeld: ik ga de stad in voel me goed, vrolijk, positief en geniet van de zon, kom in een winkel om iets te kopen, en daar zijn weer mensen, je wordt bekeken met scheve gezichten,je vangt provocerende energie op, en gaat je daar aan ergeren.

    Je bent met een groepje of komt een groepje tegen, allemaal hype van een nieuw rap liedje of rapper, of je komt ergens op werk ofzo en na een paar dagen ben je het al weer zat, moet je dit op jezelf betrekken en maar aan jezelf blijven twijfelen of trekken of is het gewoon een naturlijk verloop,
    Mijn ervaring is de ego van anderen die denken iets te moeten opdringen of iets aan mij, dat botst, je mag van mij homo zijn, je mag van mij eten wat je wilt, maar waarom moet je mij confronteren en vragen om mijn mening of "goedkeuring"en als ik een afwijkende mening heb dan wordt ik daar op aangevallen en veroordeelt,
    velen duivelse manieren en aanpak door mensen, ik ben niet de makkelijkste persoon dat durf ik toe te geven, maar als ik ergens loop en jij loopt voor me voeten of denkt mij af te snijden en dan raken mijn voeten de jouwe en jij vraagt waarom schop je mij of wil je mij laten struikelen..... deed ik dat? of negeerde jij mij gewoon in je ego wereld.
    Kies maar, maar sta niet te lang stil.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    173
    22-06-2016

    ben je levensmoe?
    ......

  9. #9
    Brace yourself

    Reacties
    84
    24-07-2017

    Ik maak me zorgen ja

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Soms moet je mensen tegenkomen die zijn zoals je bent/was. Ik persoonlijk moet daarvoor elk jaar naar marokko, hoe raar dat ook zal klinken.
    If you 'don't know', Allah knows.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    4
    18-04-2017

    Ik bevind me op dit moment in dezelfde situatie. Ik heb nog wel vriendinnen en doe wel leuke dingen met ze maar vind het niet erg om die dingen niet te doen. Ik merk ook dat zij qua gedachtengang ergens anders zitten. Zij zijn meer bezig met merkkleding, de nieuwste muziek etc.. Precies zoals jij het verwoord hebt. Ik denk dat dit allemaal ook te maken heeft met ouder worden.

  12. #12
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Het is niet meer dan normaal dat je met de tijd veranderd en je karakter zich hervormt aan de hand van bep gebeurtenissen. Je leert dagelijks wat bij lijkt mij..
    Umm Hurairah.

  13. #13
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Ik ben een verbeterde versie van mijzelf geworden, maar ik kan er moeilijk aan wennen.
    HAGENEESJE

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    Elke mens groeit, ik ben blij dat ik deze groei heb mogen ervaren en heb het met beide handen gepakt. Ik heb in deze process vrienden en geliefde verloren in de zin van geen contact meer of mensen die je eens in de jaar ziet. Maar ben wel blij hoe het achteraf is gelopen. Laat mensen je groei niet belemmeren want vele zijn een blok aan je been.

    Verandering is altijd moeilijk en je moet eraan wennen.
    Words van pac: cant hate you if you change but only if you change for the better. Sommige mensen zullen nooit begrijpen wat je mee maakt zelfs familie die dichbij je staan niet.

    Ik respecteer iedereen die groeit en werkt aan zijn deen, toekomst, zichzelf als persoon en anderen graag helpt, komen tegenslagen bij hoort bij het leven maar Allah swt heeft je.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Mooie reacties kom ik tegen; nu ruim jaar later weet ik het nog niet allemaal maar weet ik wel 1 ding zeker; Allah subhanahu wa ta3ala aanbidden is het allerbelangrijkste en Allah swt weet het beste dus vetrouwen pp Allah swt