1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Auto ongeluk, schade van 1500 gezien de auto verzekerd waa op iemand anders naam.

    Citaat Geplaatst door Mademoissele
    Iemand die bij een juridisch loket werkt of ervaring heeft met dit soort dingen graag pm'en.
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    100
    17-04-2015

    Huh wordt dat niet uitgekeerd door de verzekering?

  3. #3
    hoi

    Reacties
    82
    03-06-2007

    [QUOTE=Mademoissele;132686207]Iemand die bij een juridisch loket werkt of ervaring heeft met dit soort dingen graag pm'en.[/QUOT

    E] ligt aan de voorwaarde

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    100
    17-04-2015

    Citaat Geplaatst door Mademoissele Bekijk reactie
    Nee

    Ik rijd in mijn vaders auto, maar op zijn polis staat gewoon dat als iemand in zijn auto rijdt en schade veroorzaakt dat de verzekering gewoon uitkeert maar mijn vader wel zijn schadevrije jaren kwijt raakt.

  5. #5
    hoi

    Reacties
    82
    03-06-2007

    [QUOTE=Mademoissele;132698084]Ja maar op wiens naam staat die auto en verzekering? Allebei op die van je vader. Dan is dat geen probleem.[/QUOTE

    voorwaarde lezen dat is belangrijk. sommige verzekeringen keren inderdaad niet uit als het in de voorwaarde staat ]

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    33
    12-11-2014

    Het gaat niet om de bestuurder, maar het gaat altijd om de eigenaar van de auto! Het ligt eraan of je schuldig bent of niet!

    Jou vader raakt sws zijn schadevrij jaren want de auto staat op zijn naam is heel normaal. De verzekering kijkt niet naar de bestuurder maar op wies naam de auto staat. Dus je vader!!!

    Als hij niet schuldig is dan gebeurt niks met zijn schadevrij jaren maar andersom wel.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    100
    17-04-2015

    Citaat Geplaatst door Amshoem- Bekijk reactie
    Het gaat niet om de bestuurder, maar het gaat altijd om de eigenaar van de auto! Het ligt eraan of je schuldig bent of niet!

    Jou vader raakt sws zijn schadevrij jaren want de auto staat op zijn naam is heel normaal. De verzekering kijkt niet naar de bestuurder maar op wies naam de auto staat. Dus je vader!!! .

    Als hij niet schuldig is dan gebeurt niks met zijn schadevrij jaren maar andersom wel.

    De verzekering keert wel uit als ik schade veroorzaak in zijn auto? Dat heb ik kunnen lezen op zijn polis.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    100
    17-04-2015

    Citaat Geplaatst door Mademoissele Bekijk reactie
    Ja maar op wiens naam staat die auto en verzekering? Allebei op die van je vader. Dan is dat geen probleem.
    Waarom keert de verzekering bij jou niks uit als ik vragen mag? Je hebt toch een rijbewijs en diegene heeft wel een autoverzekering neem ik aan?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    33
    12-11-2014

    Citaat Geplaatst door ARABICA Bekijk reactie
    De verzekering keert wel uit als ik schade veroorzaak in zijn auto? Dat heb ik kunnen lezen op zijn polis.
    In nederland kijken zij niet naar de bestuurder maar op wies naam de auto staat! maar niet uit of je schuldig of onschuldig bent, de auto staat op naam van je vader, dus je onschuldig bent dan gebeurt niks met de verzekering van je vader, maar andersom wel, als je schuldig bent dan problemen met de schadevrij jaren.
    als je verklaart dat er 1500 schade is, dan kun je beter zelf betalen. dat betekend, je repareert je eigen auto en de auto van de tegenstander.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    100
    17-04-2015

    Citaat Geplaatst door Contrador Bekijk reactie
    schade van 1500

    soms is het beter de schade zelf te dekken want als je gaat claimen, ga je achteruit in schadevrije jaren en dus meer premie betalen...

    reken uit hoeveel dat is op jaarbasis of op 2/3-jarig basis... kan beter die schde zelf betalen en zijn schadevrije jaren behouden
    Ik volg jou niet.
    Als de auto op mijn diens naam staat, dan is diegene de HOOFDbestuurder en dus moet de verzekeringspolis op zijn/haar naam staan. Logisch toch? Maar nu begrijp ik haar verhaal niet.
    Ik rijd in mijn vaders auto (hij is de hoofdbestuurder). Als ik schade veroorzaak dan keren ze de schade gewoon uit maar raakt hij zijn schadevrije jaren kwijt. Hij zal aansprakelijk worden gesteld voor mijn ongeluk. Dat staat zo in zijn polis..

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    764
    12-04-2007

    Het is als volgt:

    Volgens de Nederlandse wet moet een auto altijd verzekerd zijn. Een uitzondering hierop is als de geschorst is maar dit is nu niet het geval.

    Omdat jouw vader de auto verzekerd heeft, zal zijn verzekering, en dus zijn schadevrije jaren, aangesproken worden. Wat nu van belang is is hoe je vader verzekert is, namelijk WA, Beperkt Casco of volledig Casco.

    Als het de schuld van de tegenpartij is, dan zal de tegenpartij jouw schade betalen. Het maakt dan niet uit welke verzekering je hebt en je vader gaat niet achteruit in zijn schadevrije jaren.

    Als het jouw schuld is, dan gaat je vader sowieso 5 schadevrije jaren achteruit. Als je een WA-verzekering of een Beperkt Casco hebt, dan krijgt alleen de tegenpartij een vergoeding. Bij volledig Casco wordt ook jouw schade betaald.

    Hoop dat het duidelijk is.