1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2
    27-07-2017

    Christenen willen moslims bekeren

    Sommige mensen met een ander geloof dan Islam zien hoe populair het geloof is en worden daar jaloers van. We moeten altijd respect hebben voor andere gelovigen. Het is wel belangrijk dat je het ziet als iemand vooral met jou wil praten over een ander geloof. Hij of zij maakt stiekem reclame en hoopt jou nieuwsgierig te maken. Wat je ook zegt diegene wil het hebben over zijn geloof of jou doen twijfelen over jouw geloof.

    In deze video lijkt iemand op te komen voor Abdelhak Nouri https://www.youtube.com/watch?v=dOoupoD7P5c
    Als je een gesprek aangaat of iets vraagt, gaat het direct over Jezus als God, terwijl Jezus (Isa) een profeet was net als Yusuf (Jozef), Adam, Ibrahim (Abraham), enzovoort. De persoon probeert dus christelijke ideeën als waarheid neer te zetten.
    In dit geval blijkt de persoon actief voor een organisatie die hun geloof verspreidt. Dat is prima en onderdeel van godsdienstvrijheid. Daarom mogen wij ook ons geloof belijden en uitdragen. Als jij jouw geloof belangrijk vindt, is het wel slim als je dit soort onzin herkent. Bespaart jou tijd en geeft jou de kans anderen erop te wijzen als ze het nog niet zien.

    Een paar voorbeelden van dingen die gezegd worden
    "Jezus is God." Nee, een mens van vlees en bloed. Hij ging dood en Allah kan niet dood.
    "Jezus heeft voor onze zondes een straf op zich genomen." Onzin. Jouw goede en slechte daden word je zelf voor beloond of gestraft.
    "Ziekte en pech komen van de duivel." Onzin. Alles komt van God (Allah is Arabisch voor God, in het Nederlands kun je gewoon God zeggen). Ziektes, moorden, alles komt van Allah .
    "God is onze Vader en Jezus is zijn zoon. Wij zijn kinderen van god." Allah heeft geen kinderen. Wij zijn geen kinderen van God en Jezus is niet zijn zoon. Wij noemen Allah daarom nooit vader. In surat Al-Ikhlas staat: "Hij heeft niet verwekt, noch is Hij verwekt."

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    135
    05-05-2016

    Vreemde post voor iemand die voor het eerst hier iets zegt.
    Ik heb maar 1 ding te zeggen, het heeft duidelijk geen zin om hier op in te gaan en ik heb ook absoluut geen zin in discussie, maar goed:
    Jezus is het vlees-geworden woord van God/Allah. Geen christen met verstand van zaken zal beweren dat het letterlijk om de zoon van God gaat zoals jij die interpretatie kennelijk doet. Ik zal ook zeker niet beweren dat er geen christenen zijn die zo denken, maar dat betreft een tekort aan kennis en inzicht. Niets meer en niets minder. God/Allah is onze vader ja: je vader, je moeder je broer, de vogeltjes in de tuin en zo meer.God is overal en in alles. Zo zie ik het en een moslim volgens mij niet anders. waarom met zo'n bericht segregatie promoten op basis van misverstanden. heel jammer. En nee ik heb nog nooit de behoefte gehad om een moslim te bekeren. PFFFF GELOOF IS VAN JEZELF, IEDER VOOR ZICH, HET IS TUSSEN JOU EN GOD/ALLAH, dat weet iedere gelovige, van welk geloof dan ook. Bah wordt boos van dit soort berichten. Misschien dat je zelf die mijnheer "John Edens Bijbelstudie wel bent" alles voor views over blijkbaar. Alleen Jehova getuigen spreken nog van de duivel.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2
    27-07-2017

    Valkuil doet precies wat ik bedoel en is zo te zien christen. God heeft geen kinderen zoals staat in surat al-ikhlas. En ben een Marokkaanse berber met ader in de nek als je mij John noemt. Jezus is geen vleesgeworden woord van God, maar een profeet net als Abraham (Ibrahim), Jonas (Yunus) enzovoort.

  4. #4
    .

    Reacties
    2.124
    25-05-2017

    Jesus gave them this answer: “Very truly I tell you, the Son can do nothing by himself; he can do only what he sees his Father doing,

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    135
    05-05-2016

    Profeet Mohammed (vzmh) heeft onder andere de gelijkheid en broederschap van mensen benadrukt, evenals het belang van elkaar goed behandelen: “De hele mensheid stamt af van Adam en Eva. Dus is een Arabier niet beter dan een niet-Arabier en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier. Evenmin is een blanke beter dan een zwarte, en een zwarte is niet beter dan een blanke.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    haha en moslims die christenen willen bekeren?
    Die heb je ook hoor, waarom altijd moslims voortrekken

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Citaat Geplaatst door Valkuil Bekijk reactie
    Profeet Mohammed (vzmh) heeft onder andere de gelijkheid en broederschap van mensen benadrukt, evenals het belang van elkaar goed behandelen: “De hele mensheid stamt af van Adam en Eva. Dus is een Arabier niet beter dan een niet-Arabier en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier. Evenmin is een blanke beter dan een zwarte, en een zwarte is niet beter dan een blanke.
    +