1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    26
    28-05-2014

    Geen kans geven en leugens huwelijkskandidaat

    Salam aleikom.
    Kort geleden kreeg ik via de familie van mijn schoonzus te horen dat haar neefje met mij wou trouwen. Dit hoorde ik op de dag van haar bruiloft nou hoorde ik alleen maar goede dingen over hem dat hij bid en naar de moskee gaat goed met vrouwen omgaat etc. Hij komt alleen wel uit marokko. Ik weet zelf dat zijn itentie is om echt met mij te trouwen en nier papieren zoals andere denken. Nou wilt mij vader er niks van horen omdat hij uit marokko komt. Hij heeft hem nooit ontmoet of met hem gepraat maar hij heeft een bepaalde visie over marokkaanse jongens. Mag mijn vader hem hiervoor afwijzen? Als hij goed gelovig is en een goede deen heeft dan is het roch verboden om nee te zeggen. Boven dat werkte hij als timmerman aan het huis van mn oom. Mijn oom heeft hem nooit betaald. Hij heeft meerdere malen om zijn geld terug gevraagd maar m'n oom vind steeds excuusjes. Mijn oom weet dat hij met mij wilt trouwen en is naar minn vader toegestapt om leugens ge vertellen dat hij een slechte jongen is etc. Zodat hij niet met mij zal trouwen. Wat de situatie nog erger maakt.
    Ben ten einde raad

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    234
    18-11-2012

    Luister naar je vader, je zal hem nog dankbaar zijn.
    geleende account

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    49
    29-03-2010

    Volg je pa's woorden.... Hij weet het beste voor je.... Je zal er geen spijt van hebben.

  4. #4
    geniet van het leven

    Reacties
    18
    14-08-2012

    Volg je hart hij is een goede gelovig man zo te horen je oom is een duivel hij is fitna aan het veroorzaken ook al ken ik hem niet wa Allaho arlem uit jouw verhaal

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    40
    12-07-2017

    Van wie hoor je goede dingen over hem? Hoor je die dingen van mensen uit Marokko? Dan zou ik oppassen. Het is natuurlijk wel vreemd dat je vader hem zelf niet goed kent en jij wel van anderen hoort dat hij goed is.
    Het is uiteindelijk jouw keuze natuurlijk. Besef wel dat je wel met iemand uit Marokko huwt. Zit je qua visie en mentaliteit op 1 lijn? Ben jij in staat om hem naar binnen te halen (papierwerk) en eventueel voor hem te gaan werken (vooral in het begin). Hij zal ook echt alles moeten leren, opnieuw moeten beginnen en daar zal jij veel tijd en energie aan kwijt zijn. Dit zijn punten die je in overweging moet nemen wanneer je besluit met iemand uit Marokko te huwen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1
    10-04-2017

    Meid, luister naar je vader en begin daar niet aan. Je kent hem niet, mensen kunnen alles zeggen zowel goed en slecht.
    Bespaart je een hoop ellende en sowieso genoeg vissen in de zee.