1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    De winkels drie dagen in de week dicht ?
    Ja waarom niet...en niet alleen de winkels wat mij betreft.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Matthijs denkt dat een systeem zonder kapitalisme en het liefst nog zonder geld, beter werkt.
    Iedereen lekker op zijn reet zitten en de overheid betaalt

    Zonder gekheid, ik snap nog steeds niet dat zoiets kan.
    Als een winkel op zondag open wil, heeft geen enkele Christen daar last van.
    Die hoort netjes in de kerk te zitten of thuis op de bank.
    Je snapt niet hoe het kan?

    Dat heet democratie..gogo SGP.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    5.361
    29-03-2011

    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    Thebest,

    Fervent aanhanger van de oligarchie? Anti-democraat? "verheven personen" weten wat het beste is voor ons?
    En dat haal je allemaal uit mijn reactie? Knap!

    Denk jij dat "democratie" betekent dat als een dwarse winkelier zijn winkel op "verboden" tijden wil openen dat hij dat zomaar mag doen?
    Denk je dat, als een kudde fanatiek religieuze extremistische beesten (de aard van de religie mag je zelf invullen...) middenstanders onder druk zetten om geen alcohol te verkopen, dat dát dan democratisch is?

    Dan heb je er echt helemaal niks van begrepen, hè?
    Dat is geen democratie, het is anarchie en onderdrukking!


    Noord
    Jij haalt toch ook uit mijn tekst dat ik moslim en Marokkaan bent?

    En jou argumenten heb ik ook gehoord van oligarchische partijen zoals het PvdA en VVD, die geen directe democratie en gekozen burgemeesters wilt, omdat het lage plebs niet weet wat het beste is voor hunzelf. Jij hebt blijkbaar diezelfde mentaliteit.

    En ik ben tegen zowel islamitische en christelijke fundamentalisten die hun wil opleggen op andere, jij daarin tegen bent daar uiterst selectief in. Namelijk wel tegen islamitische fundamentalisten, maar niet tegen christelijke extremisten.

    Maar discussiëren met jou is zinloos, aangezien je een stalen plaat van 1m voor je kop hebt, en totaal niet open staat voor de argumenten van een ander. Heb zo het vermoeden dat jij ernstig autistisch bent.
    Goed artikel voor Mathijs m.b.t. de PVDA:


    http://politiek.tpo.nl/2015/01/18/de...-u-uit-pluche/

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door Thebest21 Bekijk reactie
    Jij haalt toch ook uit mijn tekst dat ik moslim en Marokkaan bent?

    En jou argumenten heb ik ook gehoord van oligarchische partijen zoals het PvdA en VVD, die geen directe democratie en gekozen burgemeesters wilt, omdat het lage plebs niet weet wat het beste is voor hunzelf. Jij hebt blijkbaar diezelfde mentaliteit.

    En ik ben tegen zowel islamitische en christelijke fundamentalisten die hun wil opleggen op andere, jij daarin tegen bent daar uiterst selectief in. Namelijk wel tegen islamitische fundamentalisten, maar niet tegen christelijke extremisten.

    Maar discussiëren met jou is zinloos, aangezien je een stalen plaat van 1m voor je kop hebt, en totaal niet open staat voor de argumenten van een ander. Heb zo het vermoeden dat jij ernstig autistisch bent.

    Thebest,

    Je maakt het steeds mooier! Sleept er weer van alles bij, maar gaat niet in (weer niet) op wat ik schrijf/vraag.

    "Denk jij dat "democratie" betekent dat als een dwarse winkelier zijn winkel op "verboden" tijden wil openen dat hij dat zomaar mag doen?
    Denk je dat, als een kudde fanatiek religieuze extremistische beesten (de aard van de religie mag je zelf invullen...) middenstanders onder druk zetten om geen alcohol te verkopen, dat dát dan democratisch is?"

    Ga je gang.


    Noord
    Nothing works....

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    5.361
    29-03-2011

    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    Thebest,

    Je maakt het steeds mooier! Sleept er weer van alles bij, maar gaat niet in (weer niet) op wat ik schrijf/vraag.

    "Denk jij dat "democratie" betekent dat als een dwarse winkelier zijn winkel op "verboden" tijden wil openen dat hij dat zomaar mag doen?
    Denk je dat, als een kudde fanatiek religieuze extremistische beesten (de aard van de religie mag je zelf invullen...) middenstanders onder druk zetten om geen alcohol te verkopen, dat dát dan democratisch is?"

    Ga je gang.


    Noord
    Blijkbaar wit het niet tot jou doordringen, ik ben tegen zowel islamitische en christelijke fundamentalisten. Ik wijs jou enkel op jou hypocrisie. Maar blijkbaar dringt dat niet tot jou door, komt door jou autisme.
    Goed artikel voor Mathijs m.b.t. de PVDA:


    http://politiek.tpo.nl/2015/01/18/de...-u-uit-pluche/

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door Thebest21 Bekijk reactie
    Blijkbaar wit het niet tot jou doordringen, ik ben tegen zowel islamitische en christelijke fundamentalisten. Ik wijs jou enkel op jou hypocrisie. Maar blijkbaar dringt dat niet tot jou door, komt door jou autisme.

    Thebest,

    Weer niet een antwoord geven...

    Overigens ben ik, net als jij, tegen wat voor fundamentalisme dan ook. Mooi dat jij dat ook bent.
    De democratische rechtsstaat lijk je echter niet te willen respecteren. De "spelregels" die daarbij horen ook niet.
    En dat vind ik toch in de richting van iets fundamentalistisch gaan. Extremistisch, misschien wel.

    De bron van deze discussie: een dwarse groenteboer die op zondag zijn winkel wil openen in een gemeente waar dat (nog?) niet mag.
    Wat jou betreft een strijd tegen "christen beesten". Wijkbewoners die winkeliers onder druk zetten om bepaalde producten niet te verkopen: de wil van het volk, dus democratie.

    Telt de wil van "het volk" niet meer als het om conservatievelingen gaat die in meerderheid stemmen voor een gemeenteraad die de winkels op zondag niet open wil hebben? Kennelijk niet: dan zijn het christen beesten.

    Zoal ik zei: ga je een potje zitten schamen.


    Noord
    Nothing works....

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    5.361
    29-03-2011

    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    Thebest,

    Weer niet een antwoord geven...

    Overigens ben ik, net als jij, tegen wat voor fundamentalisme dan ook. Mooi dat jij dat ook bent.
    De democratische rechtsstaat lijk je echter niet te willen respecteren. De "spelregels" die daarbij horen ook niet.
    En dat vind ik toch in de richting van iets fundamentalistisch gaan. Extremistisch, misschien wel.

    De bron van deze discussie: een dwarse groenteboer die op zondag zijn winkel wil openen in een gemeente waar dat (nog?) niet mag.
    Wat jou betreft een strijd tegen "christen beesten". Wijkbewoners die winkeliers onder druk zetten om bepaalde producten niet te verkopen: de wil van het volk, dus democratie.

    Telt de wil van "het volk" niet meer als het om conservatievelingen gaat die in meerderheid stemmen voor een gemeenteraad die de winkels op zondag niet open wil hebben? Kennelijk niet: dan zijn het christen beesten.

    Zoal ik zei: ga je een potje zitten schamen.


    Noord
    Jij gaf ook geen antwoord op mijn vraag, als DENK aan de macht is in Rotterdam, en islamitische gebruiken opleggen aan openbare instellingen(zoals het gemeentehuis, scholen en ambtenarij), zou je dat dan ook goed vinden? Het is dan immers via de gemeenteraad besloten. Aangezien de gemeente volgens jou blijkbaar bestaat uit heilige, intelligente mensen.
    Goed artikel voor Mathijs m.b.t. de PVDA:


    http://politiek.tpo.nl/2015/01/18/de...-u-uit-pluche/

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door Thebest21 Bekijk reactie
    Jij gaf ook geen antwoord op mijn vraag, als DENK aan de macht is in Rotterdam, en islamitische gebruiken opleggen aan openbare instellingen(zoals het gemeentehuis, scholen en ambtenarij), zou je dat dan ook goed vinden? Het is dan immers via de gemeenteraad besloten. Aangezien de gemeente volgens jou blijkbaar bestaat uit heilige, intelligente mensen.

    Thebest,

    Sorry, deze reactie had ik gemist.

    Nee, Thebest, Ik zou religieuze besluiten van de overheid niet accepteren. Die overheid moet seculier zijn en blijven.
    Als mensen in Sliedrecht af willen van fossiele religieuze overblijfselen in het bestuur dan hebben we daar de politiek voor of de rechter.

    Maar ook met deze vraag maak je er weer een godsdienst-ding van, en dat is het niet!
    De trend om de winkelsluitingstijden aangepast te krijgen is al een aantal jaren gaande en er zijn winkeliers bij betrokken van alle gezindten en levensovertuigingen. Hetzelfde geldt voor de klanten. Het zal ook nog wel even duren voordat het overal zo geregeld is dat het past bij deze tijd. Maar wel volgens de normale spelregels.


    Noord
    Nothing works....