1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.817
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Palestijnen tegen nieuwe obstakels Tempelberg

    De Palestijnen verwerpen ook de nieuwe veiligheidsmaatregelen bij de Tempelberg in Jeruzalem.



    Israël verwijderde dinsdag de metaaldetectoren bij de ingang van het heiligdom om ze te vervangen door andere "minder opdringerige technische middelen" zoals camera's. Maar de Palestijnen vinden de gewijzigde veiligheidsmaatregelen nog steeds onacceptabel.

    "Wij verwerpen alle obstakels die de vrijheid van aanbidding verhinderen en wij vragen de terugkeer naar de situatie van vóór 14 juli", zei de Palestijnse premier Rami Hamdallah.

    De komst van de metaaldetectoren op 14 juli zorgde voor onrust en rellen onder de Palestijnse bevolking. De poortjes stonden aan de Palestijnse kant van de Tempelberg. De Tempelberg met de Klaagmuur en de al-Aqsa-moskee is een heilige plaats voor joden en moslims.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Weer een leugen van de Palestijnen? Of een verschil van interpretatie m.b.t. "Vrijheid van aanbidden"?

    Ik hou het maar op het eerste. Geen enkele gelovige, van wat voor geloof dan ook, wordt beperkt in het vervullen van hun religieuze plichten. Sommige gelovigen worden wel beperkt in het smokkelen van wapens en het plegen van aanslagen.

    Of valt dat laatste voor de Palestijnen onder hun "vrijheid van aanbidden"?


    Noord
    Nothing works....

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    604
    12-06-2016

    Jij snapt err zo te zien helemaal niks. Moeten de pallestijnen alles maar toelaten zoals de joden dat willen. .. ze hebben al genoeg gedaan vind je niet .. ze hebben niks meer te vertellen in hun eigen land.

  4. #4
    Bij twijfel . . . .

    Reacties
    12.812
    20-11-2006

    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    Weer een leugen van de Palestijnen? Of een verschil van interpretatie m.b.t. "Vrijheid van aanbidden"?

    Ik hou het maar op het eerste. Geen enkele gelovige, van wat voor geloof dan ook, wordt beperkt in het vervullen van hun religieuze plichten. Sommige gelovigen worden wel beperkt in het smokkelen van wapens en het plegen van aanslagen.

    Of valt dat laatste voor de Palestijnen onder hun "vrijheid van aanbidden"?


    Noord
    Sterker nog. Bij het Vaticaan en Mekka staan ook metaaldetectoren. Ze worden ook opgeroepen om niet door die metaaldetectoren te lopen maar op het plein te bidden. Weer een reden om te rellen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Het is altijd het glas valt uit mijn handen. Nooit ik laat het glas vallen.

  5. #5
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Driekwart eeuw nadat tot in de verste uithoeken van de planeet de doodsklokken over het kolonialisme luidden, komt Israël nog steeds weg met de kolonisatie van Palestina een ware schande.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  6. #6
    Bij twijfel . . . .

    Reacties
    12.812
    20-11-2006

    Citaat Geplaatst door HEMI Bekijk reactie
    Dat bepalen dan de palestijnen niet de bezetter.
    Palestijnen bestaan niet.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Het is altijd het glas valt uit mijn handen. Nooit ik laat het glas vallen.

  7. #7
    .

    Reacties
    2.124
    25-05-2017

    Citaat Geplaatst door LaPoekel Bekijk reactie
    Palestijnen bestaan niet.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Het zion scum komt uit Europa.. IDF h*ertje

  8. #8
    Free Palestine

    Reacties
    5.125
    17-08-2010

    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    Weer een leugen van de Palestijnen? Of een verschil van interpretatie m.b.t. "Vrijheid van aanbidden"?

    Ik hou het maar op het eerste. Geen enkele gelovige, van wat voor geloof dan ook, wordt beperkt in het vervullen van hun religieuze plichten. Sommige gelovigen worden wel beperkt in het smokkelen van wapens en het plegen van aanslagen.

    Of valt dat laatste voor de Palestijnen onder hun "vrijheid van aanbidden"?


    Noord
    vuillak dat je bent. Huichelachtige jood.
    Zij worden degelijk wel beperkt. ENORM BEPERKT.
    De hoop is het bevel, dat ons verbiedt te denken dat we verloren zijn.....

  9. #9
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    Weer een leugen van de Palestijnen? Of een verschil van interpretatie m.b.t. "Vrijheid van aanbidden"?

    Ik hou het maar op het eerste. Geen enkele gelovige, van wat voor geloof dan ook, wordt beperkt in het vervullen van hun religieuze plichten. Sommige gelovigen worden wel beperkt in het smokkelen van wapens en het plegen van aanslagen.

    Of valt dat laatste voor de Palestijnen onder hun "vrijheid van aanbidden"?


    Noord
    Why the metal detectors at Al-Aqsa are such a big deal..

    Palestinians aren’t against security measures at the Al-Aqsa compound — they are against changing the delicate status quo at one of Islam’s holiest sites.

    Worshippers are upset about an Israeli checkpoint being manned by Israeli Border Police officers — a checkpoint similar to the ones in the West Bank, which Palestinians associate with long lines, humiliation, and abuse by soldiers and police officers. This is a checkpoint that was erected at the entrance to one of the holiest sites in Islam, where Palestinian worshipers enter five times a day to pray. The compound also includes mosques, a school, homes, and several other buildings.

    https://972mag.com/why-the-metal-det...g-deal/128842/
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door lolita666 Bekijk reactie
    Jij snapt err zo te zien helemaal niks. Moeten de pallestijnen alles maar toelaten zoals de joden dat willen. .. ze hebben al genoeg gedaan vind je niet .. ze hebben niks meer te vertellen in hun eigen land.

    Lolita,

    Ben je ook de aanleiding voor deze veiligheidsmaatregelen (ja, ja: veiligheidsmaatregelen!) een beetje vergeten? Een laffe, terroristische moordaanslag op mensen die nota bene de boel daar beveiligden, niet alleen voor joodse of christelijke gelovigen, maar ook voor moslims. Die terroristen zien er namelijk geen been in om ook mede-moslim(a)s te vermoorden.

    Wat bijzonder dat je zo'n "heilige" plaats liever ontheiligt ziet door moord- en terreuraanslagen van mesjokke Palestijnse terroristen dan door Israëlische veiligheidsmaatregelen waardoor niemand, echt niemand, beperkt wordt in het vervullen van zijn of haar religieuze plichten.

    Echt een hele zieke gedachtegang!


    Noord
    Nothing works....

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door HEMI Bekijk reactie
    Je zal je vast ook als een held gedragen als je die ene pleintje vermijdt vol Marokkanen

    Hemi,

    Niks inhoudelijks te melden?




    Noord
    Nothing works....

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    6.503
    07-09-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Driekwart eeuw nadat tot in de verste uithoeken van de planeet de doodsklokken over het kolonialisme luidden, komt Israël nog steeds weg met de kolonisatie van Palestina een ware schande.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door SafSaf9 Bekijk reactie
    vuillak dat je bent. Huichelachtige jood.
    Zij worden degelijk wel beperkt. ENORM BEPERKT.

    SafSaf,

    Vertel mij nu eens hoe gelovigen (joods, christen, moslim) beperkt worden als ze door een detectiepoortje moeten lopen om naar de klaagmuur, kerk of moskee te gaan...

    Hoe?


    Uit jouw reactie blijkt verder onvervalste jodenhaat. Maar dat wist je natuurlijk wel.
    Het is natuurlijk ook onverdraaglijk dat een volk dat in het Midden-Oosten eeuwenlang door moslims is onderdrukt en vernederd terug begint te meppen, ook nog eens hard blijkt te slaan en het vervolgens in allerlei opzichten een stuk beter doet dan zijn buren. Ik begrijp dat wel, hoor. Maar misschien moet je je toch eens tot een deskundige wenden voor een goed gesprek of zo...




    Noord
    Nothing works....

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    Why the metal detectors at Al-Aqsa are such a big deal..

    Palestinians aren’t against security measures at the Al-Aqsa compound — they are against changing the delicate status quo at one of Islam’s holiest sites.

    Worshippers are upset about an Israeli checkpoint being manned by Israeli Border Police officers — a checkpoint similar to the ones in the West Bank, which Palestinians associate with long lines, humiliation, and abuse by soldiers and police officers. This is a checkpoint that was erected at the entrance to one of the holiest sites in Islam, where Palestinian worshipers enter five times a day to pray. The compound also includes mosques, a school, homes, and several other buildings.

    https://972mag.com/why-the-metal-det...g-deal/128842/

    Demo,

    Oké, ik vat 'm.
    Alle veiligheidsmaatregelen zijn goed, zolang het maar niet door Israëli's gebeurd.

    Dat is niet alleen , het is


    Gewoon vanuit de regels:
    1. Het is de schuld van de Joden
    2. Zo niet, dan geldt regel 1


    Noord
    Nothing works....

  15. #15
    .

    Reacties
    2.124
    25-05-2017

    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    Weer een leugen van de Palestijnen? Of een verschil van interpretatie m.b.t. "Vrijheid van aanbidden"?

    Ik hou het maar op het eerste. Geen enkele gelovige, van wat voor geloof dan ook, wordt beperkt in het vervullen van hun religieuze plichten. Sommige gelovigen worden wel beperkt in het smokkelen van wapens en het plegen van aanslagen.

    Of valt dat laatste voor de Palestijnen onder hun "vrijheid van aanbidden"?


    Noord
    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    Lolita,

    Ben je ook de aanleiding voor deze veiligheidsmaatregelen (ja, ja: veiligheidsmaatregelen!) een beetje vergeten? Een laffe, terroristische moordaanslag op mensen die nota bene de boel daar beveiligden, niet alleen voor joodse of christelijke gelovigen, maar ook voor moslims. Die terroristen zien er namelijk geen been in om ook mede-moslim(a)s te vermoorden.

    Wat bijzonder dat je zo'n "heilige" plaats liever ontheiligt ziet door moord- en terreuraanslagen van mesjokke Palestijnse terroristen dan door Israëlische veiligheidsmaatregelen waardoor niemand, echt niemand, beperkt wordt in het vervullen van zijn of haar religieuze plichten.

    Echt een hele zieke gedachtegang!


    Noord
    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    SafSaf,

    Vertel mij nu eens hoe gelovigen (joods, christen, moslim) beperkt worden als ze door een detectiepoortje moeten lopen om naar de klaagmuur, kerk of moskee te gaan...

    Hoe?


    Uit jouw reactie blijkt verder onvervalste jodenhaat. Maar dat wist je natuurlijk wel.
    Het is natuurlijk ook onverdraaglijk dat een volk dat in het Midden-Oosten eeuwenlang door moslims is onderdrukt en vernederd terug begint te meppen, ook nog eens hard blijkt te slaan en het vervolgens in allerlei opzichten een stuk beter doet dan zijn buren. Ik begrijp dat wel, hoor. Maar misschien moet je je toch eens tot een deskundige wenden voor een goed gesprek of zo...




    Noord
    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    Demo,

    Oké, ik vat 'm.
    Alle veiligheidsmaatregelen zijn goed, zolang het maar niet door Israëli's gebeurd.

    Dat is niet alleen , het is


    Gewoon vanuit de regels:
    1. Het is de schuld van de Joden
    2. Zo niet, dan geldt regel 1


    Noord