1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Niet wat Erdolf betreft, die wil het weer herstellen en wederom het MO onderdrukken onder zijn leiderschap. Gedeeltes van het Ottomaanse rijk betroffen gebieden die nu in de huidige EU liggen, bovendien liggen daar NAVO landen. Succes met het heroveren van die gebieden, het volledige Westen zal op je neerdalen.

    Het is bijna te bizar voor woorden deze gedachtegang. Het is hetzelfde als Nederland die weer een VOC zou oprichten, Rusland een nieuwe Sovjet Unie of Duitsland een nieuw 'Reich'. Het is simpelweg onmogelijk.
    onmogelijk?

    denk eens buiten landsgrenzen en kijk eens naar invloedrijke families en investeerders die diepgeworteld zijn in overheden, ook in de onze/westerse

    maar denk ook bijvoorbeeld aan dit
    er worden pacten opgezet of pogingen daartoe gedaan waarbij de VOC verbleekt,
    Vrijhandelsverdragen als Ttip bijvoorbeeld, of wat dacht je van de OESO die de belangen van zijn leden behartigd ten kosten van landen die geen lid zijn (landen waar grondstoffen vandaan gehaald worden )


    Rusland is bezig om een nieuwe uni op te zetten, krim, oekranie, georgie hebben dat al mogen voelen.

    En Duitsland is spil in de EU.

    Denken dat het onmogelijk terwijl het feitelijk constant gebeurt is best wel bijzonder en kan enkel verklaart worden doordat je geen goed beeld hebt op het verleden en/of het heden.

  2. #17
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Djengiz Bekijk reactie
    Weten deze yahudi's niet dat er een nieuwe rijk in de maak is..
    Zeker, verenigd Koerdisch Rijk. Kern het oosten van wat nu nog Turkije is.

  3. #18
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    Fromage,

    Ik geloof dat de islam zelf zegt: "Eens islamitisch, altijd islamitisch." Dat geldt niet alleen voor mensen (op "afvalligheid" staat de doodstraf) maar ook voor gebieden.

    Dat maakt het niet alleen onverteerbaar dat er midden in islamitisch gebied een niet-islamitisch land (dat ooit tot het Ottomaanse Rijk behoorde) bestaat, het verklaart ook de claim die sommige moslims nog steeds leggen op Spanje. En vergis je niet: ook op delen van Frankrijk, Italië, Griekenland, de Balkan. Dat is immers ooit allemaal islamitisch geweest!


    Noord
    Juist!

    Daarnaast niet te verteren dat een handjevol niet-moslims niet door honderden miljoenen moslims van dat stukje land konden en kunnen worden getrapt.
    Dát gezichtsverlies wordt de Israli's enorm kwalijk genomen, die Palestijnen, interesseert die moslimleiders totaal niets.
    Zij misbruiken deze mensen alleen.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    Fromage,

    Ik geloof dat de islam zelf zegt: "Eens islamitisch, altijd islamitisch." Dat geldt niet alleen voor mensen (op "afvalligheid" staat de doodstraf) maar ook voor gebieden.

    Dat maakt het niet alleen onverteerbaar dat er midden in islamitisch gebied een niet-islamitisch land (dat ooit tot het Ottomaanse Rijk behoorde) bestaat, het verklaart ook de claim die sommige moslims nog steeds leggen op Spanje. En vergis je niet: ook op delen van Frankrijk, Italië, Griekenland, de Balkan. Dat is immers ooit allemaal islamitisch geweest!


    Noord
    Dit mag zijn hoe men dat in de islamitische wereld ziet, de rest van de wereld gelooft echter niet in deze mantra en voorlopig is er geen islamiet die daar iets aan kan veranderen.. ook Erdogan niet.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    onmogelijk?

    denk eens buiten landsgrenzen en kijk eens naar invloedrijke families en investeerders die diepgeworteld zijn in overheden, ook in de onze/westerse

    maar denk ook bijvoorbeeld aan dit
    er worden pacten opgezet of pogingen daartoe gedaan waarbij de VOC verbleekt,
    Vrijhandelsverdragen als Ttip bijvoorbeeld, of wat dacht je van de OESO die de belangen van zijn leden behartigd ten kosten van landen die geen lid zijn (landen waar grondstoffen vandaan gehaald worden )


    Rusland is bezig om een nieuwe uni op te zetten, krim, oekranie, georgie hebben dat al mogen voelen.

    En Duitsland is spil in de EU.

    Denken dat het onmogelijk terwijl het feitelijk constant gebeurt is best wel bijzonder en kan enkel verklaart worden doordat je geen goed beeld hebt op het verleden en/of het heden.
    Op dit moment? Ja, onmogelijk. En dan doel ik met name op een overname van het Westen.

    Natuurlijk worden er pacten opgezet, natuurlijk zijn er invloedrijke families die een sterke lobby hebben, natuurlijk zijn deze tegenwoordig groter dan bijvoorbeeld de VOC ooit was. Het gros van deze zaken worden door het Westen uitgevoerd.

    Ik vraag me af of Rusland hier daadwerkelijk mee bezig is al zou het goed kunnen. Hou echter wel in gedachten dat Rusland nog nooit een Navo of EU lid heeft aangevallen en dat zal het ook niet gaan doen. Die twee organisaties zijn veel te machtig, ook voor Rusland.
    Duitsland is het economische motorblok van de EU en heeft dan ook veel invloed maar dat lijkt in niets op 'das Reich'. Destijds was het verovering, ditmaal is het verbroedering en zelfs de Fransen vinden het de juiste koers. Ik denk zelfs dat als er een nieuw Brits referendum zou komen er massaal pro-EU gestemd zou worden.

    Waarom ik zeg dat het onmogelijk is, in ieder geval totdat wij sterven, is door de Westerse instituten. Zoals eerder al aangegeven de Navo en de EU. Als je een lid van een van deze twee instituten aan valt dan krijg je de volledige macht van de EU, de Navo of beide op je nek. Geen land in de wereld kan dit weerstaan, zelfs geen alliantie van meerdere landen.

  6. #21
    Geen Marokkaanse

    Reacties
    363
    19-10-2014

    Citaat Geplaatst door HamidZahir Bekijk reactie
    Waarom zouden ze erdogan is een brave navoslaaf die te druk is met de tenen van poetin en trump aan het zuigen .
    Je bent je eigen Marokkaanse leiders vergeten.
    Als Erdogan een navoslaaf is. Wat is jouw Marokkaanse koning en dat hele corrupte parlement bij elkaar ?

    Die zijn net zo smerig en goedkoop als jouw zussen in de randsteden.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Dit mag zijn hoe men dat in de islamitische wereld ziet, de rest van de wereld gelooft echter niet in deze mantra en voorlopig is er geen islamiet die daar iets aan kan veranderen.. ook Erdogan niet.

    Fromage,

    Maar zouden moslims in Europa, in Nederland, daar anders over denken?


    Noord
    Nothing works....

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Op dit moment? Ja, onmogelijk. En dan doel ik met name op een overname van het Westen.

    Natuurlijk worden er pacten opgezet, natuurlijk zijn er invloedrijke families die een sterke lobby hebben, natuurlijk zijn deze tegenwoordig groter dan bijvoorbeeld de VOC ooit was. Het gros van deze zaken worden door het Westen uitgevoerd.

    Ik vraag me af of Rusland hier daadwerkelijk mee bezig is al zou het goed kunnen. Hou echter wel in gedachten dat Rusland nog nooit een Navo of EU lid heeft aangevallen en dat zal het ook niet gaan doen. Die twee organisaties zijn veel te machtig, ook voor Rusland.
    Duitsland is het economische motorblok van de EU en heeft dan ook veel invloed maar dat lijkt in niets op 'das Reich'. Destijds was het verovering, ditmaal is het verbroedering en zelfs de Fransen vinden het de juiste koers. Ik denk zelfs dat als er een nieuw Brits referendum zou komen er massaal pro-EU gestemd zou worden.

    Waarom ik zeg dat het onmogelijk is, in ieder geval totdat wij sterven, is door de Westerse instituten. Zoals eerder al aangegeven de Navo en de EU. Als je een lid van een van deze twee instituten aan valt dan krijg je de volledige macht van de EU, de Navo of beide op je nek. Geen land in de wereld kan dit weerstaan, zelfs geen alliantie van meerdere landen.
    Je bedoeld dat we veilig zitten in Europa en dat we veilig vanuit fort Europa onze graantjes kunnen pikken elders in de wereld.


    Het gaat goed zolang we zij aan zij blijven staan
    ..maarja opeens heb je een brexit, een Polen dat er mogelijk uitgezet wordt. Met Griekenland hebben we die discussie ook al gehad..

    En wat de Navo betreft, Turkije maakt al rare bewegingen en heeft in 2015 of 2016 een navo basis in Turkije omsingeld om een punt te maken.

    Niets is zeker Fromage.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door Noord55 Bekijk reactie
    Fromage,

    Maar zouden moslims in Europa, in Nederland, daar anders over denken?


    Noord
    Waarschijnlijk wel maar dat verandert niets aan de situatie. De Islamitische wereld is niet aan de macht, het Westen bepaalt op dit moment. Mocht e.e.a. veranderen in de toekomst dan ligt dit hele forum waarschijnlijk al in hun graf.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Je bedoeld dat we veilig zitten in Europa en dat we veilig vanuit fort Europa onze graantjes kunnen pikken elders in de wereld.


    Het gaat goed zolang we zij aan zij blijven staan
    ..maarja opeens heb je een brexit, een Polen dat er mogelijk uitgezet wordt. Met Griekenland hebben we die discussie ook al gehad..

    En wat de Navo betreft, Turkije maakt al rare bewegingen en heeft in 2015 of 2016 een navo basis in Turkije omsingeld om een punt te maken.

    Niets is zeker Fromage.
    Eigenlijk is dat precies wat ik bedoel. Fort Europa, binnenkort met een eigen leger dat waarschijnlijk superieur is aan elk ander leger.

    De Brexit was een misser, een kostbare. De Polen en Griekenland zijn en blijven simpelweg EU. De EU valt niet uit elkaar, ondanks de hoop van velen die zien hoe verschrikkelijk sterk de EU eigenlijk is. De EU is het grootste machtsblok in de wereld op alle fronten, ook militair gezien als het moet.

    Turkije hoort niet in de Navo. Ik gok dat er enkele grote Navo hervormingen zullen komen maar maak je geen zorgen: De VS en Europa, dat zit wel goed.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Waarschijnlijk wel maar dat verandert niets aan de situatie. De Islamitische wereld is niet aan de macht, het Westen bepaalt op dit moment. Mocht e.e.a. veranderen in de toekomst dan ligt dit hele forum waarschijnlijk al in hun graf.

    Fromage,

    De situatie verandert daar inderdaad niet door. Maar ik maak me wel zorgen als ik zie hoe de invloed van - vooral - fundamentalisten op onze samenleving toeneemt. En ik kan niet zo gemakkelijk zeggen: "als het ooit zover komt liggen wij al wel in ons graf" (alvast R.I.P voor als het zover is). Ik vind het een lastig idee dat onze kleinkinderen moeten leven in omstandigheden die door onze fouten en naïviteit zijn ontstaan.

    Maar je hebt gelijk: zover is het nog lang niet.


    Noord
    Nothing works....