1. #1
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Dood van een geliefde


    De profeet salalahu alaihi wa salam zei:

    "يَقولُ اللَّهُ تَعَالَى: مَا لِعَبْدِي المُؤْمِنِ عِنْدِي جَزَاءٌ إِذَا قَبضْتُ صَفِيَّهُ مِنْ أَهْلِ الدُّنْيَا ثُمَّ احْتَسَبهُ إِلاَّ الجَنَّة"

    ''Allah ta'ala zegt:

    ''Er is voor Mijn gelovige dienaar, wanneer Ik het leven van zijn Hartsgelieve van onder de mensen van de wereld neem en hij hierdoor vervolgens op Mijn beloning rekent, geen andere beloning bij Mij dan het Paradijs.''

    (Al-Bucharie 6424)



  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Maak van goede daden je geliefde, zodat deze jou zal vergezellen in je graf.


  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Sheikh Said Ibn Ali Ibn Wahf al Qahtani is overleden.

    Hij staat onder meer bekend om zijn boek "Citadel van de moslim" waarvan miljoenen exemplaren over de hele wereld zijn verspreid en vertaald is naar vele verschillende talen. Dit geeft ook blijk van de Zegening van Allah in zijn werk, vanwege de oprechtheid die hij had.

    Daarnaast heeft hij meer dan 200 boeken geschreven waar de moslimgemeenschap nog steeds kennis uit put.

    Moge Allah hem Genadig zijn en hem het Paradijs doen binnentreden.



  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    311
    21-09-2018

    Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    De Profeet (salalahu alaihi wa salam ) zei: “Voorwaar, Allah zal de kennis, nadat Hij die jullie heeft gegeven niet (in één keer) wegrukken, maar Hij zal haar (kennis) wegnemen door het nemen (van de levens) van de geleerden en daarmee ook hun kennis. Daarna zullen slechts onwetende mensen overblijven. Zij zullen om fatwa’s (religieuze uitspraken) gevraagd worden, waarna zij fatwa’s zullen geven die gebaseerd zijn op hun eigen meningen, en daarmee dwalen zij af en doen zij anderen afdwalen.”

    (al-Boekhaarie)