1. #1
    Verbannen

    Reacties
    686
    05-07-2016

    Geweldig hoe een marokkaanse hiellelikker op haar plek word gezet

    'Hanina, val ons niet lastig en praat met een psycholoog'

    Open lezersbriefAD-lezeres Sarah Alsalhawi schrijft een open brief aan columniste Hanina Ajarai in een reactie op haar omstreden column: Nouri vs MH17.
    Sarah Alsalhawi 24-07-17, 12:50 Laatste update: 13:27



    Hanina Ajarai,

    Het is avond en ik heb letterlijk geen slaap meer door jouw actie. Dus net zoals jij je frustratie en gevoelens hebt opgeschreven, ga ik dat nu ook doen.

    Je bent een columnist met een hoofddoek. Trots voel ik me dan. Jij laat zien dat je met een hoofddoek gewoon kunt doen wat je leuk vindt om te doen. Naast een columnist, ben je ook een vertegenwoordiger van de islam. Je draagt namelijk een hoofddoek. Alles wat jij zegt, wordt geassocieerd met je hoofddoek.

    Ik wil je beledigen, met woorden pijn doen, maar mijn geloof laat dit niet toe. Je hebt mij voor schut gezet. Plaatsvervangende schaamte. Ik heb namelijk wél veel pijn, elk aanslag is een aanslag op mijn hart. Ik heb heel veel verdriet gehad om de slachtoffers en nabestaanden van MH17. Ik snap je niet, ik snap niet hoe hersenloos en gevoelloos je kan zijn. Je had tijdens het programma RTL Summer Night jezelf kunnen redden door misschien jezelf goed te beargumenteren.

    Helaas kon je dat niet, je weet dat je fout zit. Jij weet dondersgoed hoe negatief ons geloof de afgelopen maanden in het nieuws is geweest. De terroristische aanslagen hebben de naam van ons mooie geloof beschadigd en jij hebt het helemaal afgemaakt door jouw 'onbegrijpelijke gevoel' op te schrijven. Als jij met issues zit moet je maar met een psycholoog gaan praten, val de mensen niet lastig.

    Heb je de filmpjes gezien die zijn gemaakt voor het ouderlijke huis van Nouri? Keiveel autochtonen waren aanwezig! Veel respect heb ik gehad voor ze, zij laten zien dat het ze niet uitmaakt waar je vandaan komt, zij kijken naar het talent en de mooie eigenschappen die Nouri had. Jij bent geen haar beter dan......... ach ik stop, heb al te veel voor jou geschreven. Jij verdient geen aandacht en geen podium meer.

    Lieve mensen die dit lezen en vooral de nabestaanden van de slachtoffers, het spijt mij zeer. Niet elk moslim of moslima is en denkt zo. Eerlijk gezegd hoort elk weldenkend mens zulke uitspraken niet te maken. Ik smeek jullie om niet te kijken naar haar afkomst en religie. Die staan helemaal buiten haar uitspraken. Wij moslims willen alleen liefde en vrede voor iedereen. Velen verpesten het voor ons, waaronder Hanina Ajarai. Het spijt me!

    Ik wens alle mensen met verdriet en pijn heel veel sterkte. Moge God alle slachtoffers een plekje in het paradijs schenken ❤


    Op de column van Hanina werd de afgelopen dagen vooral negatief gereageerd. Zo bood AD-columniste Angela de Jong haar excuses aan namens zichzelf en het AD aan de nabestaanden van de vliegramp. Toch zijn er ook schrijvers die zich wel kunnen vinden in haar uiting.

    Chris Develing van The Post Online schrijft dat de mensen die haar bekritiseren hetzelfde mechanisme bij zichzelf kunnen opmerken na het horen van 1100 doden in Mekka of 100 slachtoffers van ISIS in Pakistan. ,,Ik denk dat de meesten zich dit nieuws niet eens herinneren om er een gevoel bij te hebben.''

    Een ander positief geluid komt van Renze Klamer op NPO Radio 1. ,,Ons hoofd is een bron van rare kronkels, waar vaak vreemde, ongepaste, impopulaire gedachten worden geproduceerd. Dat we die gedachten mogen benoemen, juist als ze niet de schoonheidsprijs verdienen, hoort bij die vlag van vrijheid van meningsuiting waar we zo vaak enthousiast mee lopen te zwaaien.'' http://www.ad.nl/binnenland/hanina-v...loog~a0b3c2ae/

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    686
    05-07-2016

    Dan weet je precies hoe ze eigenlijk over je denken en ik ga het voor geen millimeter opnemen voor deze zogenaamde hippe modemoslima die moslims onder de bus gooid om wat bekendheid te krijgen voor haar gare flauwe colums.

  3. #3
    Dag El Mani

    Reacties
    39.372
    26-10-2005

    Naast een columnist, ben je ook een vertegenwoordiger van de islam. Je draagt namelijk een hoofddoek.
    Wat is dit voor onzin?

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door MoiSophia Bekijk reactie
    Wat is dit voor onzin?
    Jullie vrouwen hebben ons voor paal gezet, dat is het voor onzin.

    Alleen de kledingdracht van tegenwoordig, Mekka van boven, Parijs van beneden.

  5. #5
    Dag El Mani

    Reacties
    39.372
    26-10-2005

    Citaat Geplaatst door Seymour Bekijk reactie
    Jullie vrouwen hebben ons voor paal gezet, dat is het voor onzin.

    Alleen de kledingdracht van tegenwoordig, Mekka van boven, Parijs van beneden.
    Meen je deze?

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Citaat Geplaatst door MoiSophia Bekijk reactie
    Meen je deze?
    Na3am saydati

    Beweer het tegendeel dan? Heb ik ergens gelogen?

    Oja, ik vervloek ook de man, die het zover heeft laten komen

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Ik schaamde mij ook dood, ze zat daar maar te zitten, en heel dom uit dr ogen te kijken, maar wist geen zinnig woord te zeggen!
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    5.338
    28-01-2017

    Vrouwen moeten dit soort dingen niet doen.

    Laat ons mannen voor paal staan, we blijven mannen. Maar onze vrouwen vernichten de mannen van tegenwoordig met hun opstandigheid en dwaze handelen.

    Als jullie om vrijheden vragen, dan willen jullie allemaal naakt lopen op straat en op hakken lopen die visueel eerder op een marteling lijken dan een fashion item.

    @ feministen, Allah yamsagkoum fi dunya 9abla al akhira. Krijg aub geen kinderen

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door MoiSophia Bekijk reactie
    Wat is dit voor onzin?
    De realiteit is zo dat ze een rolmodel is in haar positie.
    Zo werkt dat nu eenmaal.
    Terecht of niet is een andere vraag.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    Volgens mij is zij gewoon een trol. Ik kan haar niet serieus nemen. Haar hele verschijning is al een grap, altijd heeft ze dezelfde kleur amira-hoofddoekje op. De voorkant donkerbruin en achterkant is lichtbruin. Mode van 1950. Als columniste kan je toch wel een mooie hijab kopen neem ik aan. En hoe ze kijkt ook op de foto die ze bij haar verhalen zet. Net een clown. Terwijl ze echt wel gewoon normaal kan kijken. Totaaaaaal niet serieus

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    686
    05-07-2016

    Ze zal nou veel moeten gaan slijmen in haar collums om dit goed te maken lekker voor haar dat ze op haar bek is gegaan zo koest jij weer terug in je hokje .

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Wat heeft ze precies gezegd dat zoveel mensen zo boos maakte...dat die slachtoffers van die vliegramp haar niet zoveel deden.

    Doet het een gemiddelde Nederlander wel iets als er in Irak of Syrië een hele stad wordt weggebrand door amerikanen of door Assad?

    Is hetzelfde verhaal

    Ik zou alleen niet de media opzoeken om dat zo te zeggen. En als het haar weinig doet, dan is dat haar gevoel. Net zoals dat het uitgebreid in het nieuws komt als er in Engeland of de VS een paar slachtoffers vallen door een aanslagpleger maar als hetzelfde amerikaanse leger in Syri'ë of Irak een gebouw met 200 vluchtelingen bestookt met bommen dan zie je hier in Nederland weinig medeleven met die slachtoffers dus er wordt weer eens met 2 maten gemeten

    Die bullshit van ' ja maar dat is ver en die Hollandse slachtoffers komen uit Nederland' geloof ik niet. 99,99% van Nederland kende niemand van die slachtoffers en heeft ze nooit in real life gesproken. Nog wat, als een aanslag wordt gepleegd in de VS dan staat iedereen in NL op scherp dus blijkbaar heeft het niet te maken met hoe ver een ramp van Nederland is gebeurd maar vooral welke cultuur en welke huidskleur de slachtoffers hebben

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door MorrocanUtrecht Bekijk reactie
    Wat heeft ze precies gezegd dat zoveel mensen zo boos maakte...dat die slachtoffers van die vliegramp haar niet zoveel deden.

    Doet het een gemiddelde Nederlander wel iets als er in Irak of Syrië een hele stad wordt weggebrand door amerikanen of door Assad?

    Is hetzelfde verhaal

    Ik zou alleen niet de media opzoeken om dat zo te zeggen. En als het haar weinig doet, dan is dat haar gevoel. Net zoals dat het uitgebreid in het nieuws komt als er in Engeland of de VS een paar slachtoffers vallen door een aanslagpleger maar als hetzelfde amerikaanse leger in Syri'ë of Irak een gebouw met 200 vluchtelingen bestookt met bommen dan zie je hier in Nederland weinig medeleven met die slachtoffers dus er wordt weer eens met 2 maten gemeten

    Die bullshit van ' ja maar dat is ver en die Hollandse slachtoffers komen uit Nederland' geloof ik niet. 99,99% van Nederland kende niemand van die slachtoffers en heeft ze nooit in real life gesproken. Nog wat, als een aanslag wordt gepleegd in de VS dan staat iedereen in NL op scherp dus blijkbaar heeft het niet te maken met hoe ver een ramp van Nederland is gebeurd maar vooral welke cultuur en welke huidskleur de slachtoffers hebben
    Huidskleur heeft er denk ik niet zo veel mee te maken.
    Cultuur uiteraard wel.
    Als 9/11 in Japan was gebeurd, was er bijna net zoveel aandacht voor geweest denk ik, aangezien Japan toch net iets minder belangrijk is in de wereld dan Syrie.
    Hoe fout het ook klinkt, de mens kijkt nu eenmaal meer naar hen met wie hij/zij meer gemeen heeft.
    Jij bent moslim, dus identificeert je veel meer met Syriërs of Irakezen dan ik.
    Dat heeft weinig te maken met desinteresse van mij, maar meer met het feit dat ik geen moslim ben.
    Ook zijn aanslagen in die regio schering en inslag en in 'het westen' niet, dus heeft dat voor de gemiddelde mens meer nieuwswaarde.
    Je kunt vinden dat daar veel mis mee is, ben ik eigenlijk wel met je eens in dat geval, maar zoals je weet, de mens is niet perfect.

    Het probleem in dit geval is dat zij in een column van een groot medium dit zet.
    Dan kun je hier op wachten natuurlijk, ondanks dat wat zij er over zegt, helemaal niet zo raar is.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Citaat Geplaatst door MorrocanUtrecht Bekijk reactie
    Wat heeft ze precies gezegd dat zoveel mensen zo boos maakte...dat die slachtoffers van die vliegramp haar niet zoveel deden.

    Doet het een gemiddelde Nederlander wel iets als er in Irak of Syrië een hele stad wordt weggebrand door amerikanen of door Assad?

    Is hetzelfde verhaal

    Ik zou alleen niet de media opzoeken om dat zo te zeggen. En als het haar weinig doet, dan is dat haar gevoel. Net zoals dat het uitgebreid in het nieuws komt als er in Engeland of de VS een paar slachtoffers vallen door een aanslagpleger maar als hetzelfde amerikaanse leger in Syri'ë of Irak een gebouw met 200 vluchtelingen bestookt met bommen dan zie je hier in Nederland weinig medeleven met die slachtoffers dus er wordt weer eens met 2 maten gemeten

    Die bullshit van ' ja maar dat is ver en die Hollandse slachtoffers komen uit Nederland' geloof ik niet. 99,99% van Nederland kende niemand van die slachtoffers en heeft ze nooit in real life gesproken. Nog wat, als een aanslag wordt gepleegd in de VS dan staat iedereen in NL op scherp dus blijkbaar heeft het niet te maken met hoe ver een ramp van Nederland is gebeurd maar vooral welke cultuur en welke huidskleur de slachtoffers hebben
    Daar gaat het niet om, als zij dat zo voelt, dan is dat zo. Maar als jij het wilt delen met de buitenwereld, en ook nog in gaat op een uitnodiging voor een interview, dan moet je op zijn minst weten waar jij het over hebt en jouw mening onderbouwen. En niet als een geestelijk achtergesteld iemand, daar zitten en nergens een antwoord op hebben. Onderbouw jouw mening, of mensen die nou leuk vinden of niet, maar een ''ik weet het niet'' en ''uuhhh uuuhhh'' en een beetje dom uit je ogen kijken en helemaal niks gezegd te hebben en je zelf landelijk voor paal gezet te hebben...dan moet zij weer haar helmpje op en buiten voor de deur op het busje gaan wachten, en het hele ritje naar huis klappen in haar handen en zwaaien naar iedereen die zij ziet Dom wijf
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  15. #15
    Dag El Mani

    Reacties
    39.372
    26-10-2005

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    De realiteit is zo dat ze een rolmodel is in haar positie.
    Zo werkt dat nu eenmaal.
    Terecht of niet is een andere vraag.
    Zo werkt dat helemaal niet.
    Ze vertegenwoordigt alleen zichzelf.
    Echt een hele domme opmerking.