1. #181
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door kickboxer061 Bekijk reactie
    Groen terug voor jou Bro...for the good old times...jij bent een van de leden die ik hoog heb staan....een gouden gozer....thumbs up...Lol..
    Thumps terug up..voor al die Mannen die weten wat ze doen en hun eigen hoog weten te behouden in de zo veranderlijke spel..
    Ik noem ze de moderne Suhabba's ..
    Echte Mannen die roeien met de riemen die ze nu hebben..maar geenszins afgeven op hun eer..ze kunnen elke morgen opstaan en recht in de spiegel zien en weten..
    Dat ze moeten doen wat ze moeten doen om in dit geschifte wereld hun eigen te kunnen verantwoorden..
    Zoveel bro' s die daar het moeilijk mee hebben...met alle gevolgen vandoen..
    Groen terug..en Mannen / Suhaba's van weleer h. erkennen mekaar...

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Ik weet niet waar ik dat kan vinden, maar volgens mij is dat wel zo. Zou anders ook oneerlijk zijn.

    Stel de vrouw heeft een topfunctie, en de man wordt huisman. Das toch dezelfde situatie als zij zouden gaan scheiden.

    Mss is het te vinden op Google, maar ik heb daar even geen zin in nu.
    Is fabeltje...verzonnen weet ik door veel wie..
    Als de vrouw meer verdiend en de Man haar heeft gesteund om daar te geraken ziet hij 2x weinig van terug..
    Gelijke rechten..laat me niet lachen...
    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Ik vraag me ook af of er echt mensen zijn die een huwelijk als een mogelijke winstgevende vooruitgang zien?

    Als ik trouw, dan kan ik dit en dat kopen?

    Als ik trouw, dan kan ik zoveel sparen?

    [emoji1]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Is gewoon so..

    Jij bent heel naïef..om te denken dat dit niet so is..

    Een huwelijk kan als soort Business worden gezien.. een fusie van ..

    Een manier van 2 machtige familie's die tot de puntjes is verzorgt..om hun macht te vergroten..

    Fuck(srry voor men frans)..

    Er zijn landen,rijken,machten, en noemt maar op ontstaan me zoiets als een instelling genaamd het huwelijk!

    Denk nooit echter niet dat zoiets als een vrouw,man simpel niet eigen zelfzucht of winstbejag zo een deal zou aangaan..

    Jij zou beter moeten weten!?[/QUOTE]








    Mijn excuses voor al de rest van hun reactie's waar ik niet op kan antwoorden..
    Ik ga er snel over en heb simpelweg niet het geduld ervoor..terwijl er zoveel tho the point zijn..

    Vele topics gaan op de duur een eigen leven leiden..denk dit is er ene van..ben niet de topic opener..maar heb het gevoel dat ik hier antwoorden moet geven..en die heb je nooit echt!!

    TROTS!!

    Is 1 van de factoren waar wij mee gemoeid zijn..TROTS..!!

    Denk wat je wilt denken..87% is het een slechte factor in een huwelijk!!

    Uit trots verzwak je ,breek je,wil je en kan je niet meer verder!

    Shetan zijn sterkste wapen en in een huwelijk ben je de dag van vandaag praktisch kansloos ..Geloof me. ik ken hem.

    Je moet al heer sterk zijn om het te zien..laat staan om te reageren..

    Maar Hamdoullah zijn er gelijkaardige zielen..zowel Mannen en als Vrouwen.. die daardoor het plaatje kunnen prikken..
    ..
    Knoem geen namen.. sommige zijn verder dan ik...

    Maar wie ben ik.. ben gewoon so..


  2. #182
    MVC Lid

    Reacties
    51
    16-07-2017

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Ik vraag me ook af of er echt mensen zijn die een huwelijk als een mogelijke winstgevende vooruitgang zien?

    Als ik trouw, dan kan ik dit en dat kopen?

    Als ik trouw, dan kan ik zoveel sparen?

    [emoji1]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Winstgevend zal het niet zijn tenzij je een rijke man aan de haak slaat en trouwt zonder dat een notaris er tussen komt en de boel verziekt..

    Je kan een ander wel veel pijn doen door in de bijstand te belanden na je scheiding. Dan mag hij maandelijks €1000 aan je bank overmaken 12 jaar lang.

  3. #183
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Ik vraag me ook af of er echt mensen zijn die een huwelijk als een mogelijke winstgevende vooruitgang zien?

    Als ik trouw, dan kan ik dit en dat kopen?

    Als ik trouw, dan kan ik zoveel sparen?

    [emoji1]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Zorgelijk! Erg zorgelijk. Betekent dat je leven alleen vanuit het hoofd en shahwa wordt geleid, niet vanuit je geloof, tawakul en geloof in barakah.
    Hoe noem je dat ook alweer, controlefreak?

    Maar goed weten niet wie de ts precies is. We zijn nu gewend dat Hans en Jelmer topics hier maken onder de naam van khadija en touda.

  4. #184
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    Citaat Geplaatst door Elkwadoro Bekijk reactie
    Bewijs / bron?
    het is waar wat ze zegt. ken veel vrouwen die hun mannen alimentatie betalen..
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt

  5. #185
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Thumps terug up..voor al die Mannen die weten wat ze doen en hun eigen hoog weten te behouden in de zo veranderlijke spel..
    Ik noem ze de moderne Suhabba's ..
    Echte Mannen die roeien met de riemen die ze nu hebben..maar geenszins afgeven op hun eer..ze kunnen elke morgen opstaan en recht in de spiegel zien en weten..
    Dat ze moeten doen wat ze moeten doen om in dit geschifte wereld hun eigen te kunnen verantwoorden..
    Zoveel bro' s die daar het moeilijk mee hebben...met alle gevolgen vandoen..
    Groen terug..en Mannen / Suhaba's van weleer h. erkennen mekaar...


    Is fabeltje...verzonnen weet ik door veel wie..
    Als de vrouw meer verdiend en de Man haar heeft gesteund om daar te geraken ziet hij 2x weinig van terug..
    Gelijke rechten..laat me niet lachen...


    Is gewoon so..

    Jij bent heel naïef..om te denken dat dit niet so is..

    Een huwelijk kan als soort Business worden gezien.. een fusie van ..

    Een manier van 2 machtige familie's die tot de puntjes is verzorgt..om hun macht te vergroten..

    Fuck(srry voor men frans)..

    Er zijn landen,rijken,machten, en noemt maar op ontstaan me zoiets als een instelling genaamd het huwelijk!

    Denk nooit echter niet dat zoiets als een vrouw,man simpel niet eigen zelfzucht of winstbejag zo een deal zou aangaan..

    Jij zou beter moeten weten!?







    Mijn excuses voor al de rest van hun reactie's waar ik niet op kan antwoorden..
    Ik ga er snel over en heb simpelweg niet het geduld ervoor..terwijl er zoveel tho the point zijn..

    Vele topics gaan op de duur een eigen leven leiden..denk dit is er ene van..ben niet de topic opener..maar heb het gevoel dat ik hier antwoorden moet geven..en die heb je nooit echt!!

    TROTS!!

    Is 1 van de factoren waar wij mee gemoeid zijn..TROTS..!!

    Denk wat je wilt denken..87% is het een slechte factor in een huwelijk!!

    Uit trots verzwak je ,breek je,wil je en kan je niet meer verder!

    Shetan zijn sterkste wapen en in een huwelijk ben je de dag van vandaag praktisch kansloos ..Geloof me. ik ken hem.

    Je moet al heer sterk zijn om het te zien..laat staan om te reageren..

    Maar Hamdoullah zijn er gelijkaardige zielen..zowel Mannen en als Vrouwen.. die daardoor het plaatje kunnen prikken..
    ..
    Knoem geen namen.. sommige zijn verder dan ik...

    Maar wie ben ik.. ben gewoon so..

    [/QUOTE]

    Het zijn vragen die ik mij afvraag en niet zozeer naar aanleiding van de topic, maar naar de antwoorden die hierop worden gegeven. Ik heb in al die reacties geen enkele keer gelezen over gevoel, en juist waarom het huwelijk als een heilig sacrament wordt beschouwd.

    Ik lees nergens dat ondanks de obstakels het huwelijk zorgt voor almawada wa rahmaa. Daar waar we juist op gewezen zijn als moslims.

    Ik ben zeker niet naïef om dat te denken. De tijd dat een huwelijk werd afgesloten om eigen belangen, en niet het eigenbelang om 2.000 euro meer op de rekening te hebben, maar om groepen te herenigen, landen te veroveren, grenzen te beperken is best voorbij. De profeet vzmh was één daarvan, zijn huwelijken waren op Aicha r.a. na allemaal strategisch.

    De enige winstgevende vooruitgang is dat 2 mensen 1 worden, maar de rizq of verworven rijkdom die daaruit voortvloeit is mede door die zegeningen.

    Enfin, misschien zie ik het te filosofisch, maar geloof daar wel in.
    Wees genadevol

  6. #186
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Rabia1999 Bekijk reactie
    Huisvrouwen zijn financieel de meest slechtste keus voor een man. Dit zeg ik als vrouw zijnde want in Nederland heb je een wet dat wanneer je gaat scheiden, dan moet de man de bijstand kosten van zijn ex vrouw betalen, jarenlang. Omdat zijn ex vrouw huisvrouw was en dus geen inkomsten , moet de man jaaarenlang haar bijstand betalen. Behalve als de man zelf geen of weinig inkomsten heeft

    Daarom is het zeer on verstandig om met een huisvrouw te trouwen. Trouw met een vrouw die werkt waardoor je als man zijnde het minste risico loopt.

    zoals Mufti Menk eens zei: Verdiep je eerst in de echtscheiding (oorzaken en gevolgen) voordat je trouwt.

  7. #187
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Rabia1999 Bekijk reactie
    Winstgevend zal het niet zijn tenzij je een rijke man aan de haak slaat en trouwt zonder dat een notaris er tussen komt en de boel verziekt..

    Je kan een ander wel veel pijn doen door in de bijstand te belanden na je scheiding. Dan mag hij maandelijks €1000 aan je bank overmaken 12 jaar lang.
    Ik zie niet echt iemand 12 jaar in de bijstand zitten, simpelweg omdat je je eigen leven hypothekeert.

    De bijstand heeft dan ook niks met het huwelijk te maken, maar eerder het systeem waarin het zich bevindt. Bij mijn weten is dit enkel in NL toepasbaar. Wel grappig, Nederland waar je zoveel belastingen moet afdragen voor een put die niet eens gevuld moet worden.
    Wees genadevol

  8. #188
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Zorgelijk! Erg zorgelijk. Betekent dat je leven alleen vanuit het hoofd en shahwa wordt geleid, niet vanuit je geloof, tawakul en geloof in barakah.
    Hoe noem je dat ook alweer, controlefreak?

    Maar goed weten niet wie de ts precies is. We zijn nu gewend dat Hans en Jelmer topics hier maken onder de naam van khadija en touda.
    Inderdaad zorgelijk, temeer omdat we allen weten waar we vandaan komen. Dat mensen veranderen in monsters als het huwelijk niet slaagt, is begrijpelijk, maar dat je om die redenen het huwelijksbootje instapt, lijkt mij ongeloofwaardig.

    De sociale ladder wordt meer en meer hoger beklommen, waardoor dat financieel voordeel meer en meer een bijzaak wordt. Dit is ook te merken aan het toenemende aantal scheidingen, iedereen kan gemakkelijk op eigen benen staan.

    Zoals ik eerder in mijn reactie zei, ik lees nergens dat het huwelijk ook deugdelijk is. Ya gsara
    Wees genadevol

  9. #189
    MVC Lid

    Reacties
    467
    24-08-2013

    Trouwen met in je achterhoofd te gaan scheiden is niet echt een goede keuze......

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

  10. #190
    MVC Lid

    Reacties
    1.956
    19-06-2008

    Buiten het feit dat ik dit een hele trieste topic vind, kots ik gewoon van (bepaalde) de reacties.

    Een hele topic over die paar 100euro, die je evt moet betalen wanneer je gaat scheiden.
    Nochtans hoef je dat niet voor de rest van iemands leven te betalen
    De rechter zal het termijn bepalen, en er wordt uiteindelijk verwacht dat je ex (man of vrouw) zelf voor inkomen kan zorgen.

    Trouw allemaal op huwelijkse voorwaarden, dan voorkom je een hoop.
    Alimentatie bestaat sowieso niet in ons geloof
    De man hoort te zorgen voor inkomen, vindt er een scheiding plaats.. dan zal de vrouw weer onder de verantwoordelijkheid van haar vader, broer of oom vallen

    Niet dat dat nog gebeurt tegenwoordig.. de 'vader' ex-man dient alleen te zorgen voor de kinderen(al blijven ze bij de moeder)
    Hij hoort (financieel) alles te betalen voor de kinderen (school, kleding, voeding, uitjes/vakanties.. mijn mening)
    the best things are free

  11. #191
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    De rechter bepaald de termijn niet. Zolang de persoon in de bijstand blijft hangen, betaald de ex.
    HAGENEESJE

  12. #192
    MVC Lid

    Reacties
    9.807
    20-08-2012

    Citaat Geplaatst door Rabia1999 Bekijk reactie
    Huisvrouwen zijn financieel de meest slechtste keus voor een man. Dit zeg ik als vrouw zijnde want in Nederland heb je een wet dat wanneer je gaat scheiden, dan moet de man de bijstand kosten van zijn ex vrouw betalen, jarenlang. Omdat zijn ex vrouw huisvrouw was en dus geen inkomsten , moet de man jaaarenlang haar bijstand betalen. Behalve als de man zelf geen of weinig inkomsten heeft

    Daarom is het zeer on verstandig om met een huisvrouw te trouwen. Trouw met een vrouw die werkt waardoor je als man zijnde het minste risico loopt.
    Dat is in Belgie ook zo, ze noemen dat "onderhoudsgeld"

  13. #193
    Verbannen

    Reacties
    22
    13-07-2014

    Citaat Geplaatst door Rabia1999 Bekijk reactie
    Huisvrouwen zijn financieel de meest slechtste keus voor een man. Dit zeg ik als vrouw zijnde want in Nederland heb je een wet dat wanneer je gaat scheiden, dan moet de man de bijstand kosten van zijn ex vrouw betalen, jarenlang. Omdat zijn ex vrouw huisvrouw was en dus geen inkomsten , moet de man jaaarenlang haar bijstand betalen. Behalve als de man zelf geen of weinig inkomsten heeft

    Daarom is het zeer on verstandig om met een huisvrouw te trouwen. Trouw met een vrouw die werkt waardoor je als man zijnde het minste risico loopt.
    sorrr meid alsof je daar aandenkt voordat je gaat trouwen. Je denkt safe zij is het. Als je nog rekening moet gaan houden met deze risico's dan is de pret eraf.

  14. #194
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door marokkaan1 Bekijk reactie
    sorrr meid alsof je daar aandenkt voordat je gaat trouwen. Je denkt safe zij is het. Als je nog rekening moet gaan houden met deze risico's dan is de pret eraf.

    hahaha mooie reactie. Zie het helemaal voor me. Cv laten zien bij de kennismaking.

  15. #195
    MVC Lid

    Reacties
    449
    04-02-2017

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    De rechter bepaald de termijn niet. Zolang de persoon in de bijstand blijft hangen, betaald de ex.
    12 jaar lang is wel een flinke periode. Stel je moet 800 betalen per maand aan bijstand kosten voor ex vrouw omdat ze geen werk heeft.

    12 jaar x 12 maanden x 800 = 115.200 EURO. Dus als je gaat scheiden en je ex vrouw valt in de bijstand ben je 115.200 MINIMAAL kwijt. En hier bovenop komt nog alimentatie kosten. Dan is de vraag aan ons allen is het uberhaupt wel verstandig om te trouwen????