1. #256
    MVC Lid

    Reacties
    1.592
    17-10-2016

    Zeggen dat een moslim een joodse spion is dat geen takfeer dan ?

  2. #257
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Citaat Geplaatst door miladboy005 Bekijk reactie
    Zeggen dat een moslim een joodse spion is dat geen takfeer dan ?
    De mu'tazilah en de joden hebben beide de opvallende neiging om zo zwaar mogelijk te straffen. Dat is wat zij gemeenschappelijk hebben met de khawarij.

  3. #258
    MVC Lid

    Reacties
    1.592
    17-10-2016

    Citaat Geplaatst door BilalElKhattabi Bekijk reactie
    De mu'tazilah en de joden hebben beide de opvallende neiging om zo zwaar mogelijk te straffen. Dat is wat zij gemeenschappelijk hebben met de khawarij.
    Niet de antwoord op me vraag broeder. Moge Allah zegenen.

  4. #259
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Citaat Geplaatst door miladboy005 Bekijk reactie
    Niet de antwoord op me vraag broeder. Moge Allah zegenen.
    Als je tot de shia behoort dan snap ik wel waarom je mijn reply niet als een antwoord op jouw vraag ziet.

  5. #260
    MVC Lid

    Reacties
    1.592
    17-10-2016

    Citaat Geplaatst door BilalElKhattabi Bekijk reactie
    Als je tot de shia behoort dan snap ik wel waarom je mijn reply niet als een antwoord op jouw vraag ziet.
    Ik denk dat je te snel conclusies trekt.

  6. #261
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Citaat Geplaatst door miladboy005 Bekijk reactie
    Ik denk dat je te snel conclusies trekt.
    Kan, ik ben geen robot.

  7. #262
    MVC Lid

    Reacties
    1.592
    17-10-2016

    Citaat Geplaatst door BilalElKhattabi Bekijk reactie
    Kan, ik ben geen robot.
    Moge Allah ons leiden.

  8. #263
    MVC Lid

    Reacties
    548
    12-06-2015

    Verwijder deze topic straks gaan mensen nog denken dat er nog twijfel bestaat dat ze geen misdadigers zijn een kufar is een groot word het zijn gewoon moslims die een eigen agenda hebben

  9. #264
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    Het Boek is compleet en Allah is duidelijk omtrent jouw standpunten, bovendien moslims waarschuwen jou. Jij hebt geen excuus.
    Dat de Islam compleet is geopenbaard in de Koran en Soennah, dat is duidelijk.

    Wat niet duidelijk is voor de meeste mensen zijn de afwegingen van de voordelen en de nadelen. Dit heet in het Arabisch masla7a.

    Als jij de masaali7 zou kennen zou je in eerste instantie niet vragen en in tweede instantie zou je dan geen tijd hebben om mij hier lastig te vallen met je onzin.

  10. #265
    @DEEN

    Reacties
    243
    10-09-2013

    Citaat Geplaatst door BilalElKhattabi Bekijk reactie
    Ik weet niet wat er met Bakhdaadi is of wat ik van hem moet vinden.Wat ik heb gehoord uit betrouwbaar bron is dat hij Shaytaan is.Die gedachte heb ik soms ook weleens, dat ik Shaytaan zou zijn.Wallaahul musta'aanWallahu a'lem
    Hoe ga je de waarheid achter iets vinden als je niet eens wat het is? Een bron zonder duidelijke bewijzen is niet veel waard. Ik snap dat Shaytaan ding niet zo goed.

    Maar wat ik nu wil weten is niet of Bagdadi een Shaytaan is of niet. Mijn punt is er word echt heel hard opgeroepen dat wij onze moslim-leiders moeten gehoorzamen of ze net als shayateen zijn of niet. En die mensen gehoorzamen dan ook de koning van Saud (wetend wat voor persoon het is).

    Badghaadi is geen Kaafir, behalve volgens Durani(zo heb ik het begrepen?) . Zo lang hij geen Kaafir is, dan zouden wij hem volgens de stelregels die jij bijv. opnoemde net van Ahmad ibn Hanbal hem gehoorzamen. Specifiek de mensen die onder zijn staat leven?

    En als we hem niet moeten gehoorzamen vanwege zijn daden, waarom moeten we SAUD bijv dan wel gehoorzamen?

    De weegschaal heeft soms wat probleemjes snap je.. We moeten altijd eerlijk blijven en dat is ook het geen waar ik naar toe roep. Ik sta niet achter veel daden van ISIS, maar ik moet eerlijk blijven wanneer er iets is waar in ze gelijk hebben. Dan kan je dit niet verbergen.
    Fisabillilaah !

  11. #266
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Abou_Qataadah Bekijk reactie
    Met Tajassus, wil ik even een verklaring wat dit in houd volgens jou.
    Een moslim kan op een moslim spioneren kijken wat hij doet. Dit is uiteraard haraam. Zo iemand noemt ISIS ook geen Kafir, want zij doen dit zelf.
    Maar iemand die voor de als moslim zijnde voor bijv. America werkt, en ISIS spioneerd en tegen hen ( de moslims ) werkt voor de kuffaar. Zeg jij dat dit Haram is?

    Ya3ni, als je de shi'a en nusayri moslim noemt dan heb je gelijk. Ik ben het niet eens met de strategie van ISIS, maar hun focus is zeker niet op moslims.
    Ik begrijp niet wie jij met moslims bedoelt, PKK? Shia? Nusayri? ISIS hun focus is bijv. niet op HTS of andere islamtische groepen.
    Tegen ISIS spioneren en hun doodmaken is Jihaad, Ribaat en Ibaadah .

    Maar ik bedoel , zelfs als iemand tijdens oorlog voor de Kuffaar tegen de Moslims spioneerde voor $$$ etc, dat is geen ongeloof, maar een grote zonde.

    ISIS noemt dat ongeloof , omdat ze Khwaarij zijn en de ABC's van Sunni Islam niet kennen.

    Dit is 1 van de velen voorbeelden van Kabaair die zij als Kufr zien.

  12. #267
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    Dus het is masla7a om de tawaghit te gehoorzamen die zij aan zij vechten met de kuffaar tegen moslims???????
    Deze vraag is onwetendheid, tenzij je nieuwsberichten als bewijs ziet hierin.

    Mij niet gezien.

  13. #268
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Abou_Qataadah Bekijk reactie
    Zo lang hij geen Kaafir is, dan zouden wij hem volgens de stelregels die jij bijv. opnoemde net van Ahmad ibn Hanbal hem gehoorzamen.
    Ten eerste , Baghdadi is geen leider van gelovigen, maar van de Khawarij. Als ik morgen zeg dat ik de president van Amerika ben - ga je dat ook geloven?!

    Hoe makkelijk ben je voor gek te houden?!

    Die gast kan niet eens buiten lopen! Hij zit tussen kippen en geiten in een onbekende woestijn en roept dat hij de Khalifah is en jij rent achter hem aan. Niemand kent hem. Niemand heeft hem gekozen. Hij heeft geen legitimiteit.

    Ten tweede, Ibn Hazm zegt , de Dhaalim leiders die Dhulm doen moeten bestreden worden , ook al is hij de grootste aanbidder.

    Abu Hanifah en zijn Madhab zeggen ook dat de Dhaalim bestreden moet worden, ook al zijn ze Moslims, tot ze hun Dhulm stoppen.

    Dit was ook de Madhab van velen van de Salaf.

    Het bestrijden van de Khawaarij is onderdeel van onze religie.

    ISIS hebben geen legitimiteit. Wie hen steunt/gehoorzaamt , is een van hen en krijgt dezelfde behandeling (behalve onder dwang).

  14. #269
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    Dat jij dit ontkent zegt veel over jou nifaaq. Het is goed dat men kan zien wat voor een murji3i jij bent als het gaat over de tawaghit.
    Ik ben duidelijk, het is niet mijn zaak en gaat mij niets tot weinig aan.

    Als ik boos ben en verhit, dan kan ik mij verschieten en hetzelfde doen als jou.

    Want ik ben geen robot.

    Onder normale omstandigheden is hier geen sprake van en zoals Romais zegt dat moslims in vrede leven in de moslimlanden terwijl zij in het Shaaam gebied door isis en co het leven zuur wordt gemaakt.

  15. #270
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    Wa l fitna ashadda minal qatal.
    Ashaddu - أَشَدُّ