1. #196
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    1- In principe is ISIS bestrijden Halal, zoals water drinken ... nee , er is zelfs beloning hierin!

    2- Zelfs als ISIS geen Khwaarij/Kuffar waren, was het bestrijden van hen verplicht, omdat ze Bughaat zijn. Elke Fiqh boek heeft een hoofdstuk over de أهل البغي Lees het.

    3- Niet alle Khawaarij zijn/waren Kuffaar , er zijn verschillende sektes onder hen.

    4- We praten over deze Khaariji sekte in algemeen. Elke individu onder ISIS word naar zijn intentie opgewekt.

    5- De eigenschappen van Khawaarij heb ik al opgenoemd , lees terug.

    6- Een Khaariji hoeft niet persoonlijk Khuroej te doen om een Khaariji te zijn ... het is een ideology.

    7- Er zijn authentieke bewijzen dat de 'Taarik al-Salah' Moslim is en er is een stille Ijmaa', dus dat 'Kufr' moet naar Kufr al-Asghar verwijzen.
    Bughaat ten opzichte van wie? De hebben zich gevestigd als "staat", dus zij zijn de moetaghalliboen. De grenzen van Irak en Syrie zijn ook maar getekend door de koeffaar.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  2. #197
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Bughaat ten opzichte van wie?
    Ahlus-Sunnah wal-Jamaa'ah in Iraaq/Shaam .

  3. #198
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    Moge Allah ISSI vernietigen ameen,,,,,moge Allah de opstandige RWAFFA die marokko willen destabiliseren hun ruggen breken en vernederen ,,,nasaru Allah Mohamed 6
    Hoe kan je Allah iets vragen waar je niks vanaf weet? Als Allah zelfs een booschapper gewaarschuwd heeft om niet tot de onwetenden te horen, hoe zit het dan met niet-boodschappers?

  4. #199
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Hoe kan je Allah iets vragen waar je niks vanaf weet? Als Allah zelfs een booschapper gewaarschuwd heeft om niet tot de onwetenden te horen, hoe zit het dan met niet-boodschappers?
    ik weet genoeg....deze ISIS moordernaars van de moslims leren vernietigd worden.....

  5. #200
    @DEEN

    Reacties
    243
    10-09-2013

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    1- In principe is ISIS bestrijden Halal, zoals water drinken ... nee , er is zelfs beloning hierin!

    2- Zelfs als ISIS geen Khwaarij/Kuffar waren, was het bestrijden van hen verplicht, omdat ze Bughaat zijn. Elke Fiqh boek heeft een hoofdstuk over de أهل البغي Lees het.

    3- Niet alle Khawaarij zijn/waren Kuffaar , er zijn verschillende sektes onder hen.

    4- We praten over deze Khaariji sekte in algemeen. Elke individu onder ISIS word naar zijn intentie opgewekt.

    5- De eigenschappen van Khawaarij heb ik al opgenoemd , lees terug.

    6- Een Khaariji hoeft niet persoonlijk Khuroej te doen om een Khaariji te zijn ... het is een ideology.

    7- Er zijn authentieke bewijzen dat de 'Taarik al-Salah' Moslim is en er is een stille Ijmaa', dus dat 'Kufr' moet naar Kufr al-Asghar verwijzen.
    1- Dit is niet jouw punt van de topic. Het gaat over TAKFEER op ISIS. Zeggen dat hun verblijfplaats het eeuwige hellevuur is, jullie weten dat takfeer een hele zware topic is! Wij verklaren mensen kafir enkel met duidelijk bewijs van de Qur' aan wa Sunnah.

    2- Nu open je een andere boek Durani, dit vind ik niet eerlijk. We hebben het nu over of ze khawaridj zijn of niet. Als we de boek van ahlul bugha gaan openen dan komen we er niet uit, want wie zijn niet van ahlu Bugha? Wie moet ISIS gaan bestrijden? Suadie? Omdat zij ahlul adl zijn? Tegenover welke Khalifa? Zij zijn de enigste groep moslims die zeggen een islamtische staat hebben? Tegen over wie Bagha..? Maar Laat deze punt niet er verder op in gaan, dit komt later.

    3- Ik heb nu niet de juiste bewijzen bij mij, maar zoals jij ook zegt, hetgeen wat ik weet is dat de asl van Khawaridj NIET kufr is. Maar er taifas van de Khawaridj waren die wel ongelovig waren. Maar dit door omdat zij door asbab al kufr hadden. en sabab al kufr is niet dat zij Khariji zijn, maar bijvoorbeeld een bekende taifa die bepaalde Surahs ontkenden. Natuurlijk zijn hen Kafir dan.

    4- Ik snap je niet, over welke khariji sekte praat je? Over ISIS? Wat ike van je openingspost begrijp is het volgende: 1. Er is een mening dat de (alle) Khawaridj kuffaar zijn. 2 ISIS = khawaridj 1+2= ISIS Kuffaar.

    5- Kan je de moeite doen om ze te herhalen, want als je deze niet herhaalt, dan is onze discussie best nutteloos. Ik had wat pagina's door gekeken maar het niet gevonden, enkel onzin praterij dus wou niet verder lezen.

    6- Zoals 5, leg deze siffaat is even voor.

    7- Ik haalde die onderwerp erbij, omdat wat ik begrijp is dat jij takfeer op khawarij doet vanwege de hadeeth over die pijl.

    Om het kort te houden zodat we niet elke punten hoeven te herhalen, ik ben niet tevrede met je reactie, ik heb niet de antwoorden gekregen die ik wil. Je hebt andere onderwerpen er bij gehaald, als we zo verder gaan worden het lang dradige gesprek dat niet op houd.

    Zoals ik zei en jij ook weet. Takfeer is geen simpel iets. Wie de islaam betreed met zekerheid, verlaat het enkel met zekerheid.
    En de Khawaridj hun Siffaat zijn bekend en hun ideologie is ook bekend.

    Ik wil enkel antwoord op dit, en vergeet hetgeen wat boven is geschreven.

    1- Wat zijn de esbaab al kufr van ISIS.
    2- Wat zijn de siffaat van de Khawarij die ISIS heeft?
    Fisabillilaah !

  6. #201
    @DEEN

    Reacties
    243
    10-09-2013

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    ik weet genoeg....deze ISIS moordernaars van de moslims leren vernietigd worden.....
    TANGER1977 ben jij of niet?
    Fisabillilaah !

  7. #202
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Abou_Qataadah Bekijk reactie
    1- Wat zijn de esbaab al kufr van ISIS.
    2- Wat zijn de siffaat van de Khawarij die ISIS heeft?
    1- Ik volg de mening dat Khawarij ongelovig zijn, wegens de Ahadith die zijn genoemd in begin-post.

    2- Alle sifaat, lees: http://forums.marokko.nl/showthread....#post132675657

  8. #203
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    ISIS inspireert moslims tot duivelse daden. Zoals willekeurige burgers waaronder kinderen en vrouwen te doden. Iedereen die met ISIS sympathiseert heeft niks van de boodschap van Muhammed begrepen. Zoals Shaykh Salih Al-Fawzan zegt: Isis is de partij van de shaytaan:


  9. #204
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    Bewijs eens dat ze vrouwen en kinderen doden. Ik zie het Iraakse leger en koerden vrouwen en kinderen doden samen met de coalitielanden Amerika en co en ik zie Assad samen met rusland, iran en hizboshaytan vrouwen en kinderen doden... maar IS heb ik nooit betrapt op vrouwen en kinderen doden.
    Heb jij anders bewijs op film ???????
    Van alle andere partijen is er bewijs op film.

    Sheikh garya saali7 fawzaan is zelf een shaytan samen met zijn shayateen van Al Salool.
    Jouw ware aard komt naar buiten om Shaykh Salih Al-Fawzan shaytan te noemen. De handlangers van ISIS in Europa hebben meerdere aanslagen gepleegd daarbij zijn vrouwen en kinderen omgekomen. ISIS heeft hiernaar opgeroepen en deze duivels geprezen. Leef jij in een grot ofzo of ben jij blind voor de duivelse daden van deze sekte. Dat Irak, KSA en de coalitie ook de oemmah aan het vernietigen is wil niet zeggen dat een moslim op dezelfde wijze dit moet doen. Onrecht wordt niet met onrecht vergeldigd. Houd die dooddoener dus buiten de discussie.

  10. #205
    @DEEN

    Reacties
    243
    10-09-2013

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    1- Ik volg de mening dat Khawarij ongelovig zijn, wegens de Ahadith die zijn genoemd in begin-post.

    2- Alle sifaat, lees: http://forums.marokko.nl/showthread....#post132675657
    1- Je zei in je vorige reactie op mij.
    3- Niet alle Khawaarij zijn/waren Kuffaar , er zijn verschillende sektes onder hen.
    Wie zijn die bepaalde sektes dan? Soort-van-niet-khawarij?

    De mening dat de Khawarij van asl Kuffaar zijn, dit is voor mij een nieuw iets. Ik heb dit eerder niet gehoord in lessen, en ken geen iemand die dit volgt. Wat ik wel heb gehoord eerder is lessen over bijv. de hadeeth in je beginpost dat dit met een specifiek groep te maken had.
    Ik ga terug komen hier op in sha Allaah, ik zal het na vragen.
    Het belangrijke is om bewijzen te volgen.

    2-

    Dat is een lijst van eigenschappen die Khawaridj hebben. Een deel zien we zeker terug in ISIS. ( Dit ontken ik niet )
    Maar mijn punt wat ik wil weten is. Wanneer is een groep Khawaridj, het moet natuurlijk bepaalde zal ik noemen grote eigenschappen hebben. Wij kunnen bijvoorbeeld een groep moslims met lange haren, mooie recitaties, en veel moslimbloed niet khawaridj noemen. Bijv specifiek moslimbloed is niet speciale eigenschapen voor de Khawaridj.
    En dan heb je ook nog twee grote en belangrijke eigenschappen van de Khawaridj die ISIS absoluut niet heeft en dat zijn:

    1- Takfeer op grote zonden - Dit is duidelijk niet aanwezig, ze bestraffen hen gewoon in hun rechtbank.
    2- Het doden van moslims, en het laten van ongelovigen - Dit is ook duidelijk niet aanwezig, soms vallen zij wel in moslimbloed, maar over het algemeen bevechten zij de ongelovigen.

    Daarnaast zijn er ook andere eigenschappen bijv die gerelateerd worden aan khawaridj die zij niet hebben. 1 voorbeeld daarvan is bijv. dat de Khawaridj absoluut niet liegen, en ISIS bijv hebben zeker deze eigenschap niet.

    Daarom mijn vraag wat denk ik veel dingen meer duidelijk zal maken over een groep. Welke gedachtengang, daden? moet een groep hebben om khawaridj te worden? ( Zoals ik zei bijv. lange haren en een zwarte vlag kan je niet direct khawaridj noemen? )
    Fisabillilaah !

  11. #206
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    Jahwel de quraan zegt duidelijk en dood hen zoals zij jullie doden.

    Coalitielanden bombarderen vrouwen en kinderen en dat geeft vrijbrief aan IS om ook de vrouwen en kinderen van de ongelovigen naar zn malle te bombarderen. Oog om oog, tand om tand principe uit nood. Zij halen de Qur'aan erbij als bewijsvoering.
    Kom niet met een marginaal vb aanzetten met als je moeder s vermoord dan dood je diegene zijn moeder.... dat is oppervlakkig nadenken zonder rekening te houden met de omstandigheden.
    Je hebt jezelf gediskwalificeerd als serieuze gesprekspartner. Ik beschouw jou als een hardnekkige jahil die ayaat interpreteert zonder kennis of bewijs. Ik houd het hierbij.

    The Messenger of Allah, may peace be upon him, informed us that Allah said: O My Servants, indeed I have prohibited injustice for myself, and I have prohibited it amongst you.” The noble scholar; ‘Abdul ‘Azeez Aal Ash Shaykh comments:This is general to all mankind, whether they are Muslim or not, it is not permissible for any one person to oppress another even if they were enemies or harbored hatred for one another. Enmity and hatred do not authorize anyone in the legislation of Islam to be unjust or practice oppression.”

    "O you who believe! Stand out firmly for Allah as just witnesses; and let not the enmity and hatred of others allow you to avoid justice. Be just: that is closer to piety; and fear Allah. Indeed, Allah is Well-Acquainted with what you do." [Al Maaidah: 8]

  12. #207
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Abou_Qataadah Bekijk reactie
    Dat is een lijst van eigenschappen die Khawaridj hebben. Een deel zien we zeker terug in ISIS. ( Dit ontken ik niet )
    Maar mijn punt wat ik wil weten is. Wanneer is een groep Khawaridj, het moet natuurlijk bepaalde zal ik noemen grote eigenschappen hebben. Wij kunnen bijvoorbeeld een groep moslims met lange haren, mooie recitaties, en veel moslimbloed niet khawaridj noemen. Bijv specifiek moslimbloed is niet speciale eigenschapen voor de Khawaridj.
    En dan heb je ook nog twee grote en belangrijke eigenschappen van de Khawaridj die ISIS absoluut niet heeft en dat zijn:

    1- Takfeer op grote zonden - Dit is duidelijk niet aanwezig, ze bestraffen hen gewoon in hun rechtbank.
    2- Het doden van moslims, en het laten van ongelovigen - Dit is ook duidelijk niet aanwezig, soms vallen zij wel in moslimbloed, maar over het algemeen bevechten zij de ongelovigen.

    Daarnaast zijn er ook andere eigenschappen bijv die gerelateerd worden aan khawaridj die zij niet hebben. 1 voorbeeld daarvan is bijv. dat de Khawaridj absoluut niet liegen, en ISIS bijv hebben zeker deze eigenschap niet.

    Daarom mijn vraag wat denk ik veel dingen meer duidelijk zal maken over een groep. Welke gedachtengang, daden? moet een groep hebben om khawaridj te worden? ( Zoals ik zei bijv. lange haren en een zwarte vlag kan je niet direct khawaridj noemen? )
    Broeder , je valt in herhaling , omdat je de discussie niet gelezen hebt . Lees van het begin en dan word alles duidelijk voor je.

    Je zegt dat ISIS niet moslims doden en ongelovigen laten ... dat hebben we al besproken. Toen kwam die ene wanhopige telletubie hier en zei dat HAMAS eigenlijk ISIS is, omdat hij zo wanhopig was en niet kon bewijzen dat ISIS ooit iets tegen Israel hebben gedaan ... het is op een steenworp afstand van hen! Als je terug leest, hebben we alles al besproken.

    En wat betreft 'Takfir' op grote zonden, velen zaken zijn geen Kufr opzich, zoals Tajassus (spionage) , maar zij zien dat als ongeloof. Is dat geen Takfir op grote zonden?! Zij zien ook dingen als 'Kufr' en 'Shirk', die geen Kufr en Shirk zijn sommige vormen van Tawassul etc, wegens hun Wahaabi achtergrond. Daarom werden de Najdis ook Khawarij genoemd vroeger door geleerden. Maar dat is een andere discussie.

    We kunnen dingen bespreken, maar mischien is het beter om 1 ding tegelijk te bespreken. Lees de hele discussie eerst bro, voordat we verder gaan.

    1 ding is zeker: ISIS vuil , en hun ezel uit Baghdad, moeten opgeruimd worden , en er moeten geen excussen voor hen gezocht worden.

    Wasalam

  13. #208
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    Jahwel de Qur'aan zegt duidelijk en dood hen zoals zij jullie doden.

    Coalitielanden bombarderen vrouwen en kinderen en dat geeft vrijbrief aan IS om ook de vrouwen en kinderen van de ongelovigen naar zn malle te bombarderen. Oog om oog, tand om tand principe uit nood. Zij halen de Qur'aan erbij als bewijsvoering.
    Kom niet met een marginaal vb aanzetten met als je moeder s vermoord dan dood je diegene zijn moeder.... dat is oppervlakkig nadenken zonder rekening te houden met de omstandigheden.

    Trouwens als je duivelse geleerden zoals Fawzaan omlegt dan staat daar een grote beloning op van Allah.
    Je bent net zo dom , als die ezel uit Baghdad ... geen enkele Faqih heeft dat toegestaan!

    Je gaat tegen de Qur'an/Sunnah/Ijmaa van de fuqaha in!

    Al-Qurtubi Al-Maliki (671H) schrijft in zijn Tafsir:

    ودلت الآية أيضا على أن كفر الكافر لا يمنع من العدل عليه، وأن يقتصر بهم على المستحق من القتال والاسترقاق، وأن المثلة بهم غير جائزة وإن قتلوا نساءنا وأطفالنا وغمونا بذلك؛ فليس لنا أن نقتلهم بمثله قصدا لإيصال الغم والحزن إليهم

    "En deze vers bewijst dat het ongeloof van de ongelovige ons niet weerhoudt van het rechtvaardig zijn tegen hem. En zelfs als zij onze vrouwen en kinderen doden en onze harten met droefheid vullen, het is niet toegestaan om doelgericht op dezelfde wijze terug te handelen met als doel om ook hun harten met droefheid te vullen."


    'oog om oog' is alleen met degene die de oog ging aanvallen , en niet met zijn kind, O dwaas.

    Al-mu'amalah bel-mithl is alleen in zaken die Jaaiz zijn.

    Leer je ABC's O telletubie.

  14. #209
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    “During battles, the Messenger of Allah would advice the army:

    “Do not kill women, children, the elderly and those devoted to worship in their religious centers.”

    This means that Islam does not permit killing anyone except those who kill, wage war or oppress Muslims.”

    An Nawawi, a distinguished scholar from the 12th century states:

    There is a consensus amongst the scholars that killing women and children is prohibited in battle except if they themselves engage in battle.”

  15. #210
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    Als de kuffar soft targets raken dan mogen moslims ook soft targets raken.
    Dit bewijst dat je een ISIS supporter en crimineel bent , weg van de Shariah en rechtvaardigheid .

    Daarom helpt Allaah jullie ezels niet... jullie zijn gelijk aan de Kuffaar ... er is geen verschil, zoals je zelf zegt.