1. #1
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.323
    21-08-2011

    Nederlands gezin in Marokko aangevallen door politieagenten

    Nederlands gezin in Marokko aangevallen door politieagenten
    Op deze beelden van Mourad uit Den Haag is te zien hoe zijn familie in Marokko aangevallen wordt door politieagenten. Het Nederlandse gezin is er op vakantie en reed door het gebied waar de afgelopen dagen demonstraties plaatsvonden. ,,Toen de politie hen aanhield moesten zij de lichten uitdoen en vervolgens begonnen de agenten de ruiten in te slaan". Mourad benadrukt dat het gezin niet aan de demonstraties meedeed, maar het gebied alleen wilde passeren. ,,De demonstraties verlopen verder vreedzaam, maar de Marokkaanse overheid zoekt de confrontatie op".

    Zie artikel met filmpje:
    http://www.ad.nl/buitenland/nederlan...ten~vaee56062/


    Met dank aan Houdopjij die het elders heeft gepost.

    Even een duiding.

    Je weet niet wat er vooraf is gebeurd. Of het in scene is gezet etc..

    Maar in Marokko is het niet toegestaan om overheid functionarissen te filmen.
    Deze mensen weten dat er een demonstratie gaande was en gingen sensatie zoeken?

    Als je uit Nederland komt en al een maand demonstratie aangekondigd is, dan ga je toch lekker eventjes ergens anders heen?

    Vervolgens scheld die gozer hen ook nog eens uit en rijd vol gas weg.....

    De vraag is het echt, betreft het echt politie mensen of juist stillen of juist demonstranten. Was er aanleiding voor, provocatie door deze mensen?
    En wat deden die mensen daar überhaupt? (woon-werk verkeer? )

    Als je je voeten niet wilt verbranden, moet je niet over hete kolen lopen.... en dan achter af huilie huilie doen.

    ps: Als je zelf al aangeeft dat ze je hebben verteld dat je niet MAG filmen, dan kun je toch niet ontkennen dat je dat niet wist?
    Ze mogen je gewoon daarvoor arresteren en als je je verzet of deuren niet open doet, mogen ze gewoon geweld gebruiken...

    Dus niets aan de hand... je hebt alleen geluk dat ze je niet opgepakt hebben en met ophitsen van mensen bega je wederom een strafbaar feit.
    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Tja, er wordt hier veelal gezegd dat je de wetten van het land moet naleven. (behalve wanneer dat 'het Westen' betreft)

    Dus wil je geen blaren, moet je de avondvierdaagse niet gaan lopen.

    Of over hete kolen lopen natuurlijk!

  3. #3
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nepotisme Bekijk reactie
    Nederlands gezin in Marokko aangevallen door politieagenten
    Op deze beelden van Mourad uit Den Haag is te zien hoe zijn familie in Marokko aangevallen wordt door politieagenten. Het Nederlandse gezin is er op vakantie en reed door het gebied waar de afgelopen dagen demonstraties plaatsvonden. ,,Toen de politie hen aanhield moesten zij de lichten uitdoen en vervolgens begonnen de agenten de ruiten in te slaan". Mourad benadrukt dat het gezin niet aan de demonstraties meedeed, maar het gebied alleen wilde passeren. ,,De demonstraties verlopen verder vreedzaam, maar de Marokkaanse overheid zoekt de confrontatie op".

    Zie artikel met filmpje:
    http://www.ad.nl/buitenland/nederlan...ten~vaee56062/


    Met dank aan Houdopjij die het elders heeft gepost.

    Even een duiding.

    Je weet niet wat er vooraf is gebeurd. Of het in scene is gezet etc..

    Maar in Marokko is het niet toegestaan om overheid functionarissen te filmen.
    Deze mensen weten dat er een demonstratie gaande was en gingen sensatie zoeken?

    Als je uit Nederland komt en al een maand demonstratie aangekondigd is, dan ga je toch lekker eventjes ergens anders heen?

    Vervolgens scheld die gozer hen ook nog eens uit en rijd vol gas weg.....

    De vraag is het echt, betreft het echt politie mensen of juist stillen of juist demonstranten. Was er aanleiding voor, provocatie door deze mensen?
    En wat deden die mensen daar überhaupt? (woon-werk verkeer? )

    Als je je voeten niet wilt verbranden, moet je niet over hete kolen lopen.... en dan achter af huilie huilie doen.
    je weet niets wat voor is gegaan maar je verzint en plakt wel een verhaal aan vast die jouw ego wel op een heel bevredigend manier streelt..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  4. #4
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.323
    21-08-2011

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    je weet niets wat voor is gegaan maar je verzint en plakt wel een verhaal aan vast die jouw ego wel op een heel bevredigend manier streelt..
    Bekijk het filmpje een paar keer en dan hoor je letterlijk zeggen wat ze fout heeft gedaan.

    Bovendien wat deden ze daar? Het lijkt erop dat ze op een toegangsweg bij een security check staan aan de rand van Al Hoceima, maar zo goed ken ik al Hoceima niet om dat aan de hand van die paar beelden te kunnen zien.

    ps: Ipv op de man te spelen kun je beter met tegen argumenten komen.
    Kennelijk ben je ondertussen zo gecharmeerd door me dat je overal maar reacties blijft plaatsen en naar reactie van me zit te solliciteren. Echter heb ik de hoop bijna opgegeven dat ik je gezond verstand kan aanspreken.

    Een man kent zijn limieten....
    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat

  5. #5
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nepotisme Bekijk reactie
    Bekijk het filmpje een paar keer en dan hoor je letterlijk zeggen wat ze fout heeft gedaan.

    Bovendien wat deden ze daar? Het lijkt erop dat ze op een toegangsweg bij een security check staan aan de rand van Al Hoceima, maar zo goed ken ik al Hoceima niet om dat aan de hand van die paar beelden te kunnen zien.

    ps: Ipv op de man te spelen kun je beter met tegen argumenten komen.
    Kennelijk ben je ondertussen zo gecharmeerd door me dat je overal maar reacties blijft plaatsen en naar reactie van me zit te solliciteren. Echter heb ik de hoop bijna opgegeven dat ik je gezond verstand kan aanspreken.

    Een man kent zijn limieten....
    nou vertel ons wat zij fout heeft gedaan als je dat letterlijk hebt gehoord..
    hoezo wat deden ze daar mogen ze soms niet naar huis gaan,welke vrijheid is er als je een verbod krijgt om naar je huis te gaan.

    ben benieuwd welke argumenten jij hier neerprent..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  6. #6
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.323
    21-08-2011

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    nou vertel ons wat zij fout heeft gedaan als je dat letterlijk hebt gehoord..
    hoezo wat deden ze daar mogen ze soms niet naar huis gaan,welke vrijheid is er als je een verbod krijgt om naar je huis te gaan.

    ben benieuwd welke argumenten jij hier neerprent..
    Lees eens exact wat ik schrijf en verzin er niets bij....

    Ze zegt letterlijk dat ze verwittigd is dat ze niet MAG filmen.

    Ik schreef voordat ik dat uit haar mond hoorde in het filmpje, dat dat waarschijnlijk al een aanleiding kan zijn geweest.

    Ze spreekt Nederland haar huis is hier, ze is daar op vakantie...

    's Lands wijs, 's lands eer (=spreekwoord = elk land heeft eigen cultuur/gewoonten/wetgeving/regels ook al vind je ze raar)
    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat

  7. #7
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nepotisme Bekijk reactie
    Lees eens exact wat ik schrijf en verzin er niets bij....

    Ze zegt letterlijk dat ze verwittigd is dat ze niet MAG filmen.

    Ik schreef voordat ik dat uit haar mond hoorde in het filmpje, dat dat waarschijnlijk al een aanleiding kan zijn geweest.

    Ze spreekt Nederland haar huis is hier, ze is daar op vakantie...

    's Lands wijs, 's lands eer (=spreekwoord = elk land heeft eigen cultuur/gewoonten/wetgeving/regels ook al vind je ze raar)
    als we toch die context van jou eens gaan toepassen..
    wie zegt dat zij aan het filmen is,er zijn genoeg beeldmateriaal waar duidelijk te zien is dat agenten van alle kanten worden gefilmd en toch word er niet ingegrepen..
    ze spreekt Nederlands en rifijnse geen Arabische dus.en ja zijn huis is hier en daar.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    120
    13-06-2016

    Dat ze die vrouw aan het woord laten zegt
    genoeg. Een vrouw is emotioneel en die moet
    je juist beschermen tegen zichzelf.
    Dat die domme mensen door zo'n
    fitnagebied rijden 's nachts nota bene zegt
    genoeg over hun domheid. Waarom niet ergens
    een hotel pakken tot het overdag is?

    Dit gebeurt allemaal dankzij die fitnazaaiers.
    Provincie Al Hoceima was voorheen een en
    al rust en vredig.

  9. #9
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.323
    21-08-2011

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    als we toch die context van jou eens gaan toepassen..
    wie zegt dat zij aan het filmen is,er zijn genoeg beeldmateriaal waar duidelijk te zien is dat agenten van alle kanten worden gefilmd en toch word er niet ingegrepen..
    ze spreekt Nederlands en rifijnse geen Arabische dus.en ja zijn huis is hier en daar.
    Op: 00:52
    Het enige wat ze zeggen is: "Doe die telefoon weg, je mag hier niet filmen"
    Ik was er niet bij, ze zegt het zelf.

    Als je normaliter al bijdehand doet tegen een agent/militair en je gaat hem filmen kan je al klappen krijgen en gearresteerd worden.
    Zonder de rest van de context te weten (wat er vooraf is gebeurd), geeft ze zelf al aan dat ze expliciet te horen heeft gekregen dat ze niet mag filmen.

    Het resultaat hoort daarbij, moet je maar instructief opvolgen.

    Ze hebben nog geluk dat ze niet op auto hebben geschoten.

    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat

  10. #10
    stolen account..

    Reacties
    1.125
    13-05-2005

    waarheid zal wel ergens in t midden zijn.... de een speelt ramptourist en de ander heeft instructies gekregen om alles wat met verboden demonstratie te maken heeft te verjagen. Conclusie sommige dagen kan je beter thuis blijven en je zeker niet wanen vrij te zijn om te filmen wat je wilt in een 3de wereld land. Zelfs hier in t westen pleit politie voor een verbod van t filmen..pas geleden is die wet afgekeurd maar t zegt genoeg dat er een voorstel lag
    nta razjel meskien, s3abak te mshi ne zine

  11. #11
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Assiyah_B Bekijk reactie
    Dat ze die vrouw aan het woord laten zegt
    genoeg. Een vrouw is emotioneel en die moet
    je juist beschermen tegen zichzelf.
    Dat die domme mensen door zo'n
    fitnagebied rijden 's nachts nota bene zegt
    genoeg over hun domheid. Waarom niet ergens
    een hotel pakken tot het overdag is?

    Dit gebeurt allemaal dankzij die fitnazaaiers.
    Provincie Al Hoceima was voorheen een en
    al rust en vredig.
    pedo's in in verschillende marokkaanse grote steden is geen fitna..
    vaders en moeders die hun kinderen aan pedo's verkopen is geen fitna..
    onrecht in heel marokko is gen fitna..
    corruptie in heel marokko is geen fitna.
    etc etc
    maar deze fitna zaaister denkt de fitna te hebben gevonden waar het moet zijn..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  12. #12
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Nepotisme Bekijk reactie
    Op: 00:52


    Ik was er niet bij, ze zegt het zelf.

    Als je normaliter al bijdehand doet tegen een agent/militair en je gaat hem filmen kan je al klappen krijgen en gearresteerd worden.
    Zonder de rest van de context te weten (wat er vooraf is gebeurd), geeft ze zelf al aan dat ze expliciet te horen heeft gekregen dat ze niet mag filmen.

    Het resultaat hoort daarbij, moet je maar instructief opvolgen.

    Ze hebben nog geluk dat ze niet op auto hebben geschoten.

    en wie zegt doe die telefoon weg je mag hier niet filmen,niet de politie neem ik aan..en deze gesprek laat duidelijk zien hoe bang men is door al die jaren lange onderdrukking minachting en uitsluiting in al hoceima..
    ik kan jouw genoeg beeldmateriaal laten zien dat de politie niets onderneemt tegen het filmen..

    maar goed je doet je best en je haalt alles uit de kast om rifijnen zwart te maken en de onderdrukking corruptie goed te praten..
    ik zou zeggen veel sterke met je haat tegen alles wat niet in jouw straatje past..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  13. #13
    Veni Vidi Vici

    Reacties
    2.323
    21-08-2011

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    en wie zegt doe die telefoon weg je mag hier niet filmen,niet de politie neem ik aan..en deze gesprek laat duidelijk zien hoe bang men is door al die jaren lange onderdrukking minachting en uitsluiting in al hoceima..
    ik kan jouw genoeg beeldmateriaal laten zien dat de politie niets onderneemt tegen het filmen..

    maar goed je doet je best en je haalt alles uit de kast om rifijnen zwart te maken en de onderdrukking corruptie goed te praten..
    ik zou zeggen veel sterke met je haat tegen alles wat niet in jouw straatje past..
    Luister eens wat ze letterlijk zegt in het filmpje......

    Ik haal daaruit dat ze gesommeerd/geïnformeerd is door overheidsfunctionaris die hun staande hield om niet te filmen/dat ze niet mag filmen.

    Daaruit haal ik de conclusie dat ze dus aan het filmen was en dat ze naar aanleiding daarvan is aangesproken.

    Dat er daarna een escalatie plaatsvind en de aanleiding daarvan is gissen.

    Maar het niet opvolgen van instructie is een provocatie en het filmen van politie/militairen ongeacht waar in Marokko MAG niet.
    Zelfs als je het land verlaat mag men je foto's/films en laptop data bekijken of er iets tussen zit wat niet mag... (geldt ook hier in Nederland overigens)

    Als je in een gebied zit waar je van weet dat er spanningen zijn etc... ga je niet provoceren.... dan ben je gewoon dom.

    Denk je echt dat er in Marokko een overheidsfunctionaris is die een auto met Nederlandse kenteken (waarschijnlijk) ziet, Marokkanen met accent hoort spreken, ze ook in andere taal hoort spreken zonder aanleiding gaat aanvallen?

    Ik adviseer iedereen eens een maand in Marokko door te brengen, niet in hoogseizoen of gedurende vakanties hier of daar.
    Zodat je weet dat Marokko net zo normaal land is als Nederland.

    Hier slaan ze je ramen ook in als ze je sommeren en je sommatie gaat negeren of anders provocerend gedrag gaat vertonen.

    Eigen verantwoordelijkheid heet zo iets.

    maar goed je doet je best en je haalt alles uit de kast om rifijnen zwart te maken en de onderdrukking corruptie goed te praten..
    ik zou zeggen veel sterke met je haat tegen alles wat niet in jouw straatje past..
    Ik doe inderdaad goed me best om op een beschaafde manier mensen tot inzicht te laten komen.

    Want in perspectief van elke regulier mens ongeacht ras/land is het gewoon achterlijk en belachelijk echter dan zou ik discrimineren, terwijl ik genoeg mensen ken uit Al Hoceima, Rif die één of meerdere master titels in Nederland hebben, waaronder een paar artsen.

    Maar goed, die gaan hun tijd verdoen om hier mensen zoals jou te overtuigen hoe het overkomt....

    En ik zelf ben hier ondertussen ook wel klaar voor een jaartje ofzo.... kwam alleen om te zien hoe het met MJA ging.... helaas.... weinig objectieve en goed onderbouwde discussies.... en het grappige is de grootste verliezer zijn de mensen die hier regelmatig komen, die een inteelt aan herhaalde mening ontvangen zonder onderbouwing en daar vrede mee hebben.

    Maar goed... zolang ze niet weten dat het een schande is om niet zelf naar kennis / informatie te zoeken.... maak ik me zorgen over komende generaties Marokkanen.
    #soulmate #sapio #optimist
    Procedure Uitvaart en Marokko? (Van mij 2006 = gedateerd)
    Hallo Moderator, als Marokkanen elkaar censureren en het woord ontnemen, hebben ze geen vijanden nodig.
    Serendipiteit​ Lemniscaat

  14. #14
    Wahba-Allah

    Reacties
    9.841
    25-11-2013

    Ik heb het filmpje gezien. Vind het eerlijk gezegd moeilijk om te beoordelen. Waarheid zal inderdaad ergens in het midden liggen. Alleen vraag ik me af waarom moet je daar bevinden als gezin? Te midden van demonstranten paniek en chaos. Dat moet je gewoon niet willen. Dus ja aan de ene kant triest aan de andere kant hadden ze dit makkelijk kunnen voorkomen.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door Nepotisme Bekijk reactie
    Op: 00:52


    Ik was er niet bij, ze zegt het zelf.

    Als je normaliter al bijdehand doet tegen een agent/militair en je gaat hem filmen kan je al klappen krijgen en gearresteerd worden.
    Zonder de rest van de context te weten (wat er vooraf is gebeurd), geeft ze zelf al aan dat ze expliciet te horen heeft gekregen dat ze niet mag filmen.

    Het resultaat hoort daarbij, moet je maar instructief opvolgen.

    Ze hebben nog geluk dat ze niet op auto hebben geschoten.

    Ik weet niet wat er met dit gezin is gebeurd, er ontbreekt naar mijn idee te veel context en ik heb weinig kennis van Marokkaanse politie om een fatsoenlijke inschatting te maken. Het oogt in ieder geval niet erg gezellig.

    Qua het filmpje dat je plaatste, als je het in Nederland zo ver krijgt dan ben je het grijze gebied ver voorbij en heb je iets heel erg fout gedaan. Wat me nog meer opvalt is dat vanaf 34 seconden één van de verdachten (links bij de vangrail) gewoon weg loopt.. ik hoop dat hij niet een 'doelwit' was maar anders is dat wel een hele dikke blunder.

    Edit:
    Laat maar, hij loopt weg en een ander rent weg. De politie negeert ze terwijl ze de derde wel meenemen en zelfs een hond hebben die ze makkelijk alsnog zou kunnen pakken. Zij waren klaarblijkelijk niet de personen die ze zochten.