1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    733
    16-01-2014

    Hier kom ik weer met mijn geklaag

    Ik ben de weg kwijt. Mensen houden zoveel van hen moeder, maar de mijne maakt mij zo geestelijk ziek dat ik soms niet anders kan dan haar haten. Klinkt heel ernstig, maar kan daar niks aan doen als zij mij dat gevoel geeft. Als ik de deur uit ga moet ik eerst verklaren waar ik heen ga, met wie en nog benadrukken dat ik binnen mum van tijd terug moet zijn en anders zwaait er wat. Ga je eindelijk ff de deur uit word je na een uur al gebeld, daarachter volgen nog 10 belletjes de volgende uur waardoor je al helemaal geen zin meer hebt in je uitje en terug naar huis wilt gaan en jezelf van kant wilt maken. Leg ik uit dat ik dat ze me hierbij lastig valt, wilt ze niet begrijpen want ze willen het liefst dat ik heel de dag thuis zit.
    Vandaag was ik vroeg de deur uit voor een sollicitatiegesprek en daarna ben ik even wezen shoppen en eten, werd ik helemaal lastig gevallen doordat ik dus vroeg de deur uit ging en rond 6 uur weer terug kwam. Ze doen net alsof ik in de avond laat weg ga en pas in de nacht terug kom.

    Nu kwam ik net thuis aan kreeg ik weer een hele gezeik over me heen doordat ik dus een halve dag lang ben weggeweest. Ik denk dat ik niet langer meer trek. Uit huis gaan is ook geen optie want dat is not done.
    Soms denk ik dat alleen weglopen van huis mij rust zal geven, dat betekent dan wel nooit meer je familie terug zien. Of een schijnhuwelijk opzetten met een persoon waardoor ik toch uit huis kan gaan.
    Of slikken en hopen dat dit over zal waaien tot ik wat ouder ben en toch alles om al over hebben om op mezelf te gaan. Dan zouden ze het miss wel kunnen accepteren na een lange ruzie, voor nu zit dat er sowieso niet in.
    Praten met ze helpt ook niet. Dus ik weet niet wat ik moet doen, wat denken jullie?

    Ze kwam net na boven met geschreeuw in mijn oor dat ik heel de dag maar wegblijf en dat ik moest gaan schoonmaken. Maar ik ben iemand dat ik iets niet kan doen als het mij zo als een hond word opgedragen. Ik doe niks liever dan lekker schoonmaken, vind het geen enkel probleem. Maar ik vertik het doordat het mij zo werd gecommandeerd met je gaat nu schoonmaken anders krijg je klappen. Aan de ene kant denk ik zet je trots opzij en maak schoon om die gezeik van straks te voorkomen en nog meer escalatie.


    Weet je wat het is, voor jullie is het nu van wat zeik je nou.. Maar dit is niet de eerste keer, als je leven lang dit gebeurt in fases wil je gewoon niet meer en kan je niet meer tegen dat gedoe en zoek je naar allerlei oplossingen.
    Zelfs even opstaan en ergens ontbijten krijg je gezeik mee.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017

    ik ga dit niet lezen


    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    686
    26-06-2016

    Je moet effe normaal doen. En niet zo over je moeder praten, ooit en ja ooit ga je spijt krijgen. Mocht Allaah ta3ala het voor je voorbestemd hebben zul je ooit ook moeder worden en zul je zelf wel weten hoe het is voor een moeder.

    Denk je dat ze dit zomaar doet ? Tis voor je eigen bestwil zonder een beetje opvoeding was je volgens mij helemaaaaal de weg kwijt. Je moeder heeft goed recht om te weten waar je bent met wie en hoelang je buiten blijft. En ik denk ook dat je zelf ook perfect weet waarom je zo gecontroleerd word..

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Citaat Geplaatst door Zilverbloempje Bekijk reactie
    Je moet effe normaal doen. En niet zo over je moeder praten, ooit en ja ooit ga je spijt krijgen. Mocht Allaah ta3ala het voor je voorbestemd hebben zul je ooit ook moeder worden en zul je zelf wel weten hoe het is voor een moeder.

    Denk je dat ze dit zomaar doet ? Tis voor je eigen bestwil zonder een beetje opvoeding was je volgens mij helemaaaaal de weg kwijt. Je moeder heeft goed recht om te weten waar je bent met wie en hoelang je buiten blijft. En ik denk ook dat je zelf ook perfect weet waarom je zo gecontroleerd word..
    Niks eraan te voegen... helemaal mee eens !

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    192
    27-07-2011

    Ik vind respect voor ouders heel erg belangrijk maar hoe dat jouw moeder zich gedraagt gaat er ver over. Nog een klein beetje en je mag niet meer ademen. Ik begrijp jouw frustratie. Maar probeer dit toch met haar te bespreken hoe moeilijk dat ook is en zeg dat je daar ongelukkig van wordt. Leer voor jezelf opkomen op een respectvolle manier. Ga niet schreeuwen ofzo maar maak haar duidelijk dat het zo niet verder kan. Geef haar de kans om jou te vertrouwen. Ga zeker niet weglopen want dat is het niet waard. Je gaat jezelf dat altijd kwalijk nemen later.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    899
    29-09-2014

    Citaat Geplaatst door Zilverbloempje Bekijk reactie
    Je moet effe normaal doen. En niet zo over je moeder praten, ooit en ja ooit ga je spijt krijgen. Mocht Allaah ta3ala het voor je voorbestemd hebben zul je ooit ook moeder worden en zul je zelf wel weten hoe het is voor een moeder.

    Denk je dat ze dit zomaar doet ? Tis voor je eigen bestwil zonder een beetje opvoeding was je volgens mij helemaaaaal de weg kwijt. Je moeder heeft goed recht om te weten waar je bent met wie en hoelang je buiten blijft. En ik denk ook dat je zelf ook perfect weet waarom je zo gecontroleerd word..

    ++++++++
    2 gebruikers

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Dat deed mijn moeder ook, en ik vond ook dat het niet kon, maar ik beloof jou 1 ding.....je gaat zo een spijt krijgen van hoe jij nu doet/denkt en handelt, geloof mij nou. Mijn moeder leeft nog Elhamdoulilah, en ik kus haar voeten nog net niet. Ik en de rest van mijn broers/zussen doen en regelen echt alles voor ze, zonder overdrijven, zij komen niks te kort, en nog voel je je dat je niet genoeg gedaan hebt voor ze. Geniet van jouw moeder (ouders) nu zij er nog zijn. Later zal jij misschien ook kinderen krijgen en dan zul je aan jouw moeder terug denken en de kans is ook groot dat jij net zo zult handelen als dat zij nu bij jou doet. Zij doet dit niet om jou te stangen of wat dan ook, maar uit voorzorg, omdat zij bang is dat er wat gebeurt en liefde, want als zij een hekel aan jou had, had zij jou niet thuis gewild. Vergeet niet dat vele van onze ouders niet weten hoe zij liefde/genegenheid moeten tonen, dan op de manier waarop jouw moeder het nu doet. Maar houden 1000% van ons, maar dit is hoe zij zelf opgevoed zijn, dus weten niet beter. En trots naar jouw moeder toe is nergens voor nodig, ij heeft jouw reet lopen schoon maken totdat jij het zelf kon doen, dus hou daar mee op. Ga eens naar haar toe, omhels haar en zeg ik hou van jou en daarna gewoon weer weg lopen en jou dingen doen. Doe dat vaker, ze zal niet weten wat haar overkomt, en misschien dat zij eerst nog doet alsof het haar niks doet, maar beloof jou dat haar hart zal smelten. Kom haar tegemoet en toon haar liefde en praat met haar op een rustige toon en je zult zien hoe alles zal veranderen. Heb sbar, want dat heeft zij ook met jou, vanaf de dag dat jij geboren was, tot de dag van vandaag, want je gaat er op allerlei manieren spijt van krijgen.
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  8. #8
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Het is je houding en gedrag. Fix het want het is ons opgedragen vriendelijk en goed te zijn voor onze ouders.

    Zij zijn een nut voor jou terwijl jij ze behandelt als last.

    Fix jezelf en ga de Koran lezen want je snapt het leven niet en je hebt die kinderachtige mentaliteit.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    192
    27-07-2011

    Marokkaanse ouders en hun opvoedtechnieken. Ze veranderen ook nooit hè. De dochters worden altijd heel streng in de gaten gehouden en de zonen zijn vrije vogels zonder ouders precies. Terwijl het juist omgekeerd dient te zijn. Als er iemand streng dient opgevolgd te worden dan zijn het de zonen wel als ik alleen al naar de praktijk kijk. Dochters dien je gewoon voldoende liefde te geven en vertrouwen. Maar wat doen ze? Ze maken die dochters zo ongelukkig en zij zijn de enige die moeten kuisen en meehelpen en er wordt dan nog elke dag op hun kap gezeten. Daarmee dat de meeste waarschijnlijk zo snel willen trouwen om maar weg te zijn van thuis. Dat is toch erg? Hier gaan ouders ook verantwoording voor moeten afleggen hoor.

    Wat mij persoonlijk het meeste stoort zijn de vrouwen die hier zijn opgegroeid en dezelfde opvoedtechnieken hanteren als hun moeders. Meisjes strenger opvoeden en zelfs als ze nog een baby is al plannen zitten maken van hoe ze later een hoofddoek dient te dragen terwijl de zonen gewoon rustig hun gang worden gelaten. Eerlijk Hoe ziek is dat als je erover nadenkt? Hoe komt het toch dat vrouwen dat zelf in stand blijven houden?

  10. #10
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Als je blijft kijken naar anderen en hun situatie en handelswijze zul je zelf nooit rechtvaardig kunnen handelen.Jij als mens hebt geen invloed op de handelswijze van een ander

    Onrecht hoef je niet te accepteren maar het is ook niet zo dat je dient te rebelleren of het met rancune en vuur moet bestrijden. Je kunt een conclusie trekken op een volwasse manier en alsnog in vriendelijkheid met elkaar om blijven gaan.

    Dit geldt niet alleen voor de ouder kind relatie maar ook partners (met kinderen) (die scheiden).

    Iedereen is zo op oorlogspad maar heeft wel de langste vinger om te wijzen naar een ander

    Verandering begint bij je eigen karakter en ook daar vindt je geluk niet door continue actie reactie spelletjes te spelen.

    Je bent volwassen toch? Gedraag je naar de bevolen richtlijnen en in geval van onrecht zoek steun bij een bemiddelaar met een betrouwbare reputatie

    Al die andere adviezen zijn niet rechtsgeldig in het eerlijkheidsoordeel

  11. #11
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    Ik heb 1 simpele vraag:


    Hoe oud ben je?
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    51
    16-05-2017

    Citaat Geplaatst door pezia Bekijk reactie
    Ik vind respect voor ouders heel erg belangrijk maar hoe dat jouw moeder zich gedraagt gaat er ver over. Nog een klein beetje en je mag niet meer ademen. Ik begrijp jouw frustratie. Maar probeer dit toch met haar te bespreken hoe moeilijk dat ook is en zeg dat je daar ongelukkig van wordt. Leer voor jezelf opkomen op een respectvolle manier. Ga niet schreeuwen ofzo maar maak haar duidelijk dat het zo niet verder kan. Geef haar de kans om jou te vertrouwen. Ga zeker niet weglopen want dat is het niet waard. Je gaat jezelf dat altijd kwalijk nemen later.
    Inderdaad. Niet elke ouders zijn aardig. Ouders moeten ook aardig doen tegen hun kinderen.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    822
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Born-confused Bekijk reactie
    Dat deed mijn moeder ook, en ik vond ook dat het niet kon, maar ik beloof jou 1 ding.....je gaat zo een spijt krijgen van hoe jij nu doet/denkt en handelt, geloof mij nou. Mijn moeder leeft nog Elhamdoulilah, en ik kus haar voeten nog net niet. Ik en de rest van mijn broers/zussen doen en regelen echt alles voor ze, zonder overdrijven, zij komen niks te kort, en nog voel je je dat je niet genoeg gedaan hebt voor ze. Geniet van jouw moeder (ouders) nu zij er nog zijn. Later zal jij misschien ook kinderen krijgen en dan zul je aan jouw moeder terug denken en de kans is ook groot dat jij net zo zult handelen als dat zij nu bij jou doet. Zij doet dit niet om jou te stangen of wat dan ook, maar uit voorzorg, omdat zij bang is dat er wat gebeurt en liefde, want als zij een hekel aan jou had, had zij jou niet thuis gewild. Vergeet niet dat vele van onze ouders niet weten hoe zij liefde/genegenheid moeten tonen, dan op de manier waarop jouw moeder het nu doet. Maar houden 1000% van ons, maar dit is hoe zij zelf opgevoed zijn, dus weten niet beter. En trots naar jouw moeder toe is nergens voor nodig, ij heeft jouw reet lopen schoon maken totdat jij het zelf kon doen, dus hou daar mee op. Ga eens naar haar toe, omhels haar en zeg ik hou van jou en daarna gewoon weer weg lopen en jou dingen doen. Doe dat vaker, ze zal niet weten wat haar overkomt, en misschien dat zij eerst nog doet alsof het haar niks doet, maar beloof jou dat haar hart zal smelten. Kom haar tegemoet en toon haar liefde en praat met haar op een rustige toon en je zult zien hoe alles zal veranderen. Heb sbar, want dat heeft zij ook met jou, vanaf de dag dat jij geboren was, tot de dag van vandaag, want je gaat er op allerlei manieren spijt van krijgen.
    Hier heeft ze wat aan
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    822
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door pezia Bekijk reactie
    Marokkaanse ouders en hun opvoedtechnieken. Ze veranderen ook nooit hè. De dochters worden altijd heel streng in de gaten gehouden en de zonen zijn vrije vogels zonder ouders precies. Terwijl het juist omgekeerd dient te zijn. Als er iemand streng dient opgevolgd te worden dan zijn het de zonen wel als ik alleen al naar de praktijk kijk. Dochters dien je gewoon voldoende liefde te geven en vertrouwen. Maar wat doen ze? Ze maken die dochters zo ongelukkig en zij zijn de enige die moeten kuisen en meehelpen en er wordt dan nog elke dag op hun kap gezeten. Daarmee dat de meeste waarschijnlijk zo snel willen trouwen om maar weg te zijn van thuis. Dat is toch erg? Hier gaan ouders ook verantwoording voor moeten afleggen hoor.

    Wat mij persoonlijk het meeste stoort zijn de vrouwen die hier zijn opgegroeid en dezelfde opvoedtechnieken hanteren als hun moeders. Meisjes strenger opvoeden en zelfs als ze nog een baby is al plannen zitten maken van hoe ze later een hoofddoek dient te dragen terwijl de zonen gewoon rustig hun gang worden gelaten. Eerlijk Hoe ziek is dat als je erover nadenkt? Hoe komt het toch dat vrouwen dat zelf in stand blijven houden?
    Je kan een eigen topic openen als je dit zo frustreert. Ik snap niet hoe deze reactie op haar situatie slaat
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Je kan een eigen topic openen als je dit zo frustreert. Ik snap niet hoe deze reactie op haar situatie slaat
    Wollah jij typt EXACT wat ik dacht toen ik haar reactie las
    The dream is the real. The hustle is sold separately