1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    348
    12-09-2013

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    12 jaar lang geen hoofddoek op d'r hoofd gehad ? Weet je hoe moeilijk het is om dan een hoofdoek te drsgen,,,,,dat is net alsof je je hele leven kleren hebt gedragen en dan naakt moet gaan lopen,,,,,alles, alles, alles, alles BIJNA alles in het leven draait om gewenning......in sommige culturen zie je alle mensen jong en oud bv de gekste dingen eten wat wijn nooit Dior ons keel zouden krijgen en die mensen kunnen dat omdat ze dat van jongst af deden ,,,,,,,,,,,de meeste meisjes die ene trauma hebebn wat betreft gedwongen hoofddoek drsgen komt doordat oudere te laat zijn begonnen......


    Begin bv eerst vanaf 5 jarige leeftijd elke vrijdag de hoofddoek te dagen ,,,,,en dan een jaartje later een dag extra en zo bou je dat op,,,,,en wanner ze stout zijn moet je dreigen dat je hun hoofddoek af zilt pakken zo krijgen ze ook het gevoel dst het iets speciaals is,,,,,,,,een kennismaken van mij die laat z'n 2 dochters van 5 en 6 elke zaterdag en zondag de hijaab dragen,,,,hij zegt dst z'n dochters daar zo gewend aan zijn en niet andere weten,,,,,,als ze naar buiten gaan pakken ze zelf hun hoofdoek ,,,,,,,,dus tegn de tijd dat 11 of 12 zijn dan zijn ze zo erg gewend dat het geen problemen zal opleveren om het een paar dagen extra te drsgen en voor je dochter het zelf door heeft dsn draagt ze het de hele week door
    Klopt!

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    22.612
    23-03-2004

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Ik begrijp niet waarom mensen ( niet over TS) wel de hoofddoek willen bijbrengen aan hun dochters, maar de zoons niet de islamitische kledingvoorschriften willen bijbrengen. Dat is zo scheef.
    dat is raar inderdaad.
    mijn dochter is op haar 8ste begonnen met hoofddoek dragen uit zich zelf macha allah. ze kan er op een dag mee. met mag ik een hoofddoek dragen ?
    mijn oudste zoon moet en doet dat nu ook uit zich zelf ook aan onze kleding voorschriften houden. hij zal nooit in een te korte broek naar buiten gaan. of in een te strakke broek.

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Ik begrijp niet waarom zoons erbij worden gehaald. Het is soms sowieso lastig om ontopic te blijven in dit hoekje. Kom op dames het onderwerp is toch hoofddoek, waarom worden de jongens erbij gehaald?

    Ik ben het wel met jullie eens daar niet van. Islamitische opvoeding moet zowel bij de jongens als de meisjes hetzelfde verlopen. Maar als we hier couscous met bissara gaan mengen, krijgen we rwina fel koezina.

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    348
    12-09-2013

    Inderdaad mamavanm, misschien heeft ts enkel dochters....

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

  5. #65
    SteenPapierSchaar

    Reacties
    9.848
    07-09-2011

    Vind het raar, dat je daaraan denkt. Ik hoop dat mijn dochter eerlijk zal zijn en een groot hart zal hebben, dat ze altijd bescheiden blijft en een ander helpt, dat hoop ik meer. Meer dan dat ze een hoofddoek draagt.
    .

  6. #66
    Verbannen

    Reacties
    633
    10-07-2012

    Begin er zo jong mogelijk mee. Kinderen nemen voorbeeld aan van de ouders en in dit geval de moeder. Heel goed van je!

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    21.821
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door pindanootje Bekijk reactie
    Inderdaad mamavanm, misschien heeft ts enkel dochters....

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
    Ze heeft ook een zoon.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    21.821
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door Riannah Bekijk reactie
    dat is raar inderdaad.
    mijn dochter is op haar 8ste begonnen met hoofddoek dragen uit zich zelf macha allah. ze kan er op een dag mee. met mag ik een hoofddoek dragen ?
    mijn oudste zoon moet en doet dat nu ook uit zich zelf ook aan onze kleding voorschriften houden. hij zal nooit in een te korte broek naar buiten gaan. of in een te strakke broek.
    Tbarke' Allah! En goed te horen dat je de voorschriften van de man ook bewaakt. Moge Allah jouw en je kindjes zegenen.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  9. #69
    fussili

    Reacties
    979
    23-09-2006

    Citaat Geplaatst door thischick Bekijk reactie
    ik begrijp niet waarom mensen ( niet over ts) wel de hoofddoek willen bijbrengen aan hun dochters, maar de zoons niet de islamitische kledingvoorschriften willen bijbrengen. Dat is zo scheef.
    precies!!!!!

  10. #70
    *****

    Reacties
    1.805
    28-11-2010

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Ik begrijp niet waarom mensen ( niet over TS) wel de hoofddoek willen bijbrengen aan hun dochters, maar de zoons niet de islamitische kledingvoorschriften willen bijbrengen. Dat is zo scheef.
    Inderdaad + ik begrijp ook niet waarom mensen grote focus leggen op "dragen van hoofddoek", ze leggen focus op 1 onderdeel.
    "Hoofddoek dragen" is onderdeel van verbergen van schoonheid. Onder verbergen van schoonheid heb je tal van andere onderdelen zoals buitenshuis geen make-up dragen.
    Jonge meisjes worden al heel vroeg geconfronteerd met mooi zijn en zich mooi opmaken (kleurboeken, tekenfilms,...).

    Tegenwoordig heb je veel vrouwen (getrouwd, ongetrouwd, met hoofddoek, hoofddoekloos) die buitenshuis make-up dragen als iets vanzelfsprekend zien.
    Dat is ook iets dat jongs moet geleerd worden en zal ook allemaal afhangen van de moeder (of ze buitenshuis zichzelf plamuurt of niet)

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    813
    19-12-2002

    Citaat Geplaatst door Ta7rant_ Bekijk reactie
    Vind het raar, dat je daaraan denkt. Ik hoop dat mijn dochter eerlijk zal zijn en een groot hart zal hebben, dat ze altijd bescheiden blijft en een ander helpt, dat hoop ik meer. Meer dan dat ze een hoofddoek draagt.
    Want beide zal niet kunnen?

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    853
    04-01-2015

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    12 jaar lang geen hoofddoek op d'r hoofd gehad ? Weet je hoe moeilijk het is om dan een hoofdoek te drsgen,,,,,dat is net alsof je je hele leven kleren hebt gedragen en dan naakt moet gaan lopen,,,,,alles, alles, alles, alles BIJNA alles in het leven draait om gewenning......in sommige culturen zie je alle mensen jong en oud bv de gekste dingen eten wat wijn nooit Dior ons keel zouden krijgen en die mensen kunnen dat omdat ze dat van jongst af deden ,,,,,,,,,,,de meeste meisjes die ene trauma hebebn wat betreft gedwongen hoofddoek drsgen komt doordat oudere te laat zijn begonnen......


    Begin bv eerst vanaf 5 jarige leeftijd elke vrijdag de hoofddoek te dagen ,,,,,en dan een jaartje later een dag extra en zo bou je dat op,,,,,en wanner ze stout zijn moet je dreigen dat je hun hoofddoek af zilt pakken zo krijgen ze ook het gevoel dst het iets speciaals is,,,,,,,,een kennismaken van mij die laat z'n 2 dochters van 5 en 6 elke zaterdag en zondag de hijaab dragen,,,,hij zegt dst z'n dochters daar zo gewend aan zijn en niet andere weten,,,,,,als ze naar buiten gaan pakken ze zelf hun hoofdoek ,,,,,,,,dus tegn de tijd dat 11 of 12 zijn dan zijn ze zo erg gewend dat het geen problemen zal opleveren om het een paar dagen extra te drsgen en voor je dochter het zelf door heeft dsn draagt ze het de hele week door....


    En jiji praat over 12 jarige leeftijd.....dat is de periode van o zekerheid voor een vrouw,,,,,ze begint begint bepaalde vromen te krijgen waar ze onzeker om kan worden,,,,,,,ze begint jongens te ontdekken waar ze onzeker van kan worden,,,,, ,ze gaat de pubertijd in waardoor de hormonen door haar lichaam raast,,,,,ze moet naar de middelbare school waar ze heeeeeeeel erg tegen op kijkt en onzeker van word en ze weeet niet wat ze moet verwachten,,,,,,,En jiji doet er nog eens een schepje boven op door haar een HOOFDDOEK TE GEVEN ,,,dus ze krijgt nog meer druk op haar schouders ,,,,,,neeeeeeeee dit is niet de manier,,,,,laast haar liver van af 5 jareige leeftijd 1 dag per week een hoofddoek dragen,,,,,,en dan opbouwen
    Ik begrijp wat je bedoelt, daarom schreef ik ook 12 ( of misschien eerder, ieder kind is anders). Ik heb zelf nog geen kinderen dus voor mij lastig in te schatten.
    Maar de Islam moet vanuit het hart komen. Als de Islam daar een plek heeft volgt de rest vanzelf is mijn ervaring. Een hoofddoek dragen moet uit overtuiging, het begrijpen waarom en de noodzaak ervan inzien. Toen ik naar het voorgezet onderwijs ging zater er 3 meisjes bij mij in de klas die vanuit huis vertrokken met hoofddoek, op school afdeden, make up laag erop. Lange shirt ging in de broek en na schooltijd gingen ze zo de straat op als ze nog niet naar huis hoefden. En als ze naar huis gingen ging de shirt weer uit de broek, make up af en hoofddoek weer op! Deze meiden hadden heel hun leven op islamitische les gezeten, kregen de hoofddoek op tonen ze 6 waren. En ik zie het nog steeds gebeuren. Of je krijgt tegenwoordig ( kijk maar om je heen) een hoofddoek met een minirok of skinnybroek.
    Dus ik zeg hoofddoek jazeker maar als het uit vrije wil komt omdat die persoon er zelf achter staat en ook weet wat het inhoud, heb je als ouder pas bereikt wat ts wilt.
    Ieder kind is anders een kind dat 5 jaar is en een hoofddoeken opkrijgt zal het uiteraard accepteren. Maar dat is absoluut geen garantie dat ze het later nog gaat dragen of het op de juiste manier gaat dragen!

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Lifestyliste Bekijk reactie
    Ik begrijp wat je bedoelt, daarom schreef ik ook 12 ( of misschien eerder, ieder kind is anders). Ik heb zelf nog geen kinderen dus voor mij lastig in te schatten.
    Maar de Islam moet vanuit het hart komen. Als de Islam daar een plek heeft volgt de rest vanzelf is mijn ervaring. Een hoofddoek dragen moet uit overtuiging, het begrijpen waarom en de noodzaak ervan inzien. Toen ik naar het voorgezet onderwijs ging zater er 3 meisjes bij mij in de klas die vanuit huis vertrokken met hoofddoek, op school afdeden, make up laag erop. Lange shirt ging in de broek en na schooltijd gingen ze zo de straat op als ze nog niet naar huis hoefden. En als ze naar huis gingen ging de shirt weer uit de broek, make up af en hoofddoek weer op! Deze meiden hadden heel hun leven op islamitische les gezeten, kregen de hoofddoek op tonen ze 6 waren. En ik zie het nog steeds gebeuren. Of je krijgt tegenwoordig ( kijk maar om je heen) een hoofddoek met een minirok of skinnybroek.
    Dus ik zeg hoofddoek jazeker maar als het uit vrije wil komt omdat die persoon er zelf achter staat en ook weet wat het inhoud, heb je als ouder pas bereikt wat ts wilt.
    Ieder kind is anders een kind dat 5 jaar is en een hoofddoeken opkrijgt zal het uiteraard accepteren. Maar dat is absoluut geen garantie dat ze het later nog gaat dragen of het op de juiste manier gaat dragen!
    islam bestaat uit regels waar aan gehouden moet worden dat er mensen zijn die regels breken dat kan en dat zul je altijd houden......onze geloof zegt niet laat je kinderen zelf kiezen waneer ze dit of dat willen doen,,,,,, het is mij plicht als vader om mijn dochyer op bepaalde leeftijd te verplichten een hijaab te te laten dragen,,,,,,dat zij die hijaab stiekem af wilt doen en de **** gaat spelen dst is dsn tussen haar en Allah ,,,,,,,,we kunnen als ouder niet alles in de hand hebebn,,,,,,,er zijn zelfs verslavingsdeskumdigen die kinderen hebben die aan de drugs zitten,,,,,,,,

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Allah swt heeft ons richtlijnen gegeven kwa gebed en hijaab,,,,,,,,,volg die richtlijnen op en denk niet dst je het beter weet,,,,,,,,,volg je de richtlinen op en je dochyer draagt de hijaab vanuit d'r hart dan zeggen we alhamdolilah ,,,,,,volg ne de richtlinen op en je dochter doet het niet vanuit d'r hart en doet hem stiekem af dan zeggen ze okk alhamdolilah en zoen we dat als een beproeving ,,,,,,Allah en de profeet heeft niet gezegd LAAT ZE ZELF KIEZEN,,,,,,,,,,

  15. #75
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Gebeurt niet altijd maar ben het eens met kingkongtanger

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)