1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Ik denk dat het probleem niet de hoofddoek is, maar de manier waarop het opgelegd wordt. Iets wat je een rot gevoel geeft, zul je uit jezelf afstand van nemen.
    Draag hem anders ga je naar de hel, draag hem anders ga je verbranden, draag hem anders gaat Allah boos op je worden. Ik wil niet zeggen dat er bij iedereen zulke woorden zijn gebruikt. Kinderen vinden het leuk om volwassenen na te doen. Mama's hoofddoek op, mama's hakken aan, mama's jurken en rokken aan. Als jij de hoofddoek met trots draagt en je straalt iets goeds uit, zullen ze het ook willen overnemen.

    Even terug op je eerste zin van Ilovelyme, 'ik hoop dat je dochter het ook wilt'.... Kinderen willen altijd wat leuk en aangenaam voelt...ze volgen hun al fitrah. Kinderen willen altijd het goede...nogmaals de manier waarop je dingen overbrengt beïnvloedt hun keuzes.
    Ts als je wilt dat je kinderen de Islamitische regels volgen zonder problemen, werk aan hun Islamitische identiteit. Zorg ervoor dat ze trots zijn op het moslim zijn en dat doe je door steeds al het mooie over te vertellen. EN door ook vooral te kijken naar hoe jij je voelt en gedraagt als moslim. Ik heb sommige ouders meegemaakt mashallah. Hoe zij over de profeet ( saws) , Allah, het paradijs en de wijsheid van ons geloof vertellen. Je wordt verliefd je wilt het ook!
    En er zijn ouders ( ik neem het niemand kwalijk, want zo werden zij helaas opgevoed), die zitten vol oordelen, negativiteit en rampdenken.
    Wil je weten hoe je kind doet en denkt, leer jezelf kennen... het is meestal eenkopieetje.
    Mooi dit. En ik ben het zeker met jou eens
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door l0velyMe Bekijk reactie
    Respect dat je dat wil. Ik hoop alleen dat je dochter dat zelf ook zo graag wil als jij dat doet.

    Ik heb vroeger zelf gedwongen hoofddoek gedragen als jong meisje en op latere leeftijd is dat misgegaan. Ik stond er totaal niet achter. Daarom heb ik besloten dat mijn kinderen zelf mogen kiezen.Uiteraard leer ik ze wat de islam daarover zegt en de keus is aan hen. Ik draag m zelf ook niet dus
    lach maar lekker,,,,,,,,,,wacht kaar tot je in je graf licht dan gaan we kijken of je dan okk zo arrogant zult lachen

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    ik wil Heel graag dat ze het uit zich zelf draagt en dat ze hopelijk mij als voorbeeld neemt. Deels daarom heb ik sinds ik bevallen ben gekozen om de jurkjes-met-broeken-hoofddoek achterwege te laten en alleen nog lange jurken en rokken te dragen. Dat is al een begin van de islamitische correcte hijab.
    Weet je ik kom uit een niet islamitisch gezin, ik ben bekeerd tot de islam, daarom ga ik proberen mijn kinderen zoveel mogelijk van ons Mooie geloof mee te geven.
    Maar er zijn dingen van vroeger (dit komt nu niet aan de orde bij een islamitisch gezin maar ligt wel uit waarom ik denk dat ik de keuze voor haar moet maken) vb: mijn ouders lieten mij Heel veel toe zelf op jonge leeftijd naar feestjes gaan waar gedronken werd, waarvan ik nu denk moesten mijn ouders strenger voor mij geweest zijn had ik misschien nooit in aanraking geweest met alcohol.
    Dus nu denk ik soms ik leer hun zoveel mogelijk over de Islam en leg haar uit dat ze een hoofddoek hoort te dragen en als ze het nu niet snapt, dan begrijpt ze het wel later en gaat ze me dankbaar zijn dat ik haar heb beschermt om zondes te begaan.
    Is het fout om zo te denken ?
    Stelt ze veel vragen? dan kan je dat mooi gebruiken om haar het mooie van ons geloof bij te brengen.
    Er zijn manieren en opvoedtechnieken om haar op een speelse manier de hoofddoek te leren. Het is heel belangrijk dat zij geen plicht of angst voelt, dat stoot juist af.

    Gelukkig zijn er genoeg opvoedfilms in het Engels en Arabisch te vinden. Probeer die te volgen, je ogen zullen ogen gaan voor heel veel mooie dingen en mogelijkheden.

  4. #19

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Dat klopt. Ik heb ook een zoontje hij is nog peuter en later ga ik hem ook uitleggen dat jongens ook geen strake kleding moeten dragen, geen opvallende merken, etc
    Maar ik denk dat die stap minder groot en makkelijker is dan voor een meisje
    Mooi te horen, maar dit hoor je dan bijna niet. Maar ook dat een jongen ook niet in een korte zwembroek mag zwemmen, maar een broek onder de knie en een t-shirt. Jammer dat altijd alleen op de dames gelet wordt.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    593
    12-09-2012

    Vindt het zoo jammer dat de meeste alleen aan de buitenkant werken hoofdoek....
    Belangrijkste is tawheed dat moet je dochter eerst aanleren dan groeit de liefde voor Islam vanzelf

  7. #22
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Ik begrijp niet waarom mensen ( niet over TS) wel de hoofddoek willen bijbrengen aan hun dochters, maar de zoons niet de islamitische kledingvoorschriften willen bijbrengen. Dat is zo scheef.
    Inderdaad daar hoor je nooit wat over. Is echt erg want men ziet dat als iets wat niet erg is

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  8. #23
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door stadmens Bekijk reactie
    Vindt het zoo jammer dat de meeste alleen aan de buitenkant werken hoofdoek....
    Belangrijkste is tawheed dat moet je dochter eerst aanleren dan groeit de liefde voor Islam vanzelf
    Mensen beginnen bij de staart en slaan de kop over.

    Hoofddoek staat ergens onderaan de lijst.
    Hijaab op zich maakt ze nog niet tot een goed mens.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017

    je zet ze op hun hoofd en zeg je het is tegen haaruitval


    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart


  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    947
    18-11-2013

    Met je docher en zoon over praten. Mijn dochter is 11 en draagt hem al 1 jaar. Naarmate ze ouder worden wordt de stap steeds moeilijker. En uiteindelijk hebben ze niks te willen het is een verplichting. Moge allah je kinderen doen opgroeien tot vrome moslims.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017

    gewoon stompen tot ze het snappen


    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart


  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Inderdaad daar hoor je nooit wat over. Is echt erg want men ziet dat als iets wat niet erg is
    Tja, deels houden vrouwen het zelf ook in stand. Het is gewoon een mannenwereld, helaas. Leuk en wel dat je je dochter de hoofddoek wil laten dragen, maar ondertussen de zoontjes gewoon in kort broekje laat zwemmen. In hoeverre is die hoofddoek je dan te doen om religie ( als het daadwerkelijk om religie ging, had je de regels ook bij zoons doorgevoerd) en niet gewoon om het cultureel aspect. Mohim, kan die ongelijkheid niet verdragen.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    192
    27-07-2011

    Wat denken jullie dames hiervan? Om de zonen zodanig op te voeden dat ze respect hebben voor vrouwen ongeacht of de vrouw er bedekt bijloopt of niet. Wat denken jullie daarvan? Daar zou ik mij als moeder van een zoon mee bezig houden. Een zoon waar ik trots op kan zijn. Die respect heeft voor ALLE vrouwen.

    Hoe komt het toch dat jullie de essentie niet begrijpen van ons geloof? Ik merk echt dat de kennis laag is binnen onze gemeenschap. Zo veel discussies dat ik heb gevoerd met mensen maar niemand die mij een koran tekst kon aanreiken waarin uitdrukkelijk staat dat een vrouw haar hoofd dient te bedekken. Ook merk ik dat de meeste dames niet eens weten waarom ze een hoofddoek dragen. Dit doen ze gewoon omdat het van hen verwacht werd van thuis. En dan zie je ze wel helemaal hun gezicht verven. Meestal ook gewoon vriendjes hebben. Hoe tegenstrijdig kan je zijn? Zie je al een man met baard en korte broek gewoon rustig vriendinnen hebben?

    Sommige dragen een hoofddoek omdat ze denken dat het verplicht is terwijl ze niet eens met bewijzen kunnen komen. De hoofddoek is even verplicht als de baard en de korte broeken die de mannen horen te dragen. Dit is soenna. Het is op basis van hadiths dat men de klederdracht van man EN VROUW, wat de meeste precies niet weten kan afleiden.

    Ipv je met de buitenkant bezig te houden zou je je meer zorgen moeten maken om de binnenkant van je dochter. De volgende vragen zouden mij als moeder van een dochter bezig houden. Bid mijn dochter haar gebeden op tijd? Is mijn dochter eerlijk? Is ze bescheiden? Wat kan zij betekenen voor de gemeenschap? En ga zo maar door. Een hoofddoek is het laatste waar je je zorgen om moet maken als je echt iets van ons geloof hebt begrepen. Wat dus duidelijk niet het geval is.

  14. #29
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door pezia Bekijk reactie
    Wat denken jullie dames hiervan? Om de zonen zodanig op te voeden dat ze respect hebben voor vrouwen ongeacht of de vrouw er bedekt bijloopt of niet. Wat denken jullie daarvan? Daar zou ik mij als moeder van een zoon mee bezig houden. Een zoon waar ik trots op kan zijn. Die respect heeft voor ALLE vrouwen.

    Hoe komt het toch dat jullie de essentie niet begrijpen van ons geloof? Ik merk echt dat de kennis laag is binnen onze gemeenschap. Zo veel discussies dat ik heb gevoerd met mensen maar niemand die mij een koran tekst kon aanreiken waarin uitdrukkelijk staat dat een vrouw haar hoofd dient te bedekken. Ook merk ik dat de meeste dames niet eens weten waarom ze een hoofddoek dragen. Dit doen ze gewoon omdat het van hen verwacht werd van thuis. En dan zie je ze wel helemaal hun gezicht verven. Meestal ook gewoon vriendjes hebben. Hoe tegenstrijdig kan je zijn? Zie je al een man met baard en korte broek gewoon rustig vriendinnen hebben?

    Sommige dragen een hoofddoek omdat ze denken dat het verplicht is terwijl ze niet eens met bewijzen kunnen komen. De hoofddoek is even verplicht als de baard en de korte broeken die de mannen horen te dragen. Dit is soenna. Het is op basis van hadiths dat men de klederdracht van man EN VROUW, wat de meeste precies niet weten kan afleiden.

    Ipv je met de buitenkant bezig te houden zou je je meer zorgen moeten maken om de binnenkant van je dochter. De volgende vragen zouden mij als moeder van een dochter bezig houden. Bid mijn dochter haar gebeden op tijd? Is mijn dochter eerlijk? Is ze bescheiden? Wat kan zij betekenen voor de gemeenschap? En ga zo maar door. Een hoofddoek is het laatste waar je je zorgen om moet maken als je echt iets van ons geloof hebt begrepen. Wat dus duidelijk niet het geval is.
    So so dus alle geleerden enzo die zeggen dat de hijaab verplicht is hebben het allemaal fout volgens jou. Zij die jarenlang dag in dag uit de islam hebben bestudeerd en dan kom jij dit zeggen. Wat een lef.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    348
    12-09-2013

    Als je je met de binnenkant bezig houdt, dan moet je tegelijkertijd ook je uiterlijk vertonen aanpassen. Al die meiden zonder hoofddoek, waarom bid je dan met een hoofddoek? Vind ik even schijnheilig als dames die het dragen en met geplamuurd gezicht naar buiten gaan. Het ene hoort bij het andere. Als je dat doorhebt...

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk