1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    853
    04-01-2015

    Wat zeggen ze hier nou eigenlijk....

    Tref je op de vrijeschool een bepaald soort mensen?
    Gezinnen op de vrijeschool komen uit alle lagen van de bevolking, van hoog opgeleid tot laag opgeleid. De gemeenschappelijke factor die vrijeschoolouders bindt, is een bewuste levens-houding en visie op het opvoeden van kinderen. Vrijescholen zijn scholen met een sociaal karakter. Ouders zijn betrokken en actief in en om de school; de jaarfeesten worden veelal samen met de ouders gevierd, en er is veel uitwisseling tussen de ouders en de school.
    Allochtone bevolkingsgroepen vinden nog niet zo makkelijk de weg naar de vrijeschool; ze weten er doorgaans te weinig van en kiezen dan eerder voor een school in de buurt, met gezinnen uit de eigen cultuur.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    16.896
    23-05-2008

    Is toch zo?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017

    dus wat is dit voor reclame

    mijn insta is het niet dus het is rootzooi


    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    853
    04-01-2015

    Citaat Geplaatst door ilovesoap Bekijk reactie
    Is toch zo?
    Wat is toch zo?

    Dat ze via een omweg zeggen dat het een witte school is?
    ( dit staat namelijk op de website van de school).

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Wat ik hieruit lees is dat allochtonen niet voor de kwaliteit van het onderwijs kiezen, maar voor het gemak (afstand) en het vertrouwelijke omgeving. Het is eigenlijk wel waar. Maar het is een bewuste keuze,omdat we ook veel waarde hechten aan de identiteit van het kind. Het kind leert.beter in een betekenisvolle omgeving waar de eigen identiteit geaccepteerd, gerespecteerd wordt en ruimte krijgt. Waar het zichzelf kan zijn. Ik heb het idee dat kinderen die in een gemixte of witte school gaan telkens om goedkeuring zoeken. Ze voelen dat ze anders zijn en zoeken msaken bevestiging bij de groep om erbij te horen. Sommigen msaken proberen zelfs zo hard te bewijzen dat ze niet horen bij de groep van de eigen oorspronkelijke identiteit, omdat ze overtuigd zijn van het negatieve van die groep.

  6. #6
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Staat dit in een wervingstekst ofzo?

    Is ja gewoon soort van verkapte dinges?
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    234
    18-11-2012

    Citaat Geplaatst door Lifestyliste Bekijk reactie
    Wat is toch zo?

    Dat ze via een omweg zeggen dat het een witte school is?
    ( dit staat namelijk op de website van de school).
    eigenlijk wel, op de vrijescholen waar ik stage heb gelopen, zag ik haast geen allochtonen. Dat is mijn ervaring dan
    geleende account

  8. #8
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Btw ik had een heel gesprek met een moeder die twee kleintjes heeft en eentje van 18+.

    Die oudste was dus op de vrije school geweest. Had alleen maar achterstanden opgeleverd. In de brugklas liep ze achter op taal en rekenen. Kwamen ze echt te laat achter.

    De kleintjes zitten nu bij de mijne op een dalton. Heeft hele goede resultaten. Ben btw een aantal schilen afgeweest.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.100
    11-06-2012

    Ze stellen ouders van toekomstige leerlingen gerust. Als je voor onze school kiest zal je geen allochtonen tegen komen.
    Ts ik vind dat je ze hierop moet aanspreken. Stuur ze een mail.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    853
    04-01-2015

    Citaat Geplaatst door gldnafternoon Bekijk reactie
    Ze stellen ouders van toekomstige leerlingen gerust. Als je voor onze school kiest zal je geen allochtonen tegen komen.
    Ts ik vind dat je ze hierop moet aanspreken. Stuur ze een mail.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik zou in het nieuwe schooljaar een project voor ze organiseren maar nu ik dit lees kunnen ze het vergeten!
    Schijnheilig zeg dit.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    16.896
    23-05-2008

    Citaat Geplaatst door Lifestyliste Bekijk reactie
    Wat is toch zo?

    Dat ze via een omweg zeggen dat het een witte school is?
    ( dit staat namelijk op de website van de school).
    Nou ja, ze presenteren hier een feit en of dit een sluw handigheidje is om witte ouders te trekken of gewoon een mededeling ligt aan de interpretatie van de lezer.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door gldnafternoon Bekijk reactie
    Ze stellen ouders van toekomstige leerlingen gerust. Als je voor onze school kiest zal je geen allochtonen tegen komen.
    Ts ik vind dat je ze hierop moet aanspreken. Stuur ze een mail.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    haha waarom aanspreken?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.100
    11-06-2012

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    haha waarom aanspreken?
    De vraag is voor mij persoonlijk waarom niet? Ik vind dit ongepaste reclame. Ze adverteren in feite met het gebrek aan allochtonen op hun school.
    Scholen moeten zich bewust zijn van hun rol in de samenleving. Deze boodschap die zij op hun website naar voren brengen past niet in deze maatschappij.
    Ik ben misschien extra gevoelig voor dit soort onderwerpen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk