1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    2.345
    09-06-2014

    Citaat Geplaatst door Ta7rant_ Bekijk reactie
    Heb ooit contact gehad met iemand die zei ik wil geen scheuren meer zien, prima kan k nog mee leven. Maar hij wilde ook geen make up meer en een week later vond ie dat een hoofddoek wel gepast zou zijn en dat ik de tijd had tot over een paar weken als ie langs wilde komen ohja, geen skinnyjeans meer maar wijde pijpen, ik zei ja uhhu denk dat je verkeerde meisje voor je hebt, maar in sha Allah vind je dr, succes.
    Hahaha wat ben jij een oelewapper. Hij beschreef gewoon een echte vrouw and it aint you

  2. #47
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door Mrwrong2 Bekijk reactie
    Hahaha wat ben jij een oelewapper. Hij beschreef gewoon een echte vrouw and it aint you
    De tijd dat mannen bepalen wie een echte vrouw is, is hmdl voorbij.
    HAGENEESJE

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    2.345
    09-06-2014

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    De tijd dat mannen bepalen wie een echte vrouw is, is hmdl voorbij.
    Waarom zou een vrouw die getrouwd is of gaat trouwen nog onbedekt willen lopen dat betekent in mijn ogen van ik heb geen respect voor me man want zn vrienden enz mogen Gwn naar me staan kijken en over me fantaseren. Een vrouw hoort een parel te zijn die bedekt is en die geen fantasieën opwekt punt uit daar kan en mag je niet over discussiëren anders heb je Gwn geen zelf respect.

  4. #49
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Zie reactie #47
    HAGENEESJE

  5. #50
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Ik vind het bizarre dat er mensen zijn die denken de Kitab en Sunnah correct te begrijpen en de 1400 jaar aan Islam en begrip over de Islam teniet willen doen en fout verklaren. Wil men de echte Islam kennen en de correcte begrip? Kijk dan naar de eerste generaties van de moslim Ummah en niet de laatste generaties van deze Ummah en zeker niet naar vrouwen die staan met hoge hakke, haren helemaal los, makeup op, strakke spijkerbroek aan en blouse die beetje de Islam komt uit leggen.

    Dat is precies hetzelfde geval als een gay "imam" die de Islam wil uitleggen en claimt dat sodomie halal is zolang man het huwelijk ingaat met een man. Allemaal mensen van hawaa die Islaam willen buigen en uitleggen conform hun eigen levenswijze en begeerten. Een gay gaat willen claimen dat sodomie halal is en gay huwelijken ok is. Een naakte vrouw gaat claimen dat vrouwen niet cerplicht zijn zichzelf volledig te bedekken. De khawarij zoals ISIS en co die willen macht en doen wat ze zelf willen en claimen dat het halal is om onschuldige mensen te doden, moslim leiders ongelovig verklaren en hele groepen moslims ongelovig verklaren on hen te mogen doden en de landen binnen te stormen omwille van macht verkrijgen. Rawafid die seks hebben met iedereen voor een uur of dag of week "huwelijkscontract" genaamd mut'ah aka "halal" prostitutie en dit noemen ze halal en proberen ze wanhopig te bewijzen.

    Allemaal baatil. Wie de correcte begrip wil over de Islaam dient terug te keren naar de sahaba die de Qur'an en Sunnah het beste begrepen hebben en ernaar geleeft hebben in zijn meest pure vorm.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #51
    MVC Lid

    Reacties
    31
    25-10-2012

    de benaming dan ook.. "hoofdoeklozen".0

  7. #52

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door Ovelie Bekijk reactie
    Bedekking van de boezem en niet perse het hoofd.
    Citaat Geplaatst door pezia Bekijk reactie
    Ik ga niet op iedereen individueel reageren.

    Er wordt enkel gezegd dat de vrouw haar boezem dient te bedekken en haar schaamstreek wat niet meer dan logisch is. De sluier op het hoofd is iets cultureel dat uit het midden oosten afkomstig is maar niet direct uit ons geloof.

    En de vrouwen van de profeet liepen er gesluierd bij omdat ja je zegt het goed HET DE VROUWEN VAN DE PROFEET ZIJN. Zij hebben een andere positie in ons geloof, een hogere.

    Dus meer opzoekwerk verrichten dames!
    Ik waardeer je goede bedoelingen waarmee je de dames probeert te behoeden voor het naar jouw inzien ‘’cultureel goedje’’ wat uit het Midden-Oosten is geïmporteerd en niks met het geloof te maken heeft, maar ik hoop toch echt dat je zelf ook kunt zien dat je nu uitspraken doet die geen enkele evidentie bevatten? Dat jij geen zin hebt om een hoofddoek te dragen, is geheel jouw eigen keuze. Besef alleen jij als moslima verantwoordelijk bent voor het doen van uitspraken over het geloof en dat dit niet licht telt.

    Het moge duidelijk zijn dat deze hele discussie draait om de interpretatie van de verzen die Allaah over de bedekking van de vrouw heeft geopenbaard. Om uitspraken te kunnen doen over deze verzen, dien je 1) kennis te hebben van de Arabische taal, en 2) de context waarin de openbaring heeft plaatsgevonden te kennen. Verder proberen we de sunnah van de profeet te volgen en geloven wij dat hij en de gelovige voorgangers het beste begrip van de qor’aan bezitten en de verzen het beste kunnen vertalen naar de praktijk.

    Je gaf de dames het advies om meer onderzoek te doen, toch? Bij deze zou ik jou precies dezelfde opdracht willen geven die je wellicht meer richting zou kunnen bieden. Misschien is het een idee om de volgende zaken voor jezelf te onderzoeken:

    1) In de Qor’aan zegt Allaah dat de vrouwen hun ‘’ghomoor’’ over hun boezem moeten slaan. Wat betekent het woord ghomoor precies? Waar staat het voor en wat bedekt het allemaal?
    2) Hoe kleedden de vrouwen in de djaahiliyyah zich? Anders gezegd, wat was de context van deze verzen? Was dit een aanvulling op hoe de vrouwen zich al kleedden of kwam dit vers ineens uit de lucht vallen?
    3) Hoe interpreteerden de gelovige vrouwen deze verzen? Bedekten zij hun hoofd ook of gingen ze door het leven zoals jij doet vermoeden dat de bedoeling van deze verzen is?
    4) Bid je met hoofdbedekking of zonder? Zo ja, waarom doe je dit eigenlijk als er nergens in de Qor’aan staat aangegeven dat je je hoofd voor het gebed moet bedekken?
    5) Bestaat er consensus tussen de geleerden die hun hele leven hebben toegewijd aan het bestuderen van religie aangaande het bedekken van het hoofd? Zo ja, weet jij het beter dan hen?

  8. #53
    SteenPapierSchaar

    Reacties
    9.848
    07-09-2011

    Citaat Geplaatst door Mrwrong2 Bekijk reactie
    Hahaha wat ben jij een oelewapper. Hij beschreef gewoon een echte vrouw and it aint you
    Aaahg, gaat het?
    .

  9. #54
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    De tijd dat mannen bepalen wie een echte vrouw is, is hmdl voorbij.
    Je kan jezelf ook afvragen: als een Marokkaanse meid/vrouw een skinnyjeans aan heeft, mag het dan nog steeds de term/benaming skinnyjeans hebben?

  10. #55
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Voor de vrouw: bedek jezelf gewoon.
    Voor de man: sla je ogen gewoon neer.

    Deze 2 praktische dingen zijn het lastigst voor de man en vrouw maar heel duidelijk aangegeven zonder smoesjes.

    Een man mag best aangeven dat je je mag bedekken zoals vrouwen ook bij mannen aangeven dat hij zn ogen dient neer te slaan en niet naar al vrouwelijk schoon dient te kijken op straat. Respecteer elkaar hierin en kom tegemoet aan het goede wat je elkaar aanbeveelt.

    Wanneer iets goed is voor jou is weerstand kinderachtig.

    En een hijaab dragen om je schoonheid te bedekken is iets kostbaars. Het gaat gepaard vooral ook met een manier van denken gedragen handelen en spreken. Je kunt de waarde van de bedekking niet teniet doen door zoeken naar de mazen.

    Als een vrouw haar schoonheid bedekt & een man zijn ogen neerslaat heb je evenwicht en rust.

  11. #56
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Je kan je ogen pas neerslaan als je het gezien hebt, en als je het eenmaal hebt gezien dan is het in feite te laat.

  12. #57
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Dat bedoel ik niet. Bedoel icm innerlijke hijaab, taqwa, je instelling mbt gedragingen.

    Bedekken en ogen neerslaan is meer dan een activiteit/handeling

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    872
    02-08-2013

    Heb al eens in zo'n situatie gezeten maar ik paste. Zou niet weten waarom ik het voorheen niet eens voor Allah opdeed maar wel voor een man. Heel krom dit

  14. #59
    MVC Lid

    Reacties
    5.454
    13-06-2013

    Citaat Geplaatst door Mimmie_ Bekijk reactie
    Heb al eens in zo'n situatie gezeten maar ik paste. Zou niet weten waarom ik het voorheen niet eens voor Allah opdeed maar wel voor een man. Heel krom dit
    Waarom doe je het dan niet voor Allah ?
    Bij het spelen van monopolie leer je al dat je alleen kan winnen als je de bank flasht.

  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    758
    06-11-2008

    Jou toekomstige man hoort dat helemaal niet te vragsn, jou ouders hadden jou hierin moeten sturen ( 7e levensjaar)
    Dan had je nu geen topic hoeven te openen.

    Maar nu krijg ik de feministen beweging op mn dak.
    Het zijn niet mijn regels, deal with it.

    Iedereen zn eigen graf en daarna je eigen boek om de rekening te krijgen.

    Deze wereld is tijdelijk.
    Als jou man dat vraagt moet je blij zijn, hij wil niet dat je langer zondes pleegt en
    En daarin moeten jullie elkaar steunen, als hij iets doet wat tegen de wetten van allah is, dan moet jij hem daarin ook sturen.

    En zo zullen jullie groeien als nooit te voren.

    Maar als je democratische wilt leven dan heb je onze adviezen niet nodig, want wat je wilt staat al vast

    Advies van een eerlijke gozer
    Hola