1. #31

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door pezia Bekijk reactie
    @felicious
    Belangrijk gebod? Weet jij wat belangrijke geboden zijn in ons geloof? Ik zal die even voor jou opsommen.
    1. De shahada
    2. De salaat
    3. Zakaat
    4. Ramadan
    5. Hadj

    Nu als ik een slimme man ben dan ga ik eerder nagaan hoe dat het zit met de vrouw die ik wil trouwen en deze vijf verplichtingen aangezien deze als het ware de belangrijkste geboden zijn die uitdrukkelijk in de Koran staan vermeld.
    De hoofddoek staat zelfs niet uitdrukkelijk in de Koran als gebod.

    @priemgetal
    En uiteraard kennen wij allemaal meiden die na hun huwelijk een hoofddoek zijn gaan dragen. Nu wat ik ook veel heb gezien is dat die vrouwen die onder druk werden gezet door hun toekomstige of zijn familie om een hoofddoek te dragen, die hoofddoek later weer afdoen als ze uit elkaar gaan. Is dat waar We naartoe willen gaan? Mensen iets forceren te dragen waar ze eigenlijk niet achter staan? Wie probeer je eigenlijk iets wijs te maken? God zal het niet zijn want die kent onze intenties.

    Een goede moslima is in mijn ogen iemand met het beste gedrag. Het laatste waar ik naar kijk is of ze al dan wel of niet een hoofddoek draagt. Wat zegt een hoofddoek nu eigenlijk over iemand? Want iemand kan hem wel dragen maar zich alles behalve islamitisch gedragen en omgekeerd kan iemand die er dan zogezegd niet islamitisch uitziet zich juist wel heel islamitisch gedragen.
    Ik sluit me bij je aan dat een boek niet altijd op het kaft beoordeeld kan worden, maar bedekking van het hoofd is wel degelijk een Qoranisch gebod sis.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    344
    13-03-2017

    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Ik sluit me bij je aan dat een boek niet altijd op het kaft beoordeeld kan worden, maar bedekking van het hoofd is wel degelijk een Qoranisch gebod sis.
    Bedekking van de boezem en niet perse het hoofd.

  3. #33
    MVC Premium

    Reacties
    20.148
    21-06-2005

    MVC Premium MVC Premium
    Eisen en chantage. Precies toch niet zo ideaal.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    192
    27-07-2011

    Ik ga niet op iedereen individueel reageren.

    Er wordt enkel gezegd dat de vrouw haar boezem dient te bedekken en haar schaamstreek wat niet meer dan logisch is. De sluier op het hoofd is iets cultureel dat uit het midden oosten afkomstig is maar niet direct uit ons geloof.

    En de vrouwen van de profeet liepen er gesluierd bij omdat ja je zegt het goed HET DE VROUWEN VAN DE PROFEET ZIJN. Zij hebben een andere positie in ons geloof, een hogere.

    Dus meer opzoekwerk verrichten dames!

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    36
    05-05-2014

    Citaat Geplaatst door pezia Bekijk reactie
    Ik ga niet op iedereen individueel reageren.

    Er wordt enkel gezegd dat de vrouw haar boezem dient te bedekken en haar schaamstreek wat niet meer dan logisch is. De sluier op het hoofd is iets cultureel dat uit het midden oosten afkomstig is maar niet direct uit ons geloof.

    En de vrouwen van de profeet liepen er gesluierd bij omdat ja je zegt het goed HET DE VROUWEN VAN DE PROFEET ZIJN. Zij hebben een andere positie in ons geloof, een hogere.

    Dus meer opzoekwerk verrichten dames!
    Wellicht moet jij meer zoekwerk verrichten. De vrouwen van de profeet zijn de beste vrouwen die hebben bestaan. En wij moeten hen als voorbeeld nemen. Erg krom in je redenering dat 'omdat zij de vrouwen van de profeet zijn' ze een hoofddoek moesten dragen. Ik denk dat jij dan het gehele principe van de islam niet snapt. De profeet is ONS VOORBEELD onafhankelijk van zijn positie. We moeten ahv hadieth naar zijn voorbeeld handelen. Dat jij vindt dat je geen hoofddoek moet dragen is het tweede; men is vaker afwijkend van regels naar gelangere van eigen wensen en begeertes. Wasalaam

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    2.345
    09-06-2014

    Citaat Geplaatst door pezia Bekijk reactie
    Ik ga niet op iedereen individueel reageren.

    Er wordt enkel gezegd dat de vrouw haar boezem dient te bedekken en haar schaamstreek wat niet meer dan logisch is. De sluier op het hoofd is iets cultureel dat uit het midden oosten afkomstig is maar niet direct uit ons geloof.

    En de vrouwen van de profeet liepen er gesluierd bij omdat ja je zegt het goed HET DE VROUWEN VAN DE PROFEET ZIJN. Zij hebben een andere positie in ons geloof, een hogere.

    Dus meer opzoekwerk verrichten dames!
    Wtf zeg jij allemaal??? Dus als je geen borsten heb maar prachtige haar kan je toch beter je borsten verstoppen maar je mooie haren waar menig man van zulllen dromen mag je wel laten zien?? Het haar van een vrouw is duidelijk aawrah mannen horen niet de haren van een vrouw te zien doordat het een vrouw veel mooier maakt. Waarom zal Allah swt zoiets toestaan? Praat geen onzin want er staat duidelijk in de Koran dat Allah vrouwen zal straffen die geen hoofddoek droegen. Zo simpel is dat. Dat is Gwn een van de bevelen van Allah niet nakomen

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    2.345
    09-06-2014

    Citaat Geplaatst door Uiltje Bekijk reactie
    Wellicht moet jij meer zoekwerk verrichten. De vrouwen van de profeet zijn de beste vrouwen die hebben bestaan. En wij moeten hun als voorbeeld nemen. Erg krom in je redenering dat 'omdat zij de vrouwen van de profeet zijn' ze een hoofddoek moesten dragen. Ik denk dat jij dan het gehele principe van de islam niet snapt. De profeet is ONS VOORBEELD onafhankelijk van zijn positie. We moeten ahv hadieth naar zijn voorbeeld handelen. Dat jij vind dat je geen hoofddoek moet dragen is het tweede; men is vaker afwijkend van regels naar gelangere van eigen wensen en begeertes. Wasalaam
    Ze wil ook zeggen dat we de sahabah r.a. Niet moeten nadoen want tjaah dat waren nu eenmaal de metgezellen van de profeet. Dus laten we toch maar niet nadoen.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    36
    05-05-2014

    Citaat Geplaatst door Mrwrong2 Bekijk reactie
    Ze wil ook zeggen dat we de sahabah r.a. Niet moeten nadoen want tjaah dat waren nu eenmaal de metgezellen van de profeet. Dus laten we toch maar niet nadoen.
    Ja Subhanallah, zo krijg je innovaties binnen het geloof. Moge Allah ons allen leiden

  9. #39
    Bijna Lid

    Reacties
    6.265
    11-12-2011

    Citaat Geplaatst door pezia Bekijk reactie
    Ik ga niet op iedereen individueel reageren.

    Er wordt enkel gezegd dat de vrouw haar boezem dient te bedekken en haar schaamstreek wat niet meer dan logisch is. De sluier op het hoofd is iets cultureel dat uit het midden oosten afkomstig is maar niet direct uit ons geloof.

    En de vrouwen van de profeet liepen er gesluierd bij omdat ja je zegt het goed HET DE VROUWEN VAN DE PROFEET ZIJN. Zij hebben een andere positie in ons geloof, een hogere.

    Dus meer opzoekwerk verrichten dames!
    Ik wil dit niet eens serieus nemen, maar straks zijn er mensen die jouw onzin nog gaan geloven ook. Surah an-noor vers 31; "And tell the believing women......"

    Surah Al-Ahzaab vers 59; "O Prophet! Tell your wives and your daughters and the women of the believers....."

    En zo is er ook een hadith waarin een jonge vrouw naar de Profeet kwam, waarop hij zijn gezicht afwendde en zei; wanneer een vrouw de leeftijd van de mentruatie heeft bereikt, dat geen deel van haar lichaam gezien mag worden, behalve dit - hij wees vervolgens naar zijn gezicht en handen.

    Get ur facts straight. Maar goed, shuyookh hebben dit allemaal verduidelijkt en hierin is geen meningsverschil. De Hijaab is een verplichting, een gebod en als je die niet nakomt dan verval je in een zonde. Moge Allaah ons leiden en ons voorzien van kennis.

  10. #40
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door pezia Bekijk reactie
    Ik ga niet op iedereen individueel reageren.

    Er wordt enkel gezegd dat de vrouw haar boezem dient te bedekken
    en haar schaamstreek wat niet meer dan logisch is. De sluier op het hoofd is iets cultureel dat uit het midden oosten afkomstig is maar niet direct uit ons geloof.

    En de vrouwen van de profeet liepen er gesluierd bij omdat ja je zegt het goed HET DE VROUWEN VAN DE PROFEET ZIJN. Zij hebben een andere positie in ons geloof, een hogere.

    Dus meer opzoekwerk verrichten dames!
    Wat is je bronvermelding voor deze uitspraak? maw. waar is het op gebaseerd, specifiek?

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    2.345
    09-06-2014

    Pezia is echt een kit monhool

  12. #42
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door Meneer.Unknown_ Bekijk reactie
    Wat is je bronvermelding voor deze uitspraak? maw. waar is het op gebaseerd, specifiek?
    Zou ik ook graag willen weten, want kan me niet voorstellen dat dit klopt.
    HAGENEESJE

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    192
    27-07-2011

    @Mrwrong2
    BOEZEM STAAT UITDRUKKELIJK IN DE KORAN!
    En mannen die gaan fantaseren over een vrouw haar haren hahahha. Euhm de enige die bezig zijn met een vrouw haar haren zijn VROUWEN. Mannen kijken eerder naar andere dingen!!! Wat een grap die mannen moet ik nog ontmoeten die meer gefascineerd zijn door een vrouw haar haren dan haar boezem.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    344
    13-03-2017

    Citaat Geplaatst door Bloem. Bekijk reactie
    Ik wil dit niet eens serieus nemen, maar straks zijn er mensen die jouw onzin nog gaan geloven ook. Surah an-noor vers 31; "And tell the believing women......"

    Surah Al-Ahzaab vers 59; "O Prophet! Tell your wives and your daughters and the women of the believers....."

    En zo is er ook een hadith waarin een jonge vrouw naar de Profeet kwam, waarop hij zijn gezicht afwendde en zei; wanneer een vrouw de leeftijd van de mentruatie heeft bereikt, dat geen deel van haar lichaam gezien mag worden, behalve dit - hij wees vervolgens naar zijn gezicht en handen.

    Get ur facts straight. Maar goed, shuyookh hebben dit allemaal verduidelijkt en hierin is geen meningsverschil. De Hijaab is een verplichting, een gebod en als je die niet nakomt dan verval je in een zonde. Moge Allaah ons leiden en ons voorzien van kennis.
    Kan je die Hadith plaatsen? Is ie sahieh. Jullie vallen haar allemaal wel aan maar ze heeft gewoon gelijk.

  15. #45
    SteenPapierSchaar

    Reacties
    9.848
    07-09-2011

    Heb ooit contact gehad met iemand die zei ik wil geen scheuren meer zien, prima kan k nog mee leven. Maar hij wilde ook geen make up meer en een week later vond ie dat een hoofddoek wel gepast zou zijn en dat ik de tijd had tot over een paar weken als ie langs wilde komen ohja, geen skinnyjeans meer maar wijde pijpen, ik zei ja uhhu denk dat je verkeerde meisje voor je hebt, maar in sha Allah vind je dr, succes.
    .