1. #1
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium

    Polygynie (man met meerdere echtgenotes)

    Topic met meer dan 10 pagina's aan Fatawa en lezingen van grote geleerden over islamitische polygynie.

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5328066&

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    ey boxer...zieke geest? je diskwalificeert daarmee ook het woord van Allah ....heb je dat in de gaten?


    “Trouw met de vrouwen van uw keus, twee of drie of vier; maar als u vreest dat u niet in staat zult zijn (hen) rechtvaardig te (be)handelen, huw er dan slechts één.” (4:3).

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    Citaat Geplaatst door kickboxer06 Bekijk reactie
    Ik zal hier nog 1 reactie opgeven...ik zou de woorden van Allah swt nooit durven diskwalificeren....dat heeft betrekking op bèta's...en niet op allah swt de profeet saw of de sahaba ra...ik zou het persoonlijk nooit doen...nogmaals...ik heb voor de rest 100 procent schijt aan wat anderen doen...ik heb veel vrouwen in mijn leven gekend...het lijkt me een hel op aarde om er met twee tegelijk te leven...then you are fucked...Lol..
    Oh dus omdat jij daar geen goede ervaring mee hebt, geldt dat ook voor een ander.
    Nou er staat niet voor niets als je niet rechtvaardig tussen die vrouwen kunt zijn huw er dan 1.

  4. #4
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door kickboxer06 Bekijk reactie
    Wat een ziekelijke geesten met hun polygamie in het jaar 2017...toen aan Ali ra de dochter van abu jahl werd aangeboden...en fatima ra dit hoorde werd ze verdrietig...Zij is 1 van de vier perfecte vrouwen ooit op deze wereld geweest....ging ze naar vader de profeet saw...en zei tegen hem...De mensen zeggen dat je niks om je dochter geeft...De profeet saw zei waarom dat is niet waar en zij vertelde hem over het huwelijksaanzoek...Tijdens de preek zei de profeet saw tegen alle sahaba ra..ik maak van niks wat halal is haram of van wat haram is halal...maar ik wil niet dat Ali ra het huwelijksaanzoek aanvaard...als hij dat wil moet hij van fatima ra scheiden..Hij hield rekening met de gevoelens van zijn dochter...en de dochter van de profeet saw kan nooit in een huis samenwonen met de dochter van de vijand...we dienen ook humaan te zijn..Omdat de islam makkelijk is en niet moeilijk...als goede moslim hoor je niet egoïstisch te zijn...een vrouw die uit liefde met haar man trouwt zou nooit een tweede vrouw accepteren...en dat dienen we te respecteren....voor deen rest moet iedereen doen waar die zin in heeft...ik heb daar 100 procent schijt aan...ben ook niet plan om hierover te discussiëren...Lol...
    Dus de profeet sallallaahoe alayhi wa sallam dacht wel aan de gevoelens van zijn dochter en wilde niet dat Ali een tweede nam maar zelf trouwde hij met 9 tegelijkertijd? Dacht hij niet aan de gevoelens van zijn eerste vrouw dat hij niet met een tweede was getrouwd maar met 8 andere naast de eerste. Of hielden zijn vrouwen niet van hem of waren hun harten van steen en wilde ze hem het liefst niet voor zichzelf? Denk goed na over hoe je oordeelt en hoe je zaken in context plaatst.

    De profeet sallallaahoe alayhi wa sallam wilde het niet omdat dat de dochter van de vijand was. Anders claim je dat hij egoistisch was en niet denkt aan de 9 dochters van andere vaders en hun gevoelens gezien hij met allen is getrouwd maar dacht wel aan de gevoelens van zijn dochter en wilde niet dat Ali een tweede neemt. Niks te maken met een tweede maar met de vrouw die tweede wilde worden. Je spreekt over egoisme maar beseft niet dat je de profeet egoistisch noemt met je verhaaltje zonder dat je dit door hebt.

    Je eigen tekst weerlegt je doel van je reactie.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #5
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door kickboxer06 Bekijk reactie
    Alles wat ik zeg kan opgezocht worden....lah jhewen..jullie zijn sowieso niet mijn niveau om een discussie mee aan te gaan...houd het gewoon bij de bèta's zoals jullie....voortaan eerst een vingertje opsteken...Wanneer ik toestemming geef...mogen jullie wat zeggen....Lol..
    Je bent inderdaad niet op niveau als jouw eigen reactie je eigen claim weerlegt en duidelijk aantoont dat de profeet het enkel weigerde omdat die tweede de dochter va een vijand was. En daarnaast sprak je over egoisme en dat we niet zo moeten zijn en dat we moeten denken aan de gevoelens van onze vrouwen terwijl je in dezelfde reactie ook claimt dat de profeet erg egoistisch was omdat hij wel polygynie weigerde voor Ali vanwege de gevoelens van Fatima maar zelf hield hij geen rekening met de gevoelens van zijn vrouwen die allemaal dochters zijn van andere mannen.

    Jouw reactie bevat zoveel fouten dat je inderdaad beter niet in discussie kunt gaan want je eigen eerste reactie heeft de disccusie voor jou al gesloten en aangetoont dat je eigen reactie niet aan jouw zij staat. Salaamoe alaikoem

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #6
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Dus de profeet sallallaahoe alayhi wa sallam dacht wel aan de gevoelens van zijn dochter en wilde niet dat Ali een tweede nam maar zelf trouwde hij met 9 tegelijkertijd? Dacht hij niet aan de gevoelens van zijn eerste vrouw dat hij niet met een tweede was getrouwd maar met 8 andere naast de eerste. Of hielden zijn vrouwen niet van hem of waren hun harten van steen en wilde ze hem het liefst niet voor zichzelf? Denk goed na over hoe je oordeelt en hoe je zaken in context plaatst.

    De profeet sallallaahoe alayhi wa sallam wilde het niet omdat dat de dochter van de vijand was. Anders claim je dat hij egoistisch was en niet denkt aan de 9 dochters van andere vaders en hun gevoelens gezien hij met allen is getrouwd maar dacht wel aan de gevoelens van zijn dochter en wilde niet dat Ali een tweede neemt. Niks te maken met een tweede maar met de vrouw die tweede wilde worden. Je spreekt over egoisme maar beseft niet dat je de profeet egoistisch noemt met je verhaaltje zonder dat je dit door hebt.

    Je eigen tekst weerlegt je doel van je reactie.
    De profeet nam pas meerdere vrouwen na de dood van khadija. Na haar dood was hij met een 60 jarige vrouw getrouwd. En huwde telkens de zwakke in de samenleving. Behalve aisha. Maar zij was een goddelijke openbaring.
    Umm Hurairah.

  7. #7
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door kickboxer06 Bekijk reactie
    Alles wat ik zeg kan opgezocht worden....lah jhewen..jullie zijn sowieso niet mijn niveau om een discussie mee aan te gaan...houd het gewoon bij de bèta's zoals jullie....voortaan eerst een vingertje opsteken...Wanneer ik toestemming geef...mogen jullie wat zeggen....Lol..
    Ga jij eens terug naar je soa hoekje waar je met de rest van het uitschot op m.nl kan opscheppen over hoeveel vrouwen je wel niet hebt gebruikt.
    Umm Hurairah.

  8. #8
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door kickboxer06 Bekijk reactie
    Qowed a zebbie....beta's als jij kijken naar de grond wanneer ze tot mij spreken...bij elke beweging van mij lijkt het alsof ze een elektrische shock krijgen....Want ze weten dat die bitchklap aan het komen is....einde discussie..
    Ik ben niet jouw zeb, zo klein ben ik niet dus zing maar gewoon een toontje lager want je bent nog van lagere niveau dan ik dacht. Kickbokser.. Wat een lachertje, ga melk drinken en wordt volwassen en leer spreken en je gedragen op niveau.

    Echte kickbokser en freefighters gedragen zich mannelijk en zijn zelfverzekerd en gaan niet kinderlijk dreigen op internet, van he ik ben echt sterk vriend dus pas op voor mij. Ga lekker strekken en een rondje rennen en iemand anders bang maken matcho.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  9. #9
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    De profeet nam pas meerdere vrouwen na de dood van khadija. Na haar dood was hij met een 60 jarige vrouw getrouwd. En huwde telkens de zwakke in de samenleving. Behalve aisha. Maar zij was een goddelijke openbaring.
    Al zijn vrouwen waren zwak behalve Aicha? En hebben zwakke vrouwen geen gevoelens zoals sterke jonge vrouwen?

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #10
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door kickboxer06 Bekijk reactie
    Ga geen internetheld uithangen in je zolderkamertje...Zo moeilijk is het niet voor me om je op te sporen....Want je pist tegen de verkeerde boom a zevbie....ik ga nu verder met belangrijke dingen...
    Ga jezelf bezig houden met je gedrag verbeteren zodat je verder komt in je leven bij Allaah want ik ben totaal niet onder de indruk van je en ik schaam me in jouw plaats. We hebben allemaal getraint, allemaal op vechtsporten gezeten en een slechte verleden gehad dus ik ben niet iemand die jij kunt afschrikken met je straat gedrag.

    Fijne middag bigboy en in sha Allaah zul jij verstandig worden in je leven. Die ik ben sterker dan jou mentaliteit heb ik achter me gelaten op de basis school.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #11
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door kickboxer06 Bekijk reactie
    Ik weet niet wie jij bent....maar ik kan je nu al zeggen dat ik het niet hdtjes doe...ik val alleen op blond....wil je mij in het vervolg niet meer citeren....dankjewel...
    Dat zal je nooit weten ook. Yallah, ksshtt kssht want niemamd wacht hier op je soa verhaaltjes.
    Umm Hurairah.

  12. #12
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Al zijn vrouwen waren zwak behalve Aicha? En hebben zwakke vrouwen geen gevoelens zoals sterke jonge vrouwen?
    De zwakke vrouwen in de samenleving. In die tijd werden weduwen, gescheiden en oude vrouwen niet gehuwd. Daar zou je lering uit moeten trekken...
    Umm Hurairah.

  13. #13
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Up voor gezonde mensen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.322
    26-12-2014

    Heel veel mannen die getrouwd zijn denken alweer aan een 2de vrouw. Ik heb zo vaak te horen gekregen dat ze het liefst nog een vrouw willen trouwen, terwijl ze vóór het trouwen al genoeg hadden aan 1 vrouw.

    Blijkbaar speelt er iets in het huwelijk waardoor mannen verlangen naar meerdere vrouwen. We zitten in een tijd van fitnah. En ik begrijp ook waarom mannen steeds geiler worden als je ziet wat er allemaal om je heen loopt. Vrouwen worden steeds naakter op tv, reclames, billboards, in real life, tijdschriften. De soldaten van Iblees zijn hard bezig.

  15. #15
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door kickboxer06 Bekijk reactie
    Ik hoop voor je dat ik duidelijk ben geweest...
    In sha Allaah ben ik ook duidelijk geweest.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”