+ Reageer
1 tot 13 van 13
    MVC Lid

Reacties
    23
    19-03-2016

Ik begrijp het niet, wat doe ik verkeerd?

Salaam,

Ik wil even mijn ei kwijt. Ik ben nu 27 jaar, en ik hoop nu al een poos om ook te trouwen. Mijn eigen huis op te zetten en een gezin enz.
    Aan mijn omgeving heb ik het al kenbaar gemaakt. Al moet ik wel zeggen dat ik niet zo'n groot netwerk heb. Ik heb in deze stad buiten mijn ouders verder geen familie wonen hier.
    Zelf was en ben ik gewoon bezig met mijn eigen ding. hiervoor gewoon bezig met mijn studie geweest, nu goed bezig met mijn werk. Tijdens mijn studietijd heb ik niemand leren kennen, nu met mijn werk zit ik al helemaal alleen tussen de nlers
    Vroeger dacht ik er komt gewoon iemand naar je vader en dan wordt je aan elkaar voorgesteld, als het dan klinkt dan ging je trouwens. simpel as that. Nu werkt het blijkbaar niet meer zo?
    Het is best pijnlijk om anderen die veel jonger zijn het huwelijks bootje in zien te stappen, ik gun het ze van harte, het doet me pijn dat ik niet iemand kan tegenkomen die bij me past. Het doet me pijn dat ik voor mijn gevoel geen kans meer heb om mijn eigen gezin hebben.
    Ik doe dua, mijn naasten doen dua. We kunnen niet meer doen dan wachten denk ik, maar toch vraag ik het me iedere keer af wat ik mis heb gedaan of wat ik verkeerd doe dat het anderen lukt maar mij niet.

Reacties
    560
    10-07-2012

Ougti, je doet niks verkeerd. Er zijn genoeg zusters die hetzelfde meemaken. Het enige wat je kunt doen is sabr hebben en dua verrichten
    Citaat Geplaatst door Toa Bekijk reactie
    Als jij met mij het dak op zou gaan, zou je binnen no time buiten op de stoep liggen. Dood.
    Gelukkig. Ik wil geen moord op mijn geweten hebben.

MVC Lid

Reacties
    1
    11-02-2015

wat je verkeerd doet is je teveel dinge afvrage
    behaarde teen

MVC Lid

Reacties
    1.416
    24-01-2017

ten eerste moet je beginnen met eerlijk zijn

en oprecht

@KERSEN_TAART

Insta Kersen_taart

Twitter @kersen_taart

MVC Lid

Reacties
    52
    23-01-2014

Ik heb je tekst goed gelezen wel moet ik toegeven dat het lijkt alsof je imaam niet sterk genoeg is.

Je moet blijven doen wat je doet en niet alleen naar het kleinere plaatje kijken er zijn mensen jonger als jou en ouder als jou getrouwd maar hoeveel mensen zijn er echt gelukkig? Hoeveel scheiden wel niet? Hoeveel gaan wel vreemd? Hoeveel worden geslagen door hun man?

Een huwelijk is geen zekerheid voor een gelukkig leven wat wel een zekerheid is dat je de weg naar Allah toe en het hiernamaals blijft volgen en onthoud dat

Wat Allah doet, doet hij omdat het, het beste voor jou is.

Ik kan me voorstellen wat je mee maakt, het is in onze cultuur en vooral voor de vrouw een droom om te trouwen.

Maar zelfs wij mannen zoals ik, maken soms het bepaalde mee.

Zo wil ik ook wel het liefst zo snel mogelijk trouwen maar die keuze ligt niet in mijn hand en daar ben ik altijd wel blij en dankbaar voor.

Omdat Allah mij niet in de steek zal laten en jou ook niet.

Ik hoop dat je inshAllah snel gelukkiger wordt met wat je wilt bereiken in dit leven.

MVC Lid

Reacties
    23
    19-03-2016

Citaat Geplaatst door french-montana Bekijk reactie
    Ik heb je tekst goed gelezen wel moet ik toegeven dat het lijkt alsof je imaam niet sterk genoeg is.

Je moet blijven doen wat je doet en niet alleen naar het kleinere plaatje kijken er zijn mensen jonger als jou en ouder als jou getrouwd maar hoeveel mensen zijn er echt gelukkig? Hoeveel scheiden wel niet? Hoeveel gaan wel vreemd? Hoeveel worden geslagen door hun man?

Een huwelijk is geen zekerheid voor een gelukkig leven wat wel een zekerheid is dat je de weg naar Allah toe en het hiernamaals blijft volgen en onthoud dat

Wat Allah doet, doet hij omdat het, het beste voor jou is.

Ik kan me voorstellen wat je mee maakt, het is in onze cultuur en vooral voor de vrouw een droom om te trouwen.

Maar zelfs wij mannen zoals ik, maken soms het bepaalde mee.

Zo wil ik ook wel het liefst zo snel mogelijk trouwen maar die keuze ligt niet in mijn hand en daar ben ik altijd wel blij en dankbaar voor.

Omdat Allah mij niet in de steek zal laten en jou ook niet.

Ik hoop dat je inshAllah snel gelukkiger wordt met wat je wilt bereiken in dit leven.
    Dit is een fijn bericht, een spiegel die mij wordt voorgehouden. Ik vermoed ook dat mijn imaan een dip heeft wanneer ik mij zo voel. Als ik terugdenk aan hoe dingen zijn gegaan in mijn leven, kom ik steeds tot de conclusie dat ik ze nooit zo heb kunnen inplannen, uiteindelijk kwam het beter en behaalde ik successen die ik me niet voor mogelijk hield.
    Het probleem met mij is dat ik van nature een controlfreak ben. Dit is iets waar ik gewoon geen controle op kan hebben.
    Ik ga niet zoals iemand hierboven roept, plekken bezoeken op zoek naar een man. Nee zo werkt het niet.
    Ik realiseer me goed dat het huwelijk niet gelijk staat tot gelukkig zijn. Het is nu eenmaal ingeprogrameerd door onze Schepper dat wij in paren willen leven ipv alleen.

Shokran voor je oprechte bericht. Ameen op je dua - en voor jou deze dua terug.

MVC Lid

Reacties
    23
    19-03-2016

Citaat Geplaatst door bloemie Bekijk reactie
    Ougti, je doet niks verkeerd. Er zijn genoeg zusters die hetzelfde meemaken. Het enige wat je kunt doen is sabr hebben en dua verrichten
    Dank voor je bericht lieve zuster. Dat weet ik, ik ken ze. En juist dat zijn prachtmeiden, van binnen en van buiten. Het is gewoon niet onze tijd.
    Vergeef mijn iets wat onnozele vraag, ik heb dit gewoon even getypt om mijn hart te luchten. Ik zat weer even vol

Reacties
    560
    10-07-2012

Citaat Geplaatst door Zwartbaard Bekijk reactie
    Plekken waar mannen massaal op afkomen.

Shisha-tenten
    Clubs
    Sportverenigingen
    Prostituees
    Als jij met mij het dak op zou gaan, zou je binnen no time buiten op de stoep liggen. Dood.

Reacties
    560
    10-07-2012

Citaat Geplaatst door Hannelor Bekijk reactie
    Dank voor je bericht lieve zuster. Dat weet ik, ik ken ze. En juist dat zijn prachtmeiden, van binnen en van buiten. Het is gewoon niet onze tijd.
    Vergeef mijn iets wat onnozele vraag, ik heb dit gewoon even getypt om mijn hart te luchten. Ik zat weer even vol
    Het geeft niet joh. Kan me wel vinden in je verhaal. Het komt ook doordat je niet in contact komt met mannen. Daarom trouwen de meeste dames. Anderen moeten sabr hebben en doen met eventuele kandidaten die handvragen. Nooit wanhopen, Allaah zal je verblijden.

MVC Lid

Reacties
    210
    27-07-2011

Het is gewoon jouw tijd nog niet. Jij kan wel zeggen waarom ik niet en andere wel maar enkel God weet wat de reden daarachter is.

Het gras lijkt ook altijd groener aan de overkant. Ik denk juist dat heel veel vrouwen en ook mannen graag in jouw plaats willen zitten en willen ruilen als het kon. Hoeveel mensen ik niet heb horen zeggen van had ik geweten dat dit het huwelijk was, ik had het zeker uitgesteld. Als ik bepaalde mensen mag geloven is het huwelijk echt zwaar. Het is echt geen roze geur en maneschijn zoals je in Films ziet. Het zijn twee personen met verschillende karakters die met elkaar moeten zien (over)leven. En dat is echt niet gemakkelijk. Probeer nu je nog vrijgezel bent zo veel mogelijk te genieten van je tijd alleen en probeer vooral te werken aan jezelf. Bekijk deze periode als een periode om aan een betere versie van jezelf te werken zodat je ook een betere partner zal zijn voor later. Er zal nog een tijd komen dat je zal terugdenken aan deze periode en dat je zal denken waarom heb ik toen niet meer genoten. Dit zijn de gemakkelijkste jaren, zonder man en miserie en zonder de verantwoordelijkheid van de kinderen. Het huwelijk is iets dat altijd nog kan komen. Maar deze tijd ga je nooit van je leven terug kunnen hebben dus probeer er het beste van te maken.

al3onsoria

Reacties
    1.115
    31-10-2013

Als je echt echt wilt trouwen dan kun je ook trouwen. Voel je dan niet te goed voor iemand uit het vaderland te halen.

Als men zich te goedvoelt blijf dan oud wegrotten in je hoekje. Man als vrouw. Genoeg echte vrouwen en mannen in vaderland.
    Allahoemma yassir wa La toe3assir.

MVC Lid

Reacties
    23
    19-03-2016

Citaat Geplaatst door pezia Bekijk reactie
    Het is gewoon jouw tijd nog niet. Jij kan wel zeggen waarom ik niet en andere wel maar enkel God weet wat de reden daarachter is.

Het gras lijkt ook altijd groener aan de overkant. Ik denk juist dat heel veel vrouwen en ook mannen graag in jouw plaats willen zitten en willen ruilen als het kon. Hoeveel mensen ik niet heb horen zeggen van had ik geweten dat dit het huwelijk was, ik had het zeker uitgesteld. Als ik bepaalde mensen mag geloven is het huwelijk echt zwaar. Het is echt geen roze geur en maneschijn zoals je in Films ziet. Het zijn twee personen met verschillende karakters die met elkaar moeten zien (over)leven. En dat is echt niet gemakkelijk. Probeer nu je nog vrijgezel bent zo veel mogelijk te genieten van je tijd alleen en probeer vooral te werken aan jezelf. Bekijk deze periode als een periode om aan een betere versie van jezelf te werken zodat je ook een betere partner zal zijn voor later. Er zal nog een tijd komen dat je zal terugdenken aan deze periode en dat je zal denken waarom heb ik toen niet meer genoten. Dit zijn de gemakkelijkste jaren, zonder man en miserie en zonder de verantwoordelijkheid van de kinderen. Het huwelijk is iets dat altijd nog kan komen. Maar deze tijd ga je nooit van je leven terug kunnen hebben dus probeer er het beste van te maken.
    Dank voor je bericht. Daar ben ik mee eens en huwelijk is ook hard werken en het is ook nog de vraag of de verschillende karakters goed samen kunnen leven.. dit weet je pas wanneer je daadwerkelijk samen woont.
    Het is een diepgeworteld verlangen om ook eens te settelen. Ghair, in sha Allah komt het op de juiste tijd met de juiste persoon.

MVC Lid

Reacties
    23
    19-03-2016

Citaat Geplaatst door verdad Bekijk reactie
    Als je echt echt wilt trouwen dan kun je ook trouwen. Voel je dan niet te goed voor iemand uit het vaderland te halen.

Als men zich te goedvoelt blijf dan oud wegrotten in je hoekje. Man als vrouw. Genoeg echte vrouwen en mannen in vaderland.
    Salaam verdad, ik waak erover dat ik me niet beter zal voelen dan een ander. Dat is gevaarlijk en je weet zelf waarom...

echter is het wel goed om er bij stil te staan dat de mannen en vrouwen die in Marokko wonen hun leven daar hebben. Het is moeilijk om hier te wennen, het brengt een cultuurshock met zich mee.
    Dit zou ook betekenen dat ik de kostwinner zal moeten zijn, ik zou het liefst met het oog op kinderen minder willen werken en dat kan dan niet. Ik zal in mijn eentje hard moeten werken om de huur te kunnen betalen.
    Als man had ik misschien overwogen maar als vrouw is het niet zo verstandig.