+ Reageer
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
1 tot 15 van 19
    straightforward

Reacties
    2.065
    03-02-2015

waarom zijn tegenwoordig heel veel moslima's vrijgezel?

ik vind het jammer om te zien hoeveel vrouwen tegenwoordig naar een partner zoeken
    maar het niet kunnen vinden
    of...moet ik zeggen: niet willen vinden, al zoeken ze ernaar? ... verkeerd zoeken?...gewoonweg een verkeerd beeld hebben van een ideale echtgenoot? eisen stellen wat helemaal niet relevant is om gelukkig getrouwd te zijn?

waar gaat het mis?
    laten we daarmee eens beginnen.

wij leven tegenwoordig in een maatschappij waar moslim veelal bewust en onbewust beinvloed zijn door de omgeving waarin zij leven, wonen, studeren, werken en hun sociale contacten opbouwen, ook hun liefdes- en seksleven ontwikkelen met de tijd.

Moslims denken tegenwoordig vooral wat hun beter en succesvoller maakt in deze wereld.
    op lange termijn denken ze niet aan. Wij leven in een vluchtige maatschappij, prestatie maatschappij en vooral een materialistische maatschappij waar consumptie centraal staat, Het is tegelijkertijd een graadmeter voor de welvaart van een persoon die hij/zij bezit.

Al deze factoren maakt het doel van islamitische trouwen "nikah" troebel in de hoofden van moslims en moslima's.
    vooral wanneer er weinig tot geen islamitische kennis aanwezig is onder de moslims
    maar vooral veel seculiere kennis, de balans is dan in principe al mank.
    wat als resultaat heeft dat een islamitische handeling vertaald en gepraktiseerd wordt op een seculiere manier.
    in dit geval dus de islamitische huwelijk " de nikah"

en dat begint al met een verkeerd beeld, daarna de verkeerde eisen te stellen en daarna een huwelijk aangaan waarbij wereldse, culturele belangen centraal staat en geen religie.
    wanneer dat aan de hand is lieve mensen...dan is het al gedoemd en zal het zeer zeker verkeerd gaan.

Wanneer ik naar de eisen kijk, hier op deze rubriek
    en even dan kijk wat het gros eist op sommigen na...
    dan denk ik bij mezelf: hoe realistisch staat zij wel in haar leven en hoeveel is zij bezig met haar religie?
    is er überhaupt wel ruimte voor zelfkritiek? dat ze alleen maar zit te eisen en eisen maar wat heeft ze zelf in het leven behaald en wat heeft zij te bieden aan een man in vergelijking met wat ze eist?

dus al dat eisen van de dames en heren is foute boel
    dat kan nooit goed zijn
    wat is dan wel goed?

naar de inhoud kijken is in de islam veel en veel belangrijker dan de uiterlijke vertoon en pracht
    Profeet vzmh heeft de dames en heren aangeraden om te trouwen die goed is in haar/zijn religie
    maar vrouwen vooral met een man die betrouwbaar is in zijn karakter, gedrag en goed is in zijn religie.
    wanneer een vrouw naar andere dingen begint te kijken zal er Fitna heersen
    en welke fitna bedoelt de profeet vzmh hiermee? dat is de fitna van ongetrouwd blijven en ondertussen zina plegen
    waar heel veel moslimmannen en vrouwen zicht stiekem aan schuldig maken.
    iedereen houdt het natuurlijk voor zich en zwijgt erover....moeten ze vooral doen...
    maar ga dan wel op den duur een duurzaam huwelijk aan d.m.v. de adviezen van je geliefde profeet vzmh

ook de mannen zijn hieraan schuldig
    i.p.v. naar de karakter en haar iemaan te kijken wordt er gekeken hoe succesvol of hoe mooi en lekker zij wel niet is?
    dat is de verkeerde reden om te trouwen
    en natuurlijk speelt uiterlijk een rol en seks in een huwelijk een rol
    maar het mag nooit de boventoon voeren

wanneer een man en vrouw rust bij elkaar kunnen vinden
    van elkaar houden
    moslims zijn, ongeacht afkomst
    goed in hun religie, betrouwbaar en oprecht zijn
    al hebben zij qua materie weinig en zijn ze qua status niet hoog aangeschreven in de maatschappij
    dan moet nikah geen probleem zijn

tegenwoordig verlangt men naar een mooi huwelijk
    maar bewandelen vaak de verkeerde weg

Moge Allah ons leiden
    Allahumma Ameen!
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

waarom zijn heel veel vrouwen tegenwoordig vrijgezel? ondanks ze willen trouwen?
    Topic:
    http://forums.marokko.nl/showthread....#post132649312

MVC Lid

Reacties
    24
    17-04-2017

....had je een hamer in je hand? Je slaat de spijker op z'n kop!

Ameen! Ameen! Ameen!

MVC Lid

Reacties
    50
    23-01-2014

Nooit geweten dat je deze kennis tot je beschikking had.

Sorry voor me vooroordeel ik ken je niet goed, maar een hele wijze tekst is dit.

Respect, je had het niet beter kunnen verwoorden.

Amien!

straightforward

Reacties
    2.065
    03-02-2015

ik heb deze tekst geschreven omdat ik het jammer vind dat de dames wel graag een goed huwelijk willen hebben
    maar totaal de realiteit uit ogen zien

ik hoop dat de dames d.m.v. deze tekst een beetje gaan nadenken
    insha-Allah

waarom zijn heel veel vrouwen tegenwoordig vrijgezel? ondanks ze willen trouwen?
    Topic:

MVC Lid

Reacties
    39
    11-02-2017

Dames weten niet eens wat ze willen, vandaag zegt ze ja en 3 weken later heeft ze spijt .. laat lekker hun biologische klok tikken, wij mannen trouwen sowieso of je nou 18 bent of 59, er is altijd een vrouw die ja zegt .. er is een Surah in de Quran alleen over vrouwen ( dan weet je genoeg )
    Don't see it as a curse for have being given an enemy life, it could be blessing too ... A wise man get's more from his enemies than a fool from his friends.

MVC Lid

Reacties
    15
    12-07-2017

Ik weet ook niet wat er mis is, maar zelf een normale man met een goed karakter en een man die zijn verantwoordelijkheid wilt nemen (voor mij zijn dat basiseisen) dat is al lastig te vinden. Wie spreekt hier over status, uiterlijk o.i.d. Ik zie juist dat mensen trouwen uit wanhoop met de eerste de beste, ik weet niet of dat de bedoeling is.

MVC Lid

Reacties
    15
    12-07-2017

Citaat Geplaatst door Abdelkader1989 Bekijk reactie
    Dames weten niet eens wat ze willen, vandaag zegt ze ja en 3 weken later heeft ze spijt .. laat lekker hun biologische klok tikken, wij mannen trouwen sowieso of je nou 18 bent of 59, er is altijd een vrouw die ja zegt .. er is een Surah in de Quran alleen over vrouwen ( dan weet je genoeg )
    Een beetje voorbarig jongeman. Een vrouw met achlaaq, normen en waarden en zelfrespect trouwt niet met de eerste de beste man. Wil je zo´n vrouw, dan zul je ook echt moeten tonen dat je ook deze normen en waarden bezit als man. Als ik om mij heen kijk, zie ik alles behalve mannen die deze eigenschappen bezitten. Je kunt niet alles op vrouwen afschuiven. Ik wacht liever een paar jaar en dat ik dan trouw met een man die een goede vader zal zijn en goed zal zijn voor het gezin, dan met de eerste de beste man omdat ik bang bent dat mijn eierstokken het straks begeven. Deze instelling doet niets goed aan het vertrouwen dat we in Allah dienen te hebben. Allah geef nageslacht aan wie hij wil, of je nou 20 of 50 ben. Niets is gegarandeerd. Ik vind jouw reactie erg hoogmoedig en vernederend naar vrouwen toe en staak haaks t.o.v. wat ons geloof ons voorschrijft.

straightforward

Reacties
    2.065
    03-02-2015

Citaat Geplaatst door MadameAmelle Bekijk reactie
    Ik weet ook niet wat er mis is, maar zelf een normale man met een goed karakter en een man die zijn verantwoordelijkheid wilt nemen (voor mij zijn dat basiseisen) dat is al lastig te vinden. Wie spreekt hier over status, uiterlijk o.i.d. Ik zie juist dat mensen trouwen uit wanhoop met de eerste de beste, ik weet niet of dat de bedoeling is.
    dat is niet de bedoeling
    maar wanhoop is iets waaruit gehandeld wordt wanneer alle opties van tafel zijn.
    en logisch ook....kansen in je leven moet je pakken...wanneer je die niet pakt dan is het te laat..
    terugkomen doen ze ook niet meer....en dan slaat de wanhoop genadeloos toe

Moge Allah ons leiden

Topic:

straightforward

Reacties
    2.065
    03-02-2015

Citaat Geplaatst door Abdelkader1989 Bekijk reactie
    hoe komt het dan dat er dan zoveel alsnog trouwen?

dan doet er even niet toe dat ze na paar maanden/jaren scheiden

Topic:

MVC Lid

Reacties
    15
    12-07-2017

Citaat Geplaatst door opzoekers1234 Bekijk reactie
    dat is niet de bedoeling
    maar wanhoop is iets waaruit gehandeld wordt wanneer alle opties van tafel zijn.
    en logisch ook....kansen in je leven moet je pakken...wanneer je die niet pakt dan is het te laat..
    terugkomen doen ze ook niet meer....en dan slaat de wanhoop genadeloos toe

Moge Allah ons leiden
    Wat ik wil zeggen is dat ik jouw mening niet deel, omdat ik juist het tegenovergestelde zie. Ik zie juist dat mensen massaal huwen en dat veel vrouwen bijna geen ´eisenpakket´ hebben zoals jij in je verhaal aangaf. Ik denk dat het juist voor praktiserende zusters moeilijk is om een praktiserende broeder te vinden, omdat praktiserende broeders nou eenmaal in de minderheid zijn. Jouw visie op het selecteren van een huwelijkskandidaat deel ik met jou, maar ik zie juist dat zowel mannen als vrouwen juist niet selecteren op ´geloof´ en dat die mensen massaal huwen en aan het ´daten´ of ´scharrelen´ zijn en uiteindelijk het huwelijksbootje instappen.

MVC Lid

Reacties
    467
    23-02-2015

hoezo is het moeilijk praktiserende broeders te vinden en wat houd praktiseren werkelijk in?

MVC Lid

Reacties
    15
    12-07-2017

Citaat Geplaatst door Hartevolleman Bekijk reactie
    hoezo is het moeilijk praktiserende broeders te vinden en wat houd praktiseren werkelijk in?
    Voor mij houdt dat in: een broeder die zich bewust is van zijn rol als mens/moslim in dit leven en zijn leven inricht aan de hand van de regels die Allah ons heeft voorgelegd, wat te zien is in zijn voorkomen, handelen, omgang met andere mensen.

MVC Lid

Reacties
    50
    23-01-2014

Voor mij houdt dat in: een broeder die zich bewust is van zijn rol als mens/moslim in dit leven en zijn leven inricht aan de hand van de regels die Allah ons heeft voorgelegd, wat te zien is in zijn voorkomen, handelen, omgang met andere mensen.
    Je plaats wijze punten en teksten en ik ben het volledig met je eens.

De reden dat veel huwelijken mislukken naar mijn mening komt door het feit dat geloof niet op 1 staat en daar gaat het fout.

MVC Lid

Reacties
    140
    17-05-2014

Je zegt t zelf : Wanneer ik naar de eisen kijk, hier op deze rubriek
    en even dan kijk wat het gros eist op sommigen na...
    dan denk ik bij mezelf: hoe realistisch staat zij wel in haar leven en hoeveel is zij bezig met haar religie?*

Dat zijn gewoon zeer jaloerse dames, hun vriendin of nicht hebben een leuke man en kunnen dat niet hebben .
    En komen hier schreeuwen dat ze lange, brede, sterke rijke knappe professor willen huwen . Zelf kunnen ze niet eens een eitje bakken en hebben nooit een was gedraaid .

Zijn genoeg goede dames alleen de gekste vallen op .

straightforward

Reacties
    2.065
    03-02-2015

Wat ik wil zeggen is dat ik jouw mening niet deel, omdat ik juist het tegenovergestelde zie. Ik zie juist dat mensen massaal huwen en dat veel vrouwen bijna geen ´eisenpakket´ hebben zoals jij in je verhaal aangaf. Ik denk dat het juist voor praktiserende zusters moeilijk is om een praktiserende broeder te vinden, omdat praktiserende broeders nou eenmaal in de minderheid zijn. Jouw visie op het selecteren van een huwelijkskandidaat deel ik met jou, maar ik zie juist dat zowel mannen als vrouwen juist niet selecteren op ´geloof´ en dat die mensen massaal huwen en aan het ´daten´ of ´scharrelen´ zijn en uiteindelijk het huwelijksbootje instappen.
    eisenpakket heeft elke vrouw wel
    dat ze massaal huwen heeft mss een andere reden
    want er wordt volop getrouwd en gescheiden

Topic: