1. #121
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Wikipedia is je bron?? Hahaha lachwekkend figuurtje je moest eens weten hoevaak ik daar onzin type lol
    Nou die feiten die ik aanhaalde ontkent isis niet, nog westerse media nog iemand anders met enig verstand. Als jij denkt dat isis 3 jaar geleden is ontstaan omdat iemand een geheime plan had om de islam zwart te maken, dan mag je verder leven in je fantasie.
    Wil jij ook de Marokkaanse koning steunen? Bekijk dit even!
    https://youtu.be/_rB4HkSYodY

  2. #122
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    De mens neigt van nature naar het slechte. Het slechte pad is namelijk de weg met de minste weerstand. Om het beste voor de mensheid voor te hebben, moet je een strijd aan gaan. Weinig die dat ook echt willen. Daarom; kijk niet naar anderen maar kijk naar jezelf.
    Dit is ook werkelijk zo en dit zijn de meest verstandige woorden die iemand tegen zichzelf kan zeggen. Het is jammer te zien dat weinigen zo sterk zijn om niet mee te gaan in het bevechten van elkaar om maar gelijk te halen.

    Mensen overtuig je niet door geforceerd percepties neer te leggen maar om aan te sporen te zoeken naar verbeteringen in henzelf en van daaruit de buitenkring.

    Uiteindelijk gaat het erom dat je niet meer chaos wilt brengen in deze wereld en dat ook weigert te steunen in welke vorm dan ook.

  3. #123
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door LadyLuck10 Bekijk reactie
    Waarom worden leden beschermd die schade toebrengen op het forum of door misleiding of oplichting als bovenstaande waar is?

    Ik begrijp het gewoon echt niet. Deze site volgt zn eigen gedragscodes niet eens op. Dat is nog kwalijker omdat zij aan het besturingssysteem zitten.

    Heel vreemd dit allemaal, dus gewoon leden vrij baan geven die duidelijk ingaan tegen gedragscodes of gezond moraal?

    Lijkt net het onderwerp waar we het over hebben.
    Waar is toch het karakter moraal en humanitair gevoel gebleven?
    dit heeft te maken met de geheime dienst....dit soort figuren hebben ze nodig om andere weer te ontmaskeren en sympathisanten weer in kaart te brengen,

  4. #124
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    dit heeft te maken met de geheime dienst....dit soort figuren hebben ze nodig om andere weer te ontmaskeren en sympathisanten weer in kaart te brengen,
    Dan zijn we toch niet handig of verstandig dat we daaraan meedoen? Dat onnodig bevechten van elkaar en elkaar in de val lokken?

    Denk dat we even allemaal een adempauze moeten nemen en bedenken waar dit nu allemaal echt over gaat en waarom we zulke nutteloze discussies of twistgesprekken met elkaar aan het voeren zijn.

    Iedereen heeft een bepaalde perceptie op zaken op basis van de informatie die je tot je beschikking hebt of kunt krijgen maar is het nou werkelijk de bedoeling dat we in onze gelijkheidscoconnetjes door blijven strijden?

    Soms moet je boven dingen durven staan om het nog grotere plaatje te willen zien en dat betekent dat je even je ego opzij moet zetten en moet stoppen waar je mee bezig bent.

    We moeten elkaar steunen ook al wijken percepties af. Het meest kwalijke is de gelederen niet te sluiten zodat er links rechts voor en achter verzwakkingen ontstaan.

    Praten is okee, maar wanneer het de vorm van bevechten wordt zonder dat er aanwijsbaar onrecht is gepleegd door betreffend persoon dan ben je niet zo veel beter als degene die je tracht te veoordelen

    En het is lastig om je te blijven concentreren op het hoogste doel en tegen jezelf en je ego in te gaan maar daar zit de winst in dezen en niet wat we hier aan het doen zijn ten nadele van onszelve en ten voordele van hen die graag de ondergang besmoedigd zien door onderling getwist.

  5. #125
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Ik weet niet waarom de topic schadelijk zou zijn. Het gaat om een zaak van islamitische fiqh. Wanneer je on topic zou blijven hoef je in feite niet eens diverse groepen erbij te betrekken.

    En als je dit soort onderwerpen wilt vermijden, of als je alleen hetgeen van de islam wilt toestaan om verkondigd te worden wat maatschappelijk geaccepteerd is dan zou ik me afvragen wat er van de islam overblijft na 2 generaties.
    Wil jij ook de Marokkaanse koning steunen? Bekijk dit even!
    https://youtu.be/_rB4HkSYodY

  6. #126
    Qatadah

    Reacties
    3.704
    21-10-2011

    Het belangrijkste wat ik wil verduidelijken voor de mensen is. Dat je door de bril van Islaam naar dingen moet kijken. Niet door de bril van je overheid, of overheidsgeleerden.

    Deze fout maakt ISIS zelf ook, zoals iemand al zei voor ISIS zijn er geen andere moslim landen.
    Deze zelfde fout maakt Saudie, of andere landen ook. een land dat tegen onze aqeedah/manhaj is bestaat niet, zijn khawarij.

    Ik meen het serieus, ik ontken de fouten niet die ISIS gemaakt heeft. Maar onze weegschaal word altijd gemeten met TAWHEED.
    Ik had het al eerder herhaald, hoe kan het dat er zo veel mensen, zo veel geleerden, zo veel van alles. ALLEMAAL springen om ISIS khawarij te noemen.
    Maar NIEMAND spreekt tegen de KUFR van hun eigen staten. Dit terwijl ISIS GEEN kufr heeft.

    ISIS heeft broeders vermoord? Keer terug zit aan te voeten van geleerden en ga eens de geschiedenis van de Islaam lezen. Er zijn vaak moslims gedood, hoe werd hier mee omgegaan?
    Als je nog dieper er op in gaat ISIS hun takfeer en moorden halen zij uit de ahkaam van qur' aan wa sunnaah LAKIEN de fout waar zij maken in op de tanziel van deze Ahkaam.
    Ga dieper onderzoeken doen, ga diep op vragen in bij geleerden je zult het ontraadselen.
    verder jullie moeten goed begrijpen dat de daden van ISIS leden niet direct aan ISIS gebonden is, de takfier die ISIS leden doen niet direct gebonden is aan ISIS.
    ISIS hun Aqeedah is bekend, ze hebben boeken erover onderzoek het eens! ISIS heeft zelfs vaker meerdere mensen die tussen hen zijn als Takfiries opgepakt en veroordeeld. ( Zij hadden meer ghulu dan ISIS zelf.. )

    Mijn punt is wat ik zo vreemd vind.
    En ik heb had dan SPECIFIEK over de mensen op m.nl. En dan wil ik graag antwoord:

    Wanneer er over de leider van jullie word gepraat word er ALLES uit de kast gehaald ter verdediging, worden lange naseehas, lange stukken tekst uit de kast gehaald, dat het allemaal niet mag, dat je stil moet zijn tegen een moslimleider, dat je niet in opstand mag komen, dat je sabr moet hebben, dat wij niet kunne oordelen op zijn kufr daden, en zo voort. en mijn punt is hier je kan hoog en laag springen maar Badgdadi is een MOSLIM LEIDER. khariji of niet! Wat ik van julllie teksten heb geleerd is dat je er SABR mee moet hebben en GEEN fitna moet maken.

    En andere broeders halen allemaal de oudste boeken uit de kasten en vinden allemaal de oudste en minst gehoorde meningen uit de kasten ma sha Allaah. en word gekeken naar alle soorten geleerden en boeken. Maar als het op ISIS aan komt dan word dat niet gedaan? Als er over hen word gepraat nee , nee ,nee..

    Ik hoop dat jullie mijn punt snappen. Wij als moslims horen rechtvaardig te zijn en wij horen onze weegschaal juist te hebben. En wij horen alle slechte daden afstand van te nemen, en goede daden van te houden. En als iemand een slechte daad verricht dan haten wij deze persoon niet, maar haten wij zijn daad.

    En ik getuig hier en waar ik ook ben dat ik BARI ben van ISIS hun ghulu in tafkier, en dat ik bari ben van moslim bloed dat gevallen is, en ik zal op de dag des oordeels mijn klacht hier voor doen. Zo het zelfde zal ik doen met IEDEREEN die moslim bloed laat vallen!






    .اللهم اضرب الظالمين بالظالمين وأخرجنا من بين أيديهم سالمين


  7. #127
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door LadyLuck10 Bekijk reactie
    Dan zijn we toch niet handig of verstandig dat we daaraan meedoen? Dat onnodig bevechten van elkaar en elkaar in de val lokken?

    Denk dat we even allemaal een adempauze moeten nemen en bedenken waar dit nu allemaal echt over gaat en waarom we zulke nutteloze discussies of twistgesprekken met elkaar aan het voeren zijn.

    Iedereen heeft een bepaalde perceptie op zaken op basis van de informatie die je tot je beschikking hebt of kunt krijgen maar is het nou werkelijk de bedoeling dat we in onze gelijkheidscoconnetjes door blijven strijden?

    Soms moet je boven dingen durven staan om het nog grotere plaatje te willen zien en dat betekent dat je even je ego opzij moet zetten en moet stoppen waar je mee bezig bent.

    We moeten elkaar steunen ook al wijken percepties af. Het meest kwalijke is de gelederen niet te sluiten zodat er links rechts voor en achter verzwakkingen ontstaan.

    Praten is okee, maar wanneer het de vorm van bevechten wordt zonder dat er aanwijsbaar onrecht is gepleegd door betreffend persoon dan ben je niet zo veel beter als degene die je tracht te veoordelen

    En het is lastig om je te blijven concentreren op het hoogste doel en tegen jezelf en je ego in te gaan maar daar zit de winst in dezen en niet wat we hier aan het doen zijn ten nadele van onszelve en ten voordele van hen die graag de ondergang besmoedigd zien door onderling getwist.
    elkaar steunen! .,,,,Deze bloeddorstige sisi moordenaars moeten wij MOSLIMS uit roeien en bevechten.....zij moorden moslims uit alsof het niets is,,,,,,deze mensen zijn door en door slecht....hoe slecht kunje zijn wanneer je moslims burgers gijzeld en als menselijke schild gaat gebruiken,,,,,,,is dit de VEILLIGHEID die ze claimen te willen geven in hun kalifaat can stront

  8. #128
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Ik bedoel: wij elkaar steunen, niet een concept als ISIS of een land met dubieuze doelen.

    Wij mensen met geloof tegen onrecht in het algemeen hoe groot of klein het onrecht is of het nu een land of verzetsgroep is zonder blind te geraken om een partij te willen kiezen maar onpartijdig en neutraal te blijven zoals bevolen is vanuit het geloof en niet vanuit de media of eigen inclinatie.

  9. #129
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Maar ik stap uit deze topic want ik merk dat mensen alsnog graag inhaken op een kapstok die hun eigen perceptie bevestigd om eindeloos door te kunnen twisten.

    Ik ben bovenal tegen verdeeldheid en extra chaos en voor neutraliteit mbt welk onrecht dan ook.

    Volgens mij zijn dat ook vrij heldere en universele uitgangspunten in het leven van een gelovige.

  10. #130
    Verbannen

    Reacties
    869
    23-07-2016

    Waar doet gij lesse volge?

  11. #131
    Verbannen

    Reacties
    869
    23-07-2016

    Broeder heb gehoord dat gij niet geschikt bent voor dawa loooolll

  12. #132
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    elkaar steunen! .,,,,Deze bloeddorstige sisi moordenaars moeten wij MOSLIMS uit roeien en bevechten.....zij moorden moslims uit alsof het niets is,,,,,,deze mensen zijn door en door slecht....hoe slecht kunje zijn wanneer je moslims burgers gijzeld en als menselijke schild gaat gebruiken,,,,,,,is dit de VEILLIGHEID die ze claimen te willen geven in hun kalifaat can stront
    Het geweld in irak? Was dat er eerder of was dawlah er eerder? En de soenieten in irak? Hadden die het beter onder de door het westen gesteunde shia regime of onder isis? Als jij isis uit irak wilt hebben, prima! Wat is hetgeen je de burgers aanbied in de plaats van isis?

    Kijk mijn punt is als je een betere oplossing hebt voor ahle sunna voor irak dan kan ik begrijpen dat je ten strijde wilt trekken om er iets beters voor in de plaats te krijgen. Maar hetgeen de overheidsgeleerden aanbieden aan ahle soennah van irak is geen oplosssing. Je kan niet verwachten dat ze zich aan de shia over moeten geven en moeten wachten tot het hun beurt is om onthoofd te worden door de shia koppesnellers die daarmee het paradijs denken te betreden, en dat gebeurde dagelijks met honderden burgers van ahle sunnah in irak voor dawla daar grote gebieden onder controle kreeg en dat is wat er nu weer gebeurt nu dawla verdreven word uit veel gebieden.

    En nog maals, dit schijnen de meeste lezers maar niet te willen begrijpen omdat zij hun religie hebben aangepast aan de wensen van de maatschappij waarin zij leven, dus zal ik dit nog vaker moeten herhalen!

    ISIS is niet de oorzaak van het geweld in die regio, maar de oprichting van IS is een gevolg van de van het geweld wat de soeniten werd aangedaan. IS werd opgericht in 2006 in een periode waarin dagelijks honderden onschuldige en weerloze burgers werden onthoofd.
    Wil jij ook de Marokkaanse koning steunen? Bekijk dit even!
    https://youtu.be/_rB4HkSYodY

  13. #133
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Kijk : https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste-videos-nieuws/iraaks-leger-martelt-vermeende-is-strijders-dit-zijn-oorlogsmisdaden

  14. #134
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Kijk : https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste-videos-nieuws/iraaks-leger-martelt-vermeende-is-strijders-dit-zijn-oorlogsmisdaden
    Voor isis werden honderden sunnie burgers dagelijks onthoofd door extreme shia millities die daarmee het paradijs wilden verkrijgen en dat gaat nu ook gebeuren. Gezien de politieke belangen kneep de wereld een oogje dicht en zullen ze het nu ook doen. Ik vind het prima dat je ten strijde wilt trekken tegen isis, maar wees ook man genoeg om hen een oplossing te bieden die beter is dan isis, en desnoods door je moed te laten zien en te strijden! Maar niet moeddig doen omdat de kuffar je toejuichen als isis aanvalt en vervolgens laf terug trekt als de shia de soenna in irak gaan beginnen uit te roeien. Dat heeft niets met jihad en moed te maken, maar pure hypocrisie! Puurder kan je het niet krijgen!

    Je zal zien, dit soort mensen zullen nooit enige strijd of inzet tonen om de situatie van hun broeders te verbeteren. Het enige wat ze kunnen is schreeuwen op de manier dat het de kuffar het meest bevalt.
    Wil jij ook de Marokkaanse koning steunen? Bekijk dit even!
    https://youtu.be/_rB4HkSYodY

  15. #135
    MVC Lid

    Reacties
    1.113
    25-09-2014

    Shia aan het werk tegen ahle sunnah

    Wil jij ook de Marokkaanse koning steunen? Bekijk dit even!
    https://youtu.be/_rB4HkSYodY