1. #181
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    Als je iemand lastert is het wel belangrijk.
    Ik zie hem vaak nawaqid al Islam benoemen van ibn AlWahhab wat betreft takfir op mensen die weigeren takfir te doen op tawaghit.
    Dus ibn taymiyyah en ibn alwahhab doen ook kettibgtakfir in jouw ogen ofwat?

    Dat zijn de murjia die geen takfir doen op mushrikin, die heb je hier heel veel.

  2. #182
    MVC Lid

    Reacties
    100
    19-02-2015

    Moge Allah mij beschermen tegen lasteren amin en indien ik dat doe verwacht ik dat jullie mij daar op wijzen. Je mag waarschuwen. Ik zal kijken of ik nog iets terug kan vinden waar het word duidelijk gemaakt. Ik weet niet of je abu waleed kent, ze hebben afstand genomen van hem om dit kwestie maar khayr
    ام حفصه
    Ummi Hafsah

    Sabran ya nafsi

    Getrouwd.

  3. #183
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    Wel opvallend dat kurdi en umm-suhaila tegelijk reageren terwijl de topic hele dag stil was.

    Leuk voor je, wat een verassing.

  4. #184
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Kurdi Bekijk reactie
    Moge Allah mij beschermen tegen lasteren amin en indien ik dat doe verwacht ik dat jullie mij daar op wijzen. Je mag waarschuwen. Ik zal kijken of ik nog iets terug kan vinden waar het word duidelijk gemaakt. Ik weet niet of je abu waleed kent, ze hebben afstand genomen van hem om dit kwestie maar khayr

    Abu Waleed is ook geen geleerde zuster.

  5. #185
    MVC Lid

    Reacties
    100
    19-02-2015

    Nee oekht ik weet dat abu waleed geen geleerde is geen van hun maar omdat ze bij het begin samen waren khayr in sja Allah
    ام حفصه
    Ummi Hafsah

    Sabran ya nafsi

    Getrouwd.

  6. #186
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Kurdi Bekijk reactie
    Nee oekht ik weet dat abu waleed geen geleerde is geen van hun maar omdat ze bij het begin samen waren khayr in sja Allah
    Chair in shaa Allah.

  7. #187
    MVC Lid

    Reacties
    100
    19-02-2015

    En mijn man had abu haleema gecontacteerd tijd geleden hij had het hem gevraagd. Indien je naar zn filmpjes kijkt, let alleen op wanneer hij over takfir zaken praat en zoek het beter zelf daarna op of vraag het na.
    ام حفصه
    Ummi Hafsah

    Sabran ya nafsi

    Getrouwd.

  8. #188
    MVC Lid

    Reacties
    100
    19-02-2015

    Daar zijn filmpjes over dat ze het niet met elkaar eens zijn.
    ام حفصه
    Ummi Hafsah

    Sabran ya nafsi

    Getrouwd.

  9. #189
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Kurdi Bekijk reactie
    En mijn man had abu haleema gecontacteerd tijd geleden hij had het hem gevraagd. Indien je naar zn filmpjes kijkt, let alleen op wanneer hij over takfir zaken praat en zoek het beter zelf daarna op of vraag het na.

    Zuster, je kunt beter wegblijven van die kleine kinderen en degenen die hen volgen. Als je goed nadenkt dan zie je dat ze hun begeerte volgen en praten met emoties. Blijf uit de buurt van zulke mensen die jou stres bezorgen en verdeeldheid zaaien onder de gelovigen. Het zijn gewoon sekteleden.

  10. #190
    MVC Lid

    Reacties
    100
    19-02-2015

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Zuster, je kunt beter wegblijven van die kleine kinderen en degenen die hen volgen. Als je goed nadenkt dan zie je dat ze hun begeerte volgen en praten met emoties. Blijf uit de buurt van zulke mensen die jou stres bezorgen en verdeeldheid zaaien onder de gelovigen. Het zijn gewoon sekteleden.
    BarakAllahufeeki oekhti voor je naseeha moge Allah je belonen voor je bezorgheid amin. Ik kijk niet meernaar hun, ik heb het een beetje bij het begin gedaan daarna ben ik er mee gestopt. En heb ik me op belangerijke zaken gefocust wa lillahi hamd. Moge Allah ons leiden ameen.
    ام حفصه
    Ummi Hafsah

    Sabran ya nafsi

    Getrouwd.

  11. #191
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Kurdi Bekijk reactie
    BarakAllahufeeki oekhti voor je naseeha moge Allah je belonen voor je bezorgheid amin. Ik kijk niet meernaar hun, ik heb het een beetje bij het begin gedaan daarna ben ik er mee gestopt. En heb ik me op belangerijke zaken gefocust wa lillahi hamd. Moge Allah ons leiden ameen.

    Wa feeki baarak Allah, we hebben genoeg alhamdulilah aan de Koran en de Sunnah, daar hebben we geen kleine kinderen voor nodig die ons willen gebruiken en middels harame wegen (flirten) zusters verleiden en lokken naar hun afgedwaalde sekten. Het moet toch wel duidelijk zijn voor een persoon met inzicht dat het de weg van de saytaan is waar ze naar uitnodigen. Want Ahlus sunnah doen dawa volgens kennis gepaard met godsvrees, geen geflirt en andere zondes.

  12. #192
    MVC Lid

    Reacties
    100
    19-02-2015

    Na3am. Ik neem je naseeha serieus in sja Allah en in sja Allah zal ik hier niet meer actief zijn.
    ام حفصه
    Ummi Hafsah

    Sabran ya nafsi

    Getrouwd.

  13. #193
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Kurdi Bekijk reactie
    Na3am. Ik neem je naseeha serieus in sja Allah en in sja Allah zal ik hier niet meer actief zijn.
    Er zijn hier genoeg mannen die graag vreemdgaan met getrouwde vrouwen. En misschien vindt je iets bij een andere man wat je bij je eigen man niet hebt gevonden en zal jouw hart aan een ander hechten, dus als je jouw huwelijk wilt redden kun je hier beter niet meer komen.

    Moge Allah jou beschermen, en ook ik vind jou een lieve zuster.

  14. #194
    bij de les blijven

    Reacties
    257
    14-07-2017

    Citaat Geplaatst door m16 Bekijk reactie
    وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلَّهِ ۚ فَإِنِ انتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ بِمَا يَعْمَلُونَ بَصِيرٌ (39)
    Deze aya heeft niks te maken met ons onderwerp. Aya verteld niet dat er dwang is. Aya gaat over jihad. Kom met wat beters broeder.
    Vooralsnog ben ik ervan overtuigd dat er geen dwang is in de Islam. En deze aya toont gedeeltelijk mijn gelijk.

  15. #195
    bij de les blijven

    Reacties
    257
    14-07-2017

    Safi is goed bro.
    Ik stop met dit discussie
    Thala

    Check hoekje