1. #76
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017


  2. #77
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017


  3. #78
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017


  4. #79
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Imām ʿAbd Allah b. ʿAbdur-Raḥmān b. Ṣāliḥ al-Bassām:

    Op gezag van ʿAbd Allah b. ʿAbbās (رضي الله تعالى عنهما) die zei: De Profeet (صلى الله عليه و سلم) kwam langs twee graven en zei:

    "Voorwaar, zij worden bestraft en zij worden niet bestraft omwille van iets groots. Wat betreft één van hen, hij beschermde zichzelf niet tegen urine en wat betreft de ander, hij lasterde."

    Vervolgens greep (de Profeet (صلى الله عليه و سلم)) een verse palmtak en brak deze in tweeën en plaatste er op iedere graf één.

    Zij (de metgezellen) vroegen: "O, boodschapper van Allah, waarom heeft u dit gedaan?"

    Hij (صلى الله عليه و سلم) zei: "Wellicht verlicht dit hun bestraffing zolang zij (de palmtakken) niet opdrogen."

    Abū Masʿūd zei hierover: "En de plek waar er werd geplant was tegenover het hoofd." Dit is overlevert met een authentieke ketting.

    Algemene betekenis:

    De Profeet (صلى الله عليه و سلم) en zijn metgezellen kwamen langs twee graven. Vervolgens openbaarde Allah (سبحانه و تعالى) de situatie van deze twee personen in het graf aan hemصلى) الله عليه و سلم) ) en zag hij wie van hen bestraft werd. Vervolgens berichtte hij (صلى الله عليه و سلم) zijn metgezellen hier over in om zijn gemeenschap te waarschuwen. Want deze twee personen die in het graf lagen, één ieder van hen werd bestraft vanwege een lichte zonde.

    Eén van hen die bestraft werd, beschermde zichzelf niet tijdens het urineren waardoor er urine op zijn lichaam en kleding kwam. En de andere was een (menselijke) duivel die tussen de mensen heen en weer ging met lasterpraatjes (an-namīma) wat vijandschap en haat veroorzaakte tussen de mensen. In het bijzonder als het om familie en vrienden gaat. Hij gaat naar een persoon en vertelt hem wat de ander gezegd heeft, vervolgens gaat hij naar de andere en vertelt hem wat de eerste gezegd heeft. Dus veroorzaakt hij ruzie tussen hen.

    En de Islaam is met liefde en vriendelijkheid tussen de mensen gekomen en met het wegnemen van onenigheden en ruzies.

    Maar de nobele en barmhartige (i.e. de Profeet) kreeg medelijden en barmhartigheid jegens hen. Dus nam hij een verse palmtak en brak deze in tweeën en plaatste er één op elk graf. Vervolgens vroegen de metgezellen de Profeet (صلى الله عليه و سلم) over deze vreemde handeling. Hij (صلى الله عليه و سلم) zei: "Wellicht dat Allah hun bestraffing verlicht."

    Het geschil wat is opgetreden tussen de geleerden:

    De geleerden zijn in geschil geraakt over het plaatsen van een palmtak op een graf. Sommigen zeiden dat het aanbevolen is om een palmtak op een graf te plaatsen want zij hebben deze handeling van de Profeet tot een algemene Islamitische wetgeving genomen. En hun beweegreden hiervoor is bekend. En dat is dat deze palmtak zolang zij vers blijft de tasbīḥ [1] blijft verrichten bij de persoon in het graf en hopelijk dat hem deze tasbīḥ bereikt waardoor zijn graf verlicht wordt.

    Sommige geleerden zeggen dat dit niet toegestaan is omdat de Islamitische wetgeving aanbidding is wat een bewijs vergt en er is niets in de Islamitische wetgeving die dit bevestigt. Wat betreft dit voorval dan is dit een specifieke zaak waarvan de wijsheid verborgen is. En daarom heeft de Profeet (صلى الله عليه و سلم) dit met niemand anders gedaan behalve deze twee personen in het graf. En zo ook heeft niemand van de metgezellen dit verricht. Behalve wat is overlevert op gezag van Burayda b. al-Ḥusayn dat hij opdroeg om twee palmtakken op zijn graf te plaatsen na zijn dood.

    Wat betreft de tasbieh, dan is dit niet alleen specifiek voor iets dat vers is maar ook voor wat opgedroogd is. Allah (تعالى) zegt:

    "Er is niets of het roept Zijn Glorie uit." [al-Israa (17): 44]

    Welke punten kunnen we ontleden uit de overlevering:
    De bevestiging dat de bestraffing in het graf plaatsvindt zoals dit bekend is vanuit de vele berichten hierover. En dit is de madhab van de meerderheid van de umma (gemeenschap).
    Jezelf niet beschermen van onreinheden is een oorzaak voor deze bestraffing. Dus het is verplicht om je hiertegen te beschermen. En de overlevering wijst erop dat er voor urine een specificatie is met betrekking tot de bestraffing in het graf. En dit wordt bevestigd door hetgeen al-Ḥākim en Ibn Khuzayma hebben overgeleverd: "De meeste bestraffingen die plaatsvinden in het graf zijn omwille van urine." En Ibn Hadjr zei over deze overlevering: "De ketting (van overleveraars) is authentiek."
    Het verbod op het lasteren over mensen en het verspreiden van laster onder de mensen en dat het een oorzaak is voor de bestraffing van het graf.
    De barmhartigheid van de Profeet (صلى الله عليه و سلم) met zijn metgezellen en zijn toewijding om het slechte van hen weg te houden.
    Het zwijgen over zonden en tekortkomingen. Want de Profeet (صلى الله عليه و سلم) heeft de namen van de twee personen in het graf niet genoemd en wellicht heeft hij dit ook zo bedoelt.
    Zij werden niet bestraft omwille van iets groots. Want het laten van lasteren en jezelf beschermen tegen urine valt niet onder de zaken die moeilijk en zwaar zijn. Maar hun bestraffing werd vergroot vanwege de slechtheden die deze daden met zich meebrengen
    Samengevat uit `Umdat al-Aḥkām van al-Imām ʿAbdelghanī al-Maqdasī met de uitleg van Imām ʿAbd Allah b. ʿAbdur-Raḥmān b. Ṣāliḥ al-Bassām, ḥadith nr. 16 vanaf blz. 35.
    Vertaling: Yūsuf Abū Ṣafiyya
    Gepubliceerd op: www.ahloelhadieth.nl
    [1] Voetnoot vertaler: het zeggen van SubḥānAllah.

  5. #80
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Neem wel kennis van abu khadjeejah en zijn soortgenoten
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  6. #81
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Citaat Geplaatst door umm-suhayla Bekijk reactie
    had ook niets anders van jou verwacht.
    klopt
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  7. #82
    The way of the salaf

    Reacties
    4.275
    26-05-2012

    Citaat Geplaatst door umm-suhayla Bekijk reactie
    niet meer tegen me praten, jij en die andere sekteleden van abu khadija jullie zijn munafikin, ik betrap jullie altijd op leugens. Moge allah jullie zwaar straffen ah munafikin dat jullie zijn. Ik haat jullie omwille van allah.

    De ene ezel beschuldigt me van hacken en de andere van dat ik noeha ben en de ander weer dat ik man ben, en de ene valt me weer aan en laat mushrikin met rust enz enz. Allemaal om jullie mushrik broeders te verdedigen, alhamdulilah ontmaskerd allah jullie iedere keer weer opnieuw. Moge allah jullie zwaar vernederen amin.
    ik mag praten dit is een forum
    Al-Barbahârî (Sharh Al-Sunnah p113, 114) states, “If you see a man supplicating against the ruler, know that he is a heretic (sahib hawâ), and if you see a man supplicating for the ruler, know that he is a Sunni – inshâ Allâh.”

  8. #83
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Niet meer tegen me praten, jij en die andere sekteleden van abu khadija jullie zijn munafikin, ik betrap jullie altijd op leugens. Moge Allah jullie zwaar straffen ah munafikin dat jullie zijn. Ik haat jullie omwille van Allah.

    De ene ezel beschuldigt me van hacken en de andere van dat ik noeha ben en de ander weer dat ik man ben, en de ene valt me weer aan en laat mushrikin met rust enz enz. Allemaal om jullie mushrik broeders te verdedigen, alhamdulilah ontmaskerd Allah jullie iedere keer weer opnieuw. Moge Allah jullie zwaar vernederen amin.
    Die ene "ezel" was man en oprecht genoeg om JOU in DEZELFDE topic om vergiffenis te vragen voor zijn beschuldiging uit emotie en woede. Jij aan de andere kant, blijft die ene "ezel" nog steeds bekritseren op zijn fout waar hij allang geleden openlijk zijn excuses voor heeft aangevraagd en Allaah gevraagt om vergiffenis. Is dit correct?

    Verder ben jij zelf ook niet correct want jij beschuldigt Durani en Mouwaysie van homoseksualiteit, dat zij verliefd op elkaar zijn. Is dit waarheid en rechtvaardig en eerlijk? Durani vond ik zonder twijfel een dwalende misleider die speelt met overleveringen en teksten en verdraaiingen enz. Maar dit geeft jou geen enkele recht om hem onrechtvaardig te behandelen en dit geldt ook voor Mouwaysie die in mijn ogen ook een misleider is die een soep maakt van de Dien. Waar is jouw kei harde bewijs dat zijn homoseksuelen zijn die verliefd op elkaar zijn? Ben jezelf een waarachtige persoon of een leugenaar die zelf liegt maar tegelijkertijd andere beschuldigt van liegen en saytaan praktijken en zelf doen als jij rechtvaardig en eerlijk bent?

    Ik heb schijt aan iedereen hier op marokko.nl, het staat vol met schijnheilige mensen en bedriegers en verraders die onbetrouwbaar zijn maar wie normaal doet tegen mij ondanks de slechte gedrag die hij of zij vertoonde naar mij in het verleden ookal was het maar gisteren, die vergeef ik en ik behandel die persoon normaal. Ik zal de dwalende manhaj of aqida van dienpersoon blijven tegenspreken en bestrijden met de uitspraken van geleerden maar ik zal hen niet onrechtvaardig behandelen of over bewust over hen liegen.

    M.nl draait niet om jou of om mij, hier gelden de regels van Allaah ook met betrekking tot eerlijk zijn, 1 gezicht vertonen, rechtvaardig enz. NIEMAND is vrij van zonden, niemand. Niet ik niet jij, niemand niet, maar de beste van ons zijn degenen die oprecht terugkeren naar Allaah en hun fouten en zonden erkennen en als ze iemand onrecht hebben aangedaan dan zijn ze niet arrogant noch hoogmoedig om hun excuses aan te bieden in het openbaar al is het tegenover hun grootste vijand in het midden van alle andere vijanden.

    Je hebt zonder twijfel gelijk dat het hier volstaat met leugenaars, bedriegers, misleiders, onrechtplegers en hypocrieten maar dit neemt niet weg dat jij eerst naar jezelf dient te kijken en ervoor te zorgen dat jij zelf geen leugenaar bent, bedrieger, onrechtpleger, misleider en hypocriet. hypocrisy heb je in verschillende vormen zowel kleine als grote nifaq. Zorg ervoor dat jij oprecht bent en rechtvaardig want jouw gedrag hier en ook jou reactie hierboven is absoluut zeker niet rechtvaardig, waarachtig enz.

    Je kunt deze reactie opvatten als een samenzwering van ons "ahl bida'" tegen jou en dat we het op jou gemunt hebben als een soort m.nl illuminatie sekte die jou buitenspel willen zetten en mond dood maken OF je kunt het opvatten als een oprechte nasieha van moslim naar moslim. De sahaba hielden van degenen die ittaqilah tegen hen zei en degenen die hen corrigeren en adviseren in het goede, maar helaas deze tijd haten wij degenen die tegen ons ittaqilah zeggen en onze fouten bekritiseren en ons adviseren met het goede. Ga voor jezelf na wat voor persoon jij bent en Allaah weet het beste over jou.

    Het maakt mij geen moer uit wie ik voor mij heb, als ik mijn fout doorheb dan bied ik mijn excuus aan ookal is het in het bijzijn van al mijn haters die misbruik gaan maken van mijn moment van toegeven van mijn fouten. Moge Allaah ons allen leiden. Kijkend naar de situatie van de Ummah deze tijd dan is het zeker niet gek dat wij het meest vernederde en gedode en onderdrukte gemeenschap op aarde en dit allemaal door onze keade harten en slechte daden doormiddel van onze tongen als ledematen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  9. #84
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Moge Allah jou zwaar straffen leugenaar, ik ben geen ezel om jouw lange tekst te lezen. Ik haat jou omwille van Allah en wil niks met jou en jouw vrienden te maken hebben. Moge Allah jullie zwaar straffen voor jullie leugens aan mijn adres en aan het adres van andere moslims en voor het verdedigen van mushrikin amin.
    Moet je helemaal zelf weten.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #85
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Hahahahaha gekke mensen zitten alleen maar op verketteren.
    Hamdoulilah hebben velen niets te maken met dit soort sektes.
    Heavy

  11. #86
    Verbannen

    Reacties
    490
    05-10-2016

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Moge Allah jou zwaar straffen leugenaar, ik ben geen ezel om jouw lange tekst te lezen. Ik haat jou omwille van Allah en wil niks met jou en jouw vrienden te maken hebben. Moge Allah jullie zwaar straffen voor jullie leugens aan mijn adres en aan het adres van andere moslims en voor het verdedigen van mushrikin amin.
    amien

  12. #87
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Neem jouw kennis enkel van correcte en verstandige mensen, degenen die echt tot de geleerden behoren en niet van de afgedwaalden, de roddelaars die zich profileren als geleerden zodat zij voor verdeeldheid kunnen zorgen.

  13. #88
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Citaat Geplaatst door Mademoissele Bekijk reactie
    Wallaahi oekhtie ik ben ook zeker niet van plan hierover een discussie te starten. Ik ben slechts benieuwd naar jouw opinie. Studenten weerlegden Abu Khadeejah nadat hij blijkbaar de verkeerde informatie kreeg van de indiaanse hizbiyyen. En klaarblijkelijk is dat ook uitgelegd.




    En daarbij bezit ik ook geen kennis om een discussie met jou starten, en is een discussie verre van de sunnah.

    Jij kunt inderdaad beter geen discussies voeren. Discussies zonder kennis over de aqida van ahlus sunnah nog over de dwalingen van personen.

    Discussies omwille van begeerte en liefde voor personen noem ik dat.

    Ik heb enkel liefde voor Allah of omwille van Allah, voor mjj bestaat geen boycot omwille van mensen of verlangen naar geaccepteerd te worden door mensen.

  14. #89
    Verbannen

    Reacties
    490
    05-10-2016

    .

  15. #90
    Verbannen

    Reacties
    2.466
    24-04-2018

    Bismillah