1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    332
    04-02-2004

    Wij hebben onze kinderen alhamdoelilah ook niet gevaccineerd en geen spijt van gehad. Ik raad eenieder aan om op onderzoek te gaan alvorens te besluiten om wel of niet te vaccineren.

  2. #17
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Mensen worden soms toch verstandig :-) wie zijn kinderen lief heeft moet beseffen wat hij/zij ze toedient

    In een wereld als dezen dien je alles ter dicussie te stellen, veiligheid gezondheid en goede intenties zijn geen vanzelfsprekend gegeven

    Jullie als ouders zijn verplicht te onderzoeken observeren en beschermen van jullie kindjes tegen mogelijke kwade of schadelijke invloeden van buitenaf.

  3. #18
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Ik twijfel zo erg.. ze heeft nog maar haar eerste prikje gehad en de rest niet. Eigenlijk wil ik het niet meer laten doen

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  4. #19
    Verbannen

    Reacties
    1.372
    16-06-2016

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Ik twijfel zo erg.. ze heeft nog maar haar eerste prikje gehad en de rest niet. Eigenlijk wil ik het niet meer laten doen
    Ik twijfel over de kinkhoestvacinatie. Het lijkt mij echt onnodig vier prikjes in de eerste jaar ik vind het een beetje onzin.
    Overigens heb ik nog geen kind maar ik ben wel hoogzwanger en ik ben even aan onderzoeken hoe dat zit met vaccinatie. Polio, hepatites b ga ik sowieso doen. Aan hepatites b is mijn neefje van 5 dagen oud overleden, waarschijnlijk had mijn tante die ziekte en overgedragen aan haar baby.

  5. #20
    Verbannen

    Reacties
    1.372
    16-06-2016

    Ik zie dat die prikjes kinkerhoest, polio en nog een aantal in een prik zitten. Pff lastig ik dacht per ziekte een prikje
    Maar goed ik had ze vroeger ook gehad en ik ben gezond maar dat zegt ook niet alles.

  6. #21
    dd

    Reacties
    33
    18-04-2005

    Vaccinatie programma's van de overheid is een en al een commerciele bende. 1 op 1000 vaccin's wordt bewust een ziekte in gestopt van de farma industrie (denk aan autisme, astma, chronische verkoudheid etc). Dit mett als reden om de gezondheidzorg draaiende te houden. Je moet er maar geluk mee hebben dat jij of je kids niet het slachtoffer van worden.

    Dit geldt ook voor de vaccins die nodjg zijn voor een verre reis naar een bepaald land.

    Elke land heeft een eigen vaccin programma. Wat me opvalt is dat de landen geen of beperkte bijsluiters mee geven...
    ''The Greatest Revange Is Massive Succes''

  7. #22
    Verbannen

    Reacties
    120
    20-12-2011

    Klopt het als een kind niet gevacineerd is dat de meeste scholen hen niet accepteren als leerling?

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    4
    30-11-2015

    Hahahaha ik kan niet geloven wat hier staat, succes met de begrafenis van je kind na een besmetting van tetanus hè!

  9. #24
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Er is geen valide wetenschappelijk bewijs om wel te vaccineren.

    De enige reden die al 100 jaar wordt aangevoerd in herd community. De angst voor groepsbesmetting.

    Sinds wanneer is angst een goede raadgever? En is kudde vaccinatie doordacht gedrag?

    Luiwammessen. Ga eens lezen. Durf eens kritisch te zijn. Er bestaat geen enkel effectiviteitsbewijs van vaccinaties en het onstaan en vergaan van ziektes is de cyclus des tijdsomstandigheden.

    Het gaat om kindlevens en mensen slikken onzin als zoete koek. Vaccineren doet meer kwaad dan goed.

  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    422
    28-11-2015

    Niet teveel op zoek gaan naar internet fabeltjes.

    Vaccinatie is juist verplicht bij ons toch wel in be.

    Je moet bij de gemeente een brief binnenbrengen dat het kindje al zijn verplichte vaccinaties heeft gehad.

    Anders heeft dat gevolgen voor ouders als het kind.

    Het beschermd hem tegen heel wat ziektes.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    7.130
    03-04-2011

    Citaat Geplaatst door lente_bloesem Bekijk reactie
    Niet teveel op zoek gaan naar internet fabeltjes.

    Vaccinatie is juist verplicht bij ons toch wel in be.

    Je moet bij de gemeente een brief binnenbrengen dat het kindje al zijn verplichte vaccinaties heeft gehad.

    Anders heeft dat gevolgen voor ouders als het kind.

    Het beschermd hem tegen heel wat ziektes.
    Alleen polio is in België verplicht de rest niet

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    21-10-2009

  12. #27
    My Hobi K....

    Reacties
    552
    10-04-2006

    Sellaam,

    Ik zou niet vaccineren. Mijn dochtertje is nu 1 jaar en 3 maanden, niet gevaccineerd, alleen polio omdat die verplicht is in Belgie. Verder is ze gezond Hamdouliah, af en toe een snottebel maar dat hoort erbij ahaha. Ik ben nu zwanger van de tweede en die gaan we ook niet vaccineren, da hele vaccinatie gedoe is een grote business van big pharma.


    Maar je kan jezelf inlezen op facebook, op pagina vaccine vrij.
    En doen waar jij je goed bij voelt!

    Ghair In Sha Allah
    My husband, a beautiful gift from Allah Ta3ala...mommy of 4

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    8
    29-01-2018

    Dit is een van de meest beangstigende threads op het internet. Wat ik me afvraag is hoe gericht naar informatie jullie wel niet gezocht moeten hebben om tot de conclusie te komen dat het niet vaccineren van je kind geen onnodig en aanzienlijk risico vormt voor je kind of zijn omgeving. Het hele internet staat vol met informatie waarin uitgelegd wordt waarom vaccineren zo belangrijk is maar blijkbaar zijn sommige van jullie erin geslaagd om de enkele 'new age hippie geneeskundige' onzin sites te vinden die het tegenovergestelde menen en ter ondersteuning van die stelling niets meer kunnen leveren dan links naar andere vergelijkbare sites of langdradige youtube filmpjes zonder enige concrete boodschap.

    Wees niet van mening dat de rest van de wereld te dom is om te begrijpen wat jij begrijpt en wees ook niet bang voor zelf verzonnen slechte bedoelingen van gezichtloze instellingen. Als je vragen hebt over vaccinaties bezoek dan je huisarts. Laat je inlichten door een professional en niet door een internet kwakzalver. Bedankt namens de rest van de menselijke bevolking die erg gesteld is op zijn gezondheid.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    9.424
    26-12-2013

    Mijn nichtje had de kinkhoest bijna niet overleefd. Toen zijn wij ook maar gaan vaccineren. Ze praten er op het net heel makkelijk over, dat het kinderziektes zijn en dat kindjes daar wel bovenop komen. Maar niemand vertelt hoe moeilijk zo'n ziekte is en hoe gevaarlijk.

  15. #30
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Mijn nichtje had de kinkhoest bijna niet overleefd. Toen zijn wij ook maar gaan vaccineren. Ze praten er op het net heel makkelijk over, dat het kinderziektes zijn en dat kindjes daar wel bovenop komen. Maar niemand vertelt hoe moeilijk zo'n ziekte is en hoe gevaarlijk.
    Weetje wat het vaak ook is. De vaccinatie beschermt dus niet 100%. Gevaccineerde kinderen kunnen alsnog de ziekte krijgen waarvoor ze zijn ingeënt. Echter word beweerd dat ze dit dan in een minder erge vorm krijgen Allaahu alam. Ik vind het nog steeds een lastige beslissing. Mijn oudste is wel gevaccineerd maar de 2 erna niet en in shaa Allaah straks de baby ook niet. Bij twijfel niet doen Allaahu alam. Moge Allaah onze kinderen beschermen ameen.