1. #16
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door pezia Bekijk reactie
    Bloemie ik raad jou aan om meer boeken te lezen. Ik zeg dingen niet zo maar. Dit zijn allemaal dingen die ik namelijk heb gelezen.

    Welke boeken heb je gelezen?

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    435
    28-04-2016

    Citaat Geplaatst door pezia Bekijk reactie
    Marokko dient te moderniseren. Slavernij was ook iets dat heel normaal was ten tijde van de profeet saw. Maar daar hebben we nu alhmadoelilah een einde aan gemaakt. Ik zie niemand die nu nog slavinnen heeft. Behalve IS die jezidivrouwen als slavinnen heeft.

    Zo dient dat ook met polygamie te gebeuren. Een polygaam huwelijk is niet van deze tijd. Het polygaam huwelijk is een instelling die er kwam om in die tijd een oplossing te bieden aan een sociaal maatschappelijk probleem. Polygamie werd in een vers opgenomen die is neergedaald net na een slag die plaatsvond. Er waren vele vrouwen die zonder man gingen leven omdat hun mannen waren gesneuveld tijdens die slag. Vrouwen werkten niet in die tijd dus men wilde voorkomen dat vrouwen zich gingen prostitueren om in hun basisbehoeften te voorzien.

    Ook was het voor de komst van de islam toegelaten voor mannen om met een onbeperkt aantal vrouwen te trouwen. Dus met de komst van de islam heeft men dat teruggebracht op vier vrouwen omdat dit anders een te grote verandering zou zijn voor de mannen. Van een onbeperkt aantal naar 1. Dus een geleidelijke aanpassing is waar ons geloof voor staat. Het huwen van meerdere vrouwen is de uitzondering op de regel en niet omgekeerd.
    Wat een onzin zeg..jij leeft in je eigen wereld.

    Als al die rijke mannen gelovig waren en praktiserend dan trouwden ze een 2de vrouw en zo redden ze 1000de vrouwen van de straat...
    Weet je hoeveel vrouwen afhankelijk zijn van vrijgevigheid van de mensen om te overleven en hoeveel er de prostitutie in gaan

    Laat zo een vrouw dan 2de vrouw worden als dat haar keuze is hoezo afschaffen en by the way wie ben jij om het te willen...probeer je een nieuwe openbaring wella de boeken zijn al neergezonden en gesloten niks kan weer veranderd worden al zou jij dat willen...

    En wat betreft slavernij de quran geeft aan hoe hoog de beloning is op het vrijgeven van een slaaf maar ja er kunnen weer tijden komen dat er weer slaven komen ook al is de slavernij afgeschaft...de wereld is nu wel modern maar wie zegt dat dat over 100 jaar nog steeds zo is of 1000 jaar..

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    192
    27-07-2011

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Welke boeken heb je gelezen?
    Inleiding tot het islamitisch recht van Ahmed Akgundüz
    pag. 43-45 ivm geleidelijke aanpassing. En nog een andere engelstalige boek waarvan ik de titel niet direct uit het hoofd ken. Maar ik kan jou die zeker wel morgen bezorgen als je wil.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    192
    27-07-2011

    Ofwel was het The muslim law of marriage ofwel the family laws of islam. Ik zal het jou morgen weten te vertellen. Daarin las ik dat de vers is neergedaald na een veldslag en dat het er kwam om een oplossing te bieden voor een sociaal maatschappelijk probleem.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    192
    27-07-2011

    Er worden slechts verklaringen gegeven en er wordt niet over de afschaffing gesproken. Meer achtergrond informatie over het waarom het is toegelaten.

  6. #21
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door pezia Bekijk reactie
    Inleiding tot het islamitisch recht van Ahmed Akgundüz
    pag. 43-45 ivm geleidelijke aanpassing. .

    Wat is zijn bewijs vanuit de Koran en de sunnah, kun je een aayah of hadith plaatsen?

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    1.108
    15-09-2014

    Mocht je opzoek zijn naar een tweede vrouw in Marokko dan ken ik wel iemand die dat echt nodig heeft. Een arme weduwe met een zoontje, ze heeft geen inkomen geen huis geen ouders en is afhankelijk van giften van anderen.
    -

  8. #23

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    A_bdars, is verbannen, why?

  10. #25

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door temsamane25 Bekijk reactie
    Dit noem ik vrouwenvernedering .Trouwen met 2 vrouwen.Je aandacht dien je te geven aan 1.
    Snap dat het je voorkeur niet heeft, maar is geen vrouwenvernedering. (:

  11. #26
    MVC Premium

    Reacties
    6.746
    01-06-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Ik geloof niet dat mannen een tweede vrouw huwen puur omdat er meer vrouwen op de wereld zijn dan mannen, ze3ma uit medelijden.

  12. #27
    Ik weet het.

    Reacties
    495
    04-09-2016

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Je hebt het mis. Het is moeilijk geworden om een tweede te trouwen. Om deze reden gaan velen trouwen doormiddel van een huwelijkscontract op te stellen tussen de wali en getuigen zonder te trouwen volgens de Marokkaanse wet. Het moeilijk maken van polygynie zorgt niet voor het tegengaan van polygynie want mensen gaan gewoon trouwen zonder te trouwen volgens de Marokkaanse wet en dit geeft juist vrijbrief aan slechte mannen om misbruik te maken van vrouwen want vrouwen hebben geen rechten gezien ze niet getrouwd zijn volgens de Marokkaanse wet.

    Wat het beste zou zijn is dat die onrechtplegende regel wordt afgeschaft waarin de man toestemming moet hebben van de eerste. Vervolgens moet de man die een tweede wil, het financieel aankunnen en bewijzen hiervoor leveren en twee huizen heben als hij een tweede wil enz. Kan hij dit duidelijk aantonen, en hij is van mening dat hij rechtvaardig zal zijn dan dient hij toestemming te krijgen. Mannen met taqwa vrezen de bestraffing van Alaah die staat op het niet rechtvaardig zal zijn tussen ze vrouwen.
    Akhi, dat een man aan de staat moet bewijzen dat hij een 2e vrouw kan onderhouden, wie van de geleerden zegt dit? En bij het trouwen van de 1e vrouw wordt dit ook niet gecheckt, dus waarom dit onderscheid?

    De wali van de 2e vrouw dient zoals bij de 1e vrouw gebeurt, deze man te beoordelen en als hij van mening is dat hij financieel niet in staat is 2 vrouwen te hebben, dan kan hij weigeren.

    Tegenwoordig worden er hindernissen geplaatst op de weg naar al-halaal. En de weg naar overspel en prostitutie wordt vergemakkelijkt en gestimuleerd door vele overheden zoals in Marokko het geval is.
    Om iemand te kennen, moet men eerst een schepel zout met hem gegeten hebben.

  13. #28
    Ik weet het.

    Reacties
    495
    04-09-2016

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    A_bdars, is verbannen, why?
    Vreemd, hij is hier al lange tijd actief en nu opeens verbannen? Wie zoekt dit even uit, zal toch niet met deze topic te maken hebben..
    Om iemand te kennen, moet men eerst een schepel zout met hem gegeten hebben.

  14. #29
    Bijna Lid

    Reacties
    6.265
    11-12-2011

    Werd tijd. Ik werd gek van al dat gespam over een tweede vrouw.

  15. #30
    Ik weet het.

    Reacties
    495
    04-09-2016

    Citaat Geplaatst door Bloem. Bekijk reactie
    Werd tijd. Ik werd gek van al dat gespam over een tweede vrouw.
    Waar het hart vol van is..
    Om iemand te kennen, moet men eerst een schepel zout met hem gegeten hebben.