1. #121
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Is het niet zo dat je ze gelijk moet behandelen en de ene niet voortrekt ten opzichte van de ander? Stel je hebt een vrouw hier in Nederland en en een vrouw in Marokko. Dan krijgt de vrouw hier in Nederland meer aandacht, liefde en vul maar verder zelf in ... dan de vrouw in Marokko, aangezien je daar wellicht 1 of 2 keer per jaar bent.

  2. #122
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Is het niet zo dat je ze gelijk moet behandelen en de ene niet voortrekt ten opzichte van de ander? Stel je hebt een vrouw hier in Nederland en en een vrouw in Marokko. Dan krijgt de vrouw hier in Nederland meer aandacht, liefde en vul maar verder zelf in ... dan de vrouw in Marokko, aangezien je daar wellicht 1 of 2 keer per jaar bent.
    Klopt wat je zegt, maar als die vrouw in Marokko daarmee in stemt, dan zou het eigenlijk geen probleem moeten zijn toch?
    لا يعاب المرء على فقره أو شكله فليس له في ذلك حول ولا قوة إنما يعاب عليه قبح لسانه ودناءة أخلاقه

  3. #123
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door Nabila1990 Bekijk reactie
    Klopt wat je zegt, maar als die vrouw in Marokko daarmee in stemt, dan zou het eigenlijk geen probleem moeten zijn toch?
    islamitisch gezien blijft de man verantwoordelijk voor het welzijn van zijn vrouw. De vrouw kan weliswaar in beginsel akkoord gaan met het huwelijk, echter op de lange termijn kunnen er problemen ontstaan t.a.v. bevoorrechtigheid.

  4. #124
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    islamitisch gezien blijft de man verantwoordelijk voor het welzijn van zijn vrouw. De vrouw kan weliswaar in beginsel akkoord gaan met het huwelijk, echter op de lange termijn kunnen er problemen ontstaan t.a.v. bevoorrechtigheid.
    Ja, maar daar heeft ze mee ingestemd. Als de man vanaf het begin duidelijk maakt bij het tekenen van het contract dat ze hem 4 keer per jaar te zien krijgt en wat de consequenties daarvan voor haar kan zijn, dan neem ik aan dat ze 1000 keer goed nadenkt voordat ze het huwelijksbootje in stapt. En als ze dat ook zo registreren in het contract en zij stemt in, dan kan hij daar altijd op terugvallen. Dan ligt de fout niet bij hem, maar bij haar. Want zij heeft in de eerste instantie ingestemd terwijl ze bewust is van de mogelijke consequenties.
    لا يعاب المرء على فقره أو شكله فليس له في ذلك حول ولا قوة إنما يعاب عليه قبح لسانه ودناءة أخلاقه

  5. #125
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door Nabila1990 Bekijk reactie
    Ja, maar daar heeft ze mee ingestemd. Als ze de man vanaf het begin duidelijk maakt bij het tekenen van het contract dat ze hem 4 keer per jaar te zien krijgt en wat de consequenties daarvan voor haar kan zijn, dan neem ik aan dat ze 1000 keer goed nadenkt voordat ze het huwelijksbootje in stapt. En als ze dat ook zo registreren in het contract en zij stemt in, dan kan hij daar altijd op terugvallen. Dan ligt de fout niet bij hem, maar bij haar. Want zij heeft in de eerste instantie ingestemd terwijl ze bewust is van de mogelijke consequenties.
    Je hebt een punt, de vrouw moet weten waar ze aan begint. Ieder huwelijk kan stranden door onvoorziene omstandigheden die men simpelweg niet in de hand heeft, maar toch zou ik als man dat risico niet nemen. Ik ben van mening dat een huwelijk in deze situatie minder kans van slagen heeft dat als de 2 vrouwen 5km van elkaar wonen bij wijze van. Maar dit is slechts mijn zienswijze, kan me voorstellen dat ieder ander er anders over denkt. Allah swt weet het beste en hij is de beste voorziener.

  6. #126
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Je hebt een punt, de vrouw moet weten waar ze aan begint. Ieder huwelijk kan stranden door onvoorziene omstandigheden die men simpelweg niet in de hand heeft, maar toch zou ik als man dat risico niet nemen. Ik ben van mening dat een huwelijk in deze situatie minder kans van slagen heeft dat als de 2 vrouwen 5km van elkaar wonen bij wijze van. Maar dit is slechts mijn zienswijze, kan me voorstellen dat ieder ander er anders over denkt. Allah swt weet het beste en hij is de beste voorziener.
    Precies, ze moet weten waar ze aan begint. En ik deel dezelfde mening hoor, denk persoonlijk ook dat een dergelijk huwelijk weinig kans van slagen heeft. Een vrouw is van nature een emotioneel behoeftig persoon, met 4 keer per jaar haar man zien, zal dat gegarandeerd tot problemen leiden op de lange termijn. Maar misschien bestaan er vrouwen die daarmee goed kunnen omgaan, Allahoe a3lam. Wa ni3ma billah.
    لا يعاب المرء على فقره أو شكله فليس له في ذلك حول ولا قوة إنما يعاب عليه قبح لسانه ودناءة أخلاقه

  7. #127
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Vrouwen in Marokko zullen overal mee instemmen, totdat het eerste kindje geboren word dan komen de eisen.


    (Uitzonderingen daar gelaten)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  8. #128
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Ik merk en hoor juist dat een huwelijk met meerdere vrouwen juist veel recht trek.

    Voordelen:

    - eerste vrouw heeft meer eigen tijd
    - eerste vrouw zal jou meer missen en dus als je met haar bent, zal ze hier goed gebruik van maken doormiddel van liefde en goede omgang
    - je kunt eindelijk samen weg zonder de kinderen mee te nemen

    Ik zal de voordelen steeds meer aanvullen, maar wie ook voordelen ziet vul het ook aan. Vervolgens gaan we kijken naar realistische nadelen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  9. #129
    MVC Lid

    Reacties
    227
    28-01-2018

    Abdars, heb je inmiddels al actuele informatie. Ik wil een in Nederland hebben en een in Marokko. Hoe werkt dat precies?

  10. #130
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Up

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #131
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Baraad Bekijk reactie
    Mannen worden opeens gelovig of denken aan het geloof wanneer ze een tweede vrouw willen huwen..
    Als polygynie mannen gelovig maakt of meer denken aan het geloof, is dit slechts een extra reden voor vele broeders om een tweede te trouwen. Mits ze rechtvaardig zullen zijn en het mentaal en fysiek aan kunnen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  12. #132
    MVC Lid

    Reacties
    95
    11-04-2019

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Als polygynie mannen gelovig maakt of meer denken aan het geloof, is dit slechts een extra reden voor vele broeders om een tweede te trouwen. Mits ze rechtvaardig zullen zijn en het mentaal en fysiek aan kunnen.

    Kan je rechtvaardig zijn door 1 vrouw hier en een ander in Marokko te hebben .

  13. #133
    Verbannen

    Reacties
    61
    31-07-2019

    Hoi appiedars

    Zit jij nog in de kont van de kroonprins van ksa of zijn je ogen al geopend inmiddels?

  14. #134
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Diverse Bekijk reactie
    Kan je rechtvaardig zijn door 1 vrouw hier en een ander in Marokko te hebben .
    Dat kan.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #135
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Baraad Bekijk reactie
    Hup...daar gaat het al mis..

    'mits ze rechtvaardig zullen zijn en het mentaal en fysiek aankunnen'. Niks van deze voorwaarden kunnen ze aan voldoen..
    Kan wel.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”