1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    44
    16-08-2012

    Mijn man isoleert mij op een hele slimme manier

    ( Dit is het account van een vriendin van mij die ik zo nu en dan gebruik.)


    Ik plaats dit niet omdat ik aandacht wil of omdat ik behoefte heb aan medelijden, totaal niet.
    Ik wil dit met jullie delen zodat ik mijn hart kan luchten bij vrouwen die mij niet persoonlijk kennen en mij dus ook nooit zouden veroordelen.

    Ik ben sinds vier maanden op papier getrouwd met mijn man. Ik woon nog bij mijn ouders thuis.
    Het ging eerst heel erg goed tussen ons. Ik kon mijn relatie altijd heel erg goed combineren met mijn studie, familie en vrienden.
    Sinds ik mijn bachelor heb gehaald en ik werkzoekende ben gaat het niet goed tussen ons.
    Mijn man is heel erg veranderd. Ik mag alleen met mijn zusje en ouders naar buiten gaan als ik dat zou willen.
    Mijn vriendinnen heeft hij stuk voor stuk van mij afgepakt.

    Ik heb een vriendin waarmee ik nu 12 jaar bevriend ben.
    Ik heb in 12 jaar tijd nog nooit een slechte kant van dit meisje gezien. Ze doet alles voor mij en ze heeft altijd het beste met mij voor.
    Mijn man vindt haar een slecht meisje. Waar hij zijn mening op heeft gebaseerd mag god weten.
    Mijn gezin is gek op haar. Mijn ouders zien haar als hun eigen dochter en haar ouders zien mij als een dochter.
    Ze is mijn zus die ik nooit heb gehad.

    Ik mag niet met haar om gaan en als ik dit wel doe barst er altijd een hel los. Ik kan haar niet los laten, het lukt mij niet.
    Laatst is zij langs gekomen en we hebben niet eens een halfuurtje samen gezeten. Thuis.. Omdat ik weet dat als ik naar buiten zou gaan met haar
    ik weer ruzie zal krijgen.

    Op de een of andere manier weet hij altijd hoe hij mij de schuld kan geven. Hij draait de rollen zo om dat het lijkt alsof ik fout zit.
    Als ik hem tegen spreek of hem om de reden vraag over mijn vriendin hebben we direct ruzie.
    Als ik een keer niet op neem omdat ik bijvoorbeeld op het toilet zit, belt hij mijn moeder of zusje en vraagt hij naar mij.

    Ik weet dat vele nu zullen zeggen, ga gewoon bij hem weg.. het is nog niet te laat..
    Maar ik hou van hem, zielsveel. Als we samen zijn gaat het altijd goed. Hij is mijn beste vriend.

    Ik weet gewoon even niet wat ik moet doen.

  2. #2
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    So heeft hij wel door wat hij doet? Je moet dus eigenlijk per direct beschikbaar zijn voor hem wat je ook aan het doen bent. Is niet gezond. Misschien mag je daarom niet met een vriendin om hij wil dat jij hem als jouw leven ziet. Heb je er met hem over gepraat?

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  3. #3
    breaking the waves

    Reacties
    18.565
    22-06-2009

    Ik zou niet naar hem luisteren en zijn probleem bij hem terug leggen. Als je een vinger geeft..
    ongelukkig vrijgezel, gelieve zoveel mogelijk pm's van mannelijke leden

  4. #4
    breaking the waves

    Reacties
    18.565
    22-06-2009

    Egotripper die man.. jouw vriendin is zeker vrijgezel? Wat hebben sommige mannen tegen vrijgezelle vriendinnen? Is ie zo onzeker?
    ongelukkig vrijgezel, gelieve zoveel mogelijk pm's van mannelijke leden

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    44
    16-08-2012

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    So heeft hij wel door wat hij doet? Je moet dus eigenlijk per direct beschikbaar zijn voor hem wat je ook aan het doen bent. Is niet gezond. Misschien mag je daarom niet met een vriendin om hij wil dat jij hem als jouw leven ziet. Heb je er met hem over gepraat?

    Ja, ik moet altijd bereikbaar en beschikbaar zijn. Ik heb geprobeerd erover te praten met hem maar dat loopt letterlijk altijd uit op ruzie. Ik heb het zelfs tegen mijn ouders gezegd maar die willen zich er niet mee bemoeien.
    Hij zegt dat hij in zijn vorige relatie, die vier jaar heeft geduurd, zijn ex vaak betrapt had met dingen en dat vriendinnen altijd stoken etc.
    Hij is heel erg wantrouwend. Ik weet echt niet wat ik moet doen om hem te laten zien dat ik niet zijn ex ben. We hebben al twee jaar een relatie, maar blijkbaar heeft mijn trouw in die twee jaar niks bewezen.

    Ik weet het gewoon echt niet wollah,

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    44
    16-08-2012

    Citaat Geplaatst door Surfster Bekijk reactie
    Ik zou niet naar hem luisteren en zijn probleem bij hem terug leggen. Als je een vinger geeft..
    Citaat Geplaatst door Surfster Bekijk reactie
    Egotripper die man.. jouw vriendin is zeker vrijgezel? Wat hebben sommige mannen tegen vrijgezelle vriendinnen? Is ie zo onzeker?
    Ja ik denk dat dat mijn valkuil is geweest. Dat ik naar hem heb geluisterd.
    Mijn vriendin heeft al jaren lang een vaste relatie

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    44
    16-08-2012

    Citaat Geplaatst door Oinki Bekijk reactie
    Dump je vriendin. Je man is vele malen belangrijker.
    Na 12 jaar vriendschap.. terwijl ze niks fout heeft gedaan?

  8. #8
    SteenPapierSchaar

    Reacties
    9.848
    07-09-2011

    Hij kent je zwakte en hij maakt er misbruik van, iemand die jouw beste vriend is en om je geeft zou zoiets nooit doen, als hij zou zien hoe ongelukkig jou dat maakt?

    Jij neemt eigenlijk afstand van iets terwijl het niet slecht voor je is, zodat hij gelukkig is en jullie geen ruzie hebben, maar wordt jij daar zelf ook gelukkig van? Dat hij je ouders belt zodra jij niet opneemt is ook niet bepaald gezond, dat is namelijk niets anders dan controle en controle doe je als je een situatie niet vertrouwd of twijfels hebt.
    Dus ga maar voordat je de bruiloft na, wat voor minpunten en wat voor pluspunten het heeft om met hem te zijn en te leven, hoe verwacht je dat je leven er uit zal gaan zien? Als je met hem woont? Want nu is hij al veranderd sinds je je bachelor hebt, heb je hem gevraagd naar de reden? Hij is toch je beste vriend? Dan moet je dat soort dingen bespreekbaar maken?

    Mijn man moet mijn beste vriend zijn zoals dat hoort, op alle vlakken en ik moet alles met hem kunnen bespreken wat op mijn hart ligt. Als dit niet kan, weet ik niet hoe ik het de rest van mijn leven met hem uit moet houden. Als je bang bent voor zijn reactie of dat hij boos gaat worden, moet je eens proberen de rollen om te draaien, wordt jij maar een keer boos, negeer hem even een paar dagen en laat je moeder maar zeggen dat je ziek bent, eens kijken hoe hij daarop reageert.
    .

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Normaal wil ik niet adviseren maar als je het nu al erg vindt dan ga je straks helemaal doordraaien.

    Niet eens om die vriendin maar een man die meteen heel de familie gaat bellen als jij 1 keer niet opneemt.


    Bezint eer ge begint

  10. #10
    SteenPapierSchaar

    Reacties
    9.848
    07-09-2011

    Citaat Geplaatst door Oinki Bekijk reactie
    Tja, so be it. Je moet gewoon kiezen. Je vriendin of je man! Allebei gaat niet samen 'blijkbaar'.
    Als hij geen reden heeft die reden genoeg is voor mij, kan hij het vergeten, man of niet. Als ze een slechte invloed zou hebben begrijp ik het. Je moet helemaal niet kiezen, hij moet ermee leren leven dat zij naast hem nog vriendinnen heeft, ik denk gewoon dat het pure jaloezie is. Niets meer en niets minder.
    .

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Hoezo zat je die dag maar 30 minuten met je vriendin? Heeft hij haar weggestuurd of zo?

    Dit is heel ongezond gedrag van hem en het is nog erger dat je er niet eens normaal over kan praten met hem. Als je dan zegt dat hij je beste vriend is, vraag ik me toch af hoe dat kan als je niet eens normaal met elkaar kan praten. Communicatie is heel belangrijk in een relatie, vooral in een huwelijk.

    Dat je ook al heibel krijgt als je even op toilet zit, is ook super ongezond. Ik zou er spontaan stoelgang problemen van krijgen. Ik heb ook het gevoel dat dit nog maar het begin is van een heeeeel stressvol leven samen. Elke keer hijgt hij in je nek en elke keer moet je je verantwoorden. Bhel je bent zijn gevangene.

  12. #12
    breaking the waves

    Reacties
    18.565
    22-06-2009

    Citaat Geplaatst door Tiwliwla Bekijk reactie
    Ja ik denk dat dat mijn valkuil is geweest. Dat ik naar hem heb geluisterd.
    Mijn vriendin heeft al jaren lang een vaste relatie
    Is dat t misschien? Dat ze niet getrouwd is maar een relatie heeft?
    ongelukkig vrijgezel, gelieve zoveel mogelijk pm's van mannelijke leden

  13. #13
    SteenPapierSchaar

    Reacties
    9.848
    07-09-2011

    Citaat Geplaatst door Oinki Bekijk reactie
    Je kunt alleen maar raden.
    Nee, die man is gwn ziek, layhsen 3awen, ik snap niet hoe mensen met zoiets kunnen leven. Ik krijg het al benauwd als ik eraan denk.
    .

  14. #14
    Wahba-Allah

    Reacties
    9.841
    25-11-2013

    Op je strepen blijven staan en niet toegeven. Anders blijft hij zijn grenzen verleggen en voordat je het weet ontneemt hij zelfs je zusje en familie. En dat gaat meestal zo geleidelijk dat je het niet doorhebt, totdat het te laat is.

    Een mens heeft sociale contacten nodig en een vriendschap van 12 jaar zo makkelijk opzij schuiven niet doen. Hij mag zeker wel zn vrienden behouden.

    Brrrr...

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    527
    02-06-2014

    Ik snap niet dat je met zon persoon zou willen trouwen. Bahh walgelijke vent. Dit zal alleen ma erger worden zodra je getrouwd bent hoor. Ik zou er maar goed over nadenken voordat je de stap zet. Kifesch hij belt meteen je ma of zus als je bezig bent. Ik vind dit ziek hoor.