1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    104
    23-03-2014

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Wa alaikoem salaam. Neem contact op met salafi studenten agi, wellicht kennen zij stichtingen of masajid bij jou in de buurt

    weet jij met wie ik contact kan opnemen?

  2. #17
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    op deze site staat een nummer die je kan bellen:

    http://as-sunnah.nl

  3. #18
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Zamen Bekijk reactie
    zuster ik zou niet ingaan op zulke dwalende mensen. Kijk alleen naar het taalgebruik dat gebruikt wordt, dat kan je niet serieus nemen. Moge Allah ons allen leiden

    Ameen. Baaraka Allahu feeki.

  4. #19
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door BilalElKhattabi Bekijk reactie
    op deze site staat een nummer die je kan bellen:

    http://as-sunnah.nl

    Deze nodigen weer uit naar hun eigen en hebben grote fouten in aqida-zaken, ze claimen de enigste op de waarheid te zijn in Nederland. Kijk uit zuster dat je door onwetendheid niet terecht komt in een sekte.

  5. #20
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Deze nodigen weer uit naar hun eigen en hebben grote fouten in aqida-zaken, ze claimen de enigste op de waarheid te zijn in Nederland. Kijk uit zuster dat je door onwetendheid niet terecht komt in een sekte.
    Geef jij dan maar een betere alternatief voor Salafis in Nederland. Bij wie moeten broeders en zusters in Nederland gaan voor correcte kennis? Je zegt die en die zijn fout, wie zijn dan wel goed?

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #21
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    'Azl (afzonderen/onthouden) - daar is ook over geschreven.

  7. #22
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Zamen Bekijk reactie
    weet jij met wie ik contact kan opnemen?
    Ik zal goed kijken, ik maak een screenshot van deze topic mocht je het besluiten te verwijderen dan zal ik het naar je toe punten zodra ik nummers heb waarvan ik vind dat zij van de beste zijn uit Nederland om kennis van te nemen. Als je de Arabische taal goed beheerst dan adviseer ik je simpelweg om enkel kennis te nemen van de grote geleerden en niet van studenten in het westen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Geef jij dan maar een betere alternatief voor Salafis in Nederland. Bij wie moeten broeders en zusters in Nederland gaan voor correcte kennis? Je zegt die en die zijn fout, wie zijn dan wel goed?

    Gewoon een plaatselijke imam/student die dichtbij huis woont. Niet mensen die uitnodigen naar hun eigen groepje en alle andere mensen boycotten. Ik zweer op Allah aza wa jall dat al die zusters en broeders die ik ken van stichting an nasieha die hen fanatiek en blind volgen, sekteleden zijn en zij boycotten echter iedereen die hen niet willen prijzen en ze geven vaak ook geen salaam. Ik haat ze omwille van Allah aza wa jall.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    104
    23-03-2014

    [QUOTE=A_bdars;132633432]Ik zal goed kijken, ik maak een screenshot van deze topic mocht je het besluiten te verwijderen dan zal ik het naar je toe punten zodra ik nummers heb waarvan ik vind dat zij van de beste zijn uit Nederland om kennis van te nemen. Als je de Arabische taal goed beheerst dan adviseer ik je simpelweg om enkel kennis te nemen van de grote geleerden en niet van studenten in het westen.[/QUOTE

    Baraka Allahoe feek.

    Mijn arabisch is helaas niet volledig en ik denk dat de grote geleerden Nijmegen en omgeving niet kennen om mij door te kunnen verwijzen]

  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Ze hebben ook alleen maar respect voor elkaar, ik heb nog nooit zo een gemene sekteleden bij elkaar gezien als die van Stichting an-nasieha.nl

    Andere broeders en zusters worden duidelijk heel anders behandeld.

  11. #26
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Gewoon een plaatselijke imam/student die dichtbij huis woont. Niet mensen die uitnodigen naar hun eigen groepje en alle andere mensen boycotten. Ik zweer op Allah aza wa jall dat al die zusters en broeders die ik ken van stichting an nasieha die hen fanatiek en blind volgen, sekteleden zijn en zij boycotten echter iedereen die hen niet willen prijzen en ze geven ook geen salaam. Ik haat ze omwille van Allah aza wa jall.
    De uitleg van boeken op an-nasieha en andere websites zoals die van broeders in Amsterdam, is daar wat mee? Degenen die fanatiek worden en al wala wal bara uitoefenen op hun stichting of wat dan ook is fout en is hizbiyyah. Ik kende veel broeders van stichting alhoeda wa noer en ze geven gewoon de salaam zelfs aan awaam die niet praktiseren. Ikzelf heb mijn vrouw destijds 1 keer ernaar toe gebracht met Ramadan om zusters te leren kennen en dit was met haar openbare shahada maar de omgang beviel me niet in die stichting.

    Ze waren naar de mening van mijn vrouw toen afstandelijk, niemand keek naar haar om, niemand gaf haar tijd enkel 2 of 3 waarvan 1 adviseerde in het gew rustig aan te doen en gew mannen hand schudden. Maar dit houdt niet in dat alle zusters zo krom zijn en koud en rare advies geven. Er zijn zeer goede zusters daar en ook broeders maar helaas zitten er ook fanatiekelingen tussen en extremisten in tabdi3 en boycotten van broeders en zusters en zij die hizbiyyah hebben. Dit houdt niet in dat allen zo zijn maar je hebt verstopte hizbis daar zoals zelfs onder de studenten van grote geleerden. Of denken wij dat van de honderden of duizenden studenten die les nemen in Madina of Makkah of Riyad enz onder geleerden als shaykh Saalih al Fawan, shaykh Abdel Mohsin, shaykh Rabie, en andere geleerden, allle studenten correct zijn en goede intenties hebben? Gaan we dan roepen dat de geleerden fout zijn of dat de scholen van de geleerden fout zijn of hun masajid? Nee, ze geven goede kennus door en de studenten verschillen van intenties en doelstellingen en sommige hebben gewoon verkeerde begrippen of fanatisme naar een shaykh of student.

    Ik vraag je dus nogmaals, wie kan deze zuster en andere zusters of broeders de correcte aqidah en manhaj leren? De plaatselijke imam? Staat imam zijn voor geleerde of student van geleerden? Dit vind ik foute advies want de plaatselijke imam die jij NIET kent kan een sufi zijn een ash'ari, een takfir, een murji enz zijn. Ik adviseer ts om kennis te nemen van an-nasieha en te profiteren van de boeken die ze uitleggen want die kennis is goed want ze lezen de uitleg op van belangrijke boeken die zijn uitgelegd door grote geleerden. Als jij betere opties hebt voor de zuster en dus studenten VAN geleerden kent die les geven in NL wiens aqida en manhaj salafi is, deel het met ons aub.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  12. #27
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Ik ga dat niet eens lezen, ik zal me nooit laten misleiden. Ik ken die sekteleden te goed. Fouten in zowel aqida zaken als gedrag. Moge Allah hen leiden, ik wil daar niets mee te maken hebben en ook niet met mensen die de stichting fanatiek volgt en omwille van hen liefde of haat heeft. Haat en liefde is alleen omwille van Allah, dat snappen zij helaas nog niet, en nog niet te spreken over hun excuses voor de mushrikin en hun haat voor ahlus sunnah.

  13. #28
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    [QUOTE=Zamen;132633442]
    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik zal goed kijken, ik maak een screenshot van deze topic mocht je het besluiten te verwijderen dan zal ik het naar je toe punten zodra ik nummers heb waarvan ik vind dat zij van de beste zijn uit Nederland om kennis van te nemen. Als je de Arabische taal goed beheerst dan adviseer ik je simpelweg om enkel kennis te nemen van de grote geleerden en niet van studenten in het westen.[/QUOTE

    Baraka Allahoe feek.

    Mijn arabisch is helaas niet volledig en ik denk dat de grote geleerden Nijmegen en omgeving niet kennen om mij door te kunnen verwijzen]
    Nee ik doelde op het kennis nemen van geleerden zonder tussenkomst van studenten snap je. Allaahoema yasir, ik adviseer je in iedergeval om boeken te bestellen met uitleg van geleerden op websites zoals sunnahcenter. Liefst Engelstalige boeken want daar heb je veel boeken. Verder neem een kijkje op mijn topic waar ik het 1 en ander heb geplaatst aan websites en youtubekanalen waar je kennis kunt nemen in sha Allaah. Maar volg de bewijzen en volg nooit iemand blind wie het ook is en leer Arabisch en dit geldt ook voor mij zodat we onafhankelijk zijn van studenten of andere mensen om de Deen te leren. Want ikzelf vertrouw niemand en kan niet wachten tot ik de Arabische taal sterk beheers zodat ik enkel van geleerden kennis neem en niet afhankelijk ben van vertalingen.

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5061197

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  14. #29
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Ik ga dat niet eens lezen, ik zal me nooit laten misleiden. Ik ken die sekteleden te goed. Fouten in zowel aqida zaken als gedrag. Moge Allah hen leiden, ik wil daar niets mee te maken hebben en ook niet met mensen die de stichting fanatiek volgt en omwille van hen liefde of haat heeft. Haat en liefde is alleen omwille van Allah, dat snappen zij helaas nog niet, en nog niet te spreken over hun excuses voor de mushrikin en hun haat voor ahlus sunnah.
    Oke

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    104
    23-03-2014

    [QUOTE=A_bdars;132633475]
    Citaat Geplaatst door Zamen Bekijk reactie
    Nee ik doelde op het kennis nemen van geleerden zonder tussenkomst van studenten snap je. Allaahoema yasir, ik adviseer je in iedergeval om boeken te bestellen met uitleg van geleerden op websites zoals sunnahcenter. Liefst Engelstalige boeken want daar heb je veel boeken. Verder neem een kijkje op mijn topic waar ik het 1 en ander heb geplaatst aan websites en youtubekanalen waar je kennis kunt nemen in sha Allaah. Maar volg de bewijzen en volg nooit iemand blind wie het ook is en leer Arabisch en dit geldt ook voor mij zodat we onafhankelijk zijn van studenten of andere mensen om de Deen te leren. Want ikzelf vertrouw niemand en kan niet wachten tot ik de Arabische taal sterk beheers zodat ik enkel van geleerden kennis neem en niet afhankelijk ben van vertalingen.

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5061197

    Broeder ik hoop dat je mij dan verder kunt helpen. Ik volg in Amsterdam alhamdoelilah arabische lessen en tajweed van een persoon die op de juiste mandhadj zit en nu wil ik graag weten waar dat in omgeving Nijmegen kan. ik maak me namelijk zorgen dat ik die niet zal vinden