1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    326
    09-11-2013

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Denk dat alle jihadisten en azulisten wel gaan. Toch?

    Gaat die grote mars op 20 juli nog door die de grote leider zafzafi had uitgeroepen? Alleen al daarom.
    Ja op 20 juli heb ik ook gehoord dat er een grote mars staat gepland maar ik hoor de afgelopen weken dat het daar steeds grimmiger geworden is, veel gewonden die er vallen aan de kant van de demonstranten en van de politie. Auto's die worden vernield, stenen die worden gegooid enzo. Ook marokkanen hier uit nederland schijnen op 20 juli naar Hoceima te willen gaan om mee te doen

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    192
    27-07-2011

    Nisrineke volgens mij begrijp je het niet zo goed. Niemand heeft gezegd dat het hier perfect is. Dat is nergens zo. Accepteer en erken nu toch eens gewoon dat het hier vele malen beter is dan in Marokko. Waarom heb je daar zo veel moeite mee? Je woont in Nederland dus ik ga ervan uit dat je het beter vind dan in Marokko of zeg ik nu iets verkeerd? Denk je nu echt dat ik niet op de hoogte ben van de discriminatie waarover je spreekt en van het bestaan van een loonkloof? Ik heb het hier over de basisrechten waar ze in Marokko niet eens over beschikken. Recht op werk is onbestaande in Marokko. Dus een loonkloof is niet eens aan de orde daar. Recht op onderwijs ook iets dat in Marokko onbestaande is. Iemand die in NL woont kan verder studeren zelfs al heeft hij of zij geen rijke ouders iets dat in Marokko niet kan bij gebrek aan financiƫle steun. Recht op zorg. Je zal bij een ernstige ziekte in NL verzorgd en opgenomen worden. De zorgkas is er. Iets dat in Marokko niet bestaat. De Kinderbijslag en alle toeslagen waar je recht op hebt. Allemaal voorbeelden en ik kan hier voor jou nog een hele boek neerpennen als je wil. Begrijp je het een beetje of moet ik er een tekening bij maken want het is precies echt nodig?

    En mensen hardhandig op de grond neerslaan die voor hun basisrechten op straat komen? Dit bedoel ik dus mensen. Empathisch vermogen nul komma nul. En dan nog het lef hebben om over de islam te beginnen. Maar ja wat verwacht je ook van iemand wiens eigen moeder niets eens bij haar mag komen logeren zonder goede reden.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    3.402
    27-10-2015

    Juno

    Choufttoum f 2m haha were are famous. Gaat goed hamdoullah en met jou? Kayen chi magrib hed l3am

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    3.402
    27-10-2015

    Het moet we are famous zijn maar kon hem niet meer wijzigen :-(

  5. #20
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Carmen_ Bekijk reactie
    Juno

    Choufttoum f 2m haha were are famous. Gaat goed hamdoullah en met jou? Kayen chi magrib hed l3am
    Ik heb ze gemist, maar mn moeder vertelde het me.
    En een neef en nicht vooraan bij de demo...foto op heel internet.
    Mn man verwijt mij ook dat ik een 3ayasha ben....omdat ik geen separatist ben....maja...hij is ook van de die hard stam...
    Rif krahtoe...wil ik sowieso niet heen.
    Allahwe3lem of ik ga...zit met wat dingetjes...
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    51
    22-05-2017

    Ze hebben die stad echt naar de klote geholpen met hun demonstraties en dan nog een grote mars 20 juli..

    Serieus?

    A Marokkaanse overheid zal nooit veranderen
    B Zie A
    C Zie B

    Water naar de zee dragen die demonstraties letterlijk
    ..

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    9.440
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Simpel_ Bekijk reactie
    Sommige mensen zijn echt grappig. Die doen alsof ze naar de gazastrook gaan. Lhoceima is nog steeds lhoceima je kan er prima naartoe zolang je je maar niet gaat mengen in demonstratie. Zie je een demonstratie loop of rij een blokje om er liggen echt geen mijnen op de weg.
    Dat is niet waar. Er is overal politie en veel controles. Ook als vrouw word je gecontroleerd en mensen worden soms zomaar meegenomen. Als je de beelden van de demonstraties ziet, dan zie je ook dat het volk vreedzaam demonstreert maar de politie ze opjaagt en slaat en arresteert.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    9.440
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Denk dat alle jihadisten en azulisten wel gaan. Toch?

    Gaat die grote mars op 20 juli nog door die de grote leider zafzafi had uitgeroepen? Alleen al daarom.
    In Marokko zijn dat niet zijn volgers en volgens mij probeert hij ook niet die groep achter zich te krijgen toch? Of mis ik iets?

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Er is een visser verdronken tijdens zijn werk. Allah ra7mo.
    Oorzaak: doula.

    In hoeverre kun je zulke mensen serieus nemen vraag ik mij af.
    Het lijkt haast alsof ze vooral islam in hun leven missen.
    Vind je de protesten onterecht?

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    9.440
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Workoholic Bekijk reactie
    Ze hebben die stad echt naar de klote geholpen met hun demonstraties en dan nog een grote mars 20 juli..

    Serieus?

    A Marokkaanse overheid zal nooit veranderen
    B Zie A
    C Zie B

    Water naar de zee dragen die demonstraties letterlijk
    ..
    Is toch heel schrijnend. Ik begrijp wel dat ze toch een poging doen om gehoord te worden.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    3.402
    27-10-2015

    Oh echt haha nee bedoelde die interview met die jongeren in bb net voor de ramadan. Ging over dt ze geen studie ruimte hebben om te leren voor hun bac. Mijn schoonfamilie die woont in hartje hoceima en die melden hele andere dingen dan wat er door onze azulisten word gepromoot op het net. Aantal zijn wezen kijken naar hun huis en zeggen dat alles gewoon geopend is en dat je overal heen kan gaan. Je word wel gecontroleerd als ze je verdacht vinden maar thats it. Ook zeiden ze dat juist de jongeren generatie juist word opgehitst en die veroorzaken chaos. Mohim ik ben gewoon een 3ayacha 100% allah alwatan almalik. Een vader heeft al moeite met ze gezin bijeen te houden laatstaan onze koning die een heel land bijeen moet houden.

    Niks ernstig toch dat je niet gaat. Wij gaan eind Juli met de auto ben echt super benieuwd naar hoceima

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    3.402
    27-10-2015

    Hele verhaal en nog geen eens gezegd dat het voor juno is. Moet echt snel tapa gaan downloaden

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    3.402
    27-10-2015

    Ochtendmens

    Is het je nooit opgevallen dat de video's die op het net worden gegooid altijd van 1 kant worden gefilmd. Het lijkt dan net of het leger de boosdoener is terwijl dat niet zo is. Ga maar alle video's af en je zult versteld staan. Er word pas begonnen met filmen als de leger in aanval gaat en niet wanneer de jongeren het leger aanvallen.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    682
    12-03-2011

    Ochtendmens dat is ECHT wel waar. De media blaast het enorm op en als je inderdaad op lhoceima zoekt zie je alleen maar demonstraties maar ze laten niet zien dat het eer meer rustig is dan onrustig. Mijn halve familie woont in het centrum van lhoceima en mn ouders en zussen zijn er nu ook en van hem hoor ik dat het enorm meevalt en dat demonstraties lokaal zijn. Mijn vader rijd daar rond in zn auto mn zusje mn ooms en niemand is zomaar opgepakt. Wat de controles betreft die heb je bijna altijd in lhoceima om de paar meter zie je agenten staan die extra controles uitvoeren. Ik zelf ben daar ook regelmatig aan de kant gezet voor een routinecontrole.

    Voor de rest moeten mensen natuurlijk zelf weten of ze gaan of niet maar er moet niet gedaan worden alsof het gaza is.


    Ik heb trouwens nog niet gehoord dat vrouwen of mannen zomaar meegenomen worden zonder enkele aanleiding TENZIJ ze zich mengen in de demonstraties en ja die filmpjes heb ik ook gezien. Marokko kent weliswaar geen democratie maar het is nou ook weer geen bananenrepubliek te noemen.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    192
    27-07-2011

    Ik zal even de voornaamste argumenten die we hebben zien passeren de voorbije maanden van de mensen die tegen de betogingen zijn op een rijtje zetten.

    1. Eerst ging het om de Algerijnen. Men was ervan overtuigd dat de Algerijnen achter de betogingen zaten want zij hadden er alle baat bij dat Marokko instabiel zou worden.

    2. Dan waren het de separatisten/Azulisten. Er volgde een hele heisa over de vlaggen waarmee men naar de betogingen ging. Men vond het niet kunnen dat men met andere vlaggen dan de Marokkaanse ging betogen. Men voelde zich namelijk buitengesloten want men was ervan overtuigd dat de Azulisten een eigen staat voor ogen hadden.

    3. Vervolgens hadden we de zionistenkwestie waar ik het in mijn eerste post al uitgebreid over heb gehad. Als je wil lachen dan moet je die eerste post vooral lezen.

    4. Momenteel zijn we bij een drugsdealer beland. Een zekere Omar Uit Nederland zou alles financieren. Hij zou achter de betogingen zitten. Marokko vraagt zelfs om zijn uitlevering en NL weigert.

    Wat kunnen wij hieruit concluderen?

  15. #30
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door Carmen_ Bekijk reactie
    Oh echt haha nee bedoelde die interview met die jongeren in bb net voor de ramadan. Ging over dt ze geen studie ruimte hebben om te leren voor hun bac. Mijn schoonfamilie die woont in hartje hoceima en die melden hele andere dingen dan wat er door onze azulisten word gepromoot op het net. Aantal zijn wezen kijken naar hun huis en zeggen dat alles gewoon geopend is en dat je overal heen kan gaan. Je word wel gecontroleerd als ze je verdacht vinden maar thats it. Ook zeiden ze dat juist de jongeren generatie juist word opgehitst en die veroorzaken chaos. Mohim ik ben gewoon een 3ayacha 100% allah alwatan almalik. Een vader heeft al moeite met ze gezin bijeen te houden laatstaan onze koning die een heel land bijeen moet houden.

    Niks ernstig toch dat je niet gaat. Wij gaan eind Juli met de auto ben echt super benieuwd naar hoceima
    Nee dat interview en alles heb ik dan gemist hoor. Ik zag een demo temma fek merz...ineens komt daar de qaid de boel uiteenjagen...was wel grappig....[emoji5]
    Ik ben ook wel benieuwd hoe je lhociema gaat vinden...[emoji18]

    Ik hoek je even.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran