1. #1
    Bijna Lid

    Reacties
    2.079
    05-02-2016

    Hoe weet je of?

    Salaamoe alaikoem,

    Hoe weet ge of iemand een student is. Hoe ziet ge zoiets?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Als die een boek aan het lezen is.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  3. #3
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Citaat Geplaatst door Abu Junayd Isa bin Antonius al-Urubi
    Wa 3alaikom as-Salam,

    Vraag: Wanneer wordt er over een persoon gezegd dat hij een Talib 3ilm (student van kennis) is?

    Antwoord: Wanneer een persoon bekend staat met het vergezellen van de mensen van kennis en het nemen (van kennis) van hen, dan wordt hij een Talib 3ilm genoemd.

    Shaykh Ubayd al-Jaberi
    _____________________________________

    Vraag: Wanneer wordt er over een persoon gezegd dat hij een Talib 3ilm (student van kennis) is?

    Antwoord: Iemand wordt Talib al-3ilm genoemd wanneer hij kennis zoekt. Als hij begint met het zoeken van kennis dan is hij een Talib 3ilm. Dus de jonge beginneling is een Talib 3ilm, de middelmatige is een Talib 3ilm en de oudere mujtahid is een Talib 3ilm. Dus eenieder die de weg van kennis bewandelt en streeft om het te bereiken is een Talib 3ilm. Het is een edele titel, aangezien kennis de erfenis van de Profeten is. Wie er naar op zoek gaat, gaat op zoek naar de meest waardevolle erfenis, de erfenis van de Boodschappers en de Profeten. Het zoeken van kennis heeft geen eindpunt. Telkens wanneer een geleerde meer kennis opdoet dan ziet hij dat hij meer kennis nodig heeft dan wat hij al heeft. Daarom, hoe oud de Talib 3ilm ook is, hij heeft nooit genoeg aan het zoeken van kennis, en hij stopt niet met het zoeken, vooral wanneer hij in staat is tot het zoeken van kennis, dan ziet hij dat hij behoefte heeft aan meer. Zoals Allah zegt:

    وقل رب زدني علما

    En zeg: ‘Mijn Heer, schenk mij meer kennis’

    Shaykh Zaid al-Madkhali
    Bron: ha.sa.naa.t.nl/showthread.php?16816-Wanneer-wordt-iemand-beschouwd-als-een-taalib-al-ilm&p=145385&viewfull=1#post145385

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Degene die kennis neemt bij een geleerde die erkend is door een geleerde. Je bent geen student van kennis als je geen kennis neemt van geleerden maar wel van hun studentjes.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Als die een boek aan het lezen is.
    In het Arabisch en uitgelegd door de geleerden. Niet afhankelijk zijn van vertalingen en studentjes.

  6. #6
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Wie uit de Koran leest, zelfs al is het alleen een vertaling (wat als tafsir wordt gezien), is al bezig met kennis vergaren.

    Dit behoort vanaf de wieg tot het graf te gebeuren.

    Kennis vergaren is een verplichting voor ieder Moslim - jong of oud, veel kennis of weinig kennis - zo lang het maar authentieke kennis is.

    Eigenlijk moet je niets anders willen dan dit.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Kennis vergaren voor een moment of een student zijn, zijn toch wel twee verschillen. Een student is iemand die lessen volgt bij een geleerde.

  8. #8
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Een geleerde is ook een student.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Een student heeft iemand (een geleerde) die hem begeleid.

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Als je geen geleerde hebt die jou gaat onderwijzen en waar jij kennis van neemt, dan ga je eindigen zoals de meeste afgedwaalde sekteleden. Zij houden en bijten aan elkaar vast omwille een kring te stichten en daarnaar uit te nodigen, in plaats van vast te houden aan de Koran en sunnah en uit te nodigen naar Allah.

  11. #11
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    Tayeb ik volg live les bij Shaykh 'Arafaat bin Hassan al-Mohamedi op zondag en woensdag en hij heeft ook een website sinds kort en ook twitter en telegram kanaal. Ik steek ook op van de radio programma nurun 'ala darb waar de kibaar komen.

    Maar ik volg ook lessen bij studenten van de uni uit KSA in het Nederlands.

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Je moet bij de geleerden gaan studeren en zitten ik zou helemaal geen kennis nemen van mensen die geen geleerden zijn. Als je zelf een geleerde bent geworden dan kun je dat doen.

  13. #13
    Dat zit wel snor ~

    Reacties
    823
    22-02-2017

    In persoon aanwezig zijn is het beste, dat ontken ik niet.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    En jij kent ook nog eens Arabisch. Ik zal dit nooit begrijpen. Die studentjes zijn enkel tijdelijk goed voor degene die nog geen Arabisch kennen.

    Is gewoon het domste wat je kunt doen. Ik zou hier heel snel verandering in brengen als ik jou was, Allah heeft jou een gunst gegeven, gooi dat niet weg.

  15. #15